mönkkäri

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
talli12
Viestit: 123
Liittynyt: To Elo 06, 2009 9:42 pm
Viesti:

mönkkäri

Viesti Kirjoittaja talli12 »

olen ostamassa mönkkäriä traktori.vaihto ehtoina,can am 570 pro yamaha 700 kodiak, mieli piteitä.
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Yamaha ei pamaha. :D
Eli ääni japsille. Tosin ei mitään kokemusta kummastakaan. Mutta sen mitä yamahan laitteita ollut, niin yleensä olleet laadukkaita.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Valmet-20
Viestit: 2156
Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja Valmet-20 »

Itsellä ollut Polaris 570 ja se oli erittäin hyvä. Nyt saattaisin ostaa joko Hondan tai Yamahan. Eikö ole muita vaihtoehtoja harkittavana?
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Ei Hondaa traktorina. Ei ole kaksinen esitys.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
anttvirt
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2012 7:46 pm
Paikkakunta: Jokioinen
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja anttvirt »

Meillä kolmas polle menossa..

Ensimmäinen oli joku 300:n tsp. Alkoi vaan olla vanha ja tuli kaikennäköistä remppaakin, lähinnä söi tulppia ja käynti oli aaltoilevaa..

Tilalle tuli 500:nen olikos 2007 ensimmäisiä traktoreita. Ei pahaa sanottavaa, teki työnsä ei juuri vikoja. Olikos siellä reilut 1000h kun lähti, konetta ei avattu.

Nyt sitten 570 ikää jo melkein 2 vuotta ja 150h toimii eikä moitittavaa.

Ovat olleet meillä rouvan heppatallihommissa kärryjä vedelty ja lanaa yms.

Huollettu n kerran vuoteen, perushuollot.

Jonkunverran olen itsekin käynyt noilla mönkimässä hieman haasteellisimmissa paikoissakin eikä sielläkään mitään ongelmia.

Eli uskallan sanoa pollea kohtuulliseksi varsinkin kun paremmasta ei tiedä..
karir
Viestit: 823
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja karir »

Canam 570 on v2 650cc koneella. Yammu ja Honda on yksi pyttyisiä. Kannattaa vertailla myös joustomatkoja. Canam 570 ilman ohjaustehostinta on hyvinkin halpa vrt yammu tai honda. Itse en tehostajaa kaipaa. Lisäksi canamissä on moottori jarrutus, itse en tosin ole sen puolesta puhuja.
IsoJ
Viestit: 9
Liittynyt: To Joulu 29, 2016 9:53 am
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja IsoJ »

Itselläni on kaksi TGB 550 traktori mönkkäriä.
Toinen -18 mallin ohjaustehostimella ja sillä ajettu 9600 km ja pienet ovat olleet murheet.
Kaikki mitä on tullut takuuaikan ovat menneet takuuseen ilman ongelmia.
Toinen -19 mallin ilman tehostinta ja siinä kilometrejä 9000 ja vielä vähemmän omgelmia kuin tuossa toisessa.
Takuu on mielestäni hyvä 2 vuotta tai 12 t km ja suht edullisia ja kaksipaikkaisia.
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Minulla neljäs vuosi menossa 570 can-amilla. Ei mitään ongelmia. Tyytyväinen olen ollu.
takana loistava tulevaisuus
PS
Viestit: 972
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:55 pm
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja PS »

Noista kahdesta ehkä canam, koska v2. Mulla on ollut canam outlander 800 ja yamaha bigbear 350. Molemmat toimi moitteetta. Yamaha patalaiska ja outissa vähän turhankin paljon voimaa. Kokemattomalle ja innokkaille vähän jopa vaarallinen, kulki 140 km/h.

Mielenkiintoinen uutuus mönkijämarkkinoilla on Segway. 570cm3 44hp traktorimönkijä alkaen 6000 eur. Segway potkulaudat ainakin laadukkaita, mutta näistä ei vielä mitään tietoa. Maahantuojana kylläkin Brandt eli ei varmaan ihan kuraa.

https://www.segwaypowersports.fi/hinnasto
PS
karir
Viestit: 823
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja karir »

Segway merkin osti joku kiinalainen ja tekee nyt sillä merkillä mönkkäreitä. Voi olla hyviäkin mutta ei mitään tekemistä alkuperäisen Sagwayn kanssa.
Kuuskakkone
Viestit: 739
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja Kuuskakkone »

Yamaha, jos työhommiin meinaa. Kunnollinen rataslukko etupäässä, ja kodiakissa märkä levyjarru takaperässä = ei risut revi jarruletkuja. Jenkkivehkeissä omituisia nelivetosysteemejä, canamissa joku viskolukko etuperässä.

Omaa kokemusta on Polariksesta nyt kymmenen vuoden ajalta. Isorunkonen ja painava vehje. Vähä itsetehdyn näköistä on minun mielestä rakennusjälki, kaikki sähköjohdotkin näyttää vähän jälkeenpäin ajatelluilta. Polariksen nelivedosta en tykkää yhtään. Onhan se toisaalta "ihan kiva" kun ei tartte lukon käyttöä ajatella, mutta eri tahtiin vetävät pyörät jauhaa lumiset metsäurat tohjoksi, ja peruuttaminen on aika hanurista, kun takapyörät vetää lujempaa..
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
Minelab
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Touko 08, 2013 1:18 pm
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja Minelab »

Yamaha, vaikka itse Hondalla ajelenkin. Polarista en ikinä ostaisi, lähipiiristä löytyy 3kpl 500-800 ja jokaisesta on jouduttu konetta aukomaan varsin pienillä kilometreillä.
berza
Viestit: 267
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 12:38 pm
Paikkakunta: lieksa
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja berza »

Kolmesta Polariksesta kokemusta, ei minkäänlaisia murheita. Kyllä nämä mainitut merkit kaikki ovat laatu vehkeitä. Makuasia, mitä pitää parhaana, Polle on lähes aina kylläkin voittanut testit. Arctic cattia pidän länsi vehkäistä heikoinpana ja hiton huono huolto ja varaosa palvelu. Lisäksi osat kalliita
Minelab
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Touko 08, 2013 1:18 pm
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja Minelab »

Voittaahan ne ranskalaisetkin autotkin usein sen "vuoden auto" tittelin, mutta harvemminpa niistä onkaan iloa yli vuodeksi.
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: mönkkäri

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Japsit, polaris ja can am niin ei siinä pieleen mene
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa