Nissan Vanette

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

steami

Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

Olen tässä määritellyt 3-auton tarvetta. Sillä pitäisi kyetä vetämään 1500 kg massaa perässä. (minikaivuri)

Yksi hyvistä vaihtoehdoista, johon tykästyin on Nissan Vanette. Pieni dieselpaku. Nuorimmat lienee vm. 2001.(vai onko nuorempia)
Hinnat pyörii tonnin kieppeillä. Ajoa tullee n. 2000 km/vuosi, joten seisonta-aika on ainakin puoli vuotta vuodesta.

Nyt kaipaan kommentteja? Hyvät ja huonot puolet. Saako hyvin varaosia?
Sen tiedän, että joistakin on lasahtanut vaihdelaatikko... Onko tyyppivika?

P.S. Älkää alkako tyrkyttää minulle kaikenmaailman Transporttereita, Ooppeleita, Transitteja ja Jumppereita. Ei kelpaa. Ne on parhaat päivänsä nähneet jo aikoja sitten tässä hintaluokassa.. :-)
Toyotahan olisi paras, mutta niin on hintakin kova..
8400
Viestit: 9811
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja 8400 »

No siinäpä vasta oikein veturi :lol:
Saarenarto
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2021 10:24 am
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Saarenarto »

Eräällä työpaikalla oli vanette vuosituhannen vaihteessa. Älytön vehe Kun tehtaalta sillä lähin kiihdyttämään kylälle päin kiihty koko 3km matkan vaikka oli kaasupohjassa(tyhjänä) :lol: Ei sitä silti hirveästi ollu risteykseen tullessa vauhtia.
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

8400 kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:37 pm No siinäpä vasta oikein veturi :lol:
Minulle riittää 1500 kg vetomassa, jos sillä kerran saa ylipäätään vetää. piiras näitä kommentteja! Tuollaista kuormaa muutaman kerran vuodessa hiljaisia teitä pitkin. Mihin minä tarvitsen 200 hv pakua? Miksi pilkkaat minua?
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

Saarenarto kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:45 pm Eräällä työpaikalla oli vanette vuosituhannen vaihteessa. Älytön vehe Kun tehtaalta sillä lähin kiihdyttämään kylälle päin kiihty koko 3km matkan vaikka oli kaasupohjassa(tyhjänä) :lol: Ei sitä silti hirveästi ollu risteykseen tullessa vauhtia.
Mikä on ongelma? Minne sinulla oli niin kiire?
Viimeksi muokannut steami, Pe Huhti 23, 2021 8:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hsippe
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
Paikkakunta: Raasepori
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Jos tarve on vain muutama kerta vuodessa niin kannattaisiko vaan vuokrata se veturi tarvittaessa?
Autosta tulee kuitenkin kiinteitä ja muita pakollisia kuluja ajoi sillä tai ei.
Ja tuollainen vanha auto jos/kun seisoo suurimman osan ajasta niin se ryytyy kyllä niin että jarruja yms saa herkistellä joka kerta ajoon lähtiessä ja kaksinverroin katsastukseen...
Autot tykkää kun niillä ajetaan.
Juho M-P
Viestit: 4377
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Nissan Vanette, yks maailmanhistorian hirveimmistä vehkeistä. Sisämelu infernaalinen, tehoa 0, mätänee käsiin
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
zukka
Viestit: 7805
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ruostettahan noissakin on,mutta taitaa kaikki tuon ikäiset pakut vaatia jo kemppiä merkistä riippumatta.

Kovin yleinen auto ei ollut moniin muihin pakuihin verrattuna ja nykyään vielä harvinaisempi,joten osien saanti voi olla hankalampaa. Tuskin kuitenkaan kalliita on?

Oletko harkinnut lava-autoja? King cap, L200 yms
8400
Viestit: 9811
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja 8400 »

steami kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:55 pm
8400 kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:37 pm No siinäpä vasta oikein veturi :lol:
Minulle riittää 1500 kg vetomassa, jos sillä kerran saa ylipäätään vetää. piiras näitä kommentteja! Tuollaista kuormaa muutaman kerran vuodessa hiljaisia teitä pitkin. Mihin minä tarvitsen 200 hv pakua? Miksi pilkkaat minua?
En ole pilkannut sinua. Tuollainen vanette ei mikään erityisen häävi ole, saatikka jos sillä vetää puoltatoista tonnia.
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

Hsippe kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 8:03 pm Jos tarve on vain muutama kerta vuodessa niin kannattaisiko vaan vuokrata se veturi tarvittaessa?
Autosta tulee kuitenkin kiinteitä ja muita pakollisia kuluja ajoi sillä tai ei.
Ja tuollainen vanha auto jos/kun seisoo suurimman osan ajasta niin se ryytyy kyllä niin että jarruja yms saa herkistellä joka kerta ajoon lähtiessä ja kaksinverroin katsastukseen...
Autot tykkää kun niillä ajetaan.
Minulla seisoo kakkosauto yleensä joka vuosi keskitalven. En ole huomannut mitään ongelmia katsastuksissa johten seisonta-ajan aiheuttamista ongelmista. Viime talven seisoi kylmässä tallissa Nissan Micra -vm. -94. Katastuksessa ei mitään onkelmaa..

Paljonkos maksaa sen vuokratun veturin seisottaminen kohteessa vaikkapa viikon pari? Vai lähdenkö viemään vuokra-autoa takaisin 130 km päähän ja haen sen taas viikon päästä takaisin? .. Siinä menee äkkiä se tonni, minkä tonnin paku maksaa. Pari - kolme vuotta ja taatusti tulee halvemmaksi hankkia oma veturi jo pelkästään näitä ajoja varten..
Siksi toiseksi, katson että se vapaus, että minulla on joka hetki käytössä kalusto, jolla voin lähteä liikkeelle tarvittaessa, on tärkeää.

