VW polo

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

verkuson 165
Viestit: 333
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

VW polo

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

Onko kokemuksia vaggilaisen 1,2 dieselistä? Noin -10 vuosimallia,saapi kertoilla myös muista dieseleistä.sais kohhtuu hinnalla ja kilometrillä.auton vaihto kohta puoliin ajankohtainen kun vanha rukki alkaa loppumaan
VD5
Viestit: 1863
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: VW polo

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Minulla oli aikoinaan puolisen vuotta ajossa -14 mallinen Fabia tuolla 1,2 TDI:llä. Kyseisessä ajassa ei nyt mitään kovin laajoja kokemuksia ehtinyt tulla, mutta se huomasi, ettei kovin usein tarvinnut käydä tankilla. :D Hyviä nuo pikku -VAG:t ovat ajaa, varmasti luokkansa parhaita. Kulkupuoli oli tuolla pikkukoneellakin ihan ok, mutta tehosta ei haittaa ole, joten ohjelmoida tuo olisi pitänyt, jos omaan käyttöön olisin jättänyt. Päästöhuijauskampanja, eli moottorin ohjelmiston muutos tuohon tehtiin omistusaikanani, enkä huomannut sen mitenkään vaikuttaneen ominaisuuksiin. Minulla olleeseen yksilöön oli ensimmäisen omistajan aikaan tehty jotakin sähköihin liittyviä takuukorjauksia. Huoltokirjassa oli kampanjakoodeja, ja konehuoneessa näkyi jotakin lisämaadoituksia. Sen tarkemmin en selvittänyt, mitä ja miksi. Egr taitaa olla myös melko yleinen vikapaikka, ja se oli tuohon ex. autoonikin uusittu takuuseen. Siitäkin toki pääsee ohjelmoinnilla.

Hirvittävän hankala autosta oli eroon päästä, kun tuo oli juuri sitä dieselin mustamaalausaikaa pahimmillaan. Jouduin lopulta myymään reiluun neljään tonniin muutaman vuoden ikäisen 140 tuhatta ajetun auton, kun ei tuntunut kelpaavan kenellekään. Eli sanoisin, että saa paljon autoa sijoitettuun rahaan nähden.
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: VW polo

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Noista pikkuvolkkaresta saa hyödyllisen kapistuksen etenkin näinä aikoina sopuhintaan, vihreään totalitarismiin siirtyminen kuitenkin kestää vuosikausia, jopa vuosikymmeniä, ja vaikka diesel maksaisi 3 tai 4 euroa litra, ajelee halvoilla aloituskuluilla kovinkin tuottoisasti. Eikä yhteiskunnalla ole varaa nykyisensuuruisia sähköautojen verotukia jatkaa kovin kauan.

Ja sitten kun dieseltankit viimein puretaan, puristaa polttoaineeksi sitten vaikka rypsinsiemeniä. Pikkuvolkkarit ovat olleet 1990-luvun puolivälistä asti biodieselkelpoisia.

-SS-
verkuson 165
Viestit: 333
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: VW polo

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

Mites tuleeko talvella lämpöä koppiin kun kuluttaa niin vähän?
VD5
Viestit: 1863
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: VW polo

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Melko hitaasti tuo Fabia lämpesi talvikeleillä, kuten kaikki webastottomat nykydieselit. En silti muista suoranaisesti palelleeni talvella, vaikka muutama työreissu taisi tulla jonkunlaisella pakkaskelilläkin ajettua. Oli minulla joskus ennen tuota Fabiaa myös 1,6 TDI Polo vm. -10. Siinä oli Webasto ja lämpöä riitti.

Itsellä kun on jo vuosia ollut jokaisessa varsinaisessa käyttöautossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin, olen tullut niin mukavuudenhaluiseksi, etten enää edes harkitsisi sellaista yksilöä, josta lämmitin puuttuu. Toki jos olisi enimmäkseen pätkäajoa, niin lämmitin vaatisi kaverikseen vielä ylläpitolaturin.
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: VW polo

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Nokkapeite on yksi ratkaisu. helpottaa suuresti matkantekoa. Harmi, kun valmiita ei ole kaikkiin automerkkeihin tarjolla, olen rakentanut routamatosta itse, ja nippusiteillä eturitilään. Puskurissa olevat alaluukut pitää myös muistaa, se konepellin reunan ritilä suuntaa lähinnä moottorin päälle sitä ilmaa. Monessa autossa ne jäähdyttimet ovat aika lähellä maanpintaa.

-SS-
verkuson 165
Viestit: 333
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: VW polo

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

Onko dieselien jakopäät hihnalla eikä sillä kuuluisalla TSI/fsi ketjulla?
VD5
Viestit: 1863
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: VW polo

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Joo. Remmikoneita ovat.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jarikos ja 43 vierailijaa