Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: Ke Elo 20, 2008 8:16 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Asensin Motoneista katalyssattorin. Ei mennyt päästötesti läpi.
Hiilivetyä on testi mukaan liikaa. Motonein varaosapäällikön mukaan syöttää palamatonta bensaa pakosarjaan.
Tässä tosiasiat.
Etanolia bensanjoukossa.
Pakosarjan haitari vuotaa vähän.
Tyhjäkäynti 600 kirrosta min. Noin 10 minuutin välein käy noin 1000 kierrosta minuutissa.
Sytytyskeloilta irroitettu kaapelit. Joka sylinterillä käynti muuttui vajaaksi.
Lamda ei hälytä.
Seuraavaksi tarkistan tulppien kunnon ja ulkonäön ja koitan läpiääkö anturi kun virta on päällä. Eli pelaako lämmitys. Tarkistin, ei lämmennyt kun virta oli päällä 10 min. Ulkolämpötila 20°C
Laitan kohta päästömittaus tulokset tänne
Tuokoset.:
Korotettu joutokäynti:
Lamda 1.083
CO 0.39 % til
HC 172 ppm
Joutokäyntinopeus
CO 0.07 %til
HC 160 ppm
O2 1.36 % til.
Onko mitän neuvoja antaa?
Hiilivetyä on testi mukaan liikaa. Motonein varaosapäällikön mukaan syöttää palamatonta bensaa pakosarjaan.
Tässä tosiasiat.
Etanolia bensanjoukossa.
Pakosarjan haitari vuotaa vähän.
Tyhjäkäynti 600 kirrosta min. Noin 10 minuutin välein käy noin 1000 kierrosta minuutissa.
Sytytyskeloilta irroitettu kaapelit. Joka sylinterillä käynti muuttui vajaaksi.
Lamda ei hälytä.
Seuraavaksi tarkistan tulppien kunnon ja ulkonäön ja koitan läpiääkö anturi kun virta on päällä. Eli pelaako lämmitys. Tarkistin, ei lämmennyt kun virta oli päällä 10 min. Ulkolämpötila 20°C
Laitan kohta päästömittaus tulokset tänne
Tuokoset.:
Korotettu joutokäynti:
Lamda 1.083
CO 0.39 % til
HC 172 ppm
Joutokäyntinopeus
CO 0.07 %til
HC 160 ppm
O2 1.36 % til.
Onko mitän neuvoja antaa?
Viimeksi muokannut Welding helmet, Ke Heinä 21, 2021 3:57 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Ja uusi ilmansuodatin on syytä vaihtaa.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Minun 1,6 mitsun kanssa oli edellisen katsastuksen ennakko pakokaasu testissä vaikeuksia, kun ammattikoululla mittasivat. Kikkailemalla onnistuivat saamaan kelpaavat arvot. Nyt kun käytin katsastuksessa, toki vaihdoin lamdan ennen sinne vientiä, niin meni kirkkaasti läpi. Katsuri kyllä mainitsi että näiden kanssa pitää odotella "piipun" tyhjennystä jonkin aikaa, ettei jää vanhat "haisut" vääristämään lukemia.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2789
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
yht' japanilaista autoa juotin vettä imusrj reiästä kunnes putki oli punainen rintapeltiin saakka sitten alkoholia 1/4 tankkiin n 10 lrt ja sit kakkosella korjaamolle päästöjä mittaan ja oli aivan kunnossa
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Laitettiin muutama vuosi sitten Nissan Sunnyyn 1.6 vm.-94 tuollainen Motonetin tarvike katti,kun omalla katilla ei mennyt päästöt ohjearvoihin,meni sillä kertaa katsastuksessa päästöistä läpi(ihan rimaa hipoen,en muista arvoja enää),mutta vuoden päästä ei mennyt päästöt läpi,haettiin purkaamolta Opelin alkuperäinen katti ja hitsattiin se Sunnyyn,tällä katilla se katsastettiin vielä ainakin kolme kertaa ennen kuin oli niin mätä että myytiin Afrikkaan.Nuo tarvike katit ovat huonoja jo uutena,ne eivät sisällä edes jalometalleja.Korjaa se pakoputken haitarin vuoto,niin jäännöshappi poistuu ja vaihda vaikka käytetty jonkun auton alkuperäiskatti,niin uskon että päästöt sillä korjaantuvat.
-
- Viestit: 417
- Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Ainakin se joustohaitarin vuoto saatava pois, yhtään ei saa olla vuotoa ennen katalysaattoria ja lambdaa...Jos on niin lambda saa väärää tietoa ja rikastaa seosta turhaan ja jäännöshappi liian korkea kuten noissa mittarissa arvoissa on.
Ei taida olla 1,8 GDI moottori kuitenkaan?
https://www.traficom.fi/fi/katsastuksen ... mitsubishi
Niissä on laihaseoksen vuoksi poikkeus happi/lambda arvoihin joutokäynnillä.
Ei taida olla 1,8 GDI moottori kuitenkaan?
https://www.traficom.fi/fi/katsastuksen ... mitsubishi
Niissä on laihaseoksen vuoksi poikkeus happi/lambda arvoihin joutokäynnillä.
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
-
- Viestit: 4383
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Ensisijaisesti vaikuttaa olevan happianturissa eli lambdassa vika. Moottorinohjaus ei huomaa vikaa jos antaa näennäisesti oikeita arvoja, toisin sanoen arvot on rajojen sisällä. Pilaa uudenkin katin aika nopeasti kun sinne menee palamatonta bensiiniä.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Onhan tossa nyt lambda perseellään kun vaihteluväli on 0.97-1.03, ja hc yli 100. Hamsteri tainnu juoda itse loput viinat
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: Ke Elo 20, 2008 8:16 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mitsubishi Carisma 1.8 vm 98 päästöt korkeat.
Nyt on uusi joustoputki ja lamdaanturi. Ilmansuodatin pesty kolmeen kertaan.
Onneksi sain paineilmaavaimella ensimmäisemäisen putken laipan mutterit auki. Olisi ollut vaikea saada joustokappale muuten kiinni. Joustoputkessa on verkko myös sisäpuolella, en näe vuotiko se.
Lamdaanturin lämmitys ei ainakaan toiminut. Maa puuttui syötöstä.
Tyhjäkänti vaeltaa ja joku releen rätinä kuului jostain moottoritilasta. En pystynyt paikallistamaan.
Sitten vaan taas testiin. Kiitoksia neuvoista!
Onneksi sain paineilmaavaimella ensimmäisemäisen putken laipan mutterit auki. Olisi ollut vaikea saada joustokappale muuten kiinni. Joustoputkessa on verkko myös sisäpuolella, en näe vuotiko se.
Lamdaanturin lämmitys ei ainakaan toiminut. Maa puuttui syötöstä.
Tyhjäkänti vaeltaa ja joku releen rätinä kuului jostain moottoritilasta. En pystynyt paikallistamaan.
Sitten vaan taas testiin. Kiitoksia neuvoista!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] ja 62 vierailijaa