Tämä olisi kyllä. Mk1 v70 20 venttiilisellä moottorilla ja manuaalilla. Aika varmaa menoa, saa vetää tarpeeksi ja osia saa jos tarvitsee. Halpoja ostaa.
Nissan Vanette
-
- Viestit: 7795
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Jos täällä odottaa saavansa 100 % hyväksynnän jonkun auton hankintaan, niin sellaista ihmettä saa odottaa. Mutta kyllä kannattaa koeajo suorittaa ennen ostopäätöstä, sen perässä vedettävän taakan kanssa. Aina niitä helmiä löytyy, oli se merkki mikä tahansa. Ja on niitä vastaavan kokoisia jopa 4 -vetoisia pakuja olemassa, mm. Mitsua ja Suzukia ainakin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 964
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Niin siis oli 55hp uutena.
Varmaan vetää tosi hyvin jotain minikaivuria nyt 20v vanhana ja ties kuinka paljon ajettuna
Järki käteen.
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Hiacekin olis jo askel parempaan, eikä sitä tarvi korjata ikinä. Tosin traileri ja rullaava autonkori kyydissä oli sekin 2,4d melko kituuttamista. Mikset vaihda sitä nykyistä autoa sen verran parempaan että sillä voi noi reissut tehdä?
Re: Nissan Vanette
Tuota pitää tutkia...VD5 kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 8:46 pm Isäukolla oli ajossa tuollainen vanette cargo uutena hetken. Ei se häävi ollut. Etenemiskyky ihan olematon ja tehonpuute valtava. Saati sitten jos pitäisi vielä kärryäkin vetää. Lisäksi ajoasento on omituinen pystyn ratin takia, mutta se nyt ei satunnaisessa käytössä haittaa.
Eikö fiksumpi vetoauto olisi vaikka pakettiautoksi rekisteröity vanha nelivetofarkku. Passat 3B esim. Sellaisella pääsisi kärryn kanssa etenemäänkin... saa alle tonnilla ja jos on 1,9tdi ja vielä alkupään auto jakajapumppukoneella, niin on erittäin varma tekniikaltaan. Vetokyky 1600kg.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ke Helmi 10, 2021 10:24 am
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Tuota ajoasentoa en muistanutkaan, vähä kuin olis trukilla ajellut. Peukku passatille. Ei todellakaan minullakaan ollut tarkoitus olla ilkeä, omia kokemuksia vain kyseisestä autosta. Sekin oli silloin pakka uusi peli.steami kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 8:56 pmTuota pitää tutkia...VD5 kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 8:46 pm Isäukolla oli ajossa tuollainen vanette cargo uutena hetken. Ei se häävi ollut. Etenemiskyky ihan olematon ja tehonpuute valtava. Saati sitten jos pitäisi vielä kärryäkin vetää. Lisäksi ajoasento on omituinen pystyn ratin takia, mutta se nyt ei satunnaisessa käytössä haittaa.
Eikö fiksumpi vetoauto olisi vaikka pakettiautoksi rekisteröity vanha nelivetofarkku. Passat 3B esim. Sellaisella pääsisi kärryn kanssa etenemäänkin... saa alle tonnilla ja jos on 1,9tdi ja vielä alkupään auto jakajapumppukoneella, niin on erittäin varma tekniikaltaan. Vetokyky 1600kg.
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Ja jos jostain syystä nimenomaan Nissan pitää olla niin Maximaa saa nettiautosta alkaen jostain 500 euron nurkilta ja 1500 näkyy riittävän -04 vuosimalliin V6 koneella ja vetomassaa näkyy olevan 1500kg.
On sitä tullut aikanaan painaviakin kärryjä vedettyä VW Transporter 1,6D:llä, huimaavat 49 hevosvoimaa ja 4 vaihdetta, ei ollut juuri pelkoa ylinopeussakoista silläkään. Ei sitä tehoa välttämättä tarvitse mutta on sitä mukava vähän olla reservissä.
