Kauraa kun puitiin niin vauhrissa ei pystynyt kärrylle tyhjäämään säiliötä kun alkas röpöttämään, kierrokset laski.
Itä-traktoria hankkimassa
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1539
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
joku vika oli sitten polttoaine tai ilmapuolella.paljon on noilla molemmilla vauhdista tyhjätty,ei mitään ongelmaa ollu.
-
- Viestit: 9772
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Kyllähän se laadusta kertoo oleellisen jos heti takuuseen pitää laittaa uus tiiviste ja kansi, ja sen jälkeenkin vielä kaks kertaa. Normaalisti puhutaan 5 numeroisesta tuntimäärästä ennenku tarvii kantta pois nostaa. Mutta ei nää oo vikoja vaan ominaisuuksia näille neukkufaneilleEKo kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 11:09 amMeillä tuntuu olevan hiukan eri käsitys kestävästä koneesta.MrWilson kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 10:49 am Aika alussa tuli takuukorjaukselle tarvetta, kun kannentiiviste paloi. Kansi vaihdettiin suorasuihkukanteen takuuseen. Samalla tehokin lisääntyi 800 sarjaa vastaavaksi. Hehkutulppa jäi samalla tarpeettomaksi. Sen jälkeen tähän päivään asti kannentiiviste on mennyt vielä kahdesti. Starttimoottori on vaihdettu. Ihan kestävä kone on ollut . . .
Pitäisin oletusarvona, että kannentiiviste kestää traktorin iän ensimmäiseen kannen avaukseen asti, jolloin tietysti laskuri lähtee alusta.
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Ihan normaalisti kävi, suodattimet usein vaihrettu.
Mopo mikä mopo, rakennekkin koko vehkeessä ihan kamala.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1539
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
jospa se ei saanu kuormitettuna tarpeeksi evästä.no eipä tuo 680 rakenne liioin mikään riemuvoitto ole,kun aletaan remonttia tekemään.aivan riittävän surkea ja hankala on sekin.
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
755 valmettiin vaihdettiin takuuseen kannentiiviste, samalla varmuuden vuoksi ne märkien sylinteriputkien tiivisteet. Valmistus virhe tms, sattuuhan niitä uusiinkin koneisiin. Pidän silti kestävänä koneena.8400 kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 11:27 amKyllähän se laadusta kertoo oleellisen jos heti takuuseen pitää laittaa uus tiiviste ja kansi, ja sen jälkeenkin vielä kaks kertaa. Normaalisti puhutaan 5 numeroisesta tuntimäärästä ennenku tarvii kantta pois nostaa. Mutta ei nää oo vikoja vaan ominaisuuksia näille neukkufaneilleEKo kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 11:09 amMeillä tuntuu olevan hiukan eri käsitys kestävästä koneesta.MrWilson kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 10:49 am Aika alussa tuli takuukorjaukselle tarvetta, kun kannentiiviste paloi. Kansi vaihdettiin suorasuihkukanteen takuuseen. Samalla tehokin lisääntyi 800 sarjaa vastaavaksi. Hehkutulppa jäi samalla tarpeettomaksi. Sen jälkeen tähän päivään asti kannentiiviste on mennyt vielä kahdesti. Starttimoottori on vaihdettu. Ihan kestävä kone on ollut . . .
Pitäisin oletusarvona, että kannentiiviste kestää traktorin iän ensimmäiseen kannen avaukseen asti, jolloin tietysti laskuri lähtee alusta.
Mutta ei olekkaan oikea itä-kone, niin eihän näitten remontit jää mieleen.
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
680:ssä kaikki remmet menöö suoraan, ei mitään vinkkeliä ja heikkoja kierukoita. 500 rakenteessa ei ole mitään 680 parempaa, huonompaa vaan.sata10 kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 11:49 amjospa se ei saanu kuormitettuna tarpeeksi evästä.no eipä tuo 680 rakenne liioin mikään riemuvoitto ole,kun aletaan remonttia tekemään.aivan riittävän surkea ja hankala on sekin.
Toki 680 olkikelan ketju vois olla paree.
500:n ajovariaattori on täys susi.
Jotain voimanvähyyttä tehtaalla on huomattu, uusimpiin oli tehoja lisätty.
Kylläpä ollaankin itä-traktoriketjussa....sori vaan mun puolesta.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 10:20 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
[/quote]
Meillä tuntuu olevan hiukan eri käsitys kestävästä koneesta.
