Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: La Heinä 08, 2006 8:09 pm
- Viesti:
Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
Tässäpä kuljetuskalusto eksperteille ja toisillekin nosturien kanssa kikkailleille kysymys.
Onko tuhoon tuomittu ajatus laittaa tuohon linkin lavetin keulaan tukijalaton Nummi 977 nosturi.
Sehän on selvää, ettei pehmeälle pohjalle ole asiaa. Vaan pärjääkö kovillakaan alustoilla.
Vetokoneeseen ei ainakaan tule aisapainoa ollenkaan. https://www.tori.fi/vi/78067547.htm
Nosturi on tuo. https://www.tori.fi/vi/83092360.htm
Lavetti itsessään on kyllä tehty raudan äärellä, eli ei ole köykänen.
Toinen kysymys, eli kestäisikö Ford County 754 tuollaista tukijalatonta pataässää takasilta kiinnitteisenä.
Kuskistahan se tietenkin on kiinni, mutta oletetaan rauhallista käyttöä.
Onko tuhoon tuomittu ajatus laittaa tuohon linkin lavetin keulaan tukijalaton Nummi 977 nosturi.
Sehän on selvää, ettei pehmeälle pohjalle ole asiaa. Vaan pärjääkö kovillakaan alustoilla.
Vetokoneeseen ei ainakaan tule aisapainoa ollenkaan. https://www.tori.fi/vi/78067547.htm
Nosturi on tuo. https://www.tori.fi/vi/83092360.htm
Lavetti itsessään on kyllä tehty raudan äärellä, eli ei ole köykänen.
Toinen kysymys, eli kestäisikö Ford County 754 tuollaista tukijalatonta pataässää takasilta kiinnitteisenä.
Kuskistahan se tietenkin on kiinni, mutta oletetaan rauhallista käyttöä.
-
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Maalis 18, 2020 9:38 pm
- Viesti:
Re: Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
Voihan lavettiin rakentaa tukijalat. Varmaan syntyy helpommin kun ruveta nosturin vaatimia rautoja kontuun sepittämään. Tukijalat sekin tarvii.
On isäntä olevinaan. Eikä tiedä montako viikatetta talossa on.
-
- Viestit: 2954
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
Varmaan lavetti ja County kestää, mutta ei tuolla kyllä mitään ilman tukijalkoja nostele. Muistelen vaan, että tukijalatkin tahtoivat välillä kevitellä maasta, kun tuollainen ex työnantajalla Sisussa oli.
-
- Viestit: 7867
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
Samaa mieltä, että ei sillä "mitään" sivusta ainakaan nostella. Lavetin takaa pitää taakka nostaa kyytiin.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: La Heinä 08, 2006 8:09 pm
- Viesti:
Re: Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
Eipä sitä kannata traktorin perään tuollaista alkaa rakentamaan, koska ei voisi vetovarsi käyttöä jatkaa.
Vaatisi muutenkin ylijäreät rakenteet ja venttiilipakka pitäisi muuttaa erilailla.
Toisaalta lavetin kuormatilakin lyhenisi nosturi keulassa ja etuset sukeltaisi lisäpainon alla pehmeällä herkemmin.
Vaatisi muutenkin ylijäreät rakenteet ja venttiilipakka pitäisi muuttaa erilailla.
Toisaalta lavetin kuormatilakin lyhenisi nosturi keulassa ja etuset sukeltaisi lisäpainon alla pehmeällä herkemmin.
-
- Viestit: 5767
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
Riippuen vähän millainen kääntökehä tuossa on. Ykköspyöräinen etupää on kyllä todella kiikkerä alla silti. En lähtisi kyllä ilman jalkoja koittamaan.
Tuommonen pienikin nosturi repii paljon enemmän kuin moni uskookaan. Aina se suunniteltu käyttö on kevyttä, mutta harvalla ei nälkä kasva syödessä. Kun se tuonkii nostaa, niin vielä tuonkii... 977 on muistaakseni 7 tonnimetrin kone ja se on käytännön tonnimetrejä.
Tuo on riski vehje laittaa Kontuunkin kiinni ja ilman jalkoja, ei tule mitään. Paripyörät tarviisi olla ja punttia vanteessa, edessä myös. Jää aika kauas taka-akselista kuitenkin, joka tässä saranapisteenä. Näissä kalapuntari luokan koneissa kiinteistäkin jaloista on jo paljon työtyä, saatika jos niillä on vähän ulottumaa. Sivusiirto voi olla ihan mekaaninenkin ja ei ne tassun sylinteritkään mitkään kovin isot ja pitkät tarvii olla, mutta paksu varsi, eli tukijalkasylinterit.
Itse en lähtisi koittamaan kumpaakaan ratkaisua ilman jalkoja. Et saa juurikaan hyötyä irti tuosta nosturista.
Näissä vanhoissa se menee jotakuinkin niin että hinta lukee kyljessä ja siinä hinnassa on kyllä jalat mukana. Eli suunnilleen 100€/tm.
Ja tämä perustuu toteutuneisiin kauppahintoihin. Pyynti- ja myyntihinta on eri asiat.
Tuommonen pienikin nosturi repii paljon enemmän kuin moni uskookaan. Aina se suunniteltu käyttö on kevyttä, mutta harvalla ei nälkä kasva syödessä. Kun se tuonkii nostaa, niin vielä tuonkii... 977 on muistaakseni 7 tonnimetrin kone ja se on käytännön tonnimetrejä.
Tuo on riski vehje laittaa Kontuunkin kiinni ja ilman jalkoja, ei tule mitään. Paripyörät tarviisi olla ja punttia vanteessa, edessä myös. Jää aika kauas taka-akselista kuitenkin, joka tässä saranapisteenä. Näissä kalapuntari luokan koneissa kiinteistäkin jaloista on jo paljon työtyä, saatika jos niillä on vähän ulottumaa. Sivusiirto voi olla ihan mekaaninenkin ja ei ne tassun sylinteritkään mitkään kovin isot ja pitkät tarvii olla, mutta paksu varsi, eli tukijalkasylinterit.
Itse en lähtisi koittamaan kumpaakaan ratkaisua ilman jalkoja. Et saa juurikaan hyötyä irti tuosta nosturista.
Näissä vanhoissa se menee jotakuinkin niin että hinta lukee kyljessä ja siinä hinnassa on kyllä jalat mukana. Eli suunnilleen 100€/tm.
Ja tämä perustuu toteutuneisiin kauppahintoihin. Pyynti- ja myyntihinta on eri asiat.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: La Heinä 08, 2006 8:09 pm
- Viesti:
Re: Nummi 977 "täysperälavetin" keulaan?
Joo, kuudella sadalla sen sais, jos itse hakee.
Mutta onhan tuossa mahdollisuus myös jälleen ikävään tapaturmaan. Annanpa olla vielä, onhan sitä muutakin tekemistä☺
Lavetin etuakselissa renkaat kääntyvät raidetangolla, kuten auton tai traktorinkin etuakseli. On käsittääkseni vakaampi verrattuna kokonaan kääntyvään etuakseliin.
Mutta onhan tuossa mahdollisuus myös jälleen ikävään tapaturmaan. Annanpa olla vielä, onhan sitä muutakin tekemistä☺
Lavetin etuakselissa renkaat kääntyvät raidetangolla, kuten auton tai traktorinkin etuakseli. On käsittääkseni vakaampi verrattuna kokonaan kääntyvään etuakseliin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: allu-85, Google [Bot], Vääpeli ja 40 vierailijaa