Mulla on Honda ruohonleikkuri.
Se on ensimmäinen leikkurini, jossa on bensahana. Ohjekirjan mukaan hana on aina suljettava käytön jälkeen. Olenkin laittanut muistutuksen asiasta moottorin molemmille sivuille.
Mulla on Honda ruohonleikkuri.
Ei sitä tosiaan todettu ole. Öljyntäyttökorkin avasin toki ensin, eikä suhahdusta kuulunut. Kun avasin öljytulpan, odotin sieltä valuvan hissukseen öljyä purkkiin, mutta bensat(!) lensivätkin ulos ihan kunnolla. Olet oikeassa, painovoimasta kuitenkin lienee kyse.Mika 82 kirjoitti: ↑Su Touko 16, 2021 9:19 amMiten tämä kampikammion kova paine on todettu? Suhahtaako paineet pois öljyntäyttökorkkia avatessa? Hyvin oudolta kuulostaa ja jos kerran huohotinkin kunnossa.Lasiainen kirjoitti: ↑La Touko 15, 2021 12:30 pm Niin, unohtui sanoa että tuossa minun tapauksessani kohokammio on lähes tyhjä, vain pienenpieni tippa bensaa pohjalla. Ja kampikammiossa kova paine.
Bensahana on eräänlainen purkkakorjaus, sillä joka kerta kumminkin moottoriin pääsee ainakin kohokammiollisen + letkullisen verran bensaa sammutuksen jälkeen. Jos vehjettä käyttää vaikka 20 kertaa talven aikana ja aina pääsee puoli desiä, on lopputuloksena kampikammioon päässyt puoli litraa bensaa. Se on 50% kyseisen laitteen öljytilavuudesta. Täytynee yrittää löytää jostain sellainen alipainehana ja vaikka laittaa sarjaan varsinaisen tehdasasenteisen hanan perään. Silloin se toimisi varmistuksena vaikka hana unohtuisi auki.
Öljyproppua poistettaessa toki öljy tietyllä paineella poistuu. Ihan painovoimasta johtuen.
Siitähän se lienee. Pensa notkistaa öljyn niin että tuntuu olevan jopa liukkaammin virtaavaa kun pelkkä pensa!?Olet oikeassa, painovoimasta kuitenkin lienee kyse.
OK! Ehkä bensiinisäiliöön kertyy painetta lämpötilan muuttuessa, joka sitten painaa bensaa letkuun normaalia painovoiman aiheuttamaa painetta kovempaa, minkä seurauksena kohon kellumisen aiheuttama vastavoima ei riitäkään vaan lirppa painaa kohoa neuloineen alemmas, virtaa suuttimen kautta kurkkuun, sieltä venttiililautasen ohi pyttyyn männän päälle ja sitten vielä männänrenkaiden ohi kampikammioon? Menisikö se jotenkin näin?Tumppi 865 kirjoitti: ↑La Touko 15, 2021 11:28 pmKyllä siellä on vapaa yhteys venttiilikäyttökoneiston kautta, ja öljykin sinne kopan alle kulkeutuu, sekä pääsee takasin kampikammioon.Sieltähän täytyy silloin olla jonkinlainen reikä sylinterinkannen läpi koppaan, eikö vain?
No se toisinpäin vaihtoehto. Pensa tulee tankilta neulan yläpuolelle, ja koho työntää neulaa alaalta ylöspäin reijän tukkeeksi.eikös ylipaine aiheuta vain neulan menemisen entistä tiiviimmin kiinni? Vai onko se juuri toisinpäin
Eikö se ole sama asia? Tankissa ylipainetta -> bensan paine tankista päin kaasuttimen suuntaan nousee -> neula ei pidä. Jos tankin korkki päästäisi ylipaineen pois, ehkä bensiinin paine kaasuttimeen päin olisi pienempi. Tiedä sitten olisiko se merkittävästi pienempi.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Su Touko 16, 2021 10:09 am Ei se tankissa mahollisesti oleva paine vaikuta kohokammioon, vaan pelkästään se pensan paine sieltä tankista päin, jolloin neula ei pidä ja kaasutin tulvii yli päätyen siiten moottoriin.
Joo, kai se on irrotettava koko tankki ja katsottava lähteekö sieltä kumminkin joku muu linja. Hana oli niin tiukka kun sitä puhaltelin ettei siitä ainakaan pääse mitään ohi. Ja vaikka pääsisikin, niin kohon neulaventtiili olisi siellä kumminkin vastassa.. kyllä on outoa. Tankki oli siis aivan typötyhjä, ei pisaraakaan pohjalla.Jiitek kirjoitti: ↑La Touko 22, 2021 6:01 pm Tuskin viikossa haihtuu vaikka ei olisi korkkia ollenkaan, kun ei se täyttöaukko kuitenkaan kovin iso ole. Eli haihtumisen saa satavarmasti laskea pois laskuista.
Eikä noissa kyllä mitään paluulinjojakaan ole.
Hana tai letkut vuotaa tai olet muistat väärin. Tai joku muu on käynyt imaisemassa tankin tyhjäksi.
Vesi tekee öljyn harmaaksi, ja tuo kylmän kelin lyhytkestoinen pätkä ajo tekee kondenssia öljyyn.velimatti kirjoitti: ↑Su Kesä 06, 2021 9:07 am Mulla tuossa pienkuormaajassa Hondan 13 heppanen kone. Siinä öljyt muuttuu harmaaks ja aika liruiks vaihdon välillä (1-2 krt/vuosi).
Liekö sitten syynä pääasiassa talviaikainen käyttö ja käyttökerrat viikon-parin välein siilon täytössä sen 10-15min/kerta.
No niin, kuivattellin eilen tankin. Varmistin että bensahana on varmasti kiinni, kun ensin päästin tipan lirppaa läpi ettei vettä jäisi hanaan. Tankkiin laitoin desin bensaa ja niin vaan se on tämän päivän aikana tiputellut pulloon ainakin puolet tuosta bensamäärästä. Eli tosiaan pintajännite oli se mikä ratkaisi, vettähän ei hanasta mennyt läpi yhtään.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 75 vierailijaa