On sitä tullut aikanaan painaviakin kärryjä vedettyä VW Transporter 1,6D:llä, huimaavat 49 hevosvoimaa ja 4 vaihdetta, ei ollut juuri pelkoa ylinopeussakoista silläkään. Ei sitä tehoa välttämättä tarvitse mutta on sitä mukava vähän olla reservissä.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Re: Nissan Vanette
Tyttärelläni on Carina 1998. Miulla on Micra ja eukolla Yaris. Alkuun vetelen minikaivuriani tyttäreni Carinalla. Huomatkaa! minä en ole rikas. Elän ns. pieneläkelläisenä. Tässä syy, miksen vaihda autoani sen verran parempaan. Teidän taitaa olla vaikeaa ymmärtää, että kakki ei ole syntynyt kultalusikka suussa. Ei ole kertakaikkiaan rahaa. Velkaa en tee. Se on periaatteeni.. Miksi ottaisin velkaa, jota en luultavasti pystyisi maksamaan koskaan takaisin.... Sitä painajaista en perilliselleni tee.. ??
Onnistuin ostamaan minikaivurin ja peräkärrin sen kuljettamiseen ilman velanottoa...
Re: Nissan Vanette
SamiT kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 9:08 pm Ja jos jostain syystä nimenomaan Nissan pitää olla niin Maximaa saa nettiautosta alkaen jostain 500 euron nurkilta ja 1500 näkyy riittävän -04 vuosimalliin V6 koneella ja vetomassaa näkyy olevan 1500kg.
On sitä tullut aikanaan painaviakin kärryjä vedettyä VW Transporter 1,6D:llä, huimaavat 49 hevosvoimaa ja 4 vaihdetta, ei ollut juuri pelkoa ylinopeussakoista silläkään. Ei sitä tehoa välttämättä tarvitse mutta on sitä mukava vähän olla reservissä.
Maxima kiinnostaa. Pitääpä tutkia mikä kampe se on.... ?
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Itse en tykkää Maximasta ranskalaisten autojen harrastajana mutta naapurilla on Maxima ja hän on ollut oikein tyytyväinen. Eikös se sinulla ollut muitakin Nissaneita ollut kuin tuo Micra? Voisi olla sopiva auto merkin miehelle niin olisi ajopelin tavat tuttuja jo osaltaan.steami kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 9:15 pmSamiT kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 9:08 pm Ja jos jostain syystä nimenomaan Nissan pitää olla niin Maximaa saa nettiautosta alkaen jostain 500 euron nurkilta ja 1500 näkyy riittävän -04 vuosimalliin V6 koneella ja vetomassaa näkyy olevan 1500kg.
On sitä tullut aikanaan painaviakin kärryjä vedettyä VW Transporter 1,6D:llä, huimaavat 49 hevosvoimaa ja 4 vaihdetta, ei ollut juuri pelkoa ylinopeussakoista silläkään. Ei sitä tehoa välttämättä tarvitse mutta on sitä mukava vähän olla reservissä.
Maxima kiinnostaa. Pitääpä tutkia mikä kampe se on.... ?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Aikanaan minulla oli tuollainen neliveto-Passat. Ajoin sillä vajaat 100tuhatta. Taloudellinen ja käyttövarma auto. Tekniikkansa puolesta oli luja auto ja lisäksi hyvä ajettava. Siinä on täysin mekaaninen torsen-neliveto, jossa ei käytännössä ole hajoavia osia. Vedin sillä isoa autotraileria harrasteprojektieni kuskaustouhuissa, joten uskallan suositella minikaivurinkin vetoon. Eikä ole joka paikassa jumissa toisin kuin vajaampivetoiset.steami kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 8:56 pmTuota pitää tutkia...VD5 kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 8:46 pm Isäukolla oli ajossa tuollainen vanette cargo uutena hetken. Ei se häävi ollut. Etenemiskyky ihan olematon ja tehonpuute valtava. Saati sitten jos pitäisi vielä kärryäkin vetää. Lisäksi ajoasento on omituinen pystyn ratin takia, mutta se nyt ei satunnaisessa käytössä haittaa.
Eikö fiksumpi vetoauto olisi vaikka pakettiautoksi rekisteröity vanha nelivetofarkku. Passat 3B esim. Sellaisella pääsisi kärryn kanssa etenemäänkin... saa alle tonnilla ja jos on 1,9tdi ja vielä alkupään auto jakajapumppukoneella, niin on erittäin varma tekniikaltaan. Vetokyky 1600kg.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Entinen työkaveri ajoin 800tkm yhdellä ja samalla 4x4 passatilla.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Tämä hakkaa Vanetet mennen tullen joka on maailman paskin auto. V70 bensakoneella tuohon hommaan sopiva.
