Valmet 865

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
JULLI
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2021 7:18 pm
Viesti:

Valmet 865

Viesti Kirjoittaja JULLI »

Kertokaapa tietämättömälle miten saan jatkuvan hydrauliikkapaineen mettäkärryy varten Vallusta, takana 4 ulostuloo joihin kyllä tulee painen kun hytissä vipua vetää itteensäpäin, mutta miten saan jatkuvan paineen ilman vivussa roikkumista, vai pitääkö äitee ottaa hytiin kahvaa piteleen ?
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Joku kätevä lukitussysteemi pitämään vipua.
Tai ostaa lisälohko johona on lukkiutuvat asennot.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Täpinä
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 12:02 pm
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Täpinä »

Sopiva haarakeppi on toimiva ratkaisu
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Pressun kumiset kiinnitysremmet on monikäyttöisiä, se vois olla ratkaisu tähänkin ongelmahan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Joku ehotettu ressukumi, ja muuttaa letkut ylempää liitinpariin, niin sillon vivun liike eteen/taakse, jolloin voi olla helpompi virittää lukitus.
AMP
Viestit: 109
Liittynyt: Su Huhti 15, 2018 11:06 pm
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja AMP »

Muistelisin, että tuossa sai vivun lukittumaan ilman mitään erillistä sitomista.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

AMP kirjoitti: Su Heinä 25, 2021 9:01 pm Muistelisin, että tuossa sai vivun lukittumaan ilman mitään erillistä sitomista.
Saa kyllä, jos on asentolukittu lohko, ja vakiona ei sitä ole. Vipu eteenpäin pykälän yli menee kellunnalle vakona.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Aikoinaan aktiivi-mettänajo-aikoina ostin 705 valmettihin lisälohkoja. Siinä oli alunperin yks 1-toiminen lukkiutuva paineesta vapautuva ja 2-toiminen palautuva.
Siihen tuli heti 2 kpl 2-toimista lisää ja ostimpa vielä 2-toimisen lukkiutuvan venttiilin josta oli heleppo laittaa öljyt kiertämähän.
Serkun 705:ssa on hytraulimoottorilohko, se on 2-toiminen lukkiutuva mutta keskiasennossa on vapaa kierto, eli jos sillä kippaa niin keskiasennossa kippi tuloo samantien alahan. Se käyttää lukkoventtiililstä kaltevuussäädintä sillä, toimii.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Joordis
Viestit: 1509
Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Joordis »

Sama juttu omassa 390 Massikassa - pitäisi olla tuommoinen lukitseva lohko.
Nykyään hytissä käytössä mustekala, joka pitää vipua oikeassa asennossa, kun kuormainta käyttää.
SSe
Viestit: 575
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja SSe »

Ainakin vanhemmissa (esim 702) lohkoon saa lisättyä asentolukituksen lisäämällä lukitusosan lohkon alle. Ainakin Kontakin lohkoihin: https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... iilin-osia

Joskus oli toiseen asentoon lukitsevia, nyt näemmä ainoastaan molempiin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kema ja 39 vierailijaa