Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Lurkus
Viestit: 1017
Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Lurkus »

Ei välttämättä mene hukkaan jos vikakoodit lukaisee läpi.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jos olisi kyse "huonoista" tulpista, niin miksi tämä ongelma ei esiinny useammin? Samoin jos olisi joku tunnistin anturi viallinen? Jos ongelma ilmenee, harvoin silloinkin, tuon lyhyen kännin jälkeen, eikä jätä "jälkiä" vikakoodeihin, viittaa enemmän venttiilikoneiston toimimattomuuteen, kuin elektroniikka tai polttoaine ongelmaan. Ja kun ei edes se moottorin häiriövalokaan vilahda, vaikka herkästi, ainakin joissakin autoissa sekin muistuttaa olemassaolostaan. Ei tuo nyt mitään "henkimaailman" juttuja kyllä ole, ja papilta on turha kysellä vaivaan apua, mutta kyllä tuokin jonkun tiedossa on, miksi sitä ei vaan kerrota?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
337
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 1:22 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja 337 »

Ihan ensimmäisenä vaihda tankkauspaikka. Teboil ja shelli liimasivat aikoinaan varsinkin opelin venttiileitä. Kokeile ensin nesteen litkua.
ZET
Viestit: 2724
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja ZET »

Toisessa ketjussa tätä pohdittiin jo aiemmin. Mutta pohditaan nyt tässäkin.

Jos moottori pyörii startatessa kuin tulpaton mopo niin vika ei ole tulpissa, sähköissä, elektroniikassa tai missään muussakaan sähköön liittyvässä. Käsittääkseni tässä juuri ruoditaan tulpaton mopo- ilmiötä eikä mitään muuta käynnistymättömyyttä. Joita toki voi olla vaikka millaisia.

Jos pyörii niinkuin tulpaton mopo ja ei edes lupaa käyntiin niin puristukset puuttuvat lähes kaikista pytyistä. Ei yhdestä tai kahdesta. Ja se voi johtua vain siitä, että lähes kaikista pytyistä on venttiili raollaan.

Jotta lähes kaikista pytyistä on ainakin yksi venttiili jumissa venttiilin varren jumittumisen takia niin tarvitaan aikamoinen sattuma. Luulisi, että hyvin usein olisi sitten semmoisia tilanteita, että kone kävisi pitkään kahdella tai kolmella pytyllä jos koneessa on tällaista vaivaa. Onko tällaisia vaivoja samoissa autoissa?

Ja miksi venttiilin varret jumittavat vasta toisella käynnistyksellä? Ensin hyvin käyntiin, mutta vasta toisella jumittaa? Sitä ei mielestäni ole järkevästi selitetty toistaiseksi.

Itse arvelen, että suurin osa näistä tapauksista liittyy hydraulisten nostajien "ylitäyttöön" kylmillä öljyillä. Ensimmäisellä käynnistyksellä paineiden nousu kestää aikansa, jolloin hydrauliset nostajat ovat "kasassa" ja välys iso ja venttiilit sulkeutuvat hyvin. Kone hienosti käyntiin. Toisella käynnistyksellä kanavat ja öljypumppu ovat täynnä kylmää jäykkää öljyä ensimmäisen käynnistyksen jäljiltä. Seurauksena on hetkellinen ylipaine öljynkierrossa (ylipaineventtiilikin "ahdas" kylmille öljyille) ja tämä ylipaine napauttaa hydraulisten nostajien välykset pois ja voima riittää jopa painamaan venttiilijousta hivenen kasaan. Venttiili jää auki ja öljy pääsee vain hitaasti pois nostimesta, koska venttiili "kantaa".

No tuon edellisen tietysti romuttaa se, että kovilla kupeilla olevissa foordeissakin sitten on tätä vaivaa. Onko todella niin? Onko niissäkin vaivaa, joka ilmenee vasta toisella käynnistyksellä? Vai heti ekalla käynnistyksellä? Se on aivan olennainen kysymys.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

ZET kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 1:29 pm Toisessa ketjussa tätä pohdittiin jo aiemmin. Mutta pohditaan nyt tässäkin.