Mutta eiköhän se Toyota mies kuitenki Vanetteen päädy
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Vetoniveliä repullinen. Yks jakolaatikko ja vaihdelaatikko. 1.9td ei tarvinu mitään kuluvaa kummempaa.
Toki jarruja, nuppeja yms kuluvaa meni
Oli melko karu koriltaan. Sinkki kupli jokapuolella.
Toki jarruja, nuppeja yms kuluvaa meni
Oli melko karu koriltaan. Sinkki kupli jokapuolella.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Kuinka moni tähänkin kommentoijista on oikeasti omistanut vaneten saati vetänyt sillä mitään? On taas ihan tyypillinen ketju missä suurin osa kommenteista vailla mitään omaa kokemusta, saati tietoa.
Ite omistin vaneten 3v ajan, vuosi sitten möin pois. Rakensin tallia ja etsin kuomukärriä, mutta tuommoinen tuli vastaan 300e hintaan, leima loppui seuraavalla viikolla. No ei siinä muuta ollut kun melkoiset hitsuu työmaat, etualatukivarsien luota laho ja takaa poikki palkki. Vaan leima tuli ja sen syksyn ajelin satunnaisia rautakauppa ja työmatka ajoja, ja vedin yksi akselista 1000kg kantavuudella olevaa kärryä. Ei se mikään raketti ollut, mutta kierros syöttöruuvista sai ihmeitä aikaan, luulen että päästöjen tms takia vähennetty syöttöjä. Sanoisin että tehojen puolesta ihan samaa sarjaa kuin nuo 70hv lava autot yms, kyllä sillä pärjäsi kuitenkin liikenteen seassa vaikka kuormaakin oli.
Tallin rakennus hommien jälkeen tykästyin autoon niin, että ajelin sillä työmatkaa yms sekalaista ajoa, täällä huonoilla hiekka teillä ei niin sillä melulla ole väliä, samanlaisia kitisijöitä ne kaikki 90luvun pakut on vanhemmiten. Ja ihan parasta tuossa autossa oli kun sitä ei tarvinnut sääliä, huoletta sai runtata rukilla tavaraa kyytiin ja raktorilla pois. Muutama kertaa tuli käytyä 200km päässä kelkkailemassa tuon kanssa, perässä traileri täys kelkkoja ja tavaratila niin täynnä romua kun voi, en kyllä suuremmin voi vetoominaisuuksia moittia, kuitenkin lehtijouset ja takaveto. Kuulosuojaimet oli kyllä aina päässä kun pikitietä päästin tuolla...
Se mihin tympäännyin oli ne maasto ominaisuudet, märkä nurmi niin siinä suti paikallaan, ja kun metsästys ja venetrailerin veto hommiin tarvi 4x4 auton niin vanette lähti, jos olisi ollut neliveto niin olisin ilman muuta pitänyt edes syksyisin mehtuu kaudet liikenteessä.
Ajoin tuolla ehkä 25tkm, ja katsastin kolmesti, joka kerralla oli hitsattavaa ja lehtijousien puslat kerran. Muuten en viitsinyt paljoa hifistellä, toisen oven pulttasin kiinni kun vääntyi trukilla kuormatessa, takalasi tuli alas jonka korvasin muovilla ja toinen kylki meni vähän solmuun kun kaatui metsällä ollessa. Se ohjaamon väliseinän tapainen myös antautui kun ensin särkyi se ikkuna, ja lopulta halkes koko viritys. Kallistuksen vakaajat kolkkasi koko minulla olo ajan ihan helvetisti, en edes niihin viitsinyt panostaa. Varaosa kulut oli ne lehtijousen puslat, termostaatti joka jumi auki, ja ehkä pari neliöö peltiä ympäri autoa. Kaiken kaikkiaan auto johon suhtauduin alkuun huumorilla, mutta osottautui kuitenkin ihan ehdaksi työkaluksi.
