Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Juho M-P
Viestit: 4343
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ranskalainen logiikka.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
maotsetung
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Näihin vekottimiin saa kummasti tilaa kun ottaa umpiot ja konepellin lukkomuovin puolikkaan pois tieltä,ei ole kummonen homma irrottaa,konepellin joutuu vain sitten jotenkin virittelemään ylös.
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

korsteeni kirjoitti: Pe Syys 24, 2021 11:20 pm Primastar jälleen (toistaiseksi) kunnossa! 8)

Palamaan jäänyt hehkun merkkivalo ja hätäkäytölle meno johtui loogisesti jarruvalokatkaisijasta :idea: :lol:

Eli kyseessä kaksois katkaisin, jossa toinen piiri käyttää jarruvaloja, ja toinen, joka nyt oli mykistynyt, kommunikoi moottorinohjauksen kanssa. Jännä vain miten kauan pysyy vika poissa, kun oli liitin vähän sulanut/mustunut yhdestä pinnistä, että mikä sitä nyt oli noin rasittanut. Toki löysin aiemmin nosturilla alakautta EGR:ää kurkistellessa yhden löysän maadoitusliitoksen (pari pienempää johtoa maatti laatikon liitokseen) ja pultti oli jo lähes poikki, kun lattaliitin oli hinkannut/sätinyt uran ja pultti täysin ruosteessa :roll: Korvasin uudella, mutta tuskin nyt liittyi kuitenkaan suoranaisesti jarruvalokatkaisijaan.

Katotaan nyt kauasko päästään….remontti kustansi 12€ ja minuutin polvistumisen katkaisijan vaihtoon, eli erittäin helppo. (Niin no boschin testirissä käynti oli vielä 20€)
No niin….taas kyrvähti tuo jarruvalokatkaisin! :x

Eikä tietenkään edes merkkiliikkeessä hyllyssä, tarvikeputiikeista puhumattakaan, enkä toisaalta odottanutkaan että joku tarvikeliike tuollaisia hyllyssä pitäisi.

Pitää vissiin oikein syventyä mikä hitto noita kytkimiä syö. En koskaan seiso parkissa jarruvalot loistaen, että siitä ei ainakaan ole kyse, eikä täällä tarvi muutenkaan missään risteyksissäkään sekunteja kauempaa seistä.

Johdot tosiaan todella ohkaiset, joten ei tuossa piirissä mitään isoja virtoja kulje, tai ei pitäisi, mutta joku sulattaa kaksois katkaisijasta piirin
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Ei ollut jarruvalokatkaisijassa nyt vika, vaikka boschin testeri siitä vikakoodia jälleen näyttikin. Motonetista sattui löytymään hyllystä ja toiveikkaana pyöräytin jo siinä pihassa uuden paikoilleen…niin pas*at! :evil:

Tarvii näköjään nilkuttaa tuo nyt oikeasti jonnekkin pajalle, kun ei omilla välineillä oikein pääse tuon syvemmälle, että miksi antaa vikakoodin vain jarruvalokatkaisijasta, mutta sen vaihto ei korjannut ongelmaa, kuten edellisellä kerralla :roll: olis edes kytkentäkaavat minkä kaiken kautta tuo kaksoiskatkaisijan toinen piiri kiertää. Moottorinohjaukseen käsittääkseni liittyy, kun autossa ei ole edes vakkaria, eikä luistonestoa.
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Ai niin…tämäkin tuli taas toistaiseksi kuntoon 8) Vika olikin nyt tälläkertaa moottoriöljyn määrä/laatu-anturissa :lol: Boschin testeri / renaultin logiikalla nuo on saman koodin takana.

50€ merkkiliikkeessä, ei löytynyt tarvikkeena, eivätkä meinannut alkuun löytää edes merkkiliikkeestä. Helppo vaihtaa ja kuittaantui itsestään samalla kun kuittasi avaintempuilla öljynvaihdon.
Jarno Einola
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2022 9:51 pm
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja Jarno Einola »

Menikö Primastar sen öljyn laatu anturin takia vikatilaan? :D mulla Vivaro menee ja ei koodia muutakun siitä ja hehkuista. Hehkuista ollut jo pitkään. Välillä näyttäö myös jatruvalokatkaisiasta. Motonetistä ostin uuden ja kesti viikon... Alkaa palaan pinna tohon laitokseen. Ahtoanturin vaihdoin jo ja alipainettakin tuntus tulevan. Virrat kun käyttää lennossa pois niin saa yhen pienen kiihdytyksen tehtyä ja taas vikatilaan
Jarno Einola
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2022 9:51 pm
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja Jarno Einola »

korsteeni kirjoitti: Pe Maalis 18, 2022 12:25 pm Ai niin…tämäkin tuli taas toistaiseksi kuntoon 8) Vika olikin nyt tälläkertaa moottoriöljyn määrä/laatu-anturissa :lol: Boschin testeri / renaultin logiikalla nuo on saman koodin takana.

50€ merkkiliikkeessä, ei löytynyt tarvikkeena, eivätkä meinannut alkuun löytää edes merkkiliikkeestä. Helppo vaihtaa ja kuittaantui itsestään samalla kun kuittasi avaintempuilla öljynvaihdon.
Tähän siis kyselin :D
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Jarno Einola kirjoitti: Ma Maalis 21, 2022 11:00 pm Menikö Primastar sen öljyn laatu anturin takia vikatilaan? :D mulla Vivaro menee ja ei koodia muutakun siitä ja hehkuista. Hehkuista ollut jo pitkään. Välillä näyttäö myös jatruvalokatkaisiasta. Motonetistä ostin uuden ja kesti viikon... Alkaa palaan pinna tohon laitokseen. Ahtoanturin vaihdoin jo ja alipainettakin tuntus tulevan. Virrat kun käyttää lennossa pois niin saa yhen pienen kiihdytyksen tehtyä ja taas vikatilaan
Kyllä meni! :D Jarruvalokatkaisimen vaihdoin ensin, kun se oli viimeksikin ratkaisuna (ja vikakoodikin tuki tuota), mutta tällä kertaa piti vaihtaa myös se öljyä tarkkaileva anturi ja vasta sitten kosla heräsi eloon. Tuossa välissä oli reippaat parisataa kilometriä ajoa vikatilassa osaksi osien hakumatkojenkin vuoksi ja pari nollausta testerillä.

Sen anturin kun lopulta vaihdoin luonnollisesti öljyjen vaihtumisenkin yhteydessä ja kuittasin öljynvaihdon sillä ohjekirjan metodilla, eli kaasu täysin pohjaan, virrat päälle ja jarrupolkimen nopea painallus kolme kertaa, ja virrat pois…ja kaasun vapautus. Tämän jälkeen oli viat poissa ja öljynvaihto-jakoavainkin katosi.

Hehkuista oli tosiaan tälläkin kertaa vikakoodi, mutta tiesin niiden olevan kunnossa normaalin pakkaskäynnistymisenkin vuoksi, mutta mittasin silti varuiksi nekin…ja kunnossa oli edelleen. Luulen tuon koodin tulevan vain siksi, kun auto kertoo vikatilan sytyttämällä hehkujen merkkivalon moottorin vikavalon sijaan. Moottorin vikavalo ymmärtääkseni syttyy vain päästöjen ollessa pielessä, eli häiriö lambdan, kahden pakokaasujen lämpötilaa mittaavien anturien arvoissa, tai hiukkasloukun täytöstä tarkkailevien kahden paineletkun/sen toimilaitteen toiminnassa, ja kaikki muu vikatila kerrotaan hehkun merkkivalolla, kuten ruiskutus ahtopainetta myöden ja yleisesti toimintaan liittyvät nokan asento- ym. anturit + alipainelaitteet
Jarno Einola
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2022 9:51 pm
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja Jarno Einola »

