Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Purin perän irti vaihteistosta. Tarvitsisin hieman apuja Dextoja tuntevilta.

Mistähän välistä tipahti alla olevat 3kpl kuulia.

https://drive.google.com/file/d/1nrH-Oc ... sp=sharing

Toinen kysymys on, miten tuon vaihteiston takalaipan saa irroitettua. Ylemmän akselin laakeri pitäisi vaihtaa. Välystä on ja rallattaa käsin pyöritellessä pahasti. Ja saako laakerin vaihdettua purkamatta vaihteistoa.

https://drive.google.com/file/d/12aaNwu ... sp=sharing
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Lienekkö Dexta osaajat jo autuaammilla mailla, tai sitten lomilla kaikki kun mitään näkemyksiä ole kuulunut. Korjausoppaat painettu 60 luvulla on ainakin aivan surkeaa tavaraa. 25 vuotta autoja ruuvaneen näkökulmasta katsottuna. Tai sitten vaan itse on keskivertoa yksinkertaisempi yksilö.
sininen
Viestit: 352
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 8:31 pm
Paikkakunta: muu suomi
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja sininen »

Moi!
Ota suosiolla koki loova lattialle ja vaiha samalla kaikki laakerit...löytyy normi laakerikaapasta ei oo kullan hintasia...pelaa taas 60vuotta... monesti dextassa on pääaksilan pää syöpyny laakerin petettyä ....siitäki selvii ku vie sen sorvarille.
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Sain purettua laatikon takalaakerin purkamatta koko laatikkoa nyt.

Oli aika lujassa se takakoppa. Sai rautakangella pikkuhiljaa nitkutella irti.

Kierokanki.com liikkeestä löytyi tuohon uusi laakeri 38.1mm tais olla akselin halkaisija. Ei siellä mitään muuta nyt ole rikki. Laakerivika tuli onneksi ajoissa esiin.Stefat samalla uusiksi, kerta ne löytyi saman firman hyllytavarana.

Lähinnä muutaa vikaa on nyt kulunut vaihteiston kepin alapää, jota ei hitsasilemaan kannata ryhtyä, kun irlannista saa uuden kepin parilla kympillä ja senkin ajan voi käyttää esim.muuhun tärkeämpään Dextassa jota hommaa riittää peruskorjaus ikäisessä pelissä.

Edelleen ihmetyttää mistä nuo kolme kuulaa ovat. EIhän tuolla perässä ole muuta kuin hydraulipumppu ja voiman ulosotto.

Projektihan lähti siitä liikkeelle, kun nostolaite ei jaksanut enään lanaa nostaa. No ikh:n purkaamolta ostin toisen hydraulipumpun, uuden paluusuodattimen sekä tiivisteet nostolaitteelle. Vaihtelin ne, enkä mitannut paineita. Toimi muutamat sepelin lanaushommat, sitten öljyt tuli sumuna ylöspäin vaihdelaatikon ja perän paperitiivisteen välistä.

Nyt siis romut kasaan, ja hommasin valttorilta painemittarin, ja sovitteet jotta saan hydraulipumpulle mittarin kiinni. Näkee tilanteen.
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Ylipäätään tuo korjaus että kestää taas 60 vuotta onkin mielenkiintoinen asia mihin tarttua

Tuossa alkaa vääjäämätön tosiasia olemaan, että moottorikin pitäisi peruskorjata. 10w30 öljyillä lämmetessään aika nopeasti alkaa öljynpainevalo vilkkumaan tyhjäkäynnillä.

Siinä sitä miettii että miten korjaa. Irlannissa ei uusi kampiakseli tainnut olla kuin sen 250€. Samaa rahaa kansi. Männät ja putket öljypumput sun muut ehkä taas yksi 250€. Sitten syöttöpumppuun huolto jossain. Samoin suuttimet.

Sitä miettii kauanko Dextaan vielä saa uusia osia. Nyttenkin on muutamassa vuodessa jo paljon hävinnyt. Esim.ohjausta koitin korjata sillä pienellä simpukan yläpään korjaussarjalla. Ohjaus muuttui vasemmalle kääntäessä aivan sairaan jäykäksi. Eli matoruuvi pilalla. Uuden suhteen histoparts ilmoittaa out of stock. SItä kädet ristissä toivoo, että toivottavasti tulee vielä varastoon täydennystä.

Onko kenelläkään antaa vinkkiä myykö joku suomessa vielä näihin purkuosia. IKH aika heikossa. Esim.tarvitsisin ehjän nostolaitten käyttövivun. Omassa murtunut se teräs alumiini keskiöstä.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Syöttöpumpun kunnostuksessa ole yhteydessä nimimerkkiin "Mekaanikko 2".

Itselläkin alkoi pitkän maantiesiirtymän jälkeen tyhjäkäynnillä vilkutella öljynpainevaloa. Epäilin jo imuputken murtuneen, se kun näissä on vähän tyyppivika. Mutta 15w-40 öljyllä alkoi paineet pysyä sen verran sallituissa rajoissa, että ei valo vilku.

Onko vanha hydraulipumppu vielä tallella? Onko kiinnostusta myydä?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Varmasti paksummalla öljyllä paranee, mutta kyllä tuon mielellään aukaisisi ja peruskorjaisi olisi vähän luottoa. Kumminkin talven lumityöt pihan ja pihatien auraus on tuon varassa, ja konetta pitäisi käyttää vielä ehkä 30vuotta jos hengissä pysyy. Kyllä siellä täytyy jo laakereissa ja/tai öljypumpussa olla kulumaa jos alkaa öljynpainevalot vilkkumaan.

Pumppua ei uskalla myydä, kun uusia ei saa. Oli lottovoitto, että talvella IKH:N purkaamossa oli tuo ok kuntoinen vanha. Helpompi on vaikka teettää uudet rattaat pumpun sisälle, kuin alkaa värkkäämään jotain kampiakselin hihnapyörä tai voiman ulosottovetoista pumppua tilalle.

Kiitokset syöttöpumppu asiantuntijan vinkkiä. Näitä ei liikaa ole enään. Senverran tutkin, että englannista ilmeisesti vielä saa pumpun sisälle uusia nokka-akseleita, jos vanha on aivan rokoilla. Ilmeisesti kumminkin nämä vanhemman dextan pumput joissa moottoriöljy kiertää pumpun kautta ovat pääsääntöisesti paremmassa kunnossa, mitä superdextan pumput.
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

öljyt tuli sumuna ylöspäin vaihdelaatikon ja perän paperitiivisteen välistä.
Löytykö syy, miten öljy tuosta välistä voi tulla sumuna pihalle?! :roll:
Perän ja nostolaitekannen välistä oikealta puolelta lähes etukulmasta, ja pumpun laipan välistä voi kyllä paineinen öljy karata. :wink:
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Ei mitään muuta syytä löytynyt kuin se, että oli lämmin keli pari tunnin settiä tommoista rekkakuormallista 0-32 sepeliä tuolla tasoittelin. Paperitiiviste olisko palanen siitä sitten vanhuuttaan murtunut.Kai siellä perässä aika humina käy, jos pumpun tuotto on 15-20litraa minuutissa ja 150bar paineet sekä 10w 30 öljyt menee varmaan helteessa aika ohkaseksi. Tai mistä sitä tietää onko leikannut kuumuudesta kiinni nostolaitekannen, paluusuodattimen tai pumpun paineventtiili.

Kun kone oli tunnin jäähtynyt. Löin käyntiin. Heti kun nostolaitteen laittoi töihin, nyt öljy keskeltä ylhäältä lyijykynän paksuisena suihkuna suoraan penkkiä kohti humahti sieltä.

