Nissan Vanette

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Jiitek
Viestit: 5847
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Torsen-passatit vähenevät liikenteestä n. 50% vuosivauhtia taka-apurungon ruostuminen vuoksi. Uutta ei saa mistään ja korjata ei saa.

Aloittajan lähtötiedoilla hankkisin ilman muuta Scudon.(Jos vetopainot riittää)
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Jiitek kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:30 pm Torsen-passatit vähenevät liikenteestä n. 50% vuosivauhtia taka-apurungon ruostuminen vuoksi. Uutta ei saa mistään ja korjata ei saa.

Aloittajan lähtötiedoilla hankkisin ilman muuta Scudon.(Jos vetopainot riittää)
Saa korjata
Jiitek
Viestit: 5847
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

8400 kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:58 pm
Jiitek kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:30 pm Torsen-passatit vähenevät liikenteestä n. 50% vuosivauhtia taka-apurungon ruostuminen vuoksi. Uutta ei saa mistään ja korjata ei saa.

Aloittajan lähtötiedoilla hankkisin ilman muuta Scudon.(Jos vetopainot riittää)
Saa korjata
Jos siitä tulee suora hylkäys niin teilläpäinkö saa viedä hitsattuna uusintanäytölle? Ei meillä vaan..
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja jiipee »

PS kirjoitti: La Huhti 24, 2021 1:21 pm Heräsi sellainen kysymys, että kannattaako tuohon tarpeeseen ostaa kolmatta autoa ylläpidettäväksi ja pääasiassa seisomaan? Taloudellisempaa lienee vaihtaa nykyinen käyttöauto riittävän vetokyvyn omaavaan. Kukin tekee tietysti omalla tavallaan, mutta kulujen puolesta aina parempi mitä vähemmän autoja pihassa.
Samaa mieltä. Vaikka sitä kolmosta poistaisi liikennekäytöstä aina käyttötarpeen loppuessa, niin on se kuitenkin katsastettava vuosittain. Eikä autot parane edes sisällä säilyttäen, joten remonttia riittää siinä kolmannessakin.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

Jiitek kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:30 pm Torsen-passatit vähenevät liikenteestä n. 50% vuosivauhtia taka-apurungon ruostuminen vuoksi. Uutta ei saa mistään ja korjata ei saa.
Minulle tuli tällainen tieto, että nykyään saa korjata hitsaamalla esim. 90 -luvun Carinan takapalkkeja. Uusia ei saa enää mistään, joten katsastajat hyväksyvät hitsaamalla korjatun takapalkin..
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

korjailija kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:45 pm Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
Wanhemmat 4-veto Subarut ruostui ihan tolkuttomasti. Niissä oli bokserimoottori joka söi bensaa ihan kunnolla.. :-)
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja korjailija »

steami kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:26 pm
korjailija kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:45 pm Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
Wanhemmat 4-veto Subarut ruostui ihan tolkuttomasti. Niissä oli bokserimoottori joka söi bensaa ihan kunnolla.. :-)
Ei ne enempää ruostu kuin vanetetkaan :D Ja ymmärsin aloituksesta että ajoa on todella vähän joten tuskin niitä polttoainekuluja paljoa tulee.
Virheetöntä polttoainepihiä vetojuhtaa tuskin saa tonnilla tai kahdellakaan, ei minkään merkkistä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

korjailija kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:29 pm
steami kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:26 pm
korjailija kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:45 pm Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
Wanhemmat 4-veto Subarut ruostui ihan tolkuttomasti. Niissä oli bokserimoottori joka söi bensaa ihan kunnolla.. :-)
Ei ne enempää ruostu kuin vanetetkaan :D Ja ymmärsin aloituksesta että ajoa on todella vähän joten tuskin niitä polttoainekuluja paljoa tulee.
Virheetöntä polttoainepihiä vetojuhtaa tuskin saa tonnilla tai kahdellakaan, ei minkään merkkistä.
Aivan oikein. 90 -luvun Subarut oli muuten ihan patarautoja. Tuo korin ruostuminen pilasi hyvän ja luotettavan auton maineen.. Tällainen käsitys minulle jäi, vaikka itselläni sellaista ei ollut koskaan.
Lainailin muutaman kerran veljeltäni ko. autoa. Jäi miellyttävä kokemus... :-)
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Juho M-P kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:07 pm Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Kyllä tuollaiseen Passattiin tuli konttorilla komento "vaihdettava" ei saa korjata!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ajomies kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:49 pm
Juho M-P kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:07 pm Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Kyllä tuollaiseen Passattiin tuli konttorilla komento "vaihdettava" ei saa korjata!
Tukivarsia ei saa hitsaamalla korjata, mutta eikös tukivarsien korin/rungon ja akselin puoleiset kiinnikkeet saa hitsata? Onko apurunko siis kiinnike vai tukivarsi?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja zukka »

Nykyään taitaa saada hitsata apurunkoja?
Joku tallilla vierailleista henkilöistä kertoi tälläisen.

