Nissan Vanette

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

transit
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja transit »

361 kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 3:38 pm
transit kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 3:18 pm No se transu nyt vaan on budjetin kannalta aika hyvä valinta, jos pystyy itse hitsata.
Kyllä sen kytkimen saa toimimaan ihan hyvin.
Eikä oo kuin ehkä 75-80hp.
Mutta kyse on siitä väännöstä joka löytyy tyhjäkäynnillä.
Ehdottomasti hyvä juuri kärryn kanssa toimimiseen.
Toki ylämäissä ei pysy vauhti yllä kun ei sitä tehoa ole.
Mutta mukava kun pystyy aivan kaiken huoltamaan ja korjaamaan itse. Myös suuttimet.
No juu huoltamaan kyllä pystyy se on totta ja kytkimenkin voi saada hetkeksi aikaa jopa siedettäväksi. Jos transitin tarjoamalle suuremmalle kuljetus kapasiteetille ei ole tarvetta valitsisin vanetten ennemmin ja senkin jälkeen kävisin fiat, pösö ym ym vaihtoehdot läpi ennen Kölnin kötöstyksiä.

Ja jos transittiin kuitenkin päätyy, kannattaa se jättää parkkiin vähintään kilometrin päähän kaikista rakennuksista ja silloinkin mielellään vaihde vapaalle. Niillä kun on tapana lähteä itsestään startin avulla liikkeelle ja lopuksi palaa jonkun rakennuksen seinään törmätessään poroksi.
En ole kuullutkaan tuollaisesta automaattistarttauksesta transuissa.
Itsellä on nyt neljäs transu menossa, jota käytän kesäautona (6paikkainen paku) eikä oo kyllä ollut mitään mystiikkaa sähköissä mun laitteissa.
Se unohtui vielä mainita, että jää märälle nurmikolle jumiin jos ei ole painoa kontissa.
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

transit kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 5:56 pm
361 kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 3:38 pm
transit kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 3:18 pm No se transu nyt vaan on budjetin kannalta aika hyvä valinta, jos pystyy itse hitsata.
Kyllä sen kytkimen saa toimimaan ihan hyvin.
Eikä oo kuin ehkä 75-80hp.
Mutta kyse on siitä väännöstä joka löytyy tyhjäkäynnillä.
Ehdottomasti hyvä juuri kärryn kanssa toimimiseen.
Toki ylämäissä ei pysy vauhti yllä kun ei sitä tehoa ole.
Mutta mukava kun pystyy aivan kaiken huoltamaan ja korjaamaan itse. Myös suuttimet.
No juu huoltamaan kyllä pystyy se on totta ja kytkimenkin voi saada hetkeksi aikaa jopa siedettäväksi. Jos transitin tarjoamalle suuremmalle kuljetus kapasiteetille ei ole tarvetta valitsisin vanetten ennemmin ja senkin jälkeen kävisin fiat, pösö ym ym vaihtoehdot läpi ennen Kölnin kötöstyksiä.

Ja jos transittiin kuitenkin päätyy, kannattaa se jättää parkkiin vähintään kilometrin päähän kaikista rakennuksista ja silloinkin mielellään vaihde vapaalle. Niillä kun on tapana lähteä itsestään startin avulla liikkeelle ja lopuksi palaa jonkun rakennuksen seinään törmätessään poroksi.
En ole kuullutkaan tuollaisesta automaattistarttauksesta transuissa.
Itsellä on nyt neljäs transu menossa, jota käytän kesäautona (6paikkainen paku) eikä oo kyllä ollut mitään mystiikkaa sähköissä mun laitteissa.
Se unohtui vielä mainita, että jää märälle nurmikolle jumiin jos ei ole painoa kontissa.
Aina vaan tulee esiin näitä minulle tuntemattomia juttuja transiteista, kun ei ole kohdalle sattunut. Paljon muita ongelmia ja ominaisuuksia kyllä, ja nuo liikkeelle lähdöt liukkaalla on kyllä tuttua touhua.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja 361 »

transit kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 5:56 pm
361 kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 3:38 pm
transit kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 3:18 pm No se transu nyt vaan on budjetin kannalta aika hyvä valinta, jos pystyy itse hitsata.
Kyllä sen kytkimen saa toimimaan ihan hyvin.
Eikä oo kuin ehkä 75-80hp.
Mutta kyse on siitä väännöstä joka löytyy tyhjäkäynnillä.
Ehdottomasti hyvä juuri kärryn kanssa toimimiseen.
Toki ylämäissä ei pysy vauhti yllä kun ei sitä tehoa ole.
Mutta mukava kun pystyy aivan kaiken huoltamaan ja korjaamaan itse. Myös suuttimet.
No juu huoltamaan kyllä pystyy se on totta ja kytkimenkin voi saada hetkeksi aikaa jopa siedettäväksi. Jos transitin tarjoamalle suuremmalle kuljetus kapasiteetille ei ole tarvetta valitsisin vanetten ennemmin ja senkin jälkeen kävisin fiat, pösö ym ym vaihtoehdot läpi ennen Kölnin kötöstyksiä.

Ja jos transittiin kuitenkin päätyy, kannattaa se jättää parkkiin vähintään kilometrin päähän kaikista rakennuksista ja silloinkin mielellään vaihde vapaalle. Niillä kun on tapana lähteä itsestään startin avulla liikkeelle ja lopuksi palaa jonkun rakennuksen seinään törmätessään poroksi.
En ole kuullutkaan tuollaisesta automaattistarttauksesta transuissa.
Itsellä on nyt neljäs transu menossa, jota käytän kesäautona (6paikkainen paku) eikä oo kyllä ollut mitään mystiikkaa sähköissä mun laitteissa.
Se unohtui vielä mainita, että jää märälle nurmikolle jumiin jos ei ole painoa kontissa.
Sähköissä ei ole sen kummempaa mystiikkaa kuin virtalukon pohja josta tuo ongelma alkaa. Erittäin yleinen vika aikoinaan ja poltti monta transittia ja siinä ohessa muutakin. Pohja uusiutui jossain välissä en muista missä. Mulla on ollut itsellä sekä käytössä niin monta viistokeula transittia että kyllä on ne romut tutuiksi tulleet. Oikeastaan mitään muuta hyvää sanottavaa niistä ei löydy kuin ikäisekseen kohtuu hyvä ajettava maantiellä jos pitävä pinta sekä lämmitettävä tuulilasi joka oli osassa aikaisessa vaiheessa.

....tuo etenemiskyky tyhjänä, sitä ei voi nauramatta edes muistella. :lol: Märkä rukkanen eturenkaan edessä niin tasamaalla eteneminen pysähtyi siihen.

Ja lukollinen versio saattoi liukkaalla yllättää äkkinäisellä ja rajulla luistolla jota oli hyvin hankala saada hallintaan kiitos hitaan ja tahmean ohjauksen avulla jonka kruunasi vielä jumalattoman suuri ja naurettavan paksukehäinen ratti.

Se täytyy ko kotelon puolustukseksi sanoa että sikäli hyvin vanha konstruktio jotenkuten sinnitteli vuosituhannen vaihteeseen asti.

Mutta joo se transitista. Aloittajalle varmasti vanette parempi vaihtoehto.
MTZ
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Intti ajoilta muistan kun heput ihmetteli mihin on yksi transiiti hävinnyt,oli mennyt 200 metriä metsään ja kaivanut akselia myöten mäntyä vasten jumiin kunnes startti antautui.Ei ollut viisto keuloja vaan edeltävä malli.
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

[/quote]

....tuo etenemiskyky tyhjänä, sitä ei voi nauramatta edes muistella. :lol: Märkä rukkanen eturenkaan edessä niin tasamaalla eteneminen pysähtyi siihen.