Jos moottori pyörii startatessa kuin tulpaton mopo niin vika ei ole tulpissa, sähköissä, elektroniikassa tai missään muussakaan sähköön liittyvässä. Käsittääkseni tässä juuri ruoditaan tulpaton mopo- ilmiötä eikä mitään muuta käynnistymättömyyttä. Joita toki voi olla vaikka millaisia.

Jos pyörii niinkuin tulpaton mopo ja ei edes lupaa käyntiin niin puristukset puuttuvat lähes kaikista pytyistä. Ei yhdestä tai kahdesta. Ja se voi johtua vain siitä, että lähes kaikista pytyistä on venttiili raollaan.

Jotta lähes kaikista pytyistä on ainakin yksi venttiili jumissa venttiilin varren jumittumisen takia niin tarvitaan aikamoinen sattuma. Luulisi, että hyvin usein olisi sitten semmoisia tilanteita, että kone kävisi pitkään kahdella tai kolmella pytyllä jos koneessa on tällaista vaivaa. Onko tällaisia vaivoja samoissa autoissa?

Ja miksi venttiilin varret jumittavat vasta toisella käynnistyksellä? Ensin hyvin käyntiin, mutta vasta toisella jumittaa? Sitä ei mielestäni ole järkevästi selitetty toistaiseksi.

Itse arvelen, että suurin osa näistä tapauksista liittyy hydraulisten nostajien "ylitäyttöön" kylmillä öljyillä. Ensimmäisellä käynnistyksellä paineiden nousu kestää aikansa, jolloin hydrauliset nostajat ovat "kasassa" ja välys iso ja venttiilit sulkeutuvat hyvin. Kone hienosti käyntiin. Toisella käynnistyksellä kanavat ja öljypumppu ovat täynnä kylmää jäykkää öljyä ensimmäisen käynnistyksen jäljiltä. Seurauksena on hetkellinen ylipaine öljynkierrossa (ylipaineventtiilikin "ahdas" kylmille öljyille) ja tämä ylipaine napauttaa hydraulisten nostajien välykset pois ja voima riittää jopa painamaan venttiilijousta hivenen kasaan. Venttiili jää auki ja öljy pääsee vain hitaasti pois nostimesta, koska venttiili "kantaa".

No tuon edellisen tietysti romuttaa se, että kovilla kupeilla olevissa foordeissakin sitten on tätä vaivaa. Onko todella niin? Onko niissäkin vaivaa, joka ilmenee vasta toisella käynnistyksellä? Vai heti ekalla käynnistyksellä? Se on aivan olennainen kysymys.
Järkeen käypä selitys. Jos ja kun kyseessä on nuo hydraulisilla venttiilinostimilla varustetut koneet. Mutta jos vastaava ilmiö sitten esiintyy kovilla nostimilla olevissa koneissa, niin ei tuo "teoria" satu kohdalleen? Tästä hydraulisten venttiilinostimien säätämisestä Buickin V-8 koneessa epäilin sitä kun siihen tehtiin venttiilien säätö remontin jälkeen ja oli erilaisia ohjeita paljonko säätöä kiristetään siitä kun välys on mitattu sopivaksi. Epäilin että jää kantamaan, mutta niin moni taho vakuutti ettei se olisi mahdollista. Nyt kun tuostakin on aikaa jo kauan, enkä nyt enää muista mitenkä se ohjeistettiin ja mikä ero ohjeissa oli?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
ZET
Viestit: 2724
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja ZET »

Niin, ei kovilla kupeilla olevissa koneissa oikein ole muuta vaihtoehtoa, kuin se venttiilin varresta jumittaminen. Ja kyllähän se tuntuukin ihan mahdolliselta muuten, mutta luulisi että olisi noita vajailla pytyillä pitkään käyntejä paljon useammin kuin tyhjän pyörittämisiä.
HAlosseppä
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja HAlosseppä »

Nostajateoria ois hyvä muuten, mutta miksi dieselissä ei sitten ole liimaventtilejä. Vai onko ?
ZET
Viestit: 2724
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja ZET »

Ei kaikissa bensa-autoissakaan ole tätä ilmiötä. Voisin kuvitella, että jos teoriani osuisi niin erot autojen välillä tulisivat öljykanavista ja nostajien koosta ja rakenteesta ja mistä lie näihin liittyvistä asioista.
transit
Viestit: 973
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja transit »

