Dacia logan kokemuksia

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Dacia logan kokemuksia

Viesti Kirjoittaja NH »

Euroncapin tähtiarvostelu on kiristynyt vuosien saatossa. Samalla kolarointiturvallisuudella vaikkapa 10 vuotta sitten ei nykyään saa samaa tähtimäärää ja lisäksi tiettyjen turvalaitteiden puuttuminen pudottaa tulosta edelleen.

Kuten aina, eri kokoluokkien tähtimäärät samanakaan testausvuonna eivät ole keskenään vertailukelpoisia.
Mitä isommasta autosta on kyse, sen enemmän vaaditaan turvallisuutta saman tähtimäärän saavuttamiseksi.

Pieni auto, joka on saanut neljä tähteä on huomattavasti turvattomampi, kuin iso auto joka on saanut saman tähtimäärän.
zukka
Viestit: 7795
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Dacia logan kokemuksia

Viesti Kirjoittaja zukka »

berza
Viestit: 267
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 12:38 pm
Paikkakunta: lieksa
Viesti:

Re: Dacia logan kokemuksia

Viesti Kirjoittaja berza »

Nyt IS.ssä Sandero koeajettavana. Jotenkin huvittavaa on nyt lukea, että turvallisuus onkin ihan hyvä nelosen tasoa, ellei näitä apulaitteita huomioi.
Edellinen lehden artikkeli oli kyllä kaikkea muuta, kuin hyväksi todettu. Lieneekö maahantuoja ollut yhteydessä lehteen ??
TM.ssä testitulos oli kyllä asiallisesti ja kokonaisvaltaisesti käsitelty.
zukka
Viestit: 7795
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Dacia logan kokemuksia

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tässä tuo TM juttu:
https://tekniikanmaailma.fi/dacia-sande ... itittavaa/

Tosiaan outoa,että toinen lehti sanoo kolariturvallisuudesta erilailla kun toinen.
Tai ainakin aikalailla eri sanoilla,jotka voi käsittää erilailla.

IS:
"Uuden Sanderon matkustamo pysyi verrattain muuttumattomana vakaana etutörmäystestissä. Testinuken lukemat osoittivat, että ohjaamon suojaus oli vähintään riittävä kuljettajan ja matkustajan polville sekä reisiluille.

Ongelmaa aiheuttivat sen sijaan kojelaudan rakenteet. Niiden vuoksi erikokoisten ja eri asennoissa istuvien matkustajien vammat nousivat tasolle, jonka johdosta näiden kehon osien suojaus aleni tasolle ”marginaalinen”. Myös rintakehän suojaus luokiteltiin marginaaliseksi molemmille etuistuimilla matkustaville rintakehän puristuksen lukemien perusteella."

TM:
"Dacia Sandero hyytyi kahden tähden tulokseen Euro NCAP -turvallisuustestissä, vaikka törmäystuloksissa ei varsinaisesti ollut moitittavaa

UUSI DACIA SANDERO joutui tyytymään kahteen tähteen. Kori kesti hyvin törmäykset ja matkustajille auto tarjoaa kohtuullisen turvan. Sanderosta todettiinkin, että törmäystestien osalta se olisi ansainnut neljä tähteä."

Tuossa nuo erot johon oma huomio kiinnittyi. Kori siis käsittääkseni pysyy ryhdissään hyvin,mutta toisen lehden mukaan kojelauta viimeistelee kitumaan jääneet (vähän ehkä huumoria mukana). Toisessa lehdessä siitä ei sanota sanallakaan.

Tuo on alkanut jostain syystä kiinnostamaan aiempaa enemmän,auto siis.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Mauri Tähkä, Semrush [Bot] ja 38 vierailijaa