Alapallo
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Alapallo
Juu, propussa on joku ..tanan n.8 millin neliö mihin ei mikään oma työkalu tietenkään sopinut ja kun semmoiset sitten illan jo pimetessä rälläköin hylsysarjan jatkovarsista niin eihän se niilläkään auennut, eka vääntyi, toinen napsahti poikki.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Alapallo
Minulla on vuoden 2000 Carisma, ja ainakin siinä on ihan normaalirakenne noissa vetareissa. Eli laatikossa on vetopyörästössä boorit johon vetarin sisäpää menee.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Alapallo
Mun Carismassa on semmoinen vetarijärjestely kuin olen kuvaillut ja neulat on ilmeisesti laatikon pohjalla Kaikkia ei varmaan löydy, eli alkuperäiset kysymykset uudestaan:
Saako neuloja jostain irtotavarana?
Jos sinne jää neuloja, hajoaako laatikko?
Saako neuloja jostain irtotavarana?
Jos sinne jää neuloja, hajoaako laatikko?
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Alapallo
Neulojen saatavuudesta en tiedä, ellei jostain ristikosta löytyisi vastaavia, mutta kyllä siellä jotain "kipeetä" voi rattaisiin tulla jos ne haulit siellä vaikka kylmän öljyn mukana lähtee liikkeelle.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Alapallo
Öljyroppu jollain konstilla irti ja siihen tekee vaikka sisäpuolelle ulottuvaa jatkoa johon laittaa super magneetin kiinni.
Onhan tuossa vaarana neulojen joutua rattaiden tai siirtäjien väliin.
Onhan tuossa vaarana neulojen joutua rattaiden tai siirtäjien väliin.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Alapallo
Mistä supermagneetti? Mulla vaan tavallisia
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Alapallo
Googlella löytyy, tässä yksi vaihtoehto:
https://www.ikh.fi/fi/magneetti-super-22x8mm-ikh6206
Voi olla ettei tämä mahdu öljyropusta,mutta noita on eri muotoisia ja kokoisia saatavilla. Ikh tarjontaa en tiedä mitä kaikkia sieltä löytyy.
-
- Viestit: 854
- Liittynyt: To Loka 02, 2008 2:38 pm
- Viesti:
Re: Alapallo
Aika monta vetaria on tullut autoista purettua,mutta yhtään tuollaista mikä voi oksentaa osat laatikon sisään en ole nähnyt.
Mutta asiaan. Tehokkaalla magneetilla vois koittaa siitä laatikon ulkopuolelta vetää niitä sinne ropun reikää kohti.
Mutta asiaan. Tehokkaalla magneetilla vois koittaa siitä laatikon ulkopuolelta vetää niitä sinne ropun reikää kohti.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Alapallo
Löytyihän tuollainen laatikko korjausoppaasta tyyppi F5MR1 tai F5MR2 jossa tosiaan on tuo "viisas" toteutus.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Alapallo
Jossain vanhassa pösön , ehkä 309 laatikossa oli kanssa oma juttunsa.
Eli jos veti molemmat vetoakselit yhtäaikaa ulos vaihteistosta, oli se iiiisoooo virhe
Osat ropisivat siellä laatikon pohjalle.
Eli jos veti molemmat vetoakselit yhtäaikaa ulos vaihteistosta, oli se iiiisoooo virhe
Osat ropisivat siellä laatikon pohjalle.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Alapallo
Ei ollut propussa magneettia. Yläkautta sain tikulla, jossa magneetti, ongittua 14 haulia ylös. Loput noin 10 noin on vielä jossain siellä. Taidan kaataa löpöä yläkautta lootaan jos vaikka haulit ajelehtisivat öljyn mukana propunreiästä ulos. Onko hyvä idea?Magneettia kokeilen myös.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Alapallo
On kyllä tyhmä rakenne. Sisemmän nivelen suojakumi siis pitää öljyt laatikossa.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Alapallo
Hermoja korjaukseen! Toivottavasti saat ajokkisi kuntoon. Vaan on inssi keksinnä iljettävän systeemin.
Itse valelisin koko keksinnön dieselillä ja....
Itse valelisin koko keksinnön dieselillä ja....
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Alapallo
No niin, Carisma on taas pyörillään. Tuntuu pelittävän normaalisti.
Neuloja ei löytynyt lisää huuhtelemalla eikä magneeteilla. Kokosin sitten sen tripodin yhden sakaran vajaalla neulamäärällä, eiköhän se silläkin kestä.
Melkoinen mysteeri oli koko tapaus. Miten h.tissä on mahdollista että yksi kolmesta laakerin ulkokehästä on voinut päätyä työn touhussa sinne maljan pohjalle poikittain, neulat oksentaneena? Eikä se ollut homman alussa siellä, koska kasaamisvaiheessa oli juuri se ongelma, että vetari ei mennyt tarpeeksi syvälle eikä alapallon tappia saanut menemään reikäänsä.
Neuloja ei löytynyt lisää huuhtelemalla eikä magneeteilla. Kokosin sitten sen tripodin yhden sakaran vajaalla neulamäärällä, eiköhän se silläkin kestä.
Melkoinen mysteeri oli koko tapaus. Miten h.tissä on mahdollista että yksi kolmesta laakerin ulkokehästä on voinut päätyä työn touhussa sinne maljan pohjalle poikittain, neulat oksentaneena? Eikä se ollut homman alussa siellä, koska kasaamisvaiheessa oli juuri se ongelma, että vetari ei mennyt tarpeeksi syvälle eikä alapallon tappia saanut menemään reikäänsä.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Alapallo
Onko niin ettei niiden laakerikuppien kiinnityksessä ole mitään lukitusta?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Alapallo
On, semmoiset rinkulat joissa reunoilla on kaksi pykälää vastakkaisilla puolilla. Kuppi mahtuu menemään justiinsa niiden ohi mutta ei tule helposti ulos. Vaikea selittää. Ja tapausta käsittää
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Alapallo
Vielä aloituksen aiheeseen.. Minä olen käsityksessä että tukivarsia ei saisi lämmittää? voi olla ihan huhua.. Prässi on ihan välttämätön, sama ilmiö kävi itsellä, että miten sitä on pärjännytkin ilman.
-
- Viestit: 5875
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alapallo
Ei sellaista yleistä kategorista lämmityskieltoa ole.
Mutta toki ymmärrystä pitää asiasta olla jos lämpöä käyttää.
Mutta toki ymmärrystä pitää asiasta olla jos lämpöä käyttää.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Alapallo
Kyllähän siinä muutoksia metalleissa tapahtuu jos sitä lämpöä liikaa annetaan. Silloin aikanaan kun ammattikoulua kävin, se lämmittäminen oli kiellettyjen toimenpiteiden listalla. Mutta kyllä se tahtoo monessa kohdassa olla paras keino jumiintuneiden osien irrottamiseen. Ja silloin jos se kuumentaminen kohdistuu siihen vaihdettavaksi menevään osaan, niin ei se silloin aiheuta ongelmia. Mutta kun "seppiä" on niin monenlaisia, niin on ihan hyvä jos tuo lämmittäminen onkin vähemmän suositeltavaa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa