Kyseessä Volvo BM500 traktori.Starttaa normaalisti kun on käsikaasu puolivälissä muutaman päivän välein mutta kun seisoo
viikonkin niin käynnistyy hetkeksi ja sammuu.Sitten taas ilmattava ja pitkän starttauksen jälkeen käynnistyy.
Olen vaihtanut imupuolelle putket/letkut/siirtopumpun/suodattimet.Nyt vielä tarkastin tankin imuputken ja siellä on pelkkä
puhdas sihti.
Kysymys;Pitäiskö tankin imuputken päässä olla takaiskuventtiili(putken pää näytti ronkitulta).Johonkin se polttoaine vuotaa
ennen jakajapumppua,ulospäin ei näy vuotokohtaa?Saattaa se jakaja pumppukin olla jo kulunut?
Dieselin tankin imuputki
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 9:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Dieselin tankin imuputki
Siirtopumpussa on se takaiskuventtiili joka estää järjestelmää tyhjenemästä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Dieselin tankin imuputki
Jos siellä on kuitenkin pieni ilmavuoto imupuolella, joka ei vuoda polttoainetta ulos imussa tai seisoessaan, mutta saa vähän ilmaa putkeen seisoessa ja polttoaine valuu siksi takaisin tankkiin. Tai pumpussa pieni vuoto josta saa ilmaa imuputkeen päin. Ei se paljon tarvitse. Oli vastaava ongelma autossa ja pumpun kautta tuli ilma kun seisoi mäessä keula ylempänä.
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 1037
- Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Dieselin tankin imuputki
Onko se tankin sisällä oleva imuputken osuus ehjä
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Dieselin tankin imuputki
Jos ruiskupumpun paluupaineventtiili/siirtopaineventtiili vuotaa, se tekee myös tuota. Eli pumpun kyljestä kun lähtee paluulinja, sen banjopultissa on sisäänrakennettu paineventtiili.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma Elo 28, 2006 2:17 pm
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
Re: Dieselin tankin imuputki
502:ssa valmetissa on vastaava ongelma.
Sammui jos tankki oli puolillaan tai keula ylhäällä.
vaihdoin siirtopumpun, suodattimen ja sakkakupin.
Korjaantui, kun tulppasin hehkusäiliölle menevän polttoaineputken.
Pitääpä katsoa hetimiten onko a.o. paine venttiili kunnossa.
Sammui jos tankki oli puolillaan tai keula ylhäällä.
vaihdoin siirtopumpun, suodattimen ja sakkakupin.
Korjaantui, kun tulppasin hehkusäiliölle menevän polttoaineputken.
Pitääpä katsoa hetimiten onko a.o. paine venttiili kunnossa.
at6
-Suzuki 1100gsxr
-Lokomo 325T (osake)
-Sisu A45
-Valmet 502
-Peugeot 206RG
-Peugeot 307SW
-Lynx 520
-Suzuki 1100gsxr
-Lokomo 325T (osake)
-Sisu A45
-Valmet 502
-Peugeot 206RG
-Peugeot 307SW
-Lynx 520
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa