Ei auta sitten, kun ajaa kaupunkiin hakemaan jarrunesteelle sopivaa letku pätkää.
Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
- MF135-72
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 2:08 am
- Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Korjasin sen rikki
-
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Kyllä se siihen venyy, hieman vaikka jarrukumirasvaa avuksi. Jos tarttee uusia sylintereitä, niin IKH:n tarvikegirlingien sijaan ralliosia myyvistä puljuista saa aidompia. Esimerkiksi:
https://www.lautamakimotorsport.fi/prod ... ri-girling
Jos sylinterejä vaihtelee, niin kannattaa huomata, että rautaisen ATE tyyppisen ja alumiinisen Girlingin putket ovat eri järjestyksessä.
Edit: Äsh, omat kommentit pätee vanhempiin. 6300 taitaa olla eri osat.
https://www.lautamakimotorsport.fi/prod ... ri-girling
Jos sylinterejä vaihtelee, niin kannattaa huomata, että rautaisen ATE tyyppisen ja alumiinisen Girlingin putket ovat eri järjestyksessä.
Edit: Äsh, omat kommentit pätee vanhempiin. 6300 taitaa olla eri osat.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Kannattaa vaihtaa jarruneste vuosittain, tai heti kun se muuttaa väriään. Ei niin usein tarvia sitten vaihdella noita sylintereitä.
Ja kumien vaihto on yleensä lyhempiaikainen helpotus, kun uusii sylkyt ja vaihtaa nesteet usein, niin pääsee vuosia ja tuhansia tunteja ilman ongelmia. Alipainekannulla ensin säiliö tyhjäksi, säiliö täyteen uudella nesteellä ja sitten pumppaa tuoretta nestettä piiriin. Nopea ja vaivaton nesteenvaihto.
Ja kumien vaihto on yleensä lyhempiaikainen helpotus, kun uusii sylkyt ja vaihtaa nesteet usein, niin pääsee vuosia ja tuhansia tunteja ilman ongelmia. Alipainekannulla ensin säiliö tyhjäksi, säiliö täyteen uudella nesteellä ja sitten pumppaa tuoretta nestettä piiriin. Nopea ja vaivaton nesteenvaihto.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Niin ne on kaikki remontit helppoja ......... mutta kun tekemään alkaa, niin ei aina mene niin kuin luulee. Risa osa pois ja uusi tilalle .......
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4455
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Ne teräksiset työsylinterit syöpyy, varmaan veden takia, eli kannattaa vaihtaa usein. Mulla kai oli tuuria kun hoonaamalla selvisi, oikeastaan ne ei kai edes vuotanut, mutta oli rumat. Pääsylintereitä saa uusia alta satasen eikä alumiininen edes taida syöpyä.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Alumiininen hapettuu vielä helpommin ja huonommaksi,ei tule kuntoon edes hoonaamalla,vaan on vaihdettava,mikäli vähänkään syöpynyt.jussi77 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:08 pm Ne teräksiset työsylinterit syöpyy, varmaan veden takia, eli kannattaa vaihtaa usein. Mulla kai oli tuuria kun hoonaamalla selvisi, oikeastaan ne ei kai edes vuotanut, mutta oli rumat. Pääsylintereitä saa uusia alta satasen eikä alumiininen edes taida syöpyä.
-
- Viestit: 4455
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Pääsylintereitä sentään saa, mutta miten on työsylinterien kanssa? Jotakin huonolaatuista kiinalaista kai on tarjolla. Kaippa seppä tekemällä tekee sopivan.SPS1975 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:43 pmAlumiininen hapettuu vielä helpommin ja huonommaksi,ei tule kuntoon edes hoonaamalla,vaan on vaihdettava,mikäli vähänkään syöpynyt.jussi77 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:08 pm Ne teräksiset työsylinterit syöpyy, varmaan veden takia, eli kannattaa vaihtaa usein. Mulla kai oli tuuria kun hoonaamalla selvisi, oikeastaan ne ei kai edes vuotanut, mutta oli rumat. Pääsylintereitä saa uusia alta satasen eikä alumiininen edes taida syöpyä.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Kyllä ainakin 702 Valmetin työsylintereitäkin saa alkuperäisvaraosana,eikä ole paljon tarvike sylintereitä kalliimpi ja toimintavarmuus sekä kestävyys ihan eri luokkaa tarvikesylintereihin verrattuna.jussi77 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:59 pmPääsylintereitä sentään saa, mutta miten on työsylinterien kanssa? Jotakin huonolaatuista kiinalaista kai on tarjolla. Kaippa seppä tekemällä tekee sopivan.SPS1975 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:43 pmAlumiininen hapettuu vielä helpommin ja huonommaksi,ei tule kuntoon edes hoonaamalla,vaan on vaihdettava,mikäli vähänkään syöpynyt.jussi77 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:08 pm Ne teräksiset työsylinterit syöpyy, varmaan veden takia, eli kannattaa vaihtaa usein. Mulla kai oli tuuria kun hoonaamalla selvisi, oikeastaan ne ei kai edes vuotanut, mutta oli rumat. Pääsylintereitä saa uusia alta satasen eikä alumiininen edes taida syöpyä.
-
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valmet jarrusylinterin tiivisteen vaihto
Valtralla ei ollut hyllyssä, joten suositteli hakemaan IKH:lta kun on kuulemma samaa tavaraa. On noi pari vuotta toimineet, tosin toinen piti ottaa melkein heti auki kun laski nesteet läpi. Löytyi metallihippu tiivisteen välistä. Kannattaa siis ottaa auki ja putsailla ennen asennusta niin toimii.SPS1975 kirjoitti: ↑Su Huhti 18, 2021 8:28 amKyllä ainakin 702 Valmetin työsylintereitäkin saa alkuperäisvaraosana,eikä ole paljon tarvike sylintereitä kalliimpi ja toimintavarmuus sekä kestävyys ihan eri luokkaa tarvikesylintereihin verrattuna.jussi77 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:59 pmPääsylintereitä sentään saa, mutta miten on työsylinterien kanssa? Jotakin huonolaatuista kiinalaista kai on tarjolla. Kaippa seppä tekemällä tekee sopivan.SPS1975 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:43 pmAlumiininen hapettuu vielä helpommin ja huonommaksi,ei tule kuntoon edes hoonaamalla,vaan on vaihdettava,mikäli vähänkään syöpynyt.jussi77 kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 11:08 pm Ne teräksiset työsylinterit syöpyy, varmaan veden takia, eli kannattaa vaihtaa usein. Mulla kai oli tuuria kun hoonaamalla selvisi, oikeastaan ne ei kai edes vuotanut, mutta oli rumat. Pääsylintereitä saa uusia alta satasen eikä alumiininen edes taida syöpyä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 14 vierailijaa