Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Kallistun siihen että fiestassa on sitten eri vaiva.
Esiintyy vain sitten juuri samalla tavalla kuin tuo liimaventtiili , eli lyhyen käytön ja sammutuksen jälkeen.
Ja savusta ja hajusta voi päätellä että on kastellut kunnolla.
Eli voi olla että fordin kovilla nostajilla voi jättää pois tuosta liimaventtiili casesta.
Ainakin omani kohdalla olen päätymässä siihen että kyse on jostain muusta.
Esiintyy vain sitten juuri samalla tavalla kuin tuo liimaventtiili , eli lyhyen käytön ja sammutuksen jälkeen.
Ja savusta ja hajusta voi päätellä että on kastellut kunnolla.
Eli voi olla että fordin kovilla nostajilla voi jättää pois tuosta liimaventtiili casesta.
Ainakin omani kohdalla olen päätymässä siihen että kyse on jostain muusta.
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Mietin vaan kuinka paljon kaikkien imuventtiilien pitää olla kantamassa/auki, että kone on kuin tulpaton mopo. Ainakaan kaikissa koneissa ei ole paljon varaa olla aukikaan niin kopsahtaa mäntään kiinni. Joskus Opeleissa mahtui pyörimään vapaasti vaikka remmi katkesi mutta en tiedä uusimmista.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Millikin riittää.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Täystuhoa tulee noissa uudemmissa lähes järestään jos remmi riveää. Moniventtiilisissä taitaa olla kaikissa näin?jarikos kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 4:07 pm Mietin vaan kuinka paljon kaikkien imuventtiilien pitää olla kantamassa/auki, että kone on kuin tulpaton mopo. Ainakaan kaikissa koneissa ei ole paljon varaa olla aukikaan niin kopsahtaa mäntään kiinni. Joskus Opeleissa mahtui pyörimään vapaasti vaikka remmi katkesi mutta en tiedä uusimmista.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Äkkiseltään laskin, että jos 31mm imuventtiili on millin kantamassa, virtausaukko on 97mm2 ja tulpanreikä olisi vajaa 150mm2. Milli tai vähän yli kyllä riittäisi tuohon "tulpattoman mopon" kokemukseen. 31mm imuvwnttiili nöytti ainakin jossain Opelin 1.4 koneessa olevan. Isommissa koneissa toki on isompikin ja jo pienemmällä kantamisella tuo esiintyisi.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Juu ja kun kierrokset on aika pienet startilla niin olematonkin vuoto tosiaan riittää.
Appiukon 1.6 16V astrassa oli pakoventtiilistä 5x5mm pala pois. 0-3000rpm kävi kolmella mutta siitä ylöspäin neljällä.
Appiukon 1.6 16V astrassa oli pakoventtiilistä 5x5mm pala pois. 0-3000rpm kävi kolmella mutta siitä ylöspäin neljällä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Mittaamalla puristukset jollain halvalla mittarilla jonka kaverilta taisin lainata.jarikos kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 2:45 pmMiten tuo puristusten puuttuminen oli todettu?zukka kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 2:04 pmPösössä ei ollut puristuksia. Luulin jakohihnan menneen,mutta sekin oli ehjä kun tarkistin.transit kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 2:02 pmEi kun että vastaavilla oireilla , ei ehkä olekaan kyse venttiileistä.
Että kastelee tulpat eikä edes lupaile.
Kun sitten lopulta lähtee , tulee kauheat bensakäry savut putkesta.
Että onko näissä tapauksissa kyse siitä että pyörittää ilman puristuksia? Onko joku todennut sen mittaamalla.
Vai kuullostaako se vain siltä?
Että pyörittää vaan ja puristukset on olemassa mutta korva hämää
Taisin sanoa jo aiemmin että tuossa ei ollut puristuksia.
En muista oliko kaikki nolla vai oliko siellä jotain pientä puristusta,mutta ei lähelläkään normaalia.
Aikaa on yli 10 vuotta tapauksesta
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
T5 volvossa kävi itselle täysin samoin. Vähän pienempi pala taisi puuttua. Jossain 1500-2000 välillä heräsi viideskin sylinteri peliin mukaan. Savua tuli hyvin.
-
- Viestit: 1017
- Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Pienenä sivuhuomauksena puristus on 0 jos ei ole ilmaa mitä puristaa. Hyvin yleinen virhe kun mitataan puristuksia on se, että ei varmisteta kaasuläpän aukioloa. Helpoin asia millä jokainen epäilevä voi asian tarkistaa on pölynimuri. Kierrokset nousee kun tukit letkun ja virranotto pienenee. Puristuspainemittaukseen löytyy myös autokohtaiset ohjeet ja näissä monesti mainitaan kaasuläpän avaus.
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Kuinkas näistä kaasuläpättömistä mitataan? Vai onko vaan digitekniikkaa sekin touhu?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1017
- Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Eikai olematonta läppää tarvi avata. Toinen on sitten sammutinläppä varsinkin diisseleissä. Sen ideana ei välttämättä ole muu kuin saada kone sammumaan nopeammin. Nykykoneet kun ei saisi tärähdellä sammutuksessa.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Voihan se mäntä kopsahtaa liima Venttiiliin mutta se ei haittaa kun venttiili pääsee kevyesti pakenemaan, koska jakohan on kohdallaan.
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Ja luulisi jo sen pienenkin paineen jonka mäntä saa aikaan, avittavan sitä venttiiliä sulkeutumaan? Vaikka olisikin sama vaikutus kun pikkulapsen kipeään paikkaan puhaltaminen.HAlosseppä kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 7:26 pm Voihan se mäntä kopsahtaa liima Venttiiliin mutta se ei haittaa kun venttiili pääsee kevyesti pakenemaan, koska jakohan on kohdallaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
kerran jäi kaasuläppä aukasematta ni ei ne paineet olleet ku muutaman bar pienemmät. täytyy sen läpän olla auki tai tyhjäkäyntiventttiilin koska eihän muuten moottori lähde käyntiinLurkus kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 5:31 pm Pienenä sivuhuomauksena puristus on 0 jos ei ole ilmaa mitä puristaa. Hyvin yleinen virhe kun mitataan puristuksia on se, että ei varmisteta kaasuläpän aukioloa. Helpoin asia millä jokainen epäilevä voi asian tarkistaa on pölynimuri. Kierrokset nousee kun tukit letkun ja virranotto pienenee. Puristuspainemittaukseen löytyy myös autokohtaiset ohjeet ja näissä monesti mainitaan kaasuläpän avaus.
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
riippuu paljonki palotilan mallista ja onko kui paljon tilaa venttiilin koloilla männässä jos sellaset on. ite tiiän moottoreitakin missä kestää olla max nostolla auki venat ni ei ota mäntään kiinniHAlosseppä kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 7:26 pm Voihan se mäntä kopsahtaa liima Venttiiliin mutta se ei haittaa kun venttiili pääsee kevyesti pakenemaan, koska jakohan on kohdallaan.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
2-5bar on yleensä vaikuttanut tulokseen. Riippuuen moottorista ja puristussuhteesta. Isommassa ja kirkeapuristeisemmassa vaikuttaa enemmän, luonnollisesti.jake74 kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 10:06 pmkerran jäi kaasuläppä aukasematta ni ei ne paineet olleet ku muutaman bar pienemmät. täytyy sen läpän olla auki tai tyhjäkäyntiventttiilin koska eihän muuten moottori lähde käyntiinLurkus kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 5:31 pm Pienenä sivuhuomauksena puristus on 0 jos ei ole ilmaa mitä puristaa. Hyvin yleinen virhe kun mitataan puristuksia on se, että ei varmisteta kaasuläpän aukioloa. Helpoin asia millä jokainen epäilevä voi asian tarkistaa on pölynimuri. Kierrokset nousee kun tukit letkun ja virranotto pienenee. Puristuspainemittaukseen löytyy myös autokohtaiset ohjeet ja näissä monesti mainitaan kaasuläpän avaus.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1017
- Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Kyllä, mutta vikatilan ollessa päällä ei välttömättä ole auki ollenkaan. Tyhjäkäyntiventtiilit on harvassa nykyään.jake74 kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 10:06 pmkerran jäi kaasuläppä aukasematta ni ei ne paineet olleet ku muutaman bar pienemmät. täytyy sen läpän olla auki tai tyhjäkäyntiventttiilin koska eihän muuten moottori lähde käyntiinLurkus kirjoitti: ↑Ti Maalis 16, 2021 5:31 pm Pienenä sivuhuomauksena puristus on 0 jos ei ole ilmaa mitä puristaa. Hyvin yleinen virhe kun mitataan puristuksia on se, että ei varmisteta kaasuläpän aukioloa. Helpoin asia millä jokainen epäilevä voi asian tarkistaa on pölynimuri. Kierrokset nousee kun tukit letkun ja virranotto pienenee. Puristuspainemittaukseen löytyy myös autokohtaiset ohjeet ja näissä monesti mainitaan kaasuläpän avaus.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
koskeeko tämä vaiva dieseleitä?
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Eipä kukaan tuntunu sellasesta kuulleen. Eikä vissii kaasutin moottoreitakaan.
Arvaukseni on, että ruiskutettu E-bensaseos joka paineisena pyörii imuventtiilin lautasen yläpuolella tietämättä mihin oikein mennä, jämähtää siihen varteen ja ohjuriin.
Dieselissä löpö menee suoraan sylinteriin ja kaasutinkoneessa seoksella on selvä suunta.
Pankaapa paremmaksi !
Arvaukseni on, että ruiskutettu E-bensaseos joka paineisena pyörii imuventtiilin lautasen yläpuolella tietämättä mihin oikein mennä, jämähtää siihen varteen ja ohjuriin.
Dieselissä löpö menee suoraan sylinteriin ja kaasutinkoneessa seoksella on selvä suunta.
Pankaapa paremmaksi !
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Liimaventtiilit eli käynnistys ongelmaa uudehkossa Opelissa
Noin se on todennäköisesti. E bensa tekee haihtuessaan sellaista lakkamaista limaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jjracing, Pataässä ja 93 vierailijaa