1.6tdi päästöt
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
1.6tdi päästöt
Vm. -10 Oktavia
K- arvo vähän yli 2
Mitäs näille ois tehtävissä?
K- arvo vähän yli 2
Mitäs näille ois tehtävissä?
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Oletettavasti perushuollot on tehty?
Sitten vain testerillä kurkkimaan vikakoodeja ja hiukkassuodattimen täytösasteita. Raollaan oleva EGR-venttiili voi myös aiheuttaa monenlaista harmia mutta sekin kyllä ilmoittelee aika herkästi itsestään vikadiagnostiikalle.
Imusarja- ja kanavat tukossa?
Minkälaisessa ajossa, onko poljettu pitkään aikaan?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Juu perushuollot on tehty.
Kuulema dpf pönttö on tyhjennetty ja poistettu ohjelmalla käytöstä mutta on pari kertaa mennyt läpi aiemmin.
Kenkää tuskin on saanut kunnolla kun naisen käytössä ollut, paitsi leimalle käskin polkea kunnolla.
Ei anna koodeja, eikös egr anna koodin jos jää jumiin?
Kuulema dpf pönttö on tyhjennetty ja poistettu ohjelmalla käytöstä mutta on pari kertaa mennyt läpi aiemmin.
Kenkää tuskin on saanut kunnolla kun naisen käytössä ollut, paitsi leimalle käskin polkea kunnolla.
Ei anna koodeja, eikös egr anna koodin jos jää jumiin?
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Joo, tai se venttiili itsessään menee rikki ja pistää moottorin vikatilaan. En muista mikä se yleisin koodi siinä tilanteessa oli mutta tuostahan voi olla koko joko koko EGR poistettu toiminnasta tai ainakin estetty sen antamat vikailmoitukset mikäli on tulpattu putket.
Mulla käy huollossa yksi tuolla koneella oleva vuotta uudempi Passatti jolla on menty kohta puoli miljoonaa ja savutusarvo on aina katsastuksessa pyöreä nolla. Toki EGR-venttiili lämmönvaihtimineen on vaihdettu jo kahdesti ja hiukkaspönttökin ilmeisesti kerran.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Jos siellä ei ole sitä pönttöä niin kyllä sieltä hieman nokea tulee. Se dpf kun on juuri sitä varten että se siivoaa ne partikkelit pois.konty kirjoitti: ↑Ke Huhti 07, 2021 10:39 pm Juu perushuollot on tehty.
Kuulema dpf pönttö on tyhjennetty ja poistettu ohjelmalla käytöstä mutta on pari kertaa mennyt läpi aiemmin.
Kenkää tuskin on saanut kunnolla kun naisen käytössä ollut, paitsi leimalle käskin polkea kunnolla.
Ei anna koodeja, eikös egr anna koodin jos jää jumiin?
Aja tyhjäksi ja tankkaa nesteen mydieseliä ja hae savulappu sillä. Saattaa riittää.
Mitä se savuarvo saa tommosessa olla?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 2156
- Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Ongelma poistuu Forten diesel treatmentilla. Puolikkaaseen tankkiin puteli sitä ja kovaa ajoa. Kian vastaavankokoisesta dieselistä k-arvo putosi 2,4:stä 0,6:een. Tätä saa ainakin K1-katsastusasemilta.
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
-10 ikäinen taitaa olla euro 5 joten k arvo 1,5. Kyllä se tuosta pitäisi mennä, kun ajelee puhtaaksi.
Omasta euro 4 volvostakin tuli k arvo 0,3 lappuihin, vaikka on dpf, en tiedä monesko mittaus oli, mutta nurkka ajossa ollut.
Omasta euro 4 volvostakin tuli k arvo 0,3 lappuihin, vaikka on dpf, en tiedä monesko mittaus oli, mutta nurkka ajossa ollut.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 7795
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Egr:iä näissä on ainakin hajoillut.
-
- Viestit: 956
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Joo tuo on Euro5 eli k arvo raja on 1.5.
Toki kun tuo on nokipöntöllinen niin katsurin pitäisi osata epäillä tyhjennettyä pönttöä jos viisari paljoa värähtää (yli 0.5) mutta se on enempi katsurin viitseliäisyydestä kiinni.
Ja tosiaan jos toi "softattu" pöntön suolistuksen takia niin melkovarmasti voimaa on myös pyydetty lisää eli sitäkin kautta tahtoo mustaa tulla...
Ja ohjeethan on jo pitkälti tulleetkin mutta kertaan ne ja lisään vielä yhden:
1: Kovaa ajoa
2: My dieseliä tankkiin, tää auttaa kyllä hyvin, samoin BIO eli RME jos sitä uskaltaa tankata.
3: Fortea peliin, varsinkin jos paljon ajettu eli horot suuttimet
4: Ilmansuodattimen vaihto/tarkastus. VAG-kinnereissä ilmanputsarin vaihtoväli on turhan pitkä eli 90tkm, joten filsu voi olla vaihtovälin loppupuolella jo melkoisen tukkoinen, eli kannattaa sekin kurkistaa ja vaihtaa tarvittessa.
EGR viat on kyllä yleisiä (ja kalliita) näissä CAYC pannuissa mutta nää on niin uusia että niistä tulee kyllä vikailmoituset ja häirövalot hetimiten. Toki tietenkin riippuen siitä miten se pöntönsuolistuksen takia tehty softamuutos on tehty. Samalla kertaa on näet voitu poistaa pelistä EGR kokonaan tai osittain.
Toki kun tuo on nokipöntöllinen niin katsurin pitäisi osata epäillä tyhjennettyä pönttöä jos viisari paljoa värähtää (yli 0.5) mutta se on enempi katsurin viitseliäisyydestä kiinni.
Ja tosiaan jos toi "softattu" pöntön suolistuksen takia niin melkovarmasti voimaa on myös pyydetty lisää eli sitäkin kautta tahtoo mustaa tulla...
Ja ohjeethan on jo pitkälti tulleetkin mutta kertaan ne ja lisään vielä yhden:
1: Kovaa ajoa
2: My dieseliä tankkiin, tää auttaa kyllä hyvin, samoin BIO eli RME jos sitä uskaltaa tankata.
3: Fortea peliin, varsinkin jos paljon ajettu eli horot suuttimet
4: Ilmansuodattimen vaihto/tarkastus. VAG-kinnereissä ilmanputsarin vaihtoväli on turhan pitkä eli 90tkm, joten filsu voi olla vaihtovälin loppupuolella jo melkoisen tukkoinen, eli kannattaa sekin kurkistaa ja vaihtaa tarvittessa.
EGR viat on kyllä yleisiä (ja kalliita) näissä CAYC pannuissa mutta nää on niin uusia että niistä tulee kyllä vikailmoituset ja häirövalot hetimiten. Toki tietenkin riippuen siitä miten se pöntönsuolistuksen takia tehty softamuutos on tehty. Samalla kertaa on näet voitu poistaa pelistä EGR kokonaan tai osittain.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Jos dpf pn poistettu niin yleensä egr otetaan samalla.
Putkistossa vaan nokea, kovaa ajoa vaan.
Putkistossa vaan nokea, kovaa ajoa vaan.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 7335
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
EGR tehty niin lapsellisesti, että ventiilin mekaaninen yhteys katkeaa sähköisestä toimilaitteesta ja anturointi on siellä toimilaitteen puolella. Vikakoodia ei siis tule. Mulla oli just tollanen Octavia ja sellanen vika oli. EGR deletoitiin ohjelmasta ja tulppasin putken imusarjalle. DPF:n tyhjensin myös. Savuarvo oli 0,05 sen jälkeen, eli menee kirkkaasti päästöistä läpi. Siinä kuskin oven pielessä olevassa tarrassa on maksimisavutusarvo. Muistaakseli se on tälle mallille 0.60.konty kirjoitti: ↑Ke Huhti 07, 2021 10:39 pm Juu perushuollot on tehty.
Kuulema dpf pönttö on tyhjennetty ja poistettu ohjelmalla käytöstä mutta on pari kertaa mennyt läpi aiemmin.
Kenkää tuskin on saanut kunnolla kun naisen käytössä ollut, paitsi leimalle käskin polkea kunnolla.
Ei anna koodeja, eikös egr anna koodin jos jää jumiin?
Missä kunnossa on ilmansuodatin?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Ei voi kun ihmetellä että miksi autotehtaat rakentaa noita monimutkaisia saastesysteemeitä,kuten tuo EGR,DPF ja bensakoneissa katalysaattori,kun niiden vaikutus päästöihin taitaa olla melko minimaalinen.MK 3 Golfista meni joskus katti tukkoon,rassasin sen rautakangella täysin tyhjäksi ja hyvin meni päästöistä läpi kolmessa seuraavassa katsastuksessa.kalvaana kirjoitti: ↑To Huhti 08, 2021 1:56 pmEGR tehty niin lapsellisesti, että ventiilin mekaaninen yhteys katkeaa sähköisestä toimilaitteesta ja anturointi on siellä toimilaitteen puolella. Vikakoodia ei siis tule. Mulla oli just tollanen Octavia ja sellanen vika oli. EGR deletoitiin ohjelmasta ja tulppasin putken imusarjalle. DPF:n tyhjensin myös. Savuarvo oli 0,05 sen jälkeen, eli menee kirkkaasti päästöistä läpi. Siinä kuskin oven pielessä olevassa tarrassa on maksimisavutusarvo. Muistaakseli se on tälle mallille 0.60.konty kirjoitti: ↑Ke Huhti 07, 2021 10:39 pm Juu perushuollot on tehty.
Kuulema dpf pönttö on tyhjennetty ja poistettu ohjelmalla käytöstä mutta on pari kertaa mennyt läpi aiemmin.
Kenkää tuskin on saanut kunnolla kun naisen käytössä ollut, paitsi leimalle käskin polkea kunnolla.
Ei anna koodeja, eikös egr anna koodin jos jää jumiin?
Missä kunnossa on ilmansuodatin?
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Auton saaminen täyttämään jotkin päästöluokitukset on eri asia kuin katsastuksen läpäiseminen.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Näinhän se on,mutta se tässä juurikin ihmetyttää,että auton ei tarvitse täyttää päästöluokitustaan kuin uutena tehtaalla,jonka jälkeen sitä ei valvota kuin suurpiirteisesti suuntaa antavilla päästökokeilla.Kallista teknologiaa siihen nähden ettei sen tarvitse välttämättä toimia tai olla käytössä auton lainmukaisen tieliikenne kelpoisuuden saavuttamiseksi,eikä vanha ja kulunut auto edes voisi täyttää noita uutena mitattuja ja silloin (rimaa hipoen) läpäistyjä päästönormeja.Tältä pohjalta en yhtään ihmettele,että VAG-konserni muutama vuosi sitten teki sen dieselien päästöhuijauksen,harmi vaan että jäivät kiinni,tuli melko kalliiksi ja lopputulemana nekin rahat kuitenkin otetaan takaisin uusien VAG-autojen ostajilta..
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Joo, elämä on.
Tarkasti muotoilut ja hyvin virtaavat imukanavat eivät taida niin kovin laminaarisesti virrata kun 3/4 poikkipinta-alasta on karstassa. No, EGR:n poisto kyllä vähentäisi co2-päästöjä mutta taas ne NOX:it sitten?
Tarkasti muotoilut ja hyvin virtaavat imukanavat eivät taida niin kovin laminaarisesti virrata kun 3/4 poikkipinta-alasta on karstassa. No, EGR:n poisto kyllä vähentäisi co2-päästöjä mutta taas ne NOX:it sitten?
-
- Viestit: 1919
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Ajonaikaisten eli todellisten päästöjen mittaus ei ole kovin yksinkertaista, nopeaa... eli loppujen lopuksi halpaa touhua joten siinähän syytä miksi tehdään vain nopeat "suuntaa antavat" testit.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Forte laitettu tankkiin, suodattimet ja öljyt vaihettu. Kengitetty kunnolla puolisen tuntia.
Ajossa ei savua näkynyt mutta tuossa pihalla polkiessa tulee kyllä melkosesti.
EGR:ää ei ole tulpattu eikä poistettu. Sehän se sitten seuraavaksi vaihtuu.
Ajossa ei savua näkynyt mutta tuossa pihalla polkiessa tulee kyllä melkosesti.
EGR:ää ei ole tulpattu eikä poistettu. Sehän se sitten seuraavaksi vaihtuu.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
https://www.youtube.com/watch?v=6ebPwrGnXfI&t=4s
Laitetaan nyt tännekin, kun tuossa kyllä on tarinaa näistä saaste touhuista, ja perustelukin mielestäni hyvä.
Laitetaan nyt tännekin, kun tuossa kyllä on tarinaa näistä saaste touhuista, ja perustelukin mielestäni hyvä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: 1.6tdi päästöt
Voi olla putkikin täynnä nokea. Kerran seurasin kun diesel-huollon mies ryntäytti yhtä pösöä varmaan 40 kertaa putkeen. Tuumas vaan että kaikki on muuten kunnossa ja arvot tippuu pian muutamalla polkaisulla kun noki saadaan pois. Näinhän siinä sitten kävi.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tumpeloko ja 22 vierailijaa