Fiesta on tehnyt ehkä 2 tai 3 kertaa tuon , että ei sitten lähdekään kun on esim siirtänyt 5 metriä ja sammuttanut.
Ja ei ole hydraulisia nostimia.
En tosin ole ihan varma pyöriikö kuin tulpaton mopo.
Siltähän se kuullostaa , mutta onko se todella niin että kaikista pytyistä olisi puristukset pois?
Joskus tuli mieleen että jos se ecu tekee jonkun tiltin ja kastelee vaan kaikki tulpat.
Voisiko se vaan pyörittää niin hyvin , kun ei sitä pyöritystä (pitkää) oikein ikinä kuule kun muuten aina käynnistyy niin nopeasti.
Mutta sitten lopulta kun saa herkuteltua käyntiin , niin tulee helvetin moiset savut putkesta.
Hsippe
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
Paikkakunta: Raasepori
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Jep tässäkin Corsassa kone pyörii startilla todella hyvin.
Ilmeisesti Start-Stop systeemin takia on laitettu vähän reippaampi startti ja isompi akku. Tämä sitten hämäsi ainakin allekirjoittanutta ja varmaan sitten myös merkkiliikkeen mekatsua.

Ja vikahan tässä oli sitten jäähdytysnesteen lämpötila anturi joka näytti yli 60 astetta vaikka kone oli 0 ast, tästä seurasi se ettei kone saanut tarpeeksi soppaa kylmäkäynnistyksessä eikä siis käynnistynyt kylmänä joko ollenkaan tai käynnistyi pahasti ontuen.

Anturi on nyt vaihdettu ja täytyy koneen jäähdyttyä tarkistaa kylmäkäynnistyvyys ja mitä lämpöjä uusi anturi näyttää.

Viesteistä päätellen tuntuu tuota "liimaventtiili" ilmenevän joltisestikin, vaikkei omalle kohdalle olekkaan ennen sattunut (eikä siis sattunut nytkään...).

Vähän taas arveluttaa tämä merkkiliikkeen tietynlainen osaamattomuus eli vaikka Corsasta oli vikakoodit luettu niin ei livedataa oltu sen vertaa katsottu että lämpöanturin virhenäyttö olis huomattu.
Tiedä sitten olisiko huomattu seuraavalla kerralla jos Corsa olisi tullut hinurilla pihaan.
seppo1
Viestit: 221
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2018 6:29 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

Ajomies kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 3:33 pm
ZET kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 1:29 pm Toisessa ketjussa tätä pohdittiin jo aiemmin. Mutta pohditaan nyt tässäkin.

Jos moottori pyörii startatessa kuin tulpaton mopo niin vika ei ole tulpissa, sähköissä, elektroniikassa tai missään muussakaan sähköön liittyvässä. Käsittääkseni tässä juuri ruoditaan tulpaton mopo- ilmiötä eikä mitään muuta käynnistymättömyyttä. Joita toki voi olla vaikka millaisia.

Ja miksi venttiilin varret jumittavat vasta toisella käynnistyksellä? Ensin hyvin käyntiin, mutta vasta toisella jumittaa? Sitä ei mielestäni ole järkevästi selitetty toistaiseksi.

Itse arvelen, että suurin osa näistä tapauksista liittyy hydraulisten nostajien "ylitäyttöön" kylmillä öljyillä. Ensimmäisellä käynnistyksellä paineiden nousu kestää aikansa, jolloin hydrauliset nostajat ovat "kasassa" ja välys iso ja venttiilit sulkeutuvat hyvin. Kone hienosti käyntiin. Toisella käynnistyksellä kanavat ja öljypumppu ovat täynnä kylmää jäykkää öljyä ensimmäisen käynnistyksen jäljiltä. Seurauksena on hetkellinen ylipaine öljynkierrossa (ylipaineventtiilikin "ahdas" kylmille öljyille) ja tämä ylipaine napauttaa hydraulisten nostajien välykset pois ja voima riittää jopa painamaan venttiilijousta hivenen kasaan. Venttiili jää auki ja öljy pääsee vain hitaasti pois nostimesta, koska venttiili "kantaa".