Ja lukollinen versio saattoi liukkaalla yllättää äkkinäisellä ja rajulla luistolla jota oli hyvin hankala saada hallintaan kiitos hitaan ja tahmean ohjauksen avulla jonka kruunasi vielä jumalattoman suuri ja naurettavan paksukehäinen ratti.

Se täytyy ko kotelon puolustukseksi sanoa että sikäli hyvin vanha konstruktio jotenkuten sinnitteli vuosituhannen vaihteeseen asti.

[/quote]
Transitti pitäisi olla autokouluissa liukkaankelin autona, sen kun oppii hallitsemaan, niin sitten osaa kyllä muillakin ajokeilla ajaa. :) Ei ne häävit ajo-ominaisuudet Ladassakaan ollut, mutta kyllä se paljon hallittavampi liukkaallakin oli, mitä Transitti.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja 361 »

Tuohon Vanetten vähän erikoiseen jäähdytinjärjestelmään palatakseni, siinähän on jäähdytin heti maskin takana jonka jatkeena on sähköflektit normaalisti. Moottori sijaitsee siellä metrin päässä takana ja siinä on mekaaninen viskokytkin tuuletin myös. Eli jäähdyttimen ja mekaanisen tuulettimen välimatka on niin pitkä että systeemin funktio jää hieman epäselväksi.

Yhdestä viskotuulettimen poistamisesta on omakohtainen kokemus eikä sillä ainakaan normaaliajossa ollut lämmpöjen kannalta mitään merkitystä. Kaasuun reagointi ja moottorin pirteys muuttui kyllä huomattavasti.
Poistettiin siis hajonneen viskon takia eikä uutta laitettu. Ko auton jatkosta esim kaasupohjassa kesähelteellä ajosta tai liikennevaloseisomisesta ei sittemmin ole tietoa mitä lämmöille tapahtuu...

Vanetesta tulee vielä mieleen kesällä erittäin kuuma ohjaamo sekä väliseinä jonka joutuu irroittamaan lähes jokaista huoltotoimenpidettä varten. Onnistuu tosin helposti mutta kunnollisen väliseinän tekeminen ei ainakaan alkuperäiselle paikalle onnistu.
Jiitek
Viestit: 5847
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Taisin Scudoa ehdotella. Näyttää vatopaino jarrulliselle olevan vain 1300kg.

Uudemmassa korimallissa onkin sitten jo 2000kg, ainakin kakslitraisessa.
Avatar
Aakku
Viestit: 8251
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Jiitek kirjoitti: Ti Huhti 27, 2021 9:58 am Taisin Scudoa ehdotella. Näyttää vatopaino jarrulliselle olevan vain 1300kg.

Uudemmassa korimallissa onkin sitten jo 2000kg, ainakin kakslitraisessa.
Mulla 2-koppaisessa Scudossa vetopaino 1672 kg. On kylläkin 1,6 litranen 90 hp.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Tuota Scudo/Jumpy/Expertin kakkoskopan 1,6:n ja 2,0:n perävaunupainojen olen ihmetellyt kun Peugeotina samoja autoja katselin pakukuumeen vallassa taannoin. Autohan kai ihan sama lukuunottamatta moottoria, vai onko jotakin massaeroja sen verran että selittää edes osittain perävaunupainon eron?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Jiitek
Viestit: 5847
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Lyhyt 1,6 vrt. Pitkä 2,0.

Tuostahan ne erot tulee.
Saarenarto
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2021 10:24 am
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Saarenarto »

Onkos täällä jo autokaupat tehty? Hieman uteliaana kiinnostaa mihin päädyit? :)
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

Saarenarto kirjoitti: Pe Touko 07, 2021 10:33 am Onkos täällä jo autokaupat tehty? Hieman uteliaana kiinnostaa mihin päädyit? :)
En ole vielä ostopäätöstä tehnyt. Tarve ei ole niin akuutti, että pitäisi kiirehtiä... :-)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Kuuskakkone, Semrush [Bot] ja 40 vierailijaa