Terve,
Routa sulanut ja taas pääsee kiviä siirtelemään. Tuli myös tehtyä hieman laituri- ja pohjakivien siirtotouhuja. Sellainen outous tai kenties vikakin ilmeni siirtotaipaleilla, että ikäänkuin tehot vähenisivät ylämäissä. Mielestäni en ole tuollaista ennen huomannut tai sitten on ollut samanlainen ennenkin. Koneessa on neljäpykäläinen kahvavaihde ja nelosella kyllä tasaisella ja pitemmällä suoralla ottaa 40km/h (GPS), mutta heti kun tulee jotain ylämäen näköistä vauhti hiipuu jonnekin 20km/h ja kierrokset putoa jonnekin vihreälle alueelle 1600-1800 rpm. Edellisessä vanhemmassa härvelissäni oli myös 4.0 Perkins, mutta siinä kierrokset pysyivät max. tehon alueella ja momentinmuunnin sitten luisti.
Onkohan kellekään sattunut/tuttua? Tuntuisi siltä, kuin koneesta ei tulisi täysiä tehoja ja ikäänkuin joku automatiikka rajoittaisi, että ei tule savua tms. jos kaasu pohjassa. Turbossa näyttää olevan jonkinlainen hukkaportti- tms. säätö ja sähköllä taidetaan säätää. Kone on minusta kyllä tiivis ja ei huohota tai tupruta ja käy oikeinkin tasaisesti kaivu- ja maastoajossa. Ykkösellä nousee suurin piirtein vaikka minkälaisten kivien ja mäkien yli.
Käyn seuraavaksi ilma- ja polttoainesuodattimet läpi, josko siellä olisi jotain ahtautta. Pystyyköhän tai onko sallittua tuunata härvelistä lisätehoja jotenkin? 69 kW ja 9 tonnia painoa ei ole kylläkään paras yhtälö. Muuten on kyllä oiva peli ja vahva kaivuutöissä kuin mikä.
Kiitos etukäteen mahdollisista ja kaikenlaisista vinkeistä.
Perkins 4.0 JCB kaivurikuormain
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2017 3:17 pm
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Perkins 4.0 JCB kaivurikuormain
Onkos tämä mitä ikäluokkaa? Tankki hytin ja moottorin välissä?
Omassa joutui tankin, hanan ja lähtevän putken puhdistamaan, leväongelman takia. Tankin etupuolella on pyöreä luukku.
Tankin korkki lienee päästänyt sulamis vesiä, konepellin päältä, kun korkin päällypuolella on pieni huohotus reikä.
Voi toki johtua myös muuntimen öljyistä.
Omassa joutui tankin, hanan ja lähtevän putken puhdistamaan, leväongelman takia. Tankin etupuolella on pyöreä luukku.
Tankin korkki lienee päästänyt sulamis vesiä, konepellin päältä, kun korkin päällypuolella on pieni huohotus reikä.
Voi toki johtua myös muuntimen öljyistä.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2017 3:17 pm
- Viesti:
Re: Perkins 4.0 JCB kaivurikuormain
Ilmansuodattimet kurkattu ja aika mustilta näyttivät. Geiger-mittari olisi varmaan näyttänyt kovia lukuja:)
Kone taitaa olla vuosimallia 2003 ja luulisin, että Stage 1-päästöillä. Polttoainetankki on ohjaamon oikealla puolella ja toisella puolella hydraulisäiliö.
Vaihdan vielä polttoainesuodattimen ja ehkä puhdistan vaikka imusiivilänkin. On vain niin turkasen huonossa paikassa. Kiitos, katsotaan myös huohotinpuoli. Tankista lähtee joku muoviputki ja siitä saanee mahdollisesti korvausilmaa. Korkki on lukollinen.
Kone taitaa olla vuosimallia 2003 ja luulisin, että Stage 1-päästöillä. Polttoainetankki on ohjaamon oikealla puolella ja toisella puolella hydraulisäiliö.
Vaihdan vielä polttoainesuodattimen ja ehkä puhdistan vaikka imusiivilänkin. On vain niin turkasen huonossa paikassa. Kiitos, katsotaan myös huohotinpuoli. Tankista lähtee joku muoviputki ja siitä saanee mahdollisesti korvausilmaa. Korkki on lukollinen.
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Perkins 4.0 JCB kaivurikuormain
Se on jo uudempaa mallia sitten.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hsippe, Semrush [Bot], Silverhawk, Sumi, ZET ja 53 vierailijaa