kaveri käytti ladassa starttipilottina jarrukliineria ku ajeli etanolilla. ei jaksettu käynnistysrikastuksia säädellä ku sillä oli katkasijalla kartan vaihto re85 ja normi bensalle ku se ajeli molemilla ja käynnistysrikastukset oli säädetty normi bensalle.
Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2246
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Kaikki jarrucleanerit ei pala,ainakaan kovin hyvin,tätä on tullut joskus testailtua tubeless kumien leveille vanteille räjäyttämisissä,pilotit on yleensä hyviä posauttamaan,mutta niissäkin on eroja.Aineiden merkit ei ole jääneet mieleen,että mikä toimi mitenkin.
-
- Viestit: 3590
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Sama huomio täälläkin! En nyt millään saa päähän merkkiä mikä oli surkeaa pilottina, mutta yhtä neuvosto moottoripyörää yritettiin hörähtämään kliinerillä tuloksetta, vaikka kipinä oli hyvä, kuten muutkin edellytykset mutta ei yskähdellyt. Paikalle tuli toinen kolleega joka käski kokeilla toista kliineriä, ja alkoi tulla elonmerkkejä kokeeseen.SPS1975 kirjoitti: ↑Ti Huhti 06, 2021 10:42 pmKaikki jarrucleanerit ei pala,ainakaan kovin hyvin,tätä on tullut joskus testailtua tubeless kumien leveille vanteille räjäyttämisissä,pilotit on yleensä hyviä posauttamaan,mutta niissäkin on eroja.Aineiden merkit ei ole jääneet mieleen,että mikä toimi mitenkin.
Toinen kerta oli yksi vanha ruohonleikkurin romu jota ihan mielenkiinnosta kokeilin kipinän löydyttyä kliinerillä käymään ja sama homma, että merkkiä vaihtamalla hörähteli. Pitää kysyä tallilla muistaako joku mitä se huonosti syttyvä oli....
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
onkos kukaan IKH:N cleaneria kokeillu pilottina? sitä kun saa ainakin täältä aina sen 3putelia/10€ niin ostan sitä.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Kokeile. Joko moottoriin tai iha vaa tulitikulla
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Audi lähti tulille startterin avulla vaan nyt on semmoinen aika kiukkuinen turbojuke ilman kantta kun oli jakoketju poikennut.
Onneksi löytyi purkukansi kun on nimittäin tuohon moottorityyppiin melko haasteellista varaosapolitiikka(venttiilit n. 100€/kpl ja nostimetkin melkein samanverran)
Kansi tuli postissa ja vähän siinä sitten testailin paineilman ja saippuaveden kanssa venttiileiden tiiveyksiä ja niistähän osa vuosi ihan horona.
Ja videolla yksi selkeä syy "liimaventtiileille":
https://www.youtube.com/watch?v=lLdMRIpzc7Q
Tuo on pakoventtiili. Imuventtiileissä ei vastaavaa mutta toki muuten huomattavan karstaisia.
Onneksi löytyi purkukansi kun on nimittäin tuohon moottorityyppiin melko haasteellista varaosapolitiikka(venttiilit n. 100€/kpl ja nostimetkin melkein samanverran)
Kansi tuli postissa ja vähän siinä sitten testailin paineilman ja saippuaveden kanssa venttiileiden tiiveyksiä ja niistähän osa vuosi ihan horona.
Ja videolla yksi selkeä syy "liimaventtiileille":
https://www.youtube.com/watch?v=lLdMRIpzc7Q
Tuo on pakoventtiili. Imuventtiileissä ei vastaavaa mutta toki muuten huomattavan karstaisia.
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Samanlaisia venttiileitä löytyi niistä japanista tuoduista 30 - 50 000 km ajetuista varaosa koneista. Ainakin mitsun ja mazdan koneissa oli vieläkin paksumpi karsta venttiilien varsissa. Muuten koneet oli ihan hyvässä kunnossa eikä kulumia ollut.Jiitek kirjoitti: ↑Ma Huhti 12, 2021 5:35 pm Audi lähti tulille startterin avulla vaan nyt on semmoinen aika kiukkuinen turbojuke ilman kantta kun oli jakoketju poikennut.
Onneksi löytyi purkukansi kun on nimittäin tuohon moottorityyppiin melko haasteellista varaosapolitiikka(venttiilit n. 100€/kpl ja nostimetkin melkein samanverran)
Kansi tuli postissa ja vähän siinä sitten testailin paineilman ja saippuaveden kanssa venttiileiden tiiveyksiä ja niistähän osa vuosi ihan horona.
Ja videolla yksi selkeä syy "liimaventtiileille":
https://www.youtube.com/watch?v=lLdMRIpzc7Q
Tuo on pakoventtiili. Imuventtiileissä ei vastaavaa mutta toki muuten huomattavan karstaisia.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Jep, tuossa oli venttiilin varsi muuten aika puhdas paitsi juuri ohjurin juuressa kivikova karstarengas. Ilmeisesti muualta palaa karsta kohtuudella pois paitsi ylempää, josta ohjuri jäähdyttää vartta.