Onkohan 4 kpl ollut subaruja. Olen tykännyt ja oli ihan ok vetäessäkin. Yksi oli ruosteinen reilummin, yksi vaati yhden paikan ja kaksi ei kemppiä minun aikana nähnyt.
Hitsausta vaatineet olivat 90 vuodelta, yksi ruosteeton -90 ja ruosteeton 96. Kaikissa 200-300tkm.

Yksilöitähän on kaikenlaisia kaikilla merkeillä, riippuen pidosta ja olosuhteista missä ajeltu.
steami

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja steami »

Ajomies kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:49 pm
Juho M-P kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:07 pm Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Kyllä tuollaiseen Passattiin tuli konttorilla komento "vaihdettava" ei saa korjata!
Joo. Siihen on saatavilla uutta osaa. Tuolloin eivät anna korjata vanhaa. Kunhan uutta palkistoa/apurunkoa ei enää mistään saa, saa korjata hitsaamalla myös vanhoja.. Näin se menee, veikkaan minä..
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ajomies kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:49 pm
Juho M-P kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:07 pm Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Kyllä tuollaiseen Passattiin tuli konttorilla komento "vaihdettava" ei saa korjata!
Kunnostettuun saa vaihtaa. Eli hitsaten korjaus. Uus maali ja massa päälle.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Maaliskuusta lähtien on saanut korjata.
VD5
Viestit: 1857
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja VD5 »

jiipee kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:59 pm
Ajomies kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:49 pm
Juho M-P kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:07 pm Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Kyllä tuollaiseen Passattiin tuli konttorilla komento "vaihdettava" ei saa korjata!
Tukivarsia ei saa hitsaamalla korjata, mutta eikös tukivarsien korin/rungon ja akselin puoleiset kiinnikkeet saa hitsata? Onko apurunko siis kiinnike vai tukivarsi?
Korin puolen kiinnikkeet saa korjata hitsaamalla.

Itse asiassa myös tukivarsia saa korjata hitsaamalla, ainakin sellaisia, jotka on hitsaamalla koottu alunperinkin, eikä osaa enää uutena ole saatavilla. Minulla on juuri tuollaisen asian kanssa tilanne päällä, kun harrasteautoni takatukivarret ovat sen verran huonot, että pitää hiekkapuhalluksen ja maalin lisäksi tehdä muitakin toimenpiteitä. Uutta osaa ei ole ollut saatavilla n. 15-20 vuoteen. Tässä tapauksessa tukivarren tyyppi on järeähköstä pellistä kasattu kotelorakenne.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

steami kirjoitti: La Huhti 24, 2021 8:06 pm
Ajomies kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:49 pm
Juho M-P kirjoitti: La Huhti 24, 2021 7:07 pm Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Kyllä tuollaiseen Passattiin tuli konttorilla komento "vaihdettava" ei saa korjata!
Joo. Siihen on saatavilla uutta osaa. Tuolloin eivät anna korjata vanhaa. Kunhan uutta palkistoa/apurunkoa ei enää mistään saa, saa korjata hitsaamalla myös vanhoja.. Näin se menee, veikkaan minä..
Eipä ihan vähällä hakemisella ole tuollaiseen neliveto Passattiin sitä apurunkoa ole vastaan tullut. Pari vuotta jo seissyt kaverin nurkissa, muuten toimiva laite, mutta konttorisedän ukaasi lapussa, niin ei ole lähdetty hitsaushommia tekemään. Mutta vinkkejä otetaan vastaan jos vaikka tietoa jollakin olisi mistä sellaisen "kelkan" löytäisi? Romuttamot näytti ei oota kun sieltä kyseltiin, eeikä noista saksalaisista puljuistakaan tietoa saanut?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Kun en ole vaggeja harrastanut niin kysyn, eikö saman ikäluokan a6 audi quattrossa ole sopivaa apurunkoa? :oops:
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Nissan Vanette

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

korsteeni kirjoitti: La Huhti 24, 2021 11:36 pm Kun en ole vaggeja harrastanut niin kysyn, eikö saman ikäluokan a6 audi quattrossa ole sopivaa apurunkoa? :oops:
En ole tietoinen niiden yhdenmukaisuudesta, mutta olisi jo luullut jonkun sitä esittävän jos niin olisi?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], karir, Semrush [Bot] ja 36 vierailijaa