165 massikan vaihteisto jumissa
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Touko 08, 2021 6:48 pm
- Viesti:
165 massikan vaihteisto jumissa
Kyseessä 71 vuosimallin 165 massikka. Vaihteensiirtäjä jumittui eikä irtoo millään. Aikaisemmin samaa vikaa mutta saanut aina siirtymään öljyn täyttö aukosta avittamalla. Pitääkö purkaa enempi ja mihin suuntaan. Osaako joku avittaan.
- rattori
- Viestit: 11107
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
------------
tractors
tractors
- rattori
- Viestit: 11107
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
------------
tractors
tractors
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Pe Kesä 11, 2010 6:02 am
- Paikkakunta: 40420
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
Kerran on tuohon ongelmaan törmätty. Lukkolaitteisto joka estää kahta vaihdetta
kytkeytymästä samaan aikaan,teki tuon jumin. (vaihteisto jossa ei ole multipoveria)
Lukkolaitteisto sijaitsee vaihdelaatikon takaseinässä nostolaitekotelon puolella siirtotankojen päässä.
Katkaisuhoidon vaati nostolaitekotelon ja vaihteiston välistä.
Oli meillä nostolaitekansikin irti,niin oli parempi puhdistaa paikat.
Pieni lohkeama siellä metallilevyn nurkassa oli.
Pari kuulaa ja pyöreäpäinen pötkylä ja pieni levy ja kehikko kahdella pultilla kiinni. Siinä lukkolatteiston osat.
Oireet oli samat--takkusi ja takkusi kunnes jumittui. Irto-osia oli siellä nostolaitepumpun alla.
kytkeytymästä samaan aikaan,teki tuon jumin. (vaihteisto jossa ei ole multipoveria)
Lukkolaitteisto sijaitsee vaihdelaatikon takaseinässä nostolaitekotelon puolella siirtotankojen päässä.
Katkaisuhoidon vaati nostolaitekotelon ja vaihteiston välistä.
Oli meillä nostolaitekansikin irti,niin oli parempi puhdistaa paikat.
Pieni lohkeama siellä metallilevyn nurkassa oli.
Pari kuulaa ja pyöreäpäinen pötkylä ja pieni levy ja kehikko kahdella pultilla kiinni. Siinä lukkolatteiston osat.
Oireet oli samat--takkusi ja takkusi kunnes jumittui. Irto-osia oli siellä nostolaitepumpun alla.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Touko 08, 2021 6:48 pm
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
Kiitos tiedosta. Mää otin startin pois ja pyöräytin vauhtipyörästä myötäpäivään niin samalla kuulu napsaus ja sain käsin vaihteet taas päälle. Taas massikka toimii.
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
Hyvä tieto vastaisen varalle.Ari.Kankainen kirjoitti: ↑Su Kesä 06, 2021 4:11 pm Kiitos tiedosta. Mää otin startin pois ja pyöräytin vauhtipyörästä myötäpäivään niin samalla kuulu napsaus ja sain käsin vaihteet taas päälle. Taas massikka toimii.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 2789
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
mikähän siellä siten napsahti ppois tieltä
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
Tällä videolla puretaan 100-sarjan mp-massikan lootaa. Siirtäjätankojen päässä oleva hässäkkä näkyy myös.Okaho kirjoitti: ↑Ma Touko 10, 2021 6:30 am Kerran on tuohon ongelmaan törmätty. Lukkolaitteisto joka estää kahta vaihdetta
kytkeytymästä samaan aikaan,teki tuon jumin. (vaihteisto jossa ei ole multipoveria)
Lukkolaitteisto sijaitsee vaihdelaatikon takaseinässä nostolaitekotelon puolella siirtotankojen päässä.
Katkaisuhoidon vaati nostolaitekotelon ja vaihteiston välistä.
Oli meillä nostolaitekansikin irti,niin oli parempi puhdistaa paikat.
Pieni lohkeama siellä metallilevyn nurkassa oli.
Pari kuulaa ja pyöreäpäinen pötkylä ja pieni levy ja kehikko kahdella pultilla kiinni. Siinä lukkolatteiston osat.
Oireet oli samat--takkusi ja takkusi kunnes jumittui. Irto-osia oli siellä nostolaitepumpun alla.
https://www.youtube.com/watch?v=HsovFpwcSm8
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Pe Kesä 11, 2010 6:02 am
- Paikkakunta: 40420
- Viesti:
Re: 165 massikan vaihteisto jumissa
Tuo jumittava lukkolaitteisto on nimenomaan 8+2 vaihteistossa,
6+2 vaihteistossa ei mielestäni tuota vikaa voi olla.
Pieni nurkkaa sieltä metallista lohkeaa ja kytkeytymisongelmat alkaa.
6+2 vaihteistossa ei mielestäni tuota vikaa voi olla.
Pieni nurkkaa sieltä metallista lohkeaa ja kytkeytymisongelmat alkaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 40 vierailijaa