Varmaan kyllä Belaruksen ulosottoakseli kestää normaalit ulosottoakselin työt tullen mennen. Tarkoitin vetäviä kärrejä, onko kellä käytössä siten että ajovoimanotolla on vetäviä kärrejä. Belaruksessa näyttäis että saa ajaa halutessaan kaikilla ajo vaihteilla vetävän kärrin kanssa.t-40 kirjoitti: ↑Ke Touko 05, 2021 7:37 pm niin paljon orkkista kuin pystyy, tarvikeista koetetaan poimia toimivimmat ja loppujen kohdalla suoraan ei oota.
toiset meinaa että rutsin voa ei toimi ku näkeekää ulos oton akselin, mie kyllä pyöritelly suoravetosta linkoa, hakkuria, pyöröpaalainta yms... ihan tylksein ja jos ne ei sitä kestäs ni olisnha mie jo merkkiä vaihtanu. 1.5bar toisessa belkussa kuitenni ahdot työkäytössä
Jos on epäselvää mikä on ajovoimanotto lukijoille, ainakin nuoremmille. Onkohan sitä edes nykyisin uusissa traktoreissa?
Ajovoimanotossahan kun laittaa yhden vaihteen välitykset suunnanvaihtajalla sopivaksi vetävään peräkärriin niin saa ajella siten että minkä vaan latoo traktorin vaihteistosta vaihteita niin ulosottoakselin nopeus on syngronoitu ajo nopeuteen. Kun vaikka pysähdyt niin ulosottoakselikin pysähtyy. Pakillla tietenkin akseli pyörii ajonopeuden mukaan toisinpäin. Toisin sanoen kärri vetää millä vaihteella vaan mukana.
Muistelen että massikassa oli ajovoimanotto 2,1 kerrosta ajetulle metrille ja siinä ei ainakaan kestänyt nivelakselit, koska pyöri niin hitaasti. (Volvo 8-10.5 kier/m mallista riippuen) Kysymykseni kuuluukin että onko Belaruksessa käytössä vetävää kärriä ajovoimanotolla kenelläkään. Miten Belaruksessa kestää tuo 3.4 kierrosta/m ajovoimanotto?
Toki tuossahan on hyvä kun säätää pakat siten että luistaa jos on liikaa kuormaa. Tuskin harraste käytössä on tarvetta muutenkaan tiukkaan käskeäkkään konetta.