Auton outoudet
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Kerran kun auto sammui kauppareissulla, startatessa ei bensa tuoksahtanut lainkaan. Yleensä muuten kyllä... ajonestoelektroniikkaa edellinenkin omistaja paikkaillut.
Voisiko se aiheuttaa tälläistä pätkimistä? Ajonestokikkulat on mittaristoon ympätty, ja huonoja liitoksia kolvailin sieltä muutama vuosi sitten.
Voisiko se aiheuttaa tälläistä pätkimistä? Ajonestokikkulat on mittaristoon ympätty, ja huonoja liitoksia kolvailin sieltä muutama vuosi sitten.
Viimeksi muokannut Schaza, Ma Heinä 19, 2021 10:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Asiasta juurikaan tietämättä äänestän noilla kilometreillä katalysaattori ja/tai lambda anturi. Automiehet voivat ottaa kantaa ideaani.Schaza kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 3:16 pm Potilas Skoda Octavia -99.
Välillä varsinkin nyt kovilla helteillä kiihdyttäessä nykii melko terävästi. Ei niin toistuvasti viileämmällä kelillä.
Joitakin kertoja sammunut kesken ajon. Yleensä kun joutuu pysähtymään esim. risteykseen ja jengat putoaa tyhjäkäynnille. Toisinaan risteyksestä kääntymisen jälkeen. Pari kertaa suoraan ajosta.
Mitä äänestäisitte syylliseksi?
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Polttoainepumppu on ollut noilla kilometreillä pakko kertaalleen vaihtaa ja toinenkin on jo elinkaaren lopussa. Yleensä tekee kyllä täysstopin eikä pahemmin oireile mutta poikkeuksiakin on.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Nuo sytyttävät kyllä moottorinohjauksen häiriövalon jos alkavat oireilla.valaut kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 10:33 pmAsiasta juurikaan tietämättä äänestän noilla kilometreillä katalysaattori ja/tai lambda anturi. Automiehet voivat ottaa kantaa ideaani.Schaza kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 3:16 pm Potilas Skoda Octavia -99.
Välillä varsinkin nyt kovilla helteillä kiihdyttäessä nykii melko terävästi. Ei niin toistuvasti viileämmällä kelillä.
Joitakin kertoja sammunut kesken ajon. Yleensä kun joutuu pysähtymään esim. risteykseen ja jengat putoaa tyhjäkäynnille. Toisinaan risteyksestä kääntymisen jälkeen. Pari kertaa suoraan ajosta.
Mitä äänestäisitte syylliseksi?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Aloituksessa ei muute ollut puhetta mahdollisista vikavaloista tai koodeista.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Moottorivikavaloa tässä vehkeessä en ole koskaan toiminnassa nähnyt.jarikos kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 10:36 pmNuo sytyttävät kyllä moottorinohjauksen häiriövalon jos alkavat oireilla.valaut kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 10:33 pmAsiasta juurikaan tietämättä äänestän noilla kilometreillä katalysaattori ja/tai lambda anturi. Automiehet voivat ottaa kantaa ideaani.Schaza kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 3:16 pm Potilas Skoda Octavia -99.
Välillä varsinkin nyt kovilla helteillä kiihdyttäessä nykii melko terävästi. Ei niin toistuvasti viileämmällä kelillä.
Joitakin kertoja sammunut kesken ajon. Yleensä kun joutuu pysähtymään esim. risteykseen ja jengat putoaa tyhjäkäynnille. Toisinaan risteyksestä kääntymisen jälkeen. Pari kertaa suoraan ajosta.
Mitä äänestäisitte syylliseksi?
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Koodeja on varmaan jo edellisen omistajan ajalta muisti täynnä... pitäs käydä nollaamassa.
Vikavalohistoria onkin tuossa öljyvalokeskustelussa.
Päätellen siitä, että "ajotietokone" mallia taskulaskin, on näyttänyt "def" ihan aina sen 5 vuotta.
Viimeksi muokannut Schaza, Ma Heinä 19, 2021 10:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Palstalla on autojen tietäjiä (en itse kuulu siihen porukkaan), niin vikakoodit tuon kuvauksen kanssa voisi antaa lisää ideoita.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
En minäkään, mutta onneksi on porukkaa jotka osaa.valaut kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 10:45 pmPalstalla on autojen tietäjiä (en itse kuulu siihen porukkaan), niin vikakoodit tuon kuvauksen kanssa voisi antaa lisää ideoita.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Tää nyt on yks mitä kokeilen ainakin, pumppu ja suodatin vaihtoon. Joku sanoi taannoin että jos vanha pumppu ni alkaa sähköliitoksetkin räkii..
