Perkins

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Moi

Miten kuuluu olla perkins t6.3543 kaksois suodatin. Nyt on kytketty niin, että 1 tulee tankilta, 2 menee ruiskuun. 3 on tukittu ja 4 on ruiskun paluu, joka ei muuten mene tankille vaan suodattimeen. Suuttumista on sitten paluu tankkiin
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Kuva onko tietoa myöskin ton koneen CAV DPA pumpun syöttöruuvista? Pitäisi vähän kokeilla syöttöä tohon koneeseen ja mitkä tossa pumpussa on ne ilmausruuvit
voortit
Viestit: 1013
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja voortit »

Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Kiitti, tosta videosta selviää hyvin nämä. Onko vielä tietoa tuosta tuplasuodattimen kytkennästä?
tapaniv
Viestit: 1157
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Osassa suodatinjalkoja on liitäntöjen kohdalla nuolet sisään ja ulos virtaukselle. Claasin manuaaleissa kytkentä on tehty juuri kuvaamallasi tavalla.
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Sain koneen pelaamaan vaihtamalla kokonaan uuden suodatin ryhmän jalkoineen. Ruiskusta tulevan paluun banjoliitin vuotaa välillä ja aiheuttaa ilmaa ruiskuun. Tuleeko ilma pois suuttimien paluu letkun kautta vai pitääkö ruiskun paluuletku vetää myös pois suodattimilta ja tankkiin. Millä saisin banjon pitämään, nyt välissä on alumiini prikat
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Niin ja jos jollain on perkins paluu putki ostaisin pois, tai sitten vihje mistä saisi noin vanhaan koneeseen
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Kuinka tiukkaan banjoliitin kiristetään.
Avatar
mike
Viestit: 5324
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja mike »

Koita banjoon muita prikkoja. Vaikka kuparisia tai uzittia. Paluuputken voi tehdä letkulla, esim irtonipoilla, lemmari kiristys.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Tuo letku olikin hyvä neuvo, koska kova putki kanittaa tossa liitintä hieman vinoon, letkulla saisin sen varmaan pitämään
tapaniv
Viestit: 1157
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Noissa tarvikemallisissa jaloissa on heikkolaatuiset tiivistepinnat. Olen ruuvannut niihin kierteelliset letkulähdöt tiivisteliimalla ja liittänyt kumiletkut lähtöihin kunnon klemmareilla. Perkinsin putkia kannattaa kysellä puimuripurkaamoista, myös maansiirtokoneissa noita koneita on käytetty. Paluuvirtaus suuttimilta tankkiin on ilmauksen kannalta hyvä juttu. Edellyttää kyllä moottorin yläpuolista tankkia.
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Moi, mulla on tossa tankki alempana kuin kone? Aiheuttaneekohan se noita ongelmia. Tänään muutin ruiskun paluun osittain kumiletkuksi, mutta silti vielä hieman liikkuu ilmaa, liekö sitten vanhaa ilmaa vielä, en tiedä. Huomenna ajattelin ostaa vuodon ilmaus sprayn ja kokeilla sillä. Usit rikoilla en saanut banjoa kiristymään, kierteen lastua irtosi, mutta aluniinirikoilla sain sen tiukempaan. Noissa suodatin jaloissa on melko heppoiset kierteet ja tosiaan huonot pinnat, kuten kirjoitit.
Haittaako huono kierre banjossa, jos muuten kiristyy? Entä millä liimalla liimasin ne liittimet?
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vuodonilmaisusprayllä tutkitaan paineenalaisten kaadumaisten aineiden pieniä vuotoja esim maakaasujärjestelmistä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Ajattelin, että painaisi sinne pumpulla kilon paineen ja vuodonilmaisuspray näyttäisi mistä liittimestä vuotaa.
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Tuossa suodatin ryhmän päällähän on kuvissa sellainen ”venttiili” jonka kuuluisi päästää ilmaa pois suodatin ryhmässä, tossa mun koneessa se on tukittu ja ainut ilman poisto on suuttimilla. Poistuuko kaikki ilma sitä kautta ja kestääkö siinä kauan esim. Suodattimen vaihdon jälkeen.
Tumppi 865
Viestit: 8189
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Suuttimilta tulee ainoastaa suuttimien ohivuoto polttoaine, ellei syöttöpumpun paluupuoli ole haarotettu samaan linjaan, ja jos tuo linja menee takasin suodattimelle eikä siitä ole sitä "venttiiliä" eli pikkureikää josta pitäs olla yhteys paluulinjaan joka menee tankkiin!?

Tuo suodattimen päällä oleva lähtö on oleellinen ilman poistaja, mut kyllä linjasto pitää olla tiivis, ja toimii ilman sitä suodattimen jalan pikkunippaa.
Nyt jos ilmaa menee suodatimelle paluupuolelta, niin se menee sieltä syöttöpumpulle ja sotkee käynnin. :roll:
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Pelaako jos laitan ruiskun paluun tankkiin ja tukin sen paikan pultilla suodattimesta
tapaniv
Viestit: 1157
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Käytin loctite liimaa, joka on tarkoitettu pneumatiikka ja hydrauliikkaliitoksiin. Avattaessa kierrettä/banjoa on vähän lämmitettävä jotta irtoaa. Suuttimien paluuletkun voi viedä suoraan tankkiin vaikka se on moottorin alapuolella. Näin tehtiin vanhoissa kuorma- ja henkilöautoissa.
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Tuo kysymys jäi vielä vaille vastausta, että voiko CAV DPA pumpun paluun vetää suoraan tankiin, vai vaatiiko jonkun ”vastapaineen” itse en saanut konetta pelaamaan tuolla tavalla.
Jape84
Viestit: 171
Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
Viesti:

Re: Perkins

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

Sain nyt tietoa, että paluun voi viedä suoraan tankkiin. Kone pelasi näin hienosti reiluilla kierroksilla, kunnes käytin konetta tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen ilmaa alkoi taas esiintyä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 22 vierailijaa