Vw Caravelle/Transportter 2.0tdi kokemuksia

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Vw Caravelle/Transportter 2.0tdi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jake74 »

Superdextaaja kirjoitti: La Kesä 19, 2021 11:18 am Onnea ostokselle. Hieno konseptihan tuossa Transportterissa on aina ollut. Itse saanut nautiskella T2, T3 syncro ja T4 syncro henkilömalleista vuosikausien käyttöautoina ihan päivittäisinä arkiajopeleinä ja matka-autoina. T4 ja siitä eteenpäin on kyllä yksi käyttökelpoisimmista ja monipuolisimmista automalleista koskaan ja tilaa riittää.
Se T4 syncro oli tosiaan 2,4 viisisylinterinen vapari, mistä viitos vaihde hajosi.
mullaki on T4. eka oli vm93 2.4 vaparidiiseli mihin vaihtoin moottorin hajottua volvon D5252T TDI mekaanisella pumpulla ja oli siihen muutakin viriä laitettu. ahtopaineet oli 1.8-2baria ja pikku lootalla oli. oli iaka hätänen kiihtyy tuolla laatikkola ku ei kerinyt vaihteita lapata sisään ku kiekkamittari oli koko ajan siellä 45000-5000 kohilla. nykyinen on vm01 2,5TDI ja ajettu 630tkm. isällä on vm01 1.9TD.
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Vw Caravelle/Transportter 2.0tdi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jake74 »

hth kirjoitti: La Kesä 19, 2021 10:36 am Nyt se on ostettu, 2.0tdi manuaali. Tuon vaihdenäytön epämääräisyyden huomasin myös, aivan liian isolla vaihtella yrittää ajattaa taajamanopeuksilla. Rouvalle sanoinkin että tuota ei sitten uskota, vaan ajetaan korvakuulolla. Tuusulasta pääsin Mäntsälään asti ennen ensimmäistä ongelmaa, alkoi hehkun valo vilkkumaan ja tehot hävisi :evil: Varmaan egr häröilee, sammutuksen jälkeen kaikki palautui normaaliksi
voi ahtopaineen ohjausventtiiliki tai turbon siivet jumia kiinni jos on vnt ahtimella. googleen hakusanaksi N75 venttiili ni löytyy juttua
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Re: Vw Caravelle/Transportter 2.0tdi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tureq »

Ja kun puhutaan noin uusista, niin hiukkasloukku ja kusivehkeet anturointeineen yhä useamman vikatilan takana.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Vw Caravelle/Transportter 2.0tdi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Linkki kirjoitti: Pe Kesä 18, 2021 10:57 pm Uudehkolla 6-vaihteisella juuri ajelin, enkä kyllä ihmettele yhtään laatikoiden hajoamista jos tottelee sitä vaihdeopastajaa. Aivan järjettömän pienillä kierroksilla pitäisi ajella ja persuuksissa asti tuntui värinät. Monesti nelonen tuntui paremmalta vaihtoehdolta mitä opastimen tarjoama kutonen...
Saman pannut merkille muissakin autoissa. Haetaan varmaan maksimaalisen pientä kulutusta laatikon/vauhtipyörän kestosta välittämättä :roll:
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Aakku
Viestit: 8256
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Vw Caravelle/Transportter 2.0tdi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Broadspeed kirjoitti: Ma Kesä 21, 2021 10:04 am
Linkki kirjoitti: Pe Kesä 18, 2021 10:57 pm Uudehkolla 6-vaihteisella juuri ajelin, enkä kyllä ihmettele yhtään laatikoiden hajoamista jos tottelee sitä vaihdeopastajaa. Aivan järjettömän pienillä kierroksilla pitäisi ajella ja persuuksissa asti tuntui värinät. Monesti nelonen tuntui paremmalta vaihtoehdolta mitä opastimen tarjoama kutonen...
Saman pannut merkille muissakin autoissa. Haetaan varmaan maksimaalisen pientä kulutusta laatikon/vauhtipyörän kestosta välittämättä :roll:
Mitäs ne on ne järjettömän pienet kierrokset?
Mulla Transporter T4 2.5 Tdi menee isoimmalla vaihteella 85 nopeutta vihreän alarajalla 2000 rpm. Scudo 1,6 JTD 1500 rpm ja Expert 2,0 Hdi automaatti 1200 rpm.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 66 vierailijaa