Eipä voi muuta sanoa kuin, että polkekaa välillä niitä autojanne. Vaan miten tuotakaan polkee kun heti on mittarissa kortinlähtölukemat.
Eipä voi muuta sanoa kuin, että polkekaa välillä niitä autojanne. Vaan miten tuotakaan polkee kun heti on mittarissa kortinlähtölukemat.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Saahan niitä pienemmillä vaihteilla poljettua.
Onko tuo suorasuihku?
Niissä en usko että polttoaineen lisäaineista on yhtä paljon apua kun vanhan mallisella ruiskutuksella olevissa.
Onko tuo suorasuihku?
Niissä en usko että polttoaineen lisäaineista on yhtä paljon apua kun vanhan mallisella ruiskutuksella olevissa.
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
On suoraruisku. Ja mahtaako ne puhdistusaineet muutenkaan paljoa pakopuolella auttaa.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Oho, en huomannutkaan että oli pakoventtiili.
Onko tuo sitten kuluttanut öljyä ja siksi likaantunut?
Eikös suorasuihkuissa imuventtiilit mene karstaan useammin?
Onko tuo sitten kuluttanut öljyä ja siksi likaantunut?
Eikös suorasuihkuissa imuventtiilit mene karstaan useammin?
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Paljon karstaisemmat ne olikin mutta ei varresta niinkään, eikä ihan tuollaista kovaa, lasimaista. Pakoventtiilit alkoivat ihan selvästi sorminkin liikutellessa ahistaa muutamaa milliä ennen sulkeutumistaan.
150tkm ajettu kone ei noissa ole yleensä niillä kilsoilla vielä ongelmia muuten kuin ehkä ketjun(laahainten)kanssa.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Hirveitä remontteja nykyään muutaman desin polttoaineen kulutuksen säästämisen ja päästöjen alenemisen takia. Tosin eihän auto saastuta silloin kun seisoo korjaamolla.Jiitek kirjoitti: ↑Ma Huhti 12, 2021 6:46 pmPaljon karstaisemmat ne olikin mutta ei varresta niinkään, eikä ihan tuollaista kovaa, lasimaista. Pakoventtiilit alkoivat ihan selvästi sorminkin liikutellessa ahistaa muutamaa milliä ennen sulkeutumistaan.
150tkm ajettu kone ei noissa ole yleensä niillä kilsoilla vielä ongelmia muuten kuin ehkä ketjun(laahainten)kanssa.
Vanhemmissa nissaneissa itse sai vaihdella ketjuja noin 200 tkm kohdalla
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Pelkästään noiden venttiileiden irr./kiinn. sekä puhdistus pylväskoneessa. Puoli päivää..
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Rapsutteletko mattopuukon terällä ja jotain egr puhdistajaa vai miten?
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Pylväskoneeseen pyörimään ja messinkisuti akkukoneeseen.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Ok.
Itse olen pahimpia karstoja poistanut kentin one shotilla.
Lähtee sulamaan dieselin vuotaneesta suuttimesta tulleet kovettuneet karstatkin sillä.
Sitten kun pehmenee niin mattopuukonterällä tms pyyhkinyt roskat pois.
Itse olen pahimpia karstoja poistanut kentin one shotilla.
Lähtee sulamaan dieselin vuotaneesta suuttimesta tulleet kovettuneet karstatkin sillä.
Sitten kun pehmenee niin mattopuukonterällä tms pyyhkinyt roskat pois.
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Ja vaihteeksi ooppeli jonka kävin talvellakin pelastamassa saman ongelman vuoksi.
Peruuttaa parkista muutaman metrin ja pääsee kääntäessä auto sammumaan...eikä millään käyntiin.
Seuraavana päivänä ihmemies(meikäläinen ) tulee ja saa auton piitkällä startilla käyntiin!
Helppo ohje käyttäjälle -älä päästä sammumaan..
Peruuttaa parkista muutaman metrin ja pääsee kääntäessä auto sammumaan...eikä millään käyntiin.
Seuraavana päivänä ihmemies(meikäläinen ) tulee ja saa auton piitkällä startilla käyntiin!
Helppo ohje käyttäjälle -älä päästä sammumaan..
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Noista karstojen poistamisesta sen verran, että olen huomannut tiivisteenpoistiaineiden vaikuttavan tehokkaasti. Pehmentää katstan ja helpompi noki lähtee ihan pyyhkimällä kun on antanut jonkin aikaa vaikuttaa. Muistaakseni ne mitä olen huomannut tehokkaiksi, sisältää ksyleeniä. Samoin palotilan saa helposti puhdistettua samoilla aineilla.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979