Eikä oo nimittäin senkään vaihtamisesta tietoa.
Viimeksi muokannut Schaza, Ma Heinä 19, 2021 11:07 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Tuosta ei (-99) niitä leimalla tarkisteta, mutta auton diagnostiikka voisi jotain osata kertoa. Välittäisin tuossa olevan OBD-töpselille paikka.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Katti lienee ainakin toimii kun loistopäästöillä kesäkuussa leima.valaut kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 10:33 pmAsiasta juurikaan tietämättä äänestän noilla kilometreillä katalysaattori ja/tai lambda anturi. Automiehet voivat ottaa kantaa ideaani.Schaza kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 3:16 pm Potilas Skoda Octavia -99.
Välillä varsinkin nyt kovilla helteillä kiihdyttäessä nykii melko terävästi. Ei niin toistuvasti viileämmällä kelillä.
Joitakin kertoja sammunut kesken ajon. Yleensä kun joutuu pysähtymään esim. risteykseen ja jengat putoaa tyhjäkäynnille. Toisinaan risteyksestä kääntymisen jälkeen. Pari kertaa suoraan ajosta.
Mitä äänestäisitte syylliseksi?
-
- Viestit: 1629
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Meijän 99 oktaaniassa ainakin oli pistoke ,mistä luettiin/nollattiin vikakoodit
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:23 pm
- Paikkakunta: Tampere and Keuruu
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Eikö kolmikymppinen ole kuumassa päässä vähän ohkasenolosta kun on 22 v ja jonkinverran jo maantietä nähny?
Teknik, sano ryssä kun saranan näki.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Voihan se olla mutta onhan nämä aika tiukoilla välyksillä tehtyjä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Tänään lykkäsin piruuttani koneeseen lisää öljyä vaikka mieli sanoi ei, kun olen pohtinut että sitä on jo koneessa kohta liikaakin.
Meno parani, mutta tökkiminen jäi... jättää muutamassa tunnissa öljyläikän asfaltille.
Yleensä laittaessani autoon öljyä teen sen yöllä kun auto on jäähtynyt, enkä kesken päivää kun kone on lämmin. Vaimo käyttää autoa aamukuudesta iltapäivään. Minä iltapäivästä iltaan/yöhön ja kone koko ajan lämmin yötä lukuunottamatta.
Olisiko mahdollista jopa että viime kesänä kun auto sai vähän moukkua suunnistuksessa pohjaansa, olisi öljypohjaan tai johonkin tullut halkeama tms. joka alkaa vuotaa kun kone lämpiää.
Öljyä koneelle riittäis jotenkuten. Mutta "liiat" jättää allensa vissiin ihan ajossa eikä enää sitten näkyvästi tiputa kotipihaan kun asfalttia yön jäljiltä katsoo?
Meno parani, mutta tökkiminen jäi... jättää muutamassa tunnissa öljyläikän asfaltille.
Yleensä laittaessani autoon öljyä teen sen yöllä kun auto on jäähtynyt, enkä kesken päivää kun kone on lämmin. Vaimo käyttää autoa aamukuudesta iltapäivään. Minä iltapäivästä iltaan/yöhön ja kone koko ajan lämmin yötä lukuunottamatta.
Olisiko mahdollista jopa että viime kesänä kun auto sai vähän moukkua suunnistuksessa pohjaansa, olisi öljypohjaan tai johonkin tullut halkeama tms. joka alkaa vuotaa kun kone lämpiää.
Öljyä koneelle riittäis jotenkuten. Mutta "liiat" jättää allensa vissiin ihan ajossa eikä enää sitten näkyvästi tiputa kotipihaan kun asfalttia yön jäljiltä katsoo?
-
- Viestit: 4468
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Ei kai siitä jako oo pompannu pakokaasutestissä?
Meillä getz 1,4 ja se nykäisee välillä. Ja jos liikkeelle lähtiessä kiekat notkahtaa niin kakoo enempi. Noissa on ollu kulumisvikaa jakohihnan hammaspyörässä eli ratas tai kampiakseli kuluu ja ajoitus muuttuu. nyt kun sitä seurailin niin voisi sopia oireisiin. Katkos tapahtuu kun nostaa kaasua ja liikkeelle lähtiessä se saattaa värähdellä niin, että kone kakoo enempi. tää ei tosin sammu.
