Perkins
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Perkins
Moi
Miten kuuluu olla perkins t6.3543 kaksois suodatin. Nyt on kytketty niin, että 1 tulee tankilta, 2 menee ruiskuun. 3 on tukittu ja 4 on ruiskun paluu, joka ei muuten mene tankille vaan suodattimeen. Suuttumista on sitten paluu tankkiin
Miten kuuluu olla perkins t6.3543 kaksois suodatin. Nyt on kytketty niin, että 1 tulee tankilta, 2 menee ruiskuun. 3 on tukittu ja 4 on ruiskun paluu, joka ei muuten mene tankille vaan suodattimeen. Suuttumista on sitten paluu tankkiin
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
onko tietoa myöskin ton koneen CAV DPA pumpun syöttöruuvista? Pitäisi vähän kokeilla syöttöä tohon koneeseen ja mitkä tossa pumpussa on ne ilmausruuvit
-
- Viestit: 1013
- Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Kiitti, tosta videosta selviää hyvin nämä. Onko vielä tietoa tuosta tuplasuodattimen kytkennästä?
-
- Viestit: 1157
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Perkins
Osassa suodatinjalkoja on liitäntöjen kohdalla nuolet sisään ja ulos virtaukselle. Claasin manuaaleissa kytkentä on tehty juuri kuvaamallasi tavalla.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Sain koneen pelaamaan vaihtamalla kokonaan uuden suodatin ryhmän jalkoineen. Ruiskusta tulevan paluun banjoliitin vuotaa välillä ja aiheuttaa ilmaa ruiskuun. Tuleeko ilma pois suuttimien paluu letkun kautta vai pitääkö ruiskun paluuletku vetää myös pois suodattimilta ja tankkiin. Millä saisin banjon pitämään, nyt välissä on alumiini prikat
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Niin ja jos jollain on perkins paluu putki ostaisin pois, tai sitten vihje mistä saisi noin vanhaan koneeseen
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Kuinka tiukkaan banjoliitin kiristetään.
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Perkins
Koita banjoon muita prikkoja. Vaikka kuparisia tai uzittia. Paluuputken voi tehdä letkulla, esim irtonipoilla, lemmari kiristys.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Tuo letku olikin hyvä neuvo, koska kova putki kanittaa tossa liitintä hieman vinoon, letkulla saisin sen varmaan pitämään
-
- Viestit: 1157
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Perkins
Noissa tarvikemallisissa jaloissa on heikkolaatuiset tiivistepinnat. Olen ruuvannut niihin kierteelliset letkulähdöt tiivisteliimalla ja liittänyt kumiletkut lähtöihin kunnon klemmareilla. Perkinsin putkia kannattaa kysellä puimuripurkaamoista, myös maansiirtokoneissa noita koneita on käytetty. Paluuvirtaus suuttimilta tankkiin on ilmauksen kannalta hyvä juttu. Edellyttää kyllä moottorin yläpuolista tankkia.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Moi, mulla on tossa tankki alempana kuin kone? Aiheuttaneekohan se noita ongelmia. Tänään muutin ruiskun paluun osittain kumiletkuksi, mutta silti vielä hieman liikkuu ilmaa, liekö sitten vanhaa ilmaa vielä, en tiedä. Huomenna ajattelin ostaa vuodon ilmaus sprayn ja kokeilla sillä. Usit rikoilla en saanut banjoa kiristymään, kierteen lastua irtosi, mutta aluniinirikoilla sain sen tiukempaan. Noissa suodatin jaloissa on melko heppoiset kierteet ja tosiaan huonot pinnat, kuten kirjoitit.
Haittaako huono kierre banjossa, jos muuten kiristyy? Entä millä liimalla liimasin ne liittimet?
Haittaako huono kierre banjossa, jos muuten kiristyy? Entä millä liimalla liimasin ne liittimet?
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Perkins
Vuodonilmaisusprayllä tutkitaan paineenalaisten kaadumaisten aineiden pieniä vuotoja esim maakaasujärjestelmistä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Ajattelin, että painaisi sinne pumpulla kilon paineen ja vuodonilmaisuspray näyttäisi mistä liittimestä vuotaa.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Tuossa suodatin ryhmän päällähän on kuvissa sellainen ”venttiili” jonka kuuluisi päästää ilmaa pois suodatin ryhmässä, tossa mun koneessa se on tukittu ja ainut ilman poisto on suuttimilla. Poistuuko kaikki ilma sitä kautta ja kestääkö siinä kauan esim. Suodattimen vaihdon jälkeen.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Perkins
Suuttimilta tulee ainoastaa suuttimien ohivuoto polttoaine, ellei syöttöpumpun paluupuoli ole haarotettu samaan linjaan, ja jos tuo linja menee takasin suodattimelle eikä siitä ole sitä "venttiiliä" eli pikkureikää josta pitäs olla yhteys paluulinjaan joka menee tankkiin!?
Tuo suodattimen päällä oleva lähtö on oleellinen ilman poistaja, mut kyllä linjasto pitää olla tiivis, ja toimii ilman sitä suodattimen jalan pikkunippaa.
Nyt jos ilmaa menee suodatimelle paluupuolelta, niin se menee sieltä syöttöpumpulle ja sotkee käynnin.
Tuo suodattimen päällä oleva lähtö on oleellinen ilman poistaja, mut kyllä linjasto pitää olla tiivis, ja toimii ilman sitä suodattimen jalan pikkunippaa.
Nyt jos ilmaa menee suodatimelle paluupuolelta, niin se menee sieltä syöttöpumpulle ja sotkee käynnin.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Pelaako jos laitan ruiskun paluun tankkiin ja tukin sen paikan pultilla suodattimesta
-
- Viestit: 1157
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Perkins
Käytin loctite liimaa, joka on tarkoitettu pneumatiikka ja hydrauliikkaliitoksiin. Avattaessa kierrettä/banjoa on vähän lämmitettävä jotta irtoaa. Suuttimien paluuletkun voi viedä suoraan tankkiin vaikka se on moottorin alapuolella. Näin tehtiin vanhoissa kuorma- ja henkilöautoissa.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Tuo kysymys jäi vielä vaille vastausta, että voiko CAV DPA pumpun paluun vetää suoraan tankiin, vai vaatiiko jonkun ”vastapaineen” itse en saanut konetta pelaamaan tuolla tavalla.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: La Heinä 22, 2017 8:59 am
- Viesti:
Re: Perkins
Sain nyt tietoa, että paluun voi viedä suoraan tankkiin. Kone pelasi näin hienosti reiluilla kierroksilla, kunnes käytin konetta tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen ilmaa alkoi taas esiintyä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa