Tuo kokemus on monesti aivan riittävä, jos on näköetäisyydellä toteamassa, että uudehkosta traktorista poikii toosa ja kaikenlaista muuta pientä.
Itä-traktoria hankkimassa
-
- Viestit: 4544
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
vuosien saatossa havainnu että tämä pätee vain itäkalustoon, länsikalusto jos näin tekee niin se ei riitäkkään... ja varsinkin jos se on suomesta.
uran aikana kaikenlaista nähny ja montaa merkkiä verstaalla käynny, uudempaa ja vanhempaa
mutta olkaa toverit lujia uskosanne että juuri se teidän rattori on mailman paras
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Itte en omista maailma parasta traktoria, pari käyttökonetta on merkkinsä halpissarjaa, tarkoitettu johonkin kehitysmaahan alkuperäiskansaa edustavan kuskin ajettavaksi.
Mun tekemiset ovat kuitenkin niin vähäiset, muutama sata tuntia vuodessa, ihan yhtä tyhjän kanssa.
Omaa merkkiäni en ole toitottamassa parhaaksi, jotain omia mielipiteitä kuitenkin sillointällöin mainitsen.
Sen verran kuitenkin tykkään niillä ajella, etten niitä itävehkeisiin haluaisi vaihtaa….vaikka varmaan niilläkin homma onnistuis ihan yhtä hyvin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Niinku sanoin. Riittävä.
Jos ne olis maailman parhaita tai edes hyviä niin markkinatilanne olis jotain muuta.
Jos ne olis maailman parhaita tai edes hyviä niin markkinatilanne olis jotain muuta.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
no sehän on varsin hyvä, tehasha punnertaa ainakin belkkuja ihan lystikäitä määriä mailmalle. zetkaa en ole seurannu, mutta aika vähissä sekin tuonti suomeen ollu. tosin niistä ei pahaa sanottavaa, takuun alaset jutut olleet ihan naurettavan pieniä... ihan ei omaan käteen kamppeelta ehkä tunnu, mutta en moiti.
ja jos se vierestä seuraaminen riittävä niin miulla riittäs erinäisestä laaduata justustelua pitkäkski toviksi, joskus niistä netissä kirjootellukki ja ihmisille haastelle.. kuulema kateeliiuustta, kakan jauhantaa, en tiijä mistään mitään jne...
noo silti en nyrpistele nenää tuotiin mikä kampe tahasa pajalle, kuhan muutaman merkin kohalla omistajalla pinkka kunnossa eikä hirvee kiiru
mutta itäkalustoon ei monikaan paja halua koskea vaikla olis ns. helppoa rahaa, sen verta yksin kertasia kamppeita... jokaiseen ilman suuntaan olen suomea huoltoautolla suhannu...
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Ei Ladakaan ollut aikanaan yhtään huonompi mitä muut hintaluokassaan. Ja se oli jopa moderni. Mutta aika kuluu ja maailma kehittyy. Tottahan nyky pientilan hommat tekee vaikka Fordson Majorilla. Se on vain asenne ja ajankäyttökysymys.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 22701
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Tuo että joku ajaa itäpelillä ei ole itseltä pois, tuskin muiltakaan.
Mutta ei kannata isosti väittää, että niillä kovin mainittavaa taloudellista merkistystä on valtakunnan tasolla nyt, eikä isosti aiemmin. Varmaan siinä on jollekulle ollut paremmin saumaa saada viivan alle enemmän tai ylipäätään pysyä leivissä.
Valtamerkeillä on ollut merkitystä, tietty osin hyvän teknisen toimivuuden vuoksi, jälkimarkkinan, markkinoinnin ansiosta aikoinaan. Kokonaisuudet on eri asia kuin kuriositeetti, että joku tälläkin pärjää.
Mutta ei kannata isosti väittää, että niillä kovin mainittavaa taloudellista merkistystä on valtakunnan tasolla nyt, eikä isosti aiemmin. Varmaan siinä on jollekulle ollut paremmin saumaa saada viivan alle enemmän tai ylipäätään pysyä leivissä.
Valtamerkeillä on ollut merkitystä, tietty osin hyvän teknisen toimivuuden vuoksi, jälkimarkkinan, markkinoinnin ansiosta aikoinaan. Kokonaisuudet on eri asia kuin kuriositeetti, että joku tälläkin pärjää.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 1623
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Mutta olkaa toverit lujia uskosanne että juuri se teidän rattori on mailman paras
[/quote]
Oonhan mie,meil on 820 belarussina.
[/quote]
Oonhan mie,meil on 820 belarussina.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Meillä 7011 mallissa tuo kiila oli vain asemointia varten, sitä ei ol etarkoitettu liikkeen siirtämiseen. Varsinainen liike siirretään kitkaliitoksella, eli se iso mutteri pitää kiristää riittävän tiukalle. Tuo 6211 taitaa olla uudempaa mallia?8400 kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 9:06 am Aiheeseen, jos jokaisesta katkeaa huonolaatuisesta valusta tehty osa niin olisko siinä laadussa kuitenkin vähän jotain sanottavaa? 6211 zetorissakin oli onneton kiila siinä vasemman olkavarren päässä olevassa varressa, josta pyöriä käännellään. Pienillä tunneilla väljänä.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Huonostippa historiaa tunnet, bilateraali kaupallako ei ole ollut taloudellista merkitystä? Neuvostoliittoon vietiin maatalous tuotteita, ja tuotiin maatalouskoneita. Juuri tähän tarkoitukseen isot maatalous toimijat,mm Valio, Munakunta ja Hankkija perustivat Belaruksen maahantuojan, Agroman. Voitaisiin jopa väittää, että harvalla yksittäisellä konemerkillä on ollut niin suurta ja kauas kantoista vaikutusta talouteen. Ja Tuotteiden vienti sinne oli huomattavasti suurempaa, kuin tuonti. Tätä paikattiin mm Suomelle edullisella öljyntuonnilla. Oikeastaan Belarus koneiden huono maine on huutava vääryys, kun ottaa huomioon miten paljon niiden tuominen on Suomalaista talonpoikaa rikastuttanut. Vaikka itse traktoreiden osa on ollut suuressa mittakaavassa lähinnä symboolinen, mutta YYA hengessä elintärkeä osa.Jammu kirjoitti: ↑Ti Heinä 27, 2021 5:27 pm Tuo että joku ajaa itäpelillä ei ole itseltä pois, tuskin muiltakaan.
Mutta ei kannata isosti väittää, että niillä kovin mainittavaa taloudellista merkistystä on valtakunnan tasolla nyt, eikä isosti aiemmin. Varmaan siinä on jollekulle ollut paremmin saumaa saada viivan alle enemmän tai ylipäätään pysyä leivissä.
-
- Viestit: 3580
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Kerropa sinä kun kukaan ei tunnu tietävän. Jokaisella on joku serkun kummin kaima jolla on se itäkone ollu sysipaska.sata10 kirjoitti: ↑Ti Heinä 27, 2021 1:16 pm mistä se sitten johtuu tuo itäkoneiden huono maine?kyllä sellaseen yleensä syyt on...vai onko kaikki omistajat ollu aina niin tumpeloiya,että särkenyt tyhmyyttään,en kyllä usko sitäkään.täs kylällä niitä oli aikanaan varmaan 5talossa,uutena tuli kaikki ja aika pian vaihtu vähin äänin länsikoneisiin,
Kellään haukkujalla ei omakohtaista kokemusta käyttämisestä saati vikaantumisesta. Huono maine voi olla ihan perua asennekysymyksestä, haukutaan vaan kun ei tykätä.
Jostain kuitenkin kertoo, että postilaatikkoon tippuu säännöllisin väliajoin kirjeitä jobbareilta, joissa luvataan ostaa itätraktorit ja hakea pihasta käteisellä. Joku niitä haluaa.
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 6363
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Tietysti voisi myös totuuden kirjoittaa eli Agroma oli Laborin tytäryhtiö.DexMasZet kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 12:34 am Huonostippa historiaa tunnet, bilateraali kaupallako ei ole ollut taloudellista merkitystä? Neuvostoliittoon vietiin maatalous tuotteita, ja tuotiin maatalouskoneita. Juuri tähän tarkoitukseen isot maatalous toimijat,mm Valio, Munakunta ja Hankkija perustivat Belaruksen maahantuojan, Agroman. Voitaisiin jopa väittää, että harvalla yksittäisellä konemerkillä on ollut niin suurta ja kauas kantoista vaikutusta talouteen. Ja Tuotteiden vienti sinne oli huomattavasti suurempaa, kuin tuonti. Tätä paikattiin mm Suomelle edullisella öljyntuonnilla. Oikeastaan Belarus koneiden huono maine on huutava vääryys, kun ottaa huomioon miten paljon niiden tuominen on Suomalaista talonpoikaa rikastuttanut. Vaikka itse traktoreiden osa on ollut suuressa mittakaavassa lähinnä symboolinen, mutta YYA hengessä elintärkeä osa.
https://hankkijanperinneyhdistys.fi/upl ... s_1992.pdf
"Labor ja Hankkija yhteistyösopimukseen.
Labor täydensi Hankkijan ruotsinkielisten
asiakkaitten palvelua. Lisäksi Labor toi
yhtymän piirin hyvät kone-edustukset.
Sopimuksen myötä Hankkijan omistukseen
siirtyi Laborin tytäryhtiön Oy Agroma Ab:n
osakekannan pääosa."
Belaruksen maahantuojana toimi Konela.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Konela
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
eipä näitä aina tiedä..toiset koneet on hyväs maineessa ja toiset huonossa,joku siinä on.mulla on toinen puimuri maailman haukutuin sampo 500,on puitu paljon ja rahtia myös,aina toiminu hyvin ei kummosia remontteja ole ollu vailla.toinen on kovasti kehuttu 680,todella surkea esitys verrattuna 500.isoja remontteja tehty mutta ei vaan meinaa asettua.huollettu on hyvin ja ajetaan siististi mutta aina pärköää jostain.m_kane kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 12:43 amKerropa sinä kun kukaan ei tunnu tietävän. Jokaisella on joku serkun kummin kaima jolla on se itäkone ollu sysipaska.sata10 kirjoitti: ↑Ti Heinä 27, 2021 1:16 pm mistä se sitten johtuu tuo itäkoneiden huono maine?kyllä sellaseen yleensä syyt on...vai onko kaikki omistajat ollu aina niin tumpeloiya,että särkenyt tyhmyyttään,en kyllä usko sitäkään.täs kylällä niitä oli aikanaan varmaan 5talossa,uutena tuli kaikki ja aika pian vaihtu vähin äänin länsikoneisiin,
Kellään haukkujalla ei omakohtaista kokemusta käyttämisestä saati vikaantumisesta. Huono maine voi olla ihan perua asennekysymyksestä, haukutaan vaan kun ei tykätä.
Jostain kuitenkin kertoo, että postilaatikkoon tippuu säännöllisin väliajoin kirjeitä jobbareilta, joissa luvataan ostaa itätraktorit ja hakea pihasta käteisellä. Joku niitä haluaa.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
500 Sampon käyntihinlaitto on niinkuin märkä rätti keskelle naamaa. Heti käyntihinlaiton aluuksi kammottava 3-pyttyisen valmetin koneen epävireinen säksätys.
Ja se voiman puute…
Ja se voiman puute…
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Konela toi maahan, Agroma möi. Jossain vaiheessa Konela myös omisti Agroman. Agromasta löytyy aika huonosti tietoa netistä, monessa kirjallisessa konealan julkaisussa on väitetty perustetuksi 70luvun lopulla itä-koneiden myyntiä varten. On voinut toki aiemminkin olla olemassa, sen varhaisimmista vaiheista minulla ei ole tietoa.Talumees kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 6:36 am Tietysti voisi myös totuuden kirjoittaa eli Agroma oli Laborin tytäryhtiö.
https://hankkijanperinneyhdistys.fi/upl ... s_1992.pdf
"Labor ja Hankkija yhteistyösopimukseen.
Labor täydensi Hankkijan ruotsinkielisten
asiakkaitten palvelua. Lisäksi Labor toi
yhtymän piirin hyvät kone-edustukset.
Sopimuksen myötä Hankkijan omistukseen
siirtyi Laborin tytäryhtiön Oy Agroma Ab:n
osakekannan pääosa."
