Poratut Leylandit
-
- Viestit: 447
- Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 6:17 am
- Viesti:
Poratut Leylandit
Mitkä Leukun mallit olivat sellaisia,joissa moottori tehoa kasvatettiin poraamalla sylinteri reiät suuremmiksi? Ongelmia tuli sitten kannasten kestävyydessä.
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
Re: Poratut Leylandit
Tasan yksi malli jossa 100mm sylinterin poraus,jos kysymyksellä tätä tarkoitetaan.
384 on kyseinen malli.Tämä kyseinen "poraus" tehtiin alunperin Nuffield 460:seen 60-luvun alussa kun tehoa ja litratilaavuutta on lähdetty kasvattamaan.
Leukussa tosiaan käytössä vain 384:sessa n. 2-vuoden ajan.
384 on kyseinen malli.Tämä kyseinen "poraus" tehtiin alunperin Nuffield 460:seen 60-luvun alussa kun tehoa ja litratilaavuutta on lähdetty kasvattamaan.
Leukussa tosiaan käytössä vain 384:sessa n. 2-vuoden ajan.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Poratut Leylandit
Joo ja ihan viimeisissä 384 leukuissakin on jo sama 98mm männillä oleva 4/98NT-moottori kuin 270, 272 jne, joissa ei ongelmia ole muuta kuin putkien syöpyminen ajanoloon jos ei nesteitä vaihda. Ettei ihan kaikissa 384kaan ole ongelmia.
- rattori
- Viestit: 11106
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Poratut Leylandit
Mitkä kannakset?
100mm ja 98 mm putket ovat yhtä paksuja eli 5mm.
4/60 ja ensimmäisissä 10/60 malleissa on ohuet 3 mm putket.
100mm ja 98 mm putket ovat yhtä paksuja eli 5mm.
4/60 ja ensimmäisissä 10/60 malleissa on ohuet 3 mm putket.
------------
tractors
tractors
-
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
- Viesti:
Re: Poratut Leylandit
Leyland 344 ja 384 taitaa olla samassa lohkossa eri kuutiotilavuus.
344:n moottorista saisi ehkä poraamalla ja putket sekä männät vaihtamalla 3,8 litraisen?
En kyllä tiedä varmasti onnistuuko helposti tai aiheuttaako ongelmia.
Turbon laittaminen antaisi varmasti potkua enemmän kuin pieni kuutiotilavuuden kasvattaminen, että sikäli vähän kyseenalainen homma muutenkin...
344:n moottorista saisi ehkä poraamalla ja putket sekä männät vaihtamalla 3,8 litraisen?
En kyllä tiedä varmasti onnistuuko helposti tai aiheuttaako ongelmia.
Turbon laittaminen antaisi varmasti potkua enemmän kuin pieni kuutiotilavuuden kasvattaminen, että sikäli vähän kyseenalainen homma muutenkin...
- rattori
- Viestit: 11106
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Poratut Leylandit
Ei tarvitse porata kun vaihtaa vain isommat putket ja männät samaan reikään.
Turbo on kyllä kiva lisä Leylandiin.
------------
tractors
tractors
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Dombba, Google [Bot], Semrush [Bot] ja 51 vierailijaa