Auton lommojen oikaisu

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
valtsu864
Viestit: 1536
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 11:28 am
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja valtsu864 »

Taitava kaveri oikokaan lommot. Ei monelta onnistuisi. Onkohan tosi?
https://www.youtube.com/watch?v=8J6elFAMDlE
Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

Osaava mies, täytyy myöntää. Tosin, tuokin vaatisi vielä maalarin käsittelyn jos täydellisen haluaisi.
Avatar
Intikka844
Viestit: 140
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja Intikka844 »

Eikös Metsamannikin käyttänyt samanlaista imukuppijutskaa Primeran kattoon? Tällä ählämillä taito mahtaa olla kuitenkin vähän eri tasolla :lol: Paksitani truck kanavalla on myös videoita miten alkeellisissa olosuhteissa tehdään vaativia remontteja :shock:
simis
Viestit: 576
Liittynyt: To Elo 30, 2012 6:25 am
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja simis »

40 minsaa naputtelua, ei paha. Eikä ees paita kastunu.
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Mutta jäikö pelti kuinka plompsumaan jostain kohti? Se on toki helppo korjata mutta sitten vaatii maalauksen.
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Omiin autoihin on tullut vastaavan tapaisia lommoja oikaistua. Aikaa nuo vaatii ja kärsivällisyyttä sekä silmää sille, mistä milloinkin naputtelee. Venynyt pelti on vaikein saada palautettua jos pitää maalipintaa säästää. Kuumaliimatutteja olen käyttänyt ihan menestyksellä mutta tuollainen vakuumi-imukuppi olisi helppo toteuttaa.

Edit: tekniikka on PDR ja sillä hakemalla löytyy lisää tietoa tekniikoista.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Onneksi nuo omat ajopelit ei juurikaan kolhuista rumene, niin jos noita pieniä ruttuja oikaisee niin ei se tulos uutta parempi tarvitse olla. Jos taas sellainen silmäterä saa rutun, niin se sitten vietäisiin ammattilaiselle. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
mtuitto
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Joulu 11, 2019 11:07 pm
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

jarikos kirjoitti: Pe Heinä 30, 2021 9:08 am Omiin autoihin on tullut vastaavan tapaisia lommoja oikaistua. Aikaa nuo vaatii ja kärsivällisyyttä sekä silmää sille, mistä milloinkin naputtelee. Venynyt pelti on vaikein saada palautettua jos pitää maalipintaa säästää. Kuumaliimatutteja olen käyttänyt ihan menestyksellä mutta tuollainen vakuumi-imukuppi olisi helppo toteuttaa.

Edit: tekniikka on PDR ja sillä hakemalla löytyy lisää tietoa tekniikoista.
Mulla on varastossa kuumaliimalla kiinnitettäviä "vetotutteja", mutta en ole vielä kokeillut. Vaatiikohan tuollainen jotain spesifiä kuumaliimaa, vai kelpaako ihan markettitavara? Kai niitäkin erilaisia on...
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja jarikos »

mtuitto kirjoitti: Pe Heinä 30, 2021 11:57 am
jarikos kirjoitti: Pe Heinä 30, 2021 9:08 am Omiin autoihin on tullut vastaavan tapaisia lommoja oikaistua. Aikaa nuo vaatii ja kärsivällisyyttä sekä silmää sille, mistä milloinkin naputtelee. Venynyt pelti on vaikein saada palautettua jos pitää maalipintaa säästää. Kuumaliimatutteja olen käyttänyt ihan menestyksellä mutta tuollainen vakuumi-imukuppi olisi helppo toteuttaa.

Edit: tekniikka on PDR ja sillä hakemalla löytyy lisää tietoa tekniikoista.
Mulla on varastossa kuumaliimalla kiinnitettäviä "vetotutteja", mutta en ole vielä kokeillut. Vaatiikohan tuollainen jotain spesifiä kuumaliimaa, vai kelpaako ihan markettitavara? Kai niitäkin erilaisia on...
Markettitavara kelpaa ja irrotus puhtaalla asetonilla. Ei tarvitse asetonia kuin liru siihen reunaan, niin liima irtoaa hyvin jälkiä jättämättä.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
EKo
Viestit: 4499
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja EKo »

mtuitto kirjoitti: Pe Heinä 30, 2021 11:57 am Vaatiikohan tuollainen jotain spesifiä kuumaliimaa, vai kelpaako ihan markettitavara? Kai niitäkin erilaisia on...
viewtopic.php?f=2&t=110504
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Se jäi mainitsematta, että kohta johon se tutti liimataan, pitää puhdistaa hyvin täysin rasvattomaksi. Kylmässä ilmassa jos tekee, kannattaa kohtaa lämmitellä ensin hiukan, niin liima tarttuu paremmin.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
tapaniv
Viestit: 1155
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Auton lommojen oikaisu

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Emännän autoon joku ohikulkija potkaisi oveen melkoisen poteron. Auto vietiin smart repair korjaamoon ja neljän tunnin jälkeen ei mitään virhettä näkynyt. Homma maksoi sen viisisatasen.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Bing [Bot], Lurkus ja 37 vierailijaa