Meillä getz 1,4 ja se nykäisee välillä. Ja jos liikkeelle lähtiessä kiekat notkahtaa niin kakoo enempi. Noissa on ollu kulumisvikaa jakohihnan hammaspyörässä eli ratas tai kampiakseli kuluu ja ajoitus muuttuu. nyt kun sitä seurailin niin voisi sopia oireisiin. Katkos tapahtuu kun nostaa kaasua ja liikkeelle lähtiessä se saattaa värähdellä niin, että kone kakoo enempi. tää ei tosin sammu.
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Noinkin hyvän km määrän päässyt ja ei edes klassikko auton statusta... Kun loppuu meno niin soittaa taksin ja ilmottaa romumiehelle mistö hakee
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Syys 12, 2009 7:42 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Auton outoudet
Niin. Tuli mieleen kun pohdin tuota auton kikkailua.
Päivää ennen katsastusta, poksautti tulpan ulos koneesta kesken ajon. Tällä hetkellä auto kävi tyhjäkäyntiä normaalisti kun odottelin jonkun karavaanarin siirtymistä pihatielleen.
Yleensä jos tulppa lähtee koneesta, sehän saattaa tulla pellistäkin läpi? Tässä tapauksessa kovin lujaa tulppa ei koneesta ole lähtenyt koska kun irtosi, kuului vain epämääräinen suhaus konehuoneesta ja alkoi kuulostaa kuin olisi pakosarja korkannut irti.
Pajalla uudet tulpat ruuvannut heppu sitä veikkasi että olis tärinästä hiljalleen löystynyt ja vain "tippunut" sitten, koska kierteet oli edelleen tallessa niin tulpassa kuin myös sen reiän syrjissä, ja uusi natsa meni suositusmomenttiinsa mukisematta.
Ja ennen tätä ei ollut minkäänlaista käyntiin liittyvää ongelmaa. Luulisi että niin löysä tulppakin olisi jo oirehtinut... mysteeriksi jäi kuitenkin ehjän tulpan korkkaamisen syy...
Tulpat ovat melko viheliäisessä paikassa imusarjan alla, eikä muita vahinkoja tuolloin tutkiskeltu kun saivat ronkittua uudet paikalleen purkamatta mitään isompia ja käyntiin lähti täysin normaalisti.
Entäpä jos tulpan johto on kärsinyt tai vaan päässyt puolan päästä löysälle?
Tai, aiheuttaako tälläistä imusarjan vaurio? Sinne imun allehan se tulppa on johonkin kilahtanut lähtiessään.
Päivää ennen katsastusta, poksautti tulpan ulos koneesta kesken ajon. Tällä hetkellä auto kävi tyhjäkäyntiä normaalisti kun odottelin jonkun karavaanarin siirtymistä pihatielleen.
Yleensä jos tulppa lähtee koneesta, sehän saattaa tulla pellistäkin läpi? Tässä tapauksessa kovin lujaa tulppa ei koneesta ole lähtenyt koska kun irtosi, kuului vain epämääräinen suhaus konehuoneesta ja alkoi kuulostaa kuin olisi pakosarja korkannut irti.
Pajalla uudet tulpat ruuvannut heppu sitä veikkasi että olis tärinästä hiljalleen löystynyt ja vain "tippunut" sitten, koska kierteet oli edelleen tallessa niin tulpassa kuin myös sen reiän syrjissä, ja uusi natsa meni suositusmomenttiinsa mukisematta.
Ja ennen tätä ei ollut minkäänlaista käyntiin liittyvää ongelmaa. Luulisi että niin löysä tulppakin olisi jo oirehtinut... mysteeriksi jäi kuitenkin ehjän tulpan korkkaamisen syy...
Tulpat ovat melko viheliäisessä paikassa imusarjan alla, eikä muita vahinkoja tuolloin tutkiskeltu kun saivat ronkittua uudet paikalleen purkamatta mitään isompia ja käyntiin lähti täysin normaalisti.
Entäpä jos tulpan johto on kärsinyt tai vaan päässyt puolan päästä löysälle?
Tai, aiheuttaako tälläistä imusarjan vaurio? Sinne imun allehan se tulppa on johonkin kilahtanut lähtiessään.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: getty, Google [Bot], mtalo, Saapiska, Semrush [Bot], Tessu85 ja 73 vierailijaa