No tuon edellisen tietysti romuttaa se, että kovilla kupeilla olevissa foordeissakin sitten on tätä vaivaa. Onko todella niin? Onko niissäkin vaivaa, joka ilmenee vasta toisella käynnistyksellä? Vai heti ekalla käynnistyksellä? Se on aivan olennainen kysymys.
En nyt satavarma ole, mutta minulla on sellainen käsitys, että hydraulitasaimet eivät voi ylitäyttyä, koska se on rajattu mekaanisesti. Minulle tuli vain mieleen, että se kylmä paksu öljy voi jumittaa sen tasaimen liikettä, ei niinkään venttiilin liikkumista. Tietysti se venttiilikään ei pääse liikkumaan vapaasti kun tasain jumittaa. Näissähän täytyy käyttää melko pieniä välyksiä, kun se öljynpaine pitää siirtyä sinne tasaimeen. Niin ja kyse vain niistä suoraan nokka-akselin ja venttiilin välissä olevista tasaimista.

Järkeen käypä selitys. Jos ja kun kyseessä on nuo hydraulisilla venttiilinostimilla varustetut koneet. Mutta jos vastaava ilmiö sitten esiintyy kovilla nostimilla olevissa koneissa, niin ei tuo "teoria" satu kohdalleen? Tästä hydraulisten venttiilinostimien säätämisestä Buickin V-8 koneessa epäilin sitä kun siihen tehtiin venttiilien säätö remontin jälkeen ja oli erilaisia ohjeita paljonko säätöä kiristetään siitä kun välys on mitattu sopivaksi. Epäilin että jää kantamaan, mutta niin moni taho vakuutti ettei se olisi mahdollista. Nyt kun tuostakin on aikaa jo kauan, enkä nyt enää muista mitenkä se ohjeistettiin ja mikä ero ohjeissa oli?
Eikös näissä V-8 moottoreissa ollut ne erillään olevat hydraulitasaimet ja keinuvipu tasaimen ja venttiilin välissä. Näitä pystyi säätämään. Käsittääkseni näissä suoraan nokka-akselin ja venttiilin välissä olevissa tasaimissa ei ole säätöä.
MF165SMP
Viestit: 658
Liittynyt: To Maalis 04, 2021 5:53 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja MF165SMP »

"vikahan tässä oli sitten jäähdytysnesteen lämpötila anturi joka näytti yli 60 astetta vaikka kone oli 0 ast, tästä seurasi se ettei kone saanut tarpeeksi soppaa kylmäkäynnistyksessä eikä siis käynnistynyt kylmänä"
Hyvä et selvis. Mutta eihän se sit käyny kuin singeri, ainoastaan avaimettoman startin jälkeen "reippaasti" eli stop/go koneissa on agm akut ja hyvä startti.
Siinä suhteessa kyl avausviestisi johti harhaan.
MF165SMP
Viestit: 658
Liittynyt: To Maalis 04, 2021 5:53 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja MF165SMP »

Viel tuosta "singeri" - "mopo ilman tulppaa" starttauksesta: miul on kaks kertaa katkennu remmi (Ducato 2.8 tdi) ja kyl tosiaan tiiän miltä se kuulostaa :evil:
Valmetilla...
Viestit: 799
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

HAlosseppä kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 3:41 pm Nostajateoria ois hyvä muuten, mutta miksi dieselissä ei sitten ole liimaventtilejä. Vai onko ?
Astra 1,7 ja ectra 2.0 diesel ei tuota tehny ikään, tuo 2.0 on aivan uskomattoman hyvä käyntiin lähtiä vielä erittäinkin suurilla kilometreillä. Sekin itselle aika yllätys että bensakoneissa joutu useammin vaihtamaan noita painimia, dieselissä ei ikinä vaikka öljy nokisempaa. Luulisin että tuossa kahden litran dieselissä ole edes ikään venttiili koppaa aukastu vaikka kilometrejä liki 600 000.

Eikös tuo ongelma esiintynyt yleensä toveri-bensalla että sekin sotii kyllä tuota hydraulisten painiminen yli täyttöä vastaan.
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kyllä se on venttiilivarren tarttuminen ohjuriin, ei painknkupin vika.

