international 454 kytkinremontti

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
olint454
Viestit: 6
Liittynyt: Su Heinä 25, 2021 1:09 pm
Viesti:

international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja olint454 »

Aloitin projektina internatinl 454 vm-71 kunnostamisen. Kytkin remontti on meneillään ja
kysyisin, että olisiko jollakin tällasesta mallista korjaamokäsikirjaa, tai muuta kirjallisuutta.
Tarvisin vauhtipyörän pulttien kiristysmomentin, jotta saisin vauhtipyörän paikoilleen.
roopenpoika
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Vauhtipyörän pultit 15 kpm.
natikkamiehet
olint454
Viestit: 6
Liittynyt: Su Heinä 25, 2021 1:09 pm
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja olint454 »

Kiitoksia vaan. Kiristänpä 15 kpm.
Kyselen myöhemmin lisää tietoja, kun homma etenee.
olint454
Viestit: 6
Liittynyt: Su Heinä 25, 2021 1:09 pm
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja olint454 »

Mielellään vaihtaisin stefaat kytkin- ja voimanoton akselille , kun traktori on katkaistuna samalla kertaa.
Vaihdetaanko kytkinakselin ja ulosoton/voimanoton akselin tiivisteet kytkinkoppan kauttavai miten?
roopenpoika
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Kytkinkopasta otetaan kolme pulttia auki niin lähtee
molemmat akselit pois. Ensin pitää ottaa irrotinhaarukan
poikittaisakseli pois.
natikkamiehet
olint454
Viestit: 6
Liittynyt: Su Heinä 25, 2021 1:09 pm
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja olint454 »

Kiitoksia tiedosta!
Voima-akseli, laippa/pesä ja siirtohaarukka on nyt irti. Sokkatapit teetti töitä, oli lujassa (sopiva lyöntituurna).
Kytkinakseli tuntuu olevan myös kiinni. En yritä irroittaa sitä.
Molemmat stefat ovat näkösällä. Kytkinakselin stefa on vaikeampi irroittaa koti konstein (syvällä), mutta pitää kehitellä jotain ulosvetäjää siihen.
roopenpoika
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Sitä takimmaista stefaa ei ole enää saatavissa (laipallinen)
jos ostaa tiivistesarjan, siinä tulee ilman laippaa oleva stefa
joka on kooltaan pienempi, siihen täytyy tehdä täyterengas
että sopii. Minulla on ohjekuva siitä.
natikkamiehet
olint454
Viestit: 6
Liittynyt: Su Heinä 25, 2021 1:09 pm
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja olint454 »

Tarkoitat laipallisella stefalla irroitetussa laipassa olevaa vai vaihteistossa syvennyksessä olevaa stefaa.
Helpoittaisi, jos olet kehitellyt ja mitoittanut siihen täyterenkaan, ettei tartvi rueta sitä miettimään.
Kyselin varaosina stefoja tänään, mutta asia on vielä kesken.
En kysyny koko tiivistesarjan hintaa, mutta tulisihan siinä myös jarruhinkin tarpeelliset tiivisteet eikä pelkästään nämä stefat. Selvitän huomenna saatavuutta ja hinnan.
Voisinko saada sinulta mitat tuolle täyterenkaalle, jos päädyn koko tiivistesarjan hankintaan?
roopenpoika
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Tiivistesarjassa on kolme stefaa ja O-rengas.
Mittoja ei ole mutta sorvari voi ottaa mitat, muoto on samanlainen kuin
vanhan Stefan reunus.
Sarjan osa no; 1277488C1
natikkamiehet
olint454
Viestit: 6
Liittynyt: Su Heinä 25, 2021 1:09 pm
Viesti:

Re: international 454 kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja olint454 »

Yritän hankkia tuon tiivistesarjan niin eiköhän sillä pääse eteenpäin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Juice, Morkkis, Paalari ja 69 vierailijaa