Pukkinosturi ja rata merikonttiin
-
- Viestit: 3349
- Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
- Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
- Viesti:
Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Meinasin laittaa otsikoksi jotta konttinosturin rakentaminen, mutta siitä naljailusta ei olis tullu loppua vaikka hauskaa että sen voi ymmärtää niinki. Joo. Siispä:
Ostin viime kesänä 2kpl 40' HC merikonttia (12m pitkä, sisäkorkeus 2,68 m) viljavarastoiksi säkkitavaraa varten. Meillä kun on luomutila ja ajoittain viljelyssä erikoiskasveja joita sitten on kutakin lajia muutamasta pariin kymmeneen suursäkkiä, ei suinkaan rekkakuormallisia. Tässä yhteydessä merikontti oli hyvinkin kustannustehokas ratkaisu varastoksi johon eivät jyrsijät ja muut tuholaiset pääse.
Haasteena vaan tuntuu olevan kontin täyttö ja tyhjennys. Naapurin toyota trukki ei mahdukkaan sinne sisälle ja pumppukärryillä säkkejä siirtäes pitää olla aina lava alla, ja silläkään ei saa säkkejä kahteen kerrokseen, vaikka niiden korkeus muuten sen mahdollistaisi.
Tässä äsken sitten tuli ajatus että josko sinne sisälle rakentaisi nosturiradan, joka olisi kuin A-pukki joka kulkisi kiskoilla kontin sisällä...
Ovelta kun katselee kontin perälle, niin oikealla ja vasemmalla, alanurkissa olisi kiskot jonka päällä pukkinosturi kulkisi. Olisko se U-palkki ylöspäin auki jossa mannerpyörät kulkisi? Tai kenties kulmarauta, kärki ylöspäin ja siihen sitten jollaki tavalla metallipyörät pyörimään? Koko rakennetta pitäis kuitenki pystyä työntään yhden henkilön voimin, max. 700 kg säkki koukussa.
Jos on A-pukki tukirakenteena ja siellä päällä poikittain iipalkki jossa ketjutalja kulkisi sivuttain, mutta siinä hukkaantuu korkeutta aika paljon kuitenki, kai puolisen metriä katosta johon tulisi koukku, ja sen alle häkkyrä jolla saadaan suursäkin 4-nostolenkkiä kiinni.
Entä jos se Pukkirakenne olisiki sivuilla A-profiilin sijaan H, ja pystysuorissa putkipalkeissa sisällä olis sylinteriä tms. ja päällä sitte 2 kpl ii-palkkia joissa tämä siirtovaunu liikkuisi ja siinä itsessään olisi koukut? Madaltuisi huomattavasti rakenne ja säkkejä saisi nostettua pinoon. Täs versios ii-palkit liikkuis ylösalas sylinterien voimalla. Olisko sylinterit hydraulisia jalkapolkimella vaiko kenties paineilmalla jolloin sitä kyllä saisi letkulla tuotua ulkopuolelta, kompuran sijainti ei ole kaukana kontin takapäästä. Nostovoimaa ei kai tarvis olla kuin 1 kpl max. 700 kg säkki.
Ostin viime kesänä 2kpl 40' HC merikonttia (12m pitkä, sisäkorkeus 2,68 m) viljavarastoiksi säkkitavaraa varten. Meillä kun on luomutila ja ajoittain viljelyssä erikoiskasveja joita sitten on kutakin lajia muutamasta pariin kymmeneen suursäkkiä, ei suinkaan rekkakuormallisia. Tässä yhteydessä merikontti oli hyvinkin kustannustehokas ratkaisu varastoksi johon eivät jyrsijät ja muut tuholaiset pääse.
Haasteena vaan tuntuu olevan kontin täyttö ja tyhjennys. Naapurin toyota trukki ei mahdukkaan sinne sisälle ja pumppukärryillä säkkejä siirtäes pitää olla aina lava alla, ja silläkään ei saa säkkejä kahteen kerrokseen, vaikka niiden korkeus muuten sen mahdollistaisi.
Tässä äsken sitten tuli ajatus että josko sinne sisälle rakentaisi nosturiradan, joka olisi kuin A-pukki joka kulkisi kiskoilla kontin sisällä...
Ovelta kun katselee kontin perälle, niin oikealla ja vasemmalla, alanurkissa olisi kiskot jonka päällä pukkinosturi kulkisi. Olisko se U-palkki ylöspäin auki jossa mannerpyörät kulkisi? Tai kenties kulmarauta, kärki ylöspäin ja siihen sitten jollaki tavalla metallipyörät pyörimään? Koko rakennetta pitäis kuitenki pystyä työntään yhden henkilön voimin, max. 700 kg säkki koukussa.
Jos on A-pukki tukirakenteena ja siellä päällä poikittain iipalkki jossa ketjutalja kulkisi sivuttain, mutta siinä hukkaantuu korkeutta aika paljon kuitenki, kai puolisen metriä katosta johon tulisi koukku, ja sen alle häkkyrä jolla saadaan suursäkin 4-nostolenkkiä kiinni.
Entä jos se Pukkirakenne olisiki sivuilla A-profiilin sijaan H, ja pystysuorissa putkipalkeissa sisällä olis sylinteriä tms. ja päällä sitte 2 kpl ii-palkkia joissa tämä siirtovaunu liikkuisi ja siinä itsessään olisi koukut? Madaltuisi huomattavasti rakenne ja säkkejä saisi nostettua pinoon. Täs versios ii-palkit liikkuis ylösalas sylinterien voimalla. Olisko sylinterit hydraulisia jalkapolkimella vaiko kenties paineilmalla jolloin sitä kyllä saisi letkulla tuotua ulkopuolelta, kompuran sijainti ei ole kaukana kontin takapäästä. Nostovoimaa ei kai tarvis olla kuin 1 kpl max. 700 kg säkki.
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
-
- Viestit: 780
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Entäs kiskot kontin seinien yläreunaan ja siltanosturin tyyppinen poikkipalkki kiskojen väliin? Poikkipalkkiin vielä kissa kahdella köysipyörällä joista roikkumaan nostokoukku. Poikkipalkin kissan vaijeriin käsivinssi nostoon?......
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Itse ratkaisisin tuon niin että 2kpl kontinpituista i-palkkia kattoon, palkista roikkumaan nostovaunu ja säkkejä nostamaan joko sähköinen tai käsikäyttöinen ketjunostin.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Ota huomioon että ainakin kontin katto pitää eristää jotenkin muuten kondenssivesi pilaa säilytettävän viljan. Esim. uretaaniruiskutus kuljetusrakenteiden kiinnittämisen jälkeen.
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 780
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Kun kontti on ehjä, siis ei kattoon ruostuneita reikiä, ei mitään eristeitä katossa eikä seinissä tarvita. Kontissa on tuuletusreiät seinien yläosasta pitämään ehjän kontin sisätilan kuivana. Kiskot katossa syövät nostokorkeutta.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Kaksi palkkinen silta ja koukkuun nostoapuväline, joka vie suursäkin lenkit kattoon asti. Nostimeksi perus ketjunostin.
Siltapakkina joku pikkunen H-palkki ja kissa kulkemaan alalaipan päällä. Tai jos tila riittää niin siltapalkin päällä. Tällöin myös päädyn rakenne yksinkertaistuu.
Kulkukiskon laittaisin kattoon niin ei ole pussien asettelu niin tarkkaa.
Kulkukisko voisi oli tolppien päällä. Hyvinkin kevyt tolppa riittää. Kontista saa sivutuennan ja pituussuunnan voi vinotuella jäykistää.
Siltapakkina joku pikkunen H-palkki ja kissa kulkemaan alalaipan päällä. Tai jos tila riittää niin siltapalkin päällä. Tällöin myös päädyn rakenne yksinkertaistuu.
Kulkukiskon laittaisin kattoon niin ei ole pussien asettelu niin tarkkaa.
Kulkukisko voisi oli tolppien päällä. Hyvinkin kevyt tolppa riittää. Kontista saa sivutuennan ja pituussuunnan voi vinotuella jäykistää.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 398
- Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:16 pm
- Paikkakunta: Somero
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Nostimen siirto taitaa tulla ongelmaksi tuossa tapauksessa, jos kiskot ovat katossa. Tuleehan siitä nostimesta aika raskas ja mielestäni hankala siirtää toiseen konttiin, toisaalta silloin koko lattia on käytettävissä.
-
- Viestit: 1629
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Oon vähän erimieltä tuosta kontin kastumisesta.
Kontti itkee kyllä vettä sisälle,jos päällä on lunta.
Lumet kun ottaa suvikelillä pois,on kuiva.
Näin tekee ainakin oma.
Kontti itkee kyllä vettä sisälle,jos päällä on lunta.
Lumet kun ottaa suvikelillä pois,on kuiva.
Näin tekee ainakin oma.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 780
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Kokemusta kastuvista konteista ei ole, sisätiloiltaan kuivista konteista on. Konttien rakenteet on vahvoja, päällekkäin voi latoa. Kevyet sivukiskot pulteilla seiniin, ei tarvitse jalkoja eikä tukia.rokkimatti kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 9:19 am Oon vähän erimieltä tuosta kontin kastumisesta.
Kontti itkee kyllä vettä sisälle,jos päällä on lunta.
Lumet kun ottaa suvikelillä pois,on kuiva.
Näin tekee ainakin oma.
-
- Viestit: 22718
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
töissä on kontteja varastokäytössä ja lunta päällä, samaa mieltä kuin tuulentuulen kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 9:33 amKokemusta kastuvista konteista ei ole, sisätiloiltaan kuivista konteista on. Konttien rakenteet on vahvoja, päällekkäin voi latoa. Kevyet sivukiskot pulteilla seiniin, ei tarvitse jalkoja eikä tukia.rokkimatti kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 9:19 am Oon vähän erimieltä tuosta kontin kastumisesta.
Kontti itkee kyllä vettä sisälle,jos päällä on lunta.
Lumet kun ottaa suvikelillä pois,on kuiva.
Näin tekee ainakin oma.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 3349
- Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
- Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Kiinnostavia vastauksia.
Tuosta ilmanvaihdosta:
Ovia on käyty aukomassa jotta ilmanvaihtoa sai tehostettua. Toises kontis ei kondenssia havaittu, mutta toises kylläkin. Tarkempi syynäys osoitti että joku idiootti oli unohtanu ottaa teipit pois ilmastointireikien päältä maalauksen jälkeen
Meinasin kyllä porata lisää ilmareikiä muutenki jotta tuulettuu mutta hiiret ei mene.
Tämä nosturihomma;
Siksi se rata siellä alhaalla, jotta se nosturi on helpompi siirtää toiseen konttiin, ja kiskoston ei tarvi olla niin suurta kuin seinävaihtoehdossa.. Toki säkkien asettelu tuottaa haastetta, mutta kustannusrakenne kenties matalampi? Käyttäisikö säkkien asettelussa jotaki jigiä jolloin ne jäisi tietylle paikalle..?
Tuosta ilmanvaihdosta:
Ovia on käyty aukomassa jotta ilmanvaihtoa sai tehostettua. Toises kontis ei kondenssia havaittu, mutta toises kylläkin. Tarkempi syynäys osoitti että joku idiootti oli unohtanu ottaa teipit pois ilmastointireikien päältä maalauksen jälkeen
Meinasin kyllä porata lisää ilmareikiä muutenki jotta tuulettuu mutta hiiret ei mene.
Tämä nosturihomma;
Siksi se rata siellä alhaalla, jotta se nosturi on helpompi siirtää toiseen konttiin, ja kiskoston ei tarvi olla niin suurta kuin seinävaihtoehdossa.. Toki säkkien asettelu tuottaa haastetta, mutta kustannusrakenne kenties matalampi? Käyttäisikö säkkien asettelussa jotaki jigiä jolloin ne jäisi tietylle paikalle..?
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Pe Kesä 22, 2018 4:51 pm
- Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Mä ratkaisisin tämän pulttaamalla L palkit seiniin katonrajaan kiskoiksi. Niiden väliin sitten tekisin kolmesta I tai U palkista H muotoisen pukin johon pyöriksi kuulalaakerit. Pyörät pitää olla myös seinää vasten, ettei pukki kampea itseään pantteeseen siirrettäessä. Pukkiin sitten ripustaa ketjutaljan, sen ei tarvitse liikkua sivusuunnassa kesken noston, vaan laskee taakan maahan jos tarvitsee siirtää sivusuunnassa.
Toivottavasti sepustuksesta sai jotain tolkkua.
Pukin voi sitten viedä haarukkatrukilla viereiseen konttiin kunhan siihen on pultattu samanlaiset L palkit seiniin.
Toivottavasti sepustuksesta sai jotain tolkkua.
Pukin voi sitten viedä haarukkatrukilla viereiseen konttiin kunhan siihen on pultattu samanlaiset L palkit seiniin.
