Kaasukäyttöinen zamboni
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Tuo jakajan osoittama riippuu ihan siitä kumpi yläkuolohta on kyseessä. 4t moottorissa on kaksi yläkuoloa. Toinen puristus ykkösessä ja toinen kun puristus on nelosessa. Eli nokka-akselin asento määrää
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Ainakin vanhemmassa taunuksen koneessa jakajan pyörijä osottaa ykköstä, kun nokka ja kampi on merkeissä.
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Touko 20, 2018 12:48 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Eikös se ole ihan sama kumpaa osoittaa? 1 vai 4?
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Perusteluja?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Touko 20, 2018 12:48 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Perusteluja miksei? 1 ja 4 sylinteri yhtäaikaa ykk:ssa
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Niin sillä perusteella on ihan sama kumpaan virranjakajan pyörijä osoittaa?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Kyseessä on mystinen ja kyhmyinen taikasauva,jota myös nokka-akseliksi kutsutaan.. Nokka-akselin asento määrää sen että annetaanko kipinä ykköselle vai neloselle niiden kummankin mäntien ollessa ylhäällä,jos jakopään merkit,siis kampi-akselin ja nokka-akselin merkit ovat kohdallaan,niin silloin on ykkösen kipinä ajankohtainen,eli pyörijän tulisi osoittaa kohtaa josta virranjakajan kannesta lähtee tulpanjohto ykkösen tulpalle..Silloin kun kampi-akselin merkki on kohdallaan,mutta nokka-akselin merkki on puoli kierrosta "pielessä",silloin on nelosen vuoro saada tulta,näissä kun on sellainen välityssuhde,että kun virranjakaja ja nokka-akseli tekevät yhden kierroksen,niin sinä aikana kampi-akseli tekee kaksi kierrosta.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Ti Syys 28, 2021 8:50 pmJoo, ei sillä ole väliä, mutta ajatusvinkkinä siinä koneessa on myös kolmas juttu, joka tekee omat tekonsa että kone käy, ja sitten alkaa olemaa myös väliä mihin sitä kipinää roiskitaa millonkin!?
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Joissain moottoreissa on vieläpä 4:sella sytytys kun nokkapyörän merkki on kohdallaan. Siksi itse tapaan katsoa suoraan venttiileistä oikean sytytyshetken.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Ainakin renaultilla on ollut (joskus?) tapana numeroida sylinterit "väärinpäin", eli ykkönen onkin vauhtipyörän puolella. Tiedä sitten miten merkinnät on olleet.
Tuo venttiileistä katsominen on varma menetelmä oli merkinnät miten vain, tarkoitushan on antaa sytytys sille sylinterille jossa puristustahti on lopuillaan.
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Just näin! Ei tarvi arvailla.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kaasukäyttöinen zamboni
Lähtikö kone jäähommiin, vai jäikö kone käynnistymättä?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Deippa, Kiviö ja 47 vierailijaa