Ps. Yksi tuttu pyöräytti just 2.2DTi moottoriseen Vectraan pyöreän miljoonan.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Hsippe
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
Paikkakunta: Raasepori
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Hsippe kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 6:36 pm Jep tässäkin Corsassa kone pyörii startilla todella hyvin.
Ilmeisesti Start-Stop systeemin takia on laitettu vähän reippaampi startti ja isompi akku. Tämä sitten hämäsi ainakin allekirjoittanutta ja varmaan sitten myös merkkiliikkeen mekatsua.

Ja vikahan tässä oli sitten jäähdytysnesteen lämpötila anturi joka näytti yli 60 astetta vaikka kone oli 0 ast, tästä seurasi se ettei kone saanut tarpeeksi soppaa kylmäkäynnistyksessä eikä siis käynnistynyt kylmänä joko ollenkaan tai käynnistyi pahasti ontuen.

Anturi on nyt vaihdettu ja täytyy koneen jäähdyttyä tarkistaa kylmäkäynnistyvyys ja mitä lämpöjä uusi anturi näyttää.

Viesteistä päätellen tuntuu tuota "liimaventtiili" ilmenevän joltisestikin, vaikkei omalle kohdalle olekkaan ennen sattunut (eikä siis sattunut nytkään...).

Vähän taas arveluttaa tämä merkkiliikkeen tietynlainen osaamattomuus eli vaikka Corsasta oli vikakoodit luettu niin ei livedataa oltu sen vertaa katsottu että lämpöanturin virhenäyttö olis huomattu.
Tiedä sitten olisiko huomattu seuraavalla kerralla jos Corsa olisi tullut hinurilla pihaan.
Aamun kylmäkäynnistystesti tehty ja kosla käynnistyi 0 asteessa vietetyn yön jälkeen moitteitta ja todella lyhyellä vieterillä (pyörityksellä).
Anturitieto myös just oikein ja nousee tasaisesti ja samaa tahtia kuin mosa oikeastikin lämpenee.
ZET
Viestit: 2724
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja ZET »

"Kyllä se on venttiilivarren tarttuminen ohjuriin, ei painknkupin vika."

Oliko tälle tiedolle joku erityinen peruste tai lähde? Olisi vaan niin mukava oikeasti ymmärtää tämä ilmiö.......
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Miten paininkupit ei haittaa käydessä? Öljynpaineen pitäisi silloin raottaa ne jo. Miksi sammuttaessa ja öljynpaineen hiipuessä ne raottuisivat? Miksi kovilla nostajilla oireilee samaa?

Kyseessä on joku kemian ja lämmön reaktio. Siirrät autoa 5m, se ei lämpene mutta imukanavaan ruutataan bensaa. Tuo bensa tarttuu venttiilivarreen ja ohjuriin.

Ja se venttiili tarttuu vasta seuraavalla käynnistyskerralla, ainakin mun kokemuksen mukaan. Seuraavalla köynnistyksellä moottori yrittää heti käynnistyä mutta kun jokainen sylinteri kun on mennyt inutahdin, on inuventtiilit auki.

Ja merkkiliikekin tiesi ainakaan että kyseessä on inuventtiilienntakertelu ohjuriin.

Ps. Opeleissa on kaikissa samat hydraulipainimet, mutta vain tietyissä moottoreissa on oireita. Ja niissäkin vain tietyissä vuosmalleissa ja kokoisissa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
ZET
Viestit: 2724
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja ZET »

Edellä koitin kirjoittaa omat arvaukseni ja esittämiisi kysymyksiin mielestäni "keksin" jo vastauksen. Mutta kaippa siinä päättelyssä sitten joku meni pieleen. Mikä?
HAlosseppä
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
Viesti:

Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa

Viesti Kirjoittaja HAlosseppä »

Sehän tässä meni pieleen, että ei ollut tulpaton mopo sillä muuten vaan pyöritti nopeasti.
Mutta muuten olis mukava ihan oikein tietää mistä homma johtuu. Itse kallistun vahvasti tuohon bensan aiheuttamaan tahmaan venttiilin varressa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 58 vierailijaa