Sitä kun ei tiedä mitä prikkavirityksiä pumpun paineventtiilillä on, kun on purkuosa. SIksi nyt romut kasaan, ja sitten painemittaus ensimmäisenä.
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Marjakankaalta saisi sitä nostolaitekannen paineventtiiliä vielä uutena. En tiedä kannattaisiko varoiksi uusia. Itsellä ihan hakuammuntaa nämä oireet, kun tasan ensimmäinen traktori mitä olen korjannut. Ja tulee mieleen vintage valtakunnon Mike Kaireniuksen kommentti, vanhoilla romuilla kun on liikenteessä, ikinä ei tiedä mistä laukeaa.
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Melko maltilliset liikkeet on öljyllä siellä perän sisällä, ellei kaasu pohjassa, tai tiellä jyrkässä alamäessä vapaalla laske +40 vauhtia menemää. :mrgreen:
Tutki nyt kuitenkin tarkemmin se vuotokohta, ja mistä se öljy sinne tulee.
Ennen uudellee käynnistystä, avaa se varo, ja poista maholliset ylimääräset tilkkeet, ja sitten vasta paineita mittailemaa!
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

Eipä ole tuolla revitelty ollenkaan. Pienillä kierroksilla sepeliä liikuteltu.

Täytyy käydä rajoitinventtiilit läpi, löytyykö mitään ja liikkuuko osat herkästi. No jatkossa ei ainakaan tuolta välistä vuoda kun vetää silikonin kera uuden tiivisteen paikoilleen. Ei olisi ikinä kyllä kuvitellut, että tuolta alkaa öljy vuotamaan. Samoin ne kaikki nostokynkän laakeroinnit on niin väljät, että luulisi sieltäkin hikoilevan tosiaan jos huuhtelua öljytilassa olisi rankasti.

Mutta mistä sitä tietää, jos vaikka joku uusista O renkaista nostolaitekannessa on pullahtanut lämmöstä. Sehän näillä nykyosilla korjatessa on hienoa, kun ei yhtään tiedä mitä halvinta kiina osaa tiivisteet on. Pettää helteessä ja pakkasessa.

Dextaan ei paljon Victor Reinziä voi valita tiivisteeksi.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

dextanostalgjaa kirjoitti: Ti Heinä 13, 2021 7:56 pm

Pumppua ei uskalla myydä, kun uusia ei saa. Oli lottovoitto, että talvella IKH:N purkaamossa oli tuo ok kuntoinen vanha. Helpompi on vaikka teettää uudet rattaat pumpun sisälle, kuin alkaa värkkäämään jotain kampiakselin hihnapyörä tai voiman ulosottovetoista pumppua tilalle.
Olisin kunnostanut sen.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
jagr
Viestit: 1396
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja jagr »

Nuo moottorin korjaussarjat valmiilla putkilla ja männillä on vähän semmoisia että ovat melko väljiä jo kootessa. Itsellä kanssa vanha Dexta työn alla ja aattelin tehdä niin että raakaputket ja koneistamossa porataan mittaan. Männät mitan mukaa. Silleen luulisi saavan uudenveroisen koneen.

Sinällään varmaan ei paljon meikäläisen elämän aikana vaikuta että merkitystä olisi muitta jääpähän perikunnalle tiivis kone - jos siitä mitään älyävät.
--JaGr
Ford 4610
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

dextanostalgjaa kirjoitti: Ti Heinä 13, 2021 7:25 pm Siinä sitä miettii että miten korjaa. Irlannissa ei uusi kampiakseli tainnut olla kuin sen 250€. Samaa rahaa kansi. Männät ja putket öljypumput sun muut ehkä taas yksi 250€. Sitten syöttöpumppuun huolto jossain. Samoin suuttimet.

Sitä miettii kauanko Dextaan vielä saa uusia osia. Nyttenkin on muutamassa vuodessa jo paljon hävinnyt. Esim.ohjausta koitin korjata sillä pienellä simpukan yläpään korjaussarjalla. Ohjaus muuttui vasemmalle kääntäessä aivan sairaan jäykäksi. Eli matoruuvi pilalla. Uuden suhteen histoparts ilmoittaa out of stock. SItä kädet ristissä toivoo, että toivottavasti tulee vielä varastoon täydennystä.

Onko kenelläkään antaa vinkkiä myykö joku suomessa vielä näihin purkuosia. IKH aika heikossa. Esim.tarvitsisin ehjän nostolaitten käyttövivun. Omassa murtunut se teräs alumiini keskiöstä.
Talvellä käänsin joka kiven ja kannon löytääkseni hyvän mato ruuvin simpukkaan. Päädyin hitsaamalla ja rälläkällä koneistamaan kuta kuin hyväksi. Uuden ostan heti kun vastaan tulee.
Ylipäätään olen tullut siihen tulokseen, että mahdollisimman vähän mitään uutta osaa laitan. Liki kaikki missä lukee sparex on täyttä kuraa. Alkuperäinen ehjä purkuosa mielestäni paras.

Suomen käyttö koneella on jonkun verta dextan osaa, mutta esim hyvää hydrauli pumppua ei löytynyt, saati sitä ohjaus akselia.
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

jagr kirjoitti: Ti Heinä 13, 2021 9:45 pm Nuo moottorin korjaussarjat valmiilla putkilla ja männillä on vähän semmoisia että ovat melko väljiä jo kootessa. Itsellä kanssa vanha Dexta työn alla ja aattelin tehdä niin että raakaputket ja koneistamossa porataan mittaan. Männät mitan mukaa. Silleen luulisi saavan uudenveroisen koneen.

Sinällään varmaan ei paljon meikäläisen elämän aikana vaikuta että merkitystä olisi muitta jääpähän perikunnalle tiivis kone - jos siitä mitään älyävät.
Onkohan tämä tiiviillä putkilla. Tuohon rahaan ei ihan hirveesti koneistamolta saa

https://histoparts.com/h8600___lower-en ... ins-3152/3
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

DexMasZet kirjoitti: Ti Heinä 13, 2021 9:50 pm
dextanostalgjaa kirjoitti: Ti Heinä 13, 2021 7:25 pm Siinä sitä miettii että miten korjaa. Irlannissa ei uusi kampiakseli tainnut olla kuin sen 250€. Samaa rahaa kansi. Männät ja putket öljypumput sun muut ehkä taas yksi 250€. Sitten syöttöpumppuun huolto jossain. Samoin suuttimet.

Sitä miettii kauanko Dextaan vielä saa uusia osia. Nyttenkin on muutamassa vuodessa jo paljon hävinnyt. Esim.ohjausta koitin korjata sillä pienellä simpukan yläpään korjaussarjalla. Ohjaus muuttui vasemmalle kääntäessä aivan sairaan jäykäksi. Eli matoruuvi pilalla. Uuden suhteen histoparts ilmoittaa out of stock. SItä kädet ristissä toivoo, että toivottavasti tulee vielä varastoon täydennystä.

Onko kenelläkään antaa vinkkiä myykö joku suomessa vielä näihin purkuosia. IKH aika heikossa. Esim.tarvitsisin ehjän nostolaitten käyttövivun. Omassa murtunut se teräs alumiini keskiöstä.
Talvellä käänsin joka kiven ja kannon löytääkseni hyvän mato ruuvin simpukkaan. Päädyin hitsaamalla ja rälläkällä koneistamaan kuta kuin hyväksi. Uuden ostan heti kun vastaan tulee.
Ylipäätään olen tullut siihen tulokseen, että mahdollisimman vähän mitään uutta osaa laitan. Liki kaikki missä lukee sparex on täyttä kuraa. Alkuperäinen ehjä purkuosa mielestäni paras.

Suomen käyttö koneella on jonkun verta dextan osaa, mutta esim hyvää hydrauli pumppua ei löytynyt, saati sitä ohjaus akselia.
Tästä mulla on vahti sähköpostiin päällä, heti kun tulee osa lähtee tilaukseen.

https://histoparts.com/h28231-fordson-d ... ox-shaft/3
kalvaana
Viestit: 7343
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Mulla periaate näissä vanhoissa koneissa se, että koitan välttää täysremonti tekemisen. Jos oireita, niin puran koneen ja tutkin, mitä osia voi vielä edelleen käyttää. Monesti mäntäkoneistolle en tee muuta, kuin laitan uudet männänrenkaat ja hoonaan pytyt. Kampiakslein vein aina koneistamoon tarkistettavaksi ja tarpeen mukaan hiontaan ja ostan laakerit siltä koneistajalta. Öljypumppu tarkistetana ja uusitaan. Moottorin täystuhohan alkaa aina kiertokangen laakerin pettämisellä. Kansi tarkistetaan ja venttiilit vähintäänkin hiotaan tahnalla. Suuttimet käytän D-miehellä tarkistettavana tai kärkein vaihdossa, mutta syöttöpumpun vien vasta sitten, kun siinä on selvä vika. Käyttötunnithan näissä yleensä muutamia kymmeniä vuodessa, että sen puolesta toimii moottori raktorin lopun iän nuinkin
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
dextanostalgjaa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2021 8:27 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja dextanostalgjaa »