Belaruksen maahantuojana toimi Konela.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Konela
-
- Viestit: 22701
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
No en ole mikään historiaekspertti, bilateraalikaupan kyllä tiedän.DexMasZet kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 12:34 amHuonostippa historiaa tunnet, bilateraali kaupallako ei ole ollut taloudellista merkitystä? Neuvostoliittoon vietiin maatalous tuotteita, ja tuotiin maatalouskoneita. Juuri tähän tarkoitukseen isot maatalous toimijat,mm Valio, Munakunta ja Hankkija perustivat Belaruksen maahantuojan, Agroman. Voitaisiin jopa väittää, että harvalla yksittäisellä konemerkillä on ollut niin suurta ja kauas kantoista vaikutusta talouteen. Ja Tuotteiden vienti sinne oli huomattavasti suurempaa, kuin tuonti. Tätä paikattiin mm Suomelle edullisella öljyntuonnilla. Oikeastaan Belarus koneiden huono maine on huutava vääryys, kun ottaa huomioon miten paljon niiden tuominen on Suomalaista talonpoikaa rikastuttanut. Vaikka itse traktoreiden osa on ollut suuressa mittakaavassa lähinnä symboolinen, mutta YYA hengessä elintärkeä osa.Jammu kirjoitti: ↑Ti Heinä 27, 2021 5:27 pm Tuo että joku ajaa itäpelillä ei ole itseltä pois, tuskin muiltakaan.
Mutta ei kannata isosti väittää, että niillä kovin mainittavaa taloudellista merkistystä on valtakunnan tasolla nyt, eikä isosti aiemmin. Varmaan siinä on jollekulle ollut paremmin saumaa saada viivan alle enemmän tai ylipäätään pysyä leivissä.
Nyt kun on tietoa saatavilla niin mitä jos kaivatte Belarusten ja muiden itäiste maakoneiden tuontimäärät ja verrataan niitä länsikoneisiin ja suomalaisvalmisteisiin, saadaan ainakin suhteellinen merkitys määrien kautta selville?
Ja missä nuo lukemattomat itäkoneet ovat nyt? Maalaismaisemat kertovat ihan muuta.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 6363
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Jotain tietoa löytyy:Jammu kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 10:38 am No en ole mikään historiaekspertti, bilateraalikaupan kyllä tiedän.
Nyt kun on tietoa saatavilla niin mitä jos kaivatte Belarusten ja muiden itäiste maakoneiden tuontimäärät ja verrataan niitä länsikoneisiin ja suomalaisvalmisteisiin, saadaan ainakin suhteellinen merkitys määrien kautta selville?
Ja missä nuo lukemattomat itäkoneet ovat nyt? Maalaismaisemat kertovat ihan muuta.
https://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic ... 2&start=15
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 10:20 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Isä osti minun järkytyksekseni Belarus 505:n pientilan ykköstraktoriksi vuonna - 86. Tuli vanhemman Valmet 502:n rinnalle. Ferguson 35 pääsi osa-aikaeläkkeelle. Hinta oli silloin muistaakseni 60 000 markkaa. Viimeiset 15 vuotta on on pellot olleet vuokralla, eli Belkku ollut eläkehommissa. Aika alussa tuli takuukorjaukselle tarvetta, kun kannentiiviste paloi. Kansi vaihdettiin suorasuihkukanteen takuuseen. Samalla tehokin lisääntyi 800 sarjaa vastaavaksi. Hehkutulppa jäi samalla tarpeettomaksi. Sen jälkeen tähän päivään asti kannentiiviste on mennyt vielä kahdesti. Starttimoottori on vaihdettu. Ihan kestävä kone on ollut, varsinkin kun työkoneet olleet ennemminkin alimitoitettuja tuolle koneelle. Ajomukavuudesta tai ketteryydestä ei voi puhua, koska kaikki hallintalaitteet tuntuvat olevan jotenkin eri paria. Mutta tosi hommassa kyllä pätevä peli.
-
- Viestit: 4544
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Meillä tuntuu olevan hiukan eri käsitys kestävästä koneesta.MrWilson kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 10:49 am Aika alussa tuli takuukorjaukselle tarvetta, kun kannentiiviste paloi. Kansi vaihdettiin suorasuihkukanteen takuuseen. Samalla tehokin lisääntyi 800 sarjaa vastaavaksi. Hehkutulppa jäi samalla tarpeettomaksi. Sen jälkeen tähän päivään asti kannentiiviste on mennyt vielä kahdesti. Starttimoottori on vaihdettu. Ihan kestävä kone on ollut . . .
Pitäisin oletusarvona, että kannentiiviste kestää traktorin iän ensimmäiseen kannen avaukseen asti, jolloin tietysti laskuri lähtee alusta.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
no se tyhjäkäynti ei niin kaunista ole mutta en minä voiman puutetta koskaan ole havainnu 2kpl noita ollu yhtäaikaa,ei kummassakaan voimanpuute vaivannu.monen tasosta viljaa ja rypsiä puitu vuosikaudet.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 43 vierailijaa