Pitäisi lähteä hakemaan vuokra-auto jostain, vähintään 10 km päästä... Aika vaivalloista...

Toiseksi, se kolmosauto toimii varsin hyvin vara-autona. Sen saa liikenteeseen muutamassa minuutissa, jos on tarvis...

Mikä on ongelma?
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

Juho M-P kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 8:19 pm Nissan Vanette, yks maailmanhistorian hirveimmistä vehkeistä. Sisämelu infernaalinen, tehoa 0, mätänee käsiin
Ilmankos hinnat kohdillaan... :-) Tehoa 55 hv. ei 0. Eikös kitenkin pitäisi pysyä totuudessa?
Saarenarto
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2021 10:24 am
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Saarenarto »

steami kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:56 pm
Saarenarto kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:45 pm Eräällä työpaikalla oli vanette vuosituhannen vaihteessa. Älytön vehe Kun tehtaalta sillä lähin kiihdyttämään kylälle päin kiihty koko 3km matkan vaikka oli kaasupohjassa(tyhjänä) :lol: Ei sitä silti hirveästi ollu risteykseen tullessa vauhtia.
Mikä on ongelma? Minne sinulla oli niin kiire?
No ei sillä sakkoja olis saanu kuin vasta 60 alueella.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

En lukenut muita kommentteja mutta ÄLÄ OSTA VANETTEA!

On varmaan maailman kovin ruostumaan ja niitä tarinoita on paljon. Kenellä on laite luhistunut öljyn tai renkaanvaihdon yhteydessä nosturilla ja kenellä mitenkin.

Jos Tarvit paremman vetoauton, osta parempi auto millä voi myös vetää. Joku Volvo,Mersu, isompi Toyota tai mitä tahansa mutta ei vanettea.

E. Nykyisessäkin riittää painot.
Viimeksi muokannut Bj Andy, Pe Huhti 23, 2021 8:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
korsteeni
Viestit: 3588
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Miksi et sitten vain osta sitä vanettea, kun rivien välistä paistaa että olet jo tuohon päätynyt. Kommenttia autosta kysyit ja niitä tuli. Eikä tämä ainakaan ollut ivalla kirjoitettu :idea:
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Olisiko joku isompi henkilöauto sittenkin parempi kärryn eteen kuin tuo Vanette? Voisi olla aika paljon turvallisempaa menoa. C5 Citikalla olen vetänyt 1500kg vaunua monesti ja menee kyllä hienosti painavahkolla henkilöautolla kärry, ei tarvitse olla paku.
Viimeksi muokannut SamiT, Pe Huhti 23, 2021 8:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Juho M-P
Viestit: 4377
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

8400 kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 8:22 pm
steami kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:55 pm
8400 kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 7:37 pm No siinäpä vasta oikein veturi :lol:
Minulle riittää 1500 kg vetomassa, jos sillä kerran saa ylipäätään vetää. piiras näitä kommentteja! Tuollaista kuormaa muutaman kerran vuodessa hiljaisia teitä pitkin. Mihin minä tarvitsen 200 hv pakua? Miksi pilkkaat minua?
En ole pilkannut sinua. Tuollainen vanette ei mikään erityisen häävi ole, saatikka jos sillä vetää puoltatoista tonnia.
Jep. Sen saa jäämään kiinni jo tasamaalla.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Esim. V70 Volvo

Hinnat alkaen satasia ja saa joko automaatilla tai manuaalilla, saa vetää 1600 kiloa.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Avatar
Aakku
Viestit: 8291
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Mulla oli -84 mallinen diesel Vanette aina tuonne 2000 luvun alkupuolelle asti. Hienossa kunnossa oli ja tarkoitus oli museoida, mutta se haave romuttui kolariin.
Ajo-ominaisuudet aivan hirveät ja varsinkin talvella. Meteli oli valtaisa. Jos olisi ollut traktori, niin työsuojelu olisi varmaan kieltänyt. Tehoa ei paljoa ollut ja hiukan nolotti vetää pitkää mäkeä tyhjänä 70 nopeutta jono perässä.
Vaihdoin sen -00 malliseen Peugeot Experttiin. Sellaista ehdottaisin vetoautoksi. 2-litrainen Hdi on vahva vetäjä auton kokoon nähden ja vielä loistava ajettava. Luulisi sellaisen saavan jo kohtuu edullisesti Pösönä, Sitikkana, tai Fiattina. Minusta niissä on hyvin sinkityt pellitkin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
VD5
Viestit: 1869
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Isäukolla oli ajossa tuollainen vanette cargo uutena hetken. Ei se häävi ollut. Etenemiskyky ihan olematon ja tehonpuute valtava. Saati sitten jos pitäisi vielä kärryäkin vetää. Lisäksi ajoasento on omituinen pystyn ratin takia, mutta se nyt ei satunnaisessa käytössä haittaa.

Eikö fiksumpi vetoauto olisi vaikka pakettiautoksi rekisteröity vanha nelivetofarkku. Passat 3B esim. Sellaisella pääsisi kärryn kanssa etenemäänkin... saa alle tonnilla ja jos on 1,9tdi ja vielä alkupään auto jakajapumppukoneella, niin on erittäin varma tekniikaltaan. Vetokyky 1600kg.
Viimeksi muokannut VD5, Pe Huhti 23, 2021 8:50 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jussi_oulu, jäähdyttelijä, Lemmy, Mazaman, riude, Superdexta-64 ja 63 vierailijaa