On ihan hyvä periaate täysremontti tekemisen välttäminen. Autopuolella sillä periaatteella olen mennyt aina. Mutta nyt onkin kyse museovehkeestä, jossa osat on aika edukkaita varsinkin maailmalta ostamalla ja kukaan ei tiedä kauanko uustuotanto osaa saa. Lisäksi tilanne on eri, jos sattuu olemaan useampi kone rivissä ottaa seuraavan kun yksi porsii. Itsellä vaan koneita ei nyt montaa ole, ja luotettavuuteen esim.syöttöpumpun perushuolto tekee aika rajusti lisää.

Jos se välttää uusi sylinteriputki mäntä paketti oliko jotain 60€ per pytty.Kampiakseli 250€ uusi, samoin kiertokanget taisi olla 35€/kpl. Ei ainakaan eteläsuomen taksoilla noilla rahoilla koneistamossa vähemmälä selviä, jos joutuu vanhaa kampuraa alkamaan hiomaan alikokoon. Lisäksi sutta ja sekundaa omalla kokemuksella tulee puolet koneistamojen touhuista, kun ilmeisesti osaajat on jo eläkkeellä.

Esim.sylinterinkansi oli se uusi irlannista, tai vanhaan teettää seetit koneistamolla ne on tarkistettava itse läppäämällä kumminkin. Jotenkin luulisin että se uusi ajamaton kansi on varmempi ratkaisu kuin vanha. Ei mitään kokemusta perkins kansista, mutta luulisi esikammio dieseleissä olevan enemmän ja vähemmän halkeamien alkuja palotiloissa. Toki voihan ne uusituotanto kannetkin olla ihan skeidaa valua.Mutta aina parempi, että myös jää jotain varaosia itselle hyllyyn.

Suutinkärjet nyt on aika helppo itse vaihtaa. Itsellä rasvaprässistä tehty pumppu jolla pääsee tarkistamaan ja säätämään avautumispaineen. Uudet kärjet tais olla ihan suomessakin 17€/kpl, ja farmilaite tais myydä ihan uusia koko suuttimia runkoineen 59€/kpl.

Soitin muuten Suomen käyttökoneelle. Kiitokset vinkistä. Mutta aika väsähtänyt ukko siellä vastasi. Dextaan ei oikein enään mitään, kyselin nostolaitteen käyttövipua. Samalla kysyin oliskos lukollista perää, niin totes ne on aina rikki. Totesin eikös sen kytkentälevyn saa kiertokanki.com liikkeestä uuden, niin totes vaan että ei hänellä ole kontakteja tuommoisiin. Sitten kun totesin, että kohta on varmaan ostettava toinen dexta josta saan osat niin siihenkin oli kommentti sekin voi olla luultavasti rikki. Viimeisenä kysyin onko vinkkiä kuka muu näitä purkaa josta vois kysellä. Totes sun täytyy vaan metsästellä. Taas tuommoinen vuoden asiakaspalvelija.

Onko muuten kenelläkään kokemusta, meneekö tämä voiman ulosoton käyttövivun stefaksi.

MIttasin, että omassa olisi 23.4x14mm stefan mitta. Tuossa ilmoitetaan 24x15.9mm

https://histoparts.com/fd6005___pto-shi ... al-dexta/3

Vai olisikohan tässä oikeampi tuote

https://www.laakerimyynti.fi/epages/laa ... iiviste%22
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Dextan vaihteiston laakeriremppa vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja stls »

Mittaa akselin halkaisija. Stefan ilmoitettu sisämitta on akselin nimellismitta, ja irrallaan jousi painaa huulen tätä pienemmäksi. Tuumamaan laite joten luultavasti lukema ei ole tasamillejä. Millinen stefa voi olla sopiva jos mitat sattuu lähelle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 68 vierailijaa