Ite omistin vaneten 3v ajan, vuosi sitten möin pois. Rakensin tallia ja etsin kuomukärriä, mutta tuommoinen tuli vastaan 300e hintaan, leima loppui seuraavalla viikolla. No ei siinä muuta ollut kun melkoiset hitsuu työmaat, etualatukivarsien luota laho ja takaa poikki palkki. Vaan leima tuli ja sen syksyn ajelin satunnaisia rautakauppa ja työmatka ajoja, ja vedin yksi akselista 1000kg kantavuudella olevaa kärryä. Ei se mikään raketti ollut, mutta kierros syöttöruuvista sai ihmeitä aikaan, luulen että päästöjen tms takia vähennetty syöttöjä. Sanoisin että tehojen puolesta ihan samaa sarjaa kuin nuo 70hv lava autot yms, kyllä sillä pärjäsi kuitenkin liikenteen seassa vaikka kuormaakin oli.
Tallin rakennus hommien jälkeen tykästyin autoon niin, että ajelin sillä työmatkaa yms sekalaista ajoa, täällä huonoilla hiekka teillä ei niin sillä melulla ole väliä, samanlaisia kitisijöitä ne kaikki 90luvun pakut on vanhemmiten. Ja ihan parasta tuossa autossa oli kun sitä ei tarvinnut sääliä, huoletta sai runtata rukilla tavaraa kyytiin ja raktorilla pois. Muutama kertaa tuli käytyä 200km päässä kelkkailemassa tuon kanssa, perässä traileri täys kelkkoja ja tavaratila niin täynnä romua kun voi, en kyllä suuremmin voi vetoominaisuuksia moittia, kuitenkin lehtijouset ja takaveto. Kuulosuojaimet oli kyllä aina päässä kun pikitietä päästin tuolla...
Se mihin tympäännyin oli ne maasto ominaisuudet, märkä nurmi niin siinä suti paikallaan, ja kun metsästys ja venetrailerin veto hommiin tarvi 4x4 auton niin vanette lähti, jos olisi ollut neliveto niin olisin ilman muuta pitänyt edes syksyisin mehtuu kaudet liikenteessä.
Ajoin tuolla ehkä 25tkm, ja katsastin kolmesti, joka kerralla oli hitsattavaa ja lehtijousien puslat kerran. Muuten en viitsinyt paljoa hifistellä, toisen oven pulttasin kiinni kun vääntyi trukilla kuormatessa, takalasi tuli alas jonka korvasin muovilla ja toinen kylki meni vähän solmuun kun kaatui metsällä ollessa. Se ohjaamon väliseinän tapainen myös antautui kun ensin särkyi se ikkuna, ja lopulta halkes koko viritys. Kallistuksen vakaajat kolkkasi koko minulla olo ajan ihan helvetisti, en edes niihin viitsinyt panostaa. Varaosa kulut oli ne lehtijousen puslat, termostaatti joka jumi auki, ja ehkä pari neliöö peltiä ympäri autoa. Kaiken kaikkiaan auto johon suhtauduin alkuun huumorilla, mutta osottautui kuitenkin ihan ehdaksi työkaluksi.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Hyvältä kuulostaa. Ei muuta ku sellanen ostamaan.DexMasZet kirjoitti: ↑Pe Huhti 23, 2021 11:05 pm Kuinka moni tähänkin kommentoijista on oikeasti omistanut vaneten saati vetänyt sillä mitään? On taas ihan tyypillinen ketju missä suurin osa kommenteista vailla mitään omaa kokemusta, saati tietoa.
Ite omistin vaneten 3v ajan, vuosi sitten möin pois. Rakensin tallia ja etsin kuomukärriä, mutta tuommoinen tuli vastaan 300e hintaan, leima loppui seuraavalla viikolla. No ei siinä muuta ollut kun melkoiset hitsuu työmaat, etualatukivarsien luota laho ja takaa poikki palkki. Vaan leima tuli ja sen syksyn ajelin satunnaisia rautakauppa ja työmatka ajoja, ja vedin yksi akselista 1000kg kantavuudella olevaa kärryä. Ei se mikään raketti ollut, mutta kierros syöttöruuvista sai ihmeitä aikaan, luulen että päästöjen tms takia vähennetty syöttöjä. Sanoisin että tehojen puolesta ihan samaa sarjaa kuin nuo 70hv lava autot yms, kyllä sillä pärjäsi kuitenkin liikenteen seassa vaikka kuormaakin oli.
Tallin rakennus hommien jälkeen tykästyin autoon niin, että ajelin sillä työmatkaa yms sekalaista ajoa, täällä huonoilla hiekka teillä ei niin sillä melulla ole väliä, samanlaisia kitisijöitä ne kaikki 90luvun pakut on vanhemmiten. Ja ihan parasta tuossa autossa oli kun sitä ei tarvinnut sääliä, huoletta sai runtata rukilla tavaraa kyytiin ja raktorilla pois. Muutama kertaa tuli käytyä 200km päässä kelkkailemassa tuon kanssa, perässä traileri täys kelkkoja ja tavaratila niin täynnä romua kun voi, en kyllä suuremmin voi vetoominaisuuksia moittia, kuitenkin lehtijouset ja takaveto. Kuulosuojaimet oli kyllä aina päässä kun pikitietä päästin tuolla...
Se mihin tympäännyin oli ne maasto ominaisuudet, märkä nurmi niin siinä suti paikallaan, ja kun metsästys ja venetrailerin veto hommiin tarvi 4x4 auton niin vanette lähti, jos olisi ollut neliveto niin olisin ilman muuta pitänyt edes syksyisin mehtuu kaudet liikenteessä.
Ajoin tuolla ehkä 25tkm, ja katsastin kolmesti, joka kerralla oli hitsattavaa ja lehtijousien puslat kerran. Muuten en viitsinyt paljoa hifistellä, toisen oven pulttasin kiinni kun vääntyi trukilla kuormatessa, takalasi tuli alas jonka korvasin muovilla ja toinen kylki meni vähän solmuun kun kaatui metsällä ollessa. Se ohjaamon väliseinän tapainen myös antautui kun ensin särkyi se ikkuna, ja lopulta halkes koko viritys. Kallistuksen vakaajat kolkkasi koko minulla olo ajan ihan helvetisti, en edes niihin viitsinyt panostaa. Varaosa kulut oli ne lehtijousen puslat, termostaatti joka jumi auki, ja ehkä pari neliöö peltiä ympäri autoa. Kaiken kaikkiaan auto johon suhtauduin alkuun huumorilla, mutta osottautui kuitenkin ihan ehdaksi työkaluksi.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Joo samaa mieltä
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 9:16 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Suurin osa ehdottaa osta sellainen tai tälläinen.Jos hintaluokka on muutama tuhat auto ei voi olla uusi.Itsellä ollut Fiat Scudo 3 kpl olen vetänyt kärriä,mutta yksi mielestäni hyvä puoli pakettiautossa on henkilöautoon verrattuna.Siihen sopii isoja tavaroita kyytiin paremmin.En puutu autojen paremmuuteen.
Re: Nissan Vanette
Kyllä se vanette on surkein paku heti liteacen jälkeen. Vaikka käyttö olisi vähäistä niin mätänee käsiin ja kärryn kanssa ei jaksa kulkea. Olisi noita sitten kolme tiedossa, kaikki jääneet seisomaan ruostevaurioiden vuoksi.
Henkilöautoon jos päädyt niin tarkista, että vetomassa riittää. Narinalla tai anjoviksella ei luultavasti saa 1500 kiloa vetää. Ja kokemusten perusteella en kyllä anjoviksella puoltatoistatonnia vetäisi, vaikka saisikin. 850/V70 Volvolla saa ja jaksaa vetää, 10 venttiilisen kun jättää ostamatta niin on lujia.
Mulla olisi edullinen Citroen C5, hydraulijousitus ihanteellinen kärryn vetoon. Lähtisi ihan ykkös satasilla. Leima tosin pitkänä kun tuulilasi halki.
Henkilöautoon jos päädyt niin tarkista, että vetomassa riittää. Narinalla tai anjoviksella ei luultavasti saa 1500 kiloa vetää. Ja kokemusten perusteella en kyllä anjoviksella puoltatoistatonnia vetäisi, vaikka saisikin. 850/V70 Volvolla saa ja jaksaa vetää, 10 venttiilisen kun jättää ostamatta niin on lujia.
Mulla olisi edullinen Citroen C5, hydraulijousitus ihanteellinen kärryn vetoon. Lähtisi ihan ykkös satasilla. Leima tosin pitkänä kun tuulilasi halki.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 17 vierailijaa