Euroncapin tähtiarvostelu on kiristynyt vuosien saatossa. Samalla kolarointiturvallisuudella vaikkapa 10 vuotta sitten ei nykyään saa samaa tähtimäärää ja lisäksi tiettyjen turvalaitteiden puuttuminen pudottaa tulosta edelleen.
Kuten aina, eri kokoluokkien tähtimäärät samanakaan testausvuonna eivät ole keskenään vertailukelpoisia.
Mitä isommasta autosta on kyse, sen enemmän vaaditaan turvallisuutta saman tähtimäärän saavuttamiseksi.
Pieni auto, joka on saanut neljä tähteä on huomattavasti turvattomampi, kuin iso auto joka on saanut saman tähtimäärän.
Dacia logan kokemuksia
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 7795
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 12:38 pm
- Paikkakunta: lieksa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Nyt IS.ssä Sandero koeajettavana. Jotenkin huvittavaa on nyt lukea, että turvallisuus onkin ihan hyvä nelosen tasoa, ellei näitä apulaitteita huomioi.
Edellinen lehden artikkeli oli kyllä kaikkea muuta, kuin hyväksi todettu. Lieneekö maahantuoja ollut yhteydessä lehteen ??
TM.ssä testitulos oli kyllä asiallisesti ja kokonaisvaltaisesti käsitelty.
Edellinen lehden artikkeli oli kyllä kaikkea muuta, kuin hyväksi todettu. Lieneekö maahantuoja ollut yhteydessä lehteen ??
TM.ssä testitulos oli kyllä asiallisesti ja kokonaisvaltaisesti käsitelty.
-
- Viestit: 7795
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Tässä tuo TM juttu:
https://tekniikanmaailma.fi/dacia-sande ... itittavaa/
Tosiaan outoa,että toinen lehti sanoo kolariturvallisuudesta erilailla kun toinen.
Tai ainakin aikalailla eri sanoilla,jotka voi käsittää erilailla.
IS:
"Uuden Sanderon matkustamo pysyi verrattain muuttumattomana vakaana etutörmäystestissä. Testinuken lukemat osoittivat, että ohjaamon suojaus oli vähintään riittävä kuljettajan ja matkustajan polville sekä reisiluille.
Ongelmaa aiheuttivat sen sijaan kojelaudan rakenteet. Niiden vuoksi erikokoisten ja eri asennoissa istuvien matkustajien vammat nousivat tasolle, jonka johdosta näiden kehon osien suojaus aleni tasolle ”marginaalinen”. Myös rintakehän suojaus luokiteltiin marginaaliseksi molemmille etuistuimilla matkustaville rintakehän puristuksen lukemien perusteella."
TM:
"Dacia Sandero hyytyi kahden tähden tulokseen Euro NCAP -turvallisuustestissä, vaikka törmäystuloksissa ei varsinaisesti ollut moitittavaa
UUSI DACIA SANDERO joutui tyytymään kahteen tähteen. Kori kesti hyvin törmäykset ja matkustajille auto tarjoaa kohtuullisen turvan. Sanderosta todettiinkin, että törmäystestien osalta se olisi ansainnut neljä tähteä."
Tuossa nuo erot johon oma huomio kiinnittyi. Kori siis käsittääkseni pysyy ryhdissään hyvin,mutta toisen lehden mukaan kojelauta viimeistelee kitumaan jääneet (vähän ehkä huumoria mukana). Toisessa lehdessä siitä ei sanota sanallakaan.
Tuo on alkanut jostain syystä kiinnostamaan aiempaa enemmän,auto siis.
https://tekniikanmaailma.fi/dacia-sande ... itittavaa/
Tosiaan outoa,että toinen lehti sanoo kolariturvallisuudesta erilailla kun toinen.
Tai ainakin aikalailla eri sanoilla,jotka voi käsittää erilailla.
IS:
"Uuden Sanderon matkustamo pysyi verrattain muuttumattomana vakaana etutörmäystestissä. Testinuken lukemat osoittivat, että ohjaamon suojaus oli vähintään riittävä kuljettajan ja matkustajan polville sekä reisiluille.
Ongelmaa aiheuttivat sen sijaan kojelaudan rakenteet. Niiden vuoksi erikokoisten ja eri asennoissa istuvien matkustajien vammat nousivat tasolle, jonka johdosta näiden kehon osien suojaus aleni tasolle ”marginaalinen”. Myös rintakehän suojaus luokiteltiin marginaaliseksi molemmille etuistuimilla matkustaville rintakehän puristuksen lukemien perusteella."
TM:
"Dacia Sandero hyytyi kahden tähden tulokseen Euro NCAP -turvallisuustestissä, vaikka törmäystuloksissa ei varsinaisesti ollut moitittavaa
UUSI DACIA SANDERO joutui tyytymään kahteen tähteen. Kori kesti hyvin törmäykset ja matkustajille auto tarjoaa kohtuullisen turvan. Sanderosta todettiinkin, että törmäystestien osalta se olisi ansainnut neljä tähteä."
Tuossa nuo erot johon oma huomio kiinnittyi. Kori siis käsittääkseni pysyy ryhdissään hyvin,mutta toisen lehden mukaan kojelauta viimeistelee kitumaan jääneet (vähän ehkä huumoria mukana). Toisessa lehdessä siitä ei sanota sanallakaan.
Tuo on alkanut jostain syystä kiinnostamaan aiempaa enemmän,auto siis.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Mauri Tähkä, Semrush [Bot] ja 38 vierailijaa