Poratut Leylandit

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

suparta
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 6:17 am
Viesti:

Poratut Leylandit

Viesti Kirjoittaja suparta »

Mitkä Leukun mallit olivat sellaisia,joissa moottori tehoa kasvatettiin poraamalla sylinteri reiät suuremmiksi? Ongelmia tuli sitten kannasten kestävyydessä.
dunlop
Viestit: 464
Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
Viesti:

Re: Poratut Leylandit

Viesti Kirjoittaja dunlop »

Tasan yksi malli jossa 100mm sylinterin poraus,jos kysymyksellä tätä tarkoitetaan.
384 on kyseinen malli.Tämä kyseinen "poraus" tehtiin alunperin Nuffield 460:seen 60-luvun alussa kun tehoa ja litratilaavuutta on lähdetty kasvattamaan.
Leukussa tosiaan käytössä vain 384:sessa n. 2-vuoden ajan.
Leukkumies
Viestit: 761
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
Viesti:

Re: Poratut Leylandit

Viesti Kirjoittaja Leukkumies »

Joo ja ihan viimeisissä 384 leukuissakin on jo sama 98mm männillä oleva 4/98NT-moottori kuin 270, 272 jne, joissa ei ongelmia ole muuta kuin putkien syöpyminen ajanoloon jos ei nesteitä vaihda. Ettei ihan kaikissa 384kaan ole ongelmia.
Avatar
rattori
Viestit: 11063
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Poratut Leylandit

Viesti Kirjoittaja rattori »

Mitkä kannakset? Kuva

100mm ja 98 mm putket ovat yhtä paksuja eli 5mm.
4/60 ja ensimmäisissä 10/60 malleissa on ohuet 3 mm putket.
------------
tractors
Leilaukko
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
Viesti:

Re: Poratut Leylandit

Viesti Kirjoittaja Leilaukko »

Leyland 344 ja 384 taitaa olla samassa lohkossa eri kuutiotilavuus.
344:n moottorista saisi ehkä poraamalla ja putket sekä männät vaihtamalla 3,8 litraisen?
En kyllä tiedä varmasti onnistuuko helposti tai aiheuttaako ongelmia.
Turbon laittaminen antaisi varmasti potkua enemmän kuin pieni kuutiotilavuuden kasvattaminen, että sikäli vähän kyseenalainen homma muutenkin...
Avatar
rattori
Viestit: 11063
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Poratut Leylandit

Viesti Kirjoittaja rattori »

Leilaukko kirjoitti: Su Heinä 25, 2021 7:14 am
344:n moottorista saisi ehkä poraamalla ja putket sekä männät vaihtamalla 3,8 litraisen?
Ei tarvitse porata kun vaihtaa vain isommat putket ja männät samaan reikään.

Turbo on kyllä kiva lisä Leylandiin. Kuva
------------
tractors
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa