Fergusonnilla eivät edes yrittäneet?Matsikka kirjoitti: ↑Ma Maalis 29, 2021 10:24 am Täälläpäin yhret veljekset kylvivät urakalla 70-80 luvuilla, koneina Simultan 3 m kevythinattavat nostolaitteessa.
Ostivat viimeiset 702S:t ja niihin ylimääräiset vaihreloorat varalle.
Periaate oli että pellon päästä lähretähän ja vaihrettihin niin suurelle vaihtteelle kun jaksoi mennä. Yhren kauren jälkehen S:t ja niiren varavaihreloorat oli loppu.
Merkit vaihtui, tuli Fiat 1180 ja IH 1055. Sitten kesti koneet, ja Simultat oli näiren avustuksella saatu kestäviksi koneiksi...olivat epävirallista tuotekehitysporukkaa.
Valittelivat vaan, että traktorit oli liian painavia, pitäis olla 4000 kiloisia ja yli 150 heppaisia tuohon kylvöhommaan.
Saattaa olla hurjankuuloista hommaa, mutta tekivät sitä vuosikausia ja asiakkaat oli tyytyväisiä ja viljat kasvoi. Loppunopeus oli saran päässä lähellä maantienopeutta.
Tuota Valmettien särkemistä mää vähän ihmettelen, meillä päin joskus ennen muinoin kun kärryt oli kärryjä ja vetäviä kaiken lisäksi niin kyllä siinä Valmetti tuppas vaan edessä olemaan. Nelivetoisten perässä oli metsäkärryt missä traktorin takarenkaat, telat ja mekaaninen veto.
Kaivurit ja marat oli Fordia tai Valmettia. Ei Ferkulla kukaan urakoinu. Fiat oli kova peli.