Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Tuossa 399:ssä ja myös 4255:ssa starttiongelmat ovat kesto-ongelma.
Solenoidi hapettuu, alkaa jumittamaan varsinkin kylymällä ilimalla. Tuntuis että kytkinkopasta tuloo kostea ilma startille. Ei auta vaikka kokeiloo eri merkkisiä tartteja. Lopuuksi koko startti on niin tönkkö että täytyy vaihtaa.
399:ssä on ainakin 4.tartti menossa, varmahan syksyllä pitää taas vaihtaa uutehen.
4255:een oon kerran vaihtanut, on ollut meillä kohta 5 vuotta. Alkuperäinen oli kyllä ihan finito.
Jonkinmoista tuuletusta vois kokeilla. Yli-vai alipaine? Jos vetäis jonkun letkun lähelle tuulettajan siipiä minkä paine sais iliman liikkeelle ja koppahan tietysti poistoreikä että tuloo läpivirtausta.
Kaikki ideat ja omatkin kokemukset tervetulleita.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Valmetilla...
Viestit: 794
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Eiköhän siellä sen verran ole liikettä että teet vaan reiän mistä kosteus pääse varmasti valumaan pois????

Valmetissa on kokonaan poissa se tulppa mistä pääsee merkit katsomaan, väliin varmasti menee luntakin siitä sisälle kun me tässä mennään metrisissä nietoksissa.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Onkos noissa vielä kytkinkopan pohjassa sellane pulttikiinitteinen pelti, niikun vanhemmissa esim, satasajassa? Jos on, niin siihen vois tehä jotain tuuletusrakoa?!
Pitäs siellä pohjassa olla öljyn juorureikäkin, onko se auki?!
Tietysti letku tuulettajan takaa tekis ylipaineen, ja samalla sais lämmintäkin sinne koppaa, joka kuivattas kopan sisustaa.
Ei ole tarvinu tuollasen ongelman kanssa painia, ja kosteusongelmat yleensä liittyy kytkimen kiinni jumimisee, kun kone seisoo parkissa määrittelemättömän ajan.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Muistaakseni samanlaista neliöpelliä ei pohjassa ole kuin 100-sarjassa, ja etukuormaaja kun on niin on siinä paikkeilla yksi kiinnitysrauta.

Tuntuu olevan muillakin 300-sarjan kanssa tätä ongelmaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
tapsaa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 8:30 pm
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja tapsaa »

aika jännä homma sinänsä, omassa 375 joka on viimmeisiä keskikepillä varustettuja on vaihdettu yksi starttimoottori , tunteja on nyt 7000
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

tapsaa kirjoitti: Su Huhti 11, 2021 12:31 pm aika jännä homma sinänsä, omassa 375 joka on viimmeisiä keskikepillä varustettuja on vaihdettu yksi starttimoottori , tunteja on nyt 7000
Saattaa olla ettei keskikepillisiä vaivaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
tapsaa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 8:30 pm
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja tapsaa »

eiköhän noissa kuitenkin ole ihan samanlainen se kytkin koppa , ne erot on siellä laatikon sisällä käsittääkseni
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

tapsaa kirjoitti: Su Huhti 11, 2021 1:05 pm eiköhän noissa kuitenkin ole ihan samanlainen se kytkin koppa , ne erot on siellä laatikon sisällä käsittääkseni
Joku on kuitenkin muuttunut meidän 165:n ajoista...
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
tapsaa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 8:30 pm
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja tapsaa »

taitaa olla vähän yleisempi ongelma starttien kestävyys nykykoneissa, pari n sarjan valtraa tiedän joihin jo takuuseen vaihdettiin ja tuntuu joka merkissä noita olevan , en tiedä onko laatu heikennyt sähköosissa.
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja thames »

Matsikka kirjoitti: Su Huhti 11, 2021 1:06 pm
tapsaa kirjoitti: Su Huhti 11, 2021 1:05 pm eiköhän noissa kuitenkin ole ihan samanlainen se kytkin koppa , ne erot on siellä laatikon sisällä käsittääkseni
Joku on kuitenkin muuttunut meidän 165:n ajoista...
Säilytätkö ulkona vai sisällä lämpimässä?
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

thames kirjoitti: Su Huhti 11, 2021 4:02 pm
Matsikka kirjoitti: Su Huhti 11, 2021 1:06 pm
tapsaa kirjoitti: Su Huhti 11, 2021 1:05 pm eiköhän noissa kuitenkin ole ihan samanlainen se kytkin koppa , ne erot on siellä laatikon sisällä käsittääkseni
Joku on kuitenkin muuttunut meidän 165:n ajoista...
Säilytätkö ulkona vai sisällä lämpimässä?
Lämpööses ei, talavet hyvin tuuleentuvassa ladossa ja muuten aikapaljon ulkosäilytykses pihalla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Tuuletusta Massikan kytkinkopalle.

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Mitä startteja ne oikein on eli siis minkä valmistajan? Niitähän kuluu kuin takamoottori-Transporterissa Boschin latureita! Eihän siellä ole kytkinkopan pohjan joku tuuletus/pölynpoistokolo tukossa jolloin kopan pohjaan kertyy kosteutta joka leviää joka paikkaan vauhtipyörän ja kytkimen pyöriessä?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Kaunotar ja 47 vierailijaa