Hiljaa susi tulee
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Pe Kesä 22, 2018 4:51 pm
- Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Vielä parempi tulee jos sorvaa junan pyörän tapaiset pyörät kulkemaan L palkin reunaa, silloin ei tarvita mitään seinää vasten kulkevia pyöriä. Pyörien akselivälin pitää kuitenkin olla melko pitkä ettei lähde työntäessä kampeamaan poikittain.
Hiljaa susi tulee
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Oon niin tylsä että lahjosin jonku naapurin kopittomalla traktorilla nostelemassa säkit jos ei itellä oo. Esim oma 400 buster Volvo nostaa etupainojen kanssa tuommosen 700kg säkin nostolaitteissa olevalla säkkinostimella helposti. Saapi säkit kerralla ulos asti. Tuon radan pitäisi tulla kontista ulos asti että käyttö olisi sujuvaa. Jos pitää raktorilla nostaa säkki kontin suulle, radalla puljata perille ja tätä yksi kerrallaan toistaa niin aika nuljuuta on verraten raktor pelliin.
-
- Viestit: 3586
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Mitäs jos suosista tekisi molempiin kontteihin kiinteät johteet seiniin nosturille? En saa nyt oikein millään mielikuvaa päähän että minkälainen ”risukasa” siitä siirrettävästä rungosta tulisi, joka vielä oikeasti kestää siirtämisen kontista toiseen, tai että sitä 12m häkkyrää tulisi ikinä siirrettyä kieroon menemisen pelossa, ja ettei siitä tulisi +2000kg omapainoinen että vielä kestäisi 700kg kuorman ilman että olisi mitenkään kiinni kontissa, eikä söisi tilaa pääasialta
Eli suosista vain kiinteät johteet seiniin / kattoon ja korkeintaan sitä vinssiä, tai taljaa sirrettäisiin...jos sitäkään.
Eli suosista vain kiinteät johteet seiniin / kattoon ja korkeintaan sitä vinssiä, tai taljaa sirrettäisiin...jos sitäkään.
-
- Viestit: 3349
- Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
- Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Ei tokikaan sitä 12m kiskostoa siirtäisi, vain se pukkinosturi kiskojen päältä, kiskot jäisi kiinteästi konttiin, kiskot vain olisi kevytrakenteisemmat jos ne olis alhaalla, ja sitä nosturia voisi käyttää muuallakin missä olis semmoset kiskot, kuten vaikkapa pajassa tai viljanlajittelijan läheisyydessä jossa niitä säkkejä täytetään ja siirretään välivarastoon laakasiiloon.korsteeni kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 1:42 pm Mitäs jos suosista tekisi molempiin kontteihin kiinteät johteet seiniin nosturille? En saa nyt oikein millään mielikuvaa päähän että minkälainen ”risukasa” siitä siirrettävästä rungosta tulisi, joka vielä oikeasti kestää siirtämisen kontista toiseen, tai että sitä 12m häkkyrää tulisi ikinä siirrettyä kieroon menemisen pelossa, ja ettei siitä tulisi +2000kg omapainoinen että vielä kestäisi 700kg kuorman ilman että olisi mitenkään kiinni kontissa, eikä söisi tilaa pääasialta
Eli suosista vain kiinteät johteet seiniin / kattoon ja korkeintaan sitä vinssiä, tai taljaa sirrettäisiin...jos sitäkään.
Hauskaa sinänsä, ettei käyny mielen viereskään että vois pikkumassikalla (35X) tuota tehtävää tehdä.... Taitaisi tietysti vaatia etupainotelineen joka tuohon on haastavaa...DexMasZet kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 12:49 pm Oon niin tylsä että lahjosin jonku naapurin kopittomalla traktorilla nostelemassa säkit jos ei itellä oo. Esim oma 400 buster Volvo nostaa etupainojen kanssa tuommosen 700kg säkin nostolaitteissa olevalla säkkinostimella helposti. Saapi säkit kerralla ulos asti. Tuon radan pitäisi tulla kontista ulos asti että käyttö olisi sujuvaa.
Millaista säkkinosturia suosittelette hankittavaksi 3-piste nostolaitteeseen?
Toisaalta, jos tuommonen kattonosturi olis, niin sitte sillä voisi nostella täyden "ykköskerroksen" yli säkkejä sieltä takaa ilman että puolta konttia tarvii tyhjätä.
Tässä hommassa sujuvuuden takia olisikin toinen ajamas etukuormaajatraktoria ja toinen siirtelis säkkejä kontissa.
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: Ma Joulu 03, 2012 5:35 pm
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Riittääköhän se kontin 268 sm sen toisen säkkikerroksen ylinostoon , koska vaatii kuitenkin jonkin verran tilaa ennenkö säkki nousee esim. ketjutaljalla sen yli .
-
- Viestit: 825
- Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:51 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Tätä ja mietin. Mites olis pinoamisvaunu?alasinpölkky kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 3:34 pm Riittääköhän se kontin 268 sm sen toisen säkkikerroksen ylinostoon , koska vaatii kuitenkin jonkin verran tilaa ennenkö säkki nousee esim. ketjutaljalla sen yli .
https://www.varastokaluste.com/tuote/ka ... nu-1600mm/
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Lattialle riittäisi tosiaan pelkkä kisko, tai korkea pyörä joka nurkkaan. Onko pelti vai vanerilattia?JiiHoo kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 2:04 pm Ei tokikaan sitä 12m kiskostoa siirtäisi, vain se pukkinosturi kiskojen päältä, kiskot jäisi kiinteästi konttiin, kiskot vain olisi kevytrakenteisemmat jos ne olis alhaalla, ja sitä nosturia voisi käyttää muuallakin missä olis semmoset kiskot, kuten vaikkapa pajassa tai viljanlajittelijan läheisyydessä jossa niitä säkkejä täytetään ja siirretään välivarastoon laakasiiloon.
Suursäkkikoukku varmaan löytyy jo talosta. Siihen kolmipistekiinnitys. Vetovarren ja työntövarren suhde niin että kumartaa sopivasti alas laskiessa.JiiHoo kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 2:04 pm Hauskaa sinänsä, ettei käyny mielen viereskään että vois pikkumassikalla (35X) tuota tehtävää tehdä.... Taitaisi tietysti vaatia etupainotelineen joka tuohon on haastavaa...
Millaista säkkinosturia suosittelette hankittavaksi 3-piste nostolaitteeseen?
Toisaalta, jos tuommonen kattonosturi olis, niin sitte sillä voisi nostella täyden "ykköskerroksen" yli säkkejä sieltä takaa ilman että puolta konttia tarvii tyhjätä.
Dextan etupainotelineestä ollut täällä pariinkin kertaan juttua. Siitä varmaan soveltamalla saa tuohon Ferguunkin. Ei niiden etukehdot varmaan paljoa eroa.
Tällä ajatuksella saisi olla molemmat. Sekä nostin että Fergu.
Fergulla olisi nopea tökkiä yksi varvi. Tuolla säkkinosturilla sitten pinoaa päällisin.
Päällisin pinoamisessa sitten se murhe että kun tarvii sieltä takaa taas saada niin koko kontti tyhjäksi, tai ainakin ylin varvi. Ehkä vain toiseen laitaan pinoisi kahteen kerrokseen, niin toista puolta pääsisi ohi.
Säkit täytyy vain olla sitten jämptisti pinottu, että pukkinosturi kulkee. Siksi kiskot katossa, voisi olla hyvä ajatus. Voi kai sitä siltaa sitten vaihtaa kontista toiseen.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Pukkinosturi ja rata merikonttiin
Aika matalia pitää säkit olla, jos meinaa lenkeistä nostamalla saada toiseen kerrokseen. Taljakin vie vielä osansa nostokorkeudesta. Trukkilavalla saa sittenkin matalassa tilassa paremmin nostettua toiseen kerrokseen. Joku matalmpi trukki tai Avantti olis poikaa.
Meillä on entinen kylmäkuljetuskori kivennäisten säilytykseen. Se on helpompi, kun koko sivu aukeaa. Vaikka kivennäissäkit ovat matalia pitää pinoaminen tehdä trukkilavan päältä, säkkiä ei mahdu nostamaan lenkeistä toiseen kerrokseen.
Meillä on entinen kylmäkuljetuskori kivennäisten säilytykseen. Se on helpompi, kun koko sivu aukeaa. Vaikka kivennäissäkit ovat matalia pitää pinoaminen tehdä trukkilavan päältä, säkkiä ei mahdu nostamaan lenkeistä toiseen kerrokseen.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], farmeri, Google [Bot], P.A ja 47 vierailijaa