Pitäisin oletusarvona, että kannentiiviste kestää traktorin iän ensimmäiseen kannen avaukseen asti, jolloin tietysti laskuri lähtee alusta.
[/quote]
No korjataan tähän alkuperäinen ajatukseni, että kannentiivistettä lukuunottamatta kone on ollut kestävä.
Nostolaitteet, vaihteisto, kytkin, kaikki pelaa.
Meillä tuntuu olevan hiukan eri käsitys kestävästä koneesta.
Pitäisin oletusarvona, että kannentiiviste kestää traktorin iän ensimmäiseen kannen avaukseen asti, jolloin tietysti laskuri lähtee alusta.
[/quote]
No korjataan tähän alkuperäinen ajatukseni, että kannentiivistettä lukuunottamatta kone on ollut kestävä.
Nostolaitteet, vaihteisto, kytkin, kaikki pelaa.
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Meillä tuntuu olevan hiukan eri käsitys kestävästä koneesta.
Pitäisin oletusarvona, että kannentiiviste kestää traktorin iän ensimmäiseen kannen avaukseen asti, jolloin tietysti laskuri lähtee alusta.
[/quote]
No korjataan tähän alkuperäinen ajatukseni, että kannentiivistettä lukuunottamatta kone on ollut kestävä.
Nostolaitteet, vaihteisto, kytkin, kaikki pelaa.
[/quote]
Pelargoonian huolto-ohjelmassa sanotaan, kun tarkemmin sitä tutkiskelee, että sylinterinkansi kiristetään tuhannen tunnin välein. Voi olla että uutuuttaan vielä aikaisemmin, en muista. Olikohan jäänyt vaan huonolle huollolle?
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Tai saattaa olla että se on kerrottu vaan alkuperäisessä ruskilaisessa opuksessa, niitä ei taidettu antaa koneen mukaan
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 1478
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Samoin International mallien 454 ja 574 käyttöohjekirja vuodelta 1972, ohjeistaa näin.
"Tarkistuta sylinterikannen pulttien kireys ensimmäisten 200 käyttötunnin ja sen jälkeen joka 800 käyttötunnin jälkeen uudessa moottorissa tai uuden sylinterikannen tiivisteen asentamisen jälkeen."
Yllä oleva teksti on sanantarkasti lainattu traktorin mukana tulleesta käyttöohjekirjasta.
Kuitenkaan näitä jälkikiristyksiä käytännössä tehty kuin kahdesti tai kolmesti.
"Tarkistuta sylinterikannen pulttien kireys ensimmäisten 200 käyttötunnin ja sen jälkeen joka 800 käyttötunnin jälkeen uudessa moottorissa tai uuden sylinterikannen tiivisteen asentamisen jälkeen."
Yllä oleva teksti on sanantarkasti lainattu traktorin mukana tulleesta käyttöohjekirjasta.
Kuitenkaan näitä jälkikiristyksiä käytännössä tehty kuin kahdesti tai kolmesti.
Kubota B 5001 DT
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Ei oo muute meikäläisen belkun käyttö ohjekirjassa edes öljylaaduista mitään tietoo, muutenki vähä epämääräinen opus huollon suhteen. Ja sitten kun huolto kohteet on määrätty vaikka 1000h välein, niin oman kellotuksen mukaan vähintään 2h saa yhteen mittari tuntiin ajaa, jopa lähemmäs kolme. Niin jo vain noilla opeilla huoltaen hyvä tulee.
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Niin lienee, isä osti CaseIH 685:n uutena ja jossakin ekassa huollossa, oliko se nyt tuo 200h, muistan että venttiilikoppa oli auki eli kansi kiritty ja välykset säädetty... Sen jälkeen reilu 8000 tunnin aikana moottorille ei ole tehty muuta kuin öljynvaihdot ja vesipumppu uusittuYrjö kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 6:07 pm Samoin International mallien 454 ja 574 käyttöohjekirja vuodelta 1972, ohjeistaa näin.
"Tarkistuta sylinterikannen pulttien kireys ensimmäisten 200 käyttötunnin ja sen jälkeen joka 800 käyttötunnin jälkeen uudessa moottorissa tai uuden sylinterikannen tiivisteen asentamisen jälkeen."
Yllä oleva teksti on sanantarkasti lainattu traktorin mukana tulleesta käyttöohjekirjasta.
Kuitenkaan näitä jälkikiristyksiä käytännössä tehty kuin kahdesti tai kolmesti.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 3573
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Onhan se tietysti paska jos 35 vuoteen pitää kannentiiviste pari kertaa vaihtaa ja muuten on toiminut. Tai ihan sama romuja nämä itäkoneet on jokatapauksessa vaikka ei olis mitään vikaa koskaan.8400 kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 11:27 amKyllähän se laadusta kertoo oleellisen jos heti takuuseen pitää laittaa uus tiiviste ja kansi, ja sen jälkeenkin vielä kaks kertaa. Normaalisti puhutaan 5 numeroisesta tuntimäärästä ennenku tarvii kantta pois nostaa. Mutta ei nää oo vikoja vaan ominaisuuksia näille neukkufaneilleEKo kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 11:09 amMeillä tuntuu olevan hiukan eri käsitys kestävästä koneesta.MrWilson kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 10:49 am Aika alussa tuli takuukorjaukselle tarvetta, kun kannentiiviste paloi. Kansi vaihdettiin suorasuihkukanteen takuuseen. Samalla tehokin lisääntyi 800 sarjaa vastaavaksi. Hehkutulppa jäi samalla tarpeettomaksi. Sen jälkeen tähän päivään asti kannentiiviste on mennyt vielä kahdesti. Starttimoottori on vaihdettu. Ihan kestävä kone on ollut . . .
Pitäisin oletusarvona, että kannentiiviste kestää traktorin iän ensimmäiseen kannen avaukseen asti, jolloin tietysti laskuri lähtee alusta.
Jokatapauksessa kannentiiviste ei ole kovin tyypillinen vika noissa, joten veikkaan että jälkikiristys on jäänyt tekemättä tai ajettu vajailla nesteillä. Mutta koneen vika se on tottakai.
Mielenkiintoista on esimerkiksi kun googlettaa "valmet tyyppiviat", melkein ekana vastaan tulee ko. juttu:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kon ... i-1.211660
Mutta eihän näistä tartte kannentiivisteitä vaihtaa kuin "huollon" yhteydessä..
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Tuossa Valmet/Valtra jutussa kehotettiin laittamaan jakajapumpullisiin malleihin lisävoitelua poltoaineen sekaan,eli ilmeisesti lähes legendaarista 2-tahtiöljyä,tästä se taas lähtee..
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 10:20 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
No tuosta kiristyksestä... Silloin takavuosina seppä oli sitä mieltä, että jos pitää tiivistettä yön yli vesiämpärissä ennan asennusta, on jälkikiristys turhaa. Niinpä sitten tehtiin. Kesti se 20 vuotta.
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Niinpä. Minulla on suomalainen, täällä suomennettu siis, ja noita iivanan englannille kääntämiä. Suomalaisessa ei ole oikein mitään kerrottu ja niistäkään vähistä ymmärretty juuri mitään. Venäläisessä on kaikki mahdollinen esitetty perusteellisesti ja selkeästi, melkein kuin korjaamokäsikirjassa. Onko siinä niiden huonon huollon yksi syy kun ei ole tietoa mitä ja miten?DexMasZet kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 6:25 pmEi oo muute meikäläisen belkun käyttö ohjekirjassa edes öljylaaduista mitään tietoo, muutenki vähä epämääräinen opus huollon suhteen. Ja sitten kun huolto kohteet on määrätty vaikka 1000h välein, niin oman kellotuksen mukaan vähintään 2h saa yhteen mittari tuntiin ajaa, jopa lähemmäs kolme. Niin jo vain noilla opeilla huoltaen hyvä tulee.
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 6353
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Toi nyt on hiukan mennyttä aikaa kun nykyisin Mpö ja lämmitykseen menevä on samaa tavaraa.
"Moottoripolttoöljyn tullessa markkinoille jakajapumppuja hajosi enemmänkin, sillä samassa yhteydessä lämmityspolttoöljystä poistettiin voiteleva komponentti. Jakajapumpun kanssa olisi varmuuden vuoksi hyvä käyttää lisävoiteluainetta polttoaineessa."
-
- Viestit: 209
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 8:50 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Nonni. Kävin potkimassa Belaruksen renkaita ja kuvissa kaunis olikin vaan myyntimaalattu. Öljyä tihmi vähän sieltä täältä ja nostolaite oli vähän omin takeinen toiminnaltaa, kellosepän tarkkuudella piti käyttää tai jäi liike päälle ja muutenkin tuntui, että öljy virtasi jonnekkin tulppaa vasten kun pienillä liikkeillä pumppu aina naukasi. Hinnasta ei päästy sopuun ja joku "varma ostaja" oli mielessä, niin sovittiin että myy sitten sinne.
Mutta, sitten tuli nettikoneessa vastaan 405 belarus, ulkoisesti ränsistynyt, mutta katsomassa kait sitä on käytävä... Onko mitään, mitä ko. kamppeessa pitäisi erityisesti ottaa huomioon?
Mutta, sitten tuli nettikoneessa vastaan 405 belarus, ulkoisesti ränsistynyt, mutta katsomassa kait sitä on käytävä... Onko mitään, mitä ko. kamppeessa pitäisi erityisesti ottaa huomioon?
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Onko tuo se 405?
https://m.nettikone.com/belarus/405/2068133
Valkovenäläinen tuo ei ole, vaan 400 sarja on LTZ tehtaan tekemä, kerrassaan eri kuin 505. Ilmajäähdytteinen, vaihteet tuossa kans ihan erillailla. Vapaa kepissä pitkittäin, ja vaihteet sivuille päin. Suunnan vaihtaja sitte vasemmalla kädellä. Onhan tuo ryvettyneen näköinen, ja omistaja tuskin hirveästi koneen päälle on ymmärtänyt jo myynti tekstin perusteella.
Vasemman puolen takabanjo on näissä lujilla, se kannattaa kahtoa miten irvistelee, löysä nostosylinterin kiinnitys kitkuttaa banjoa löysälle ja aikaa myöten särkee kierteet perästä. Jos vuotaa öljyä huomattavan vähän banjon liitoksesta, niin silloin lienee kunnossa. Koeajolla jos perä ääntää valmetin tapaan, niin syytä tarkistaa onko edes öljyä joka paikassa. Yhdessä tämmöisessä oli ne taka-akseliin pääty portaalit aivan kuivat, ja vaihteistoon sai liki 20l lisätä, mutta ulina rauhoittui, kun öljyt laittoi. Ei ollut senkään omistaja tuosta portaalien huoltokohteesta tiennyt, tai muutenkaa niin välittänyt..
Itellä on 425 (neliveto malli) ja ainakin itselle käteen käypä kone, varsinkin suunnanvaihtaja vaihteisto mukava käyttää, ja tuo fernmo koppi tuon aikakauden traktoreihin nähden ihan mukava, ja tosi lämmin talvella, kunhan ilmawebasto on kunnossa. Se alkuperäinen webasto on monesti rikki (ihan aito webasto) mutta uusi venäläinen tai jopa kiinalainen ei älyttömiä maksa.
https://m.nettikone.com/belarus/405/2068133
Valkovenäläinen tuo ei ole, vaan 400 sarja on LTZ tehtaan tekemä, kerrassaan eri kuin 505. Ilmajäähdytteinen, vaihteet tuossa kans ihan erillailla. Vapaa kepissä pitkittäin, ja vaihteet sivuille päin. Suunnan vaihtaja sitte vasemmalla kädellä. Onhan tuo ryvettyneen näköinen, ja omistaja tuskin hirveästi koneen päälle on ymmärtänyt jo myynti tekstin perusteella.
Vasemman puolen takabanjo on näissä lujilla, se kannattaa kahtoa miten irvistelee, löysä nostosylinterin kiinnitys kitkuttaa banjoa löysälle ja aikaa myöten särkee kierteet perästä. Jos vuotaa öljyä huomattavan vähän banjon liitoksesta, niin silloin lienee kunnossa. Koeajolla jos perä ääntää valmetin tapaan, niin syytä tarkistaa onko edes öljyä joka paikassa. Yhdessä tämmöisessä oli ne taka-akseliin pääty portaalit aivan kuivat, ja vaihteistoon sai liki 20l lisätä, mutta ulina rauhoittui, kun öljyt laittoi. Ei ollut senkään omistaja tuosta portaalien huoltokohteesta tiennyt, tai muutenkaa niin välittänyt..
Itellä on 425 (neliveto malli) ja ainakin itselle käteen käypä kone, varsinkin suunnanvaihtaja vaihteisto mukava käyttää, ja tuo fernmo koppi tuon aikakauden traktoreihin nähden ihan mukava, ja tosi lämmin talvella, kunhan ilmawebasto on kunnossa. Se alkuperäinen webasto on monesti rikki (ihan aito webasto) mutta uusi venäläinen tai jopa kiinalainen ei älyttömiä maksa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: cimmo, Hydraulipumppu, Mpaseppä, tommipommi ja 61 vierailijaa