korsteeni kirjoitti: Ti Maalis 22, 2022 12:17 am
Jarno Einola kirjoitti: Ma Maalis 21, 2022 11:00 pm Menikö Primastar sen öljyn laatu anturin takia vikatilaan? :D mulla Vivaro menee ja ei koodia muutakun siitä ja hehkuista. Hehkuista ollut jo pitkään. Välillä näyttäö myös jatruvalokatkaisiasta. Motonetistä ostin uuden ja kesti viikon... Alkaa palaan pinna tohon laitokseen. Ahtoanturin vaihdoin jo ja alipainettakin tuntus tulevan. Virrat kun käyttää lennossa pois niin saa yhen pienen kiihdytyksen tehtyä ja taas vikatilaan
Kyllä meni! :D Jarruvalokatkaisimen vaihdoin ensin, kun se oli viimeksikin ratkaisuna (ja vikakoodikin tuki tuota), mutta tällä kertaa piti vaihtaa myös se öljyä tarkkaileva anturi ja vasta sitten kosla heräsi eloon. Tuossa välissä oli reippaat parisataa kilometriä ajoa vikatilassa osaksi osien hakumatkojenkin vuoksi ja pari nollausta testerillä.

Sen anturin kun lopulta vaihdoin luonnollisesti öljyjen vaihtumisenkin yhteydessä ja kuittasin öljynvaihdon sillä ohjekirjan metodilla, eli kaasu täysin pohjaan, virrat päälle ja jarrupolkimen nopea painallus kolme kertaa, ja virrat pois…ja kaasun vapautus. Tämän jälkeen oli viat poissa ja öljynvaihto-jakoavainkin katosi.

Hehkuista oli tosiaan tälläkin kertaa vikakoodi, mutta tiesin niiden olevan kunnossa normaalin pakkaskäynnistymisenkin vuoksi, mutta mittasin silti varuiksi nekin…ja kunnossa oli edelleen. Luulen tuon koodin tulevan vain siksi, kun auto kertoo vikatilan sytyttämällä hehkujen merkkivalon moottorin vikavalon sijaan. Moottorin vikavalo ymmärtääkseni syttyy vain päästöjen ollessa pielessä, eli häiriö lambdan, kahden pakokaasujen lämpötilaa mittaavien anturien arvoissa, tai hiukkasloukun täytöstä tarkkailevien kahden paineletkun/sen toimilaitteen toiminnassa, ja kaikki muu vikatila kerrotaan hehkun merkkivalolla, kuten ruiskutus ahtopainetta myöden ja yleisesti toimintaan liittyvät nokan asento- ym. anturit + alipainelaitteet
Joo sehän tässä on se robleema ku ei selkeää koldia ole tullu. Kaikki anturi ainaki toimii kun livellä katselee. Mutta toki jos se voi tommonen osa aiheuttaa nii tarvitsee varmaan alkaa metsästämään. Itellä on kai 2 hehkua pimeenä. Käymään lähtee kyl hyvin..ja hehkut hylllyssä mutta kaks on mädäntyny sillai että ei saa normaalilla 10mm auki ja 9mm ei mahdu. Mutta toki hehkujen valo on ennen sammunu lämpimällä koneella
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kokeile mahtuuko 3/8" avain menemään naputtelemalla
Jarno Einola
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2022 9:51 pm
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja Jarno Einola »

zukka kirjoitti: Ti Maalis 22, 2022 11:08 am Kokeile mahtuuko 3/8" avain menemään naputtelemalla
Tämä oli seuraavana listalla. Tarvii käydä hakemassa pieni 3/8hylsy. Oon nyt pariviikkoo uitellut niitä wd.llä
Jarno Einola
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2022 9:51 pm
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja Jarno Einola »

Jarno Einola kirjoitti: Ma Maalis 21, 2022 11:01 pm
korsteeni kirjoitti: Pe Maalis 18, 2022 12:25 pm Ai niin…tämäkin tuli taas toistaiseksi kuntoon 8) Vika olikin nyt tälläkertaa moottoriöljyn määrä/laatu-anturissa :lol: Boschin testeri / renaultin logiikalla nuo on saman koodin takana.

50€ merkkiliikkeessä, ei löytynyt tarvikkeena, eivätkä meinannut alkuun löytää edes merkkiliikkeestä. Helppo vaihtaa ja kuittaantui itsestään samalla kun kuittasi avaintempuilla öljynvaihdon.
tääläkin vivaro kunnossa. Riitti pelkkä öljynvaihdon kuittaus. Deltasta opastivat nollaamaan koska se laskee käynnistykset ymymym. Ja tollakaan ei ollu öljynvaihdon jälkeen ajettu kun 8tkm. On nämä kyllä melkosia vehkeitä.
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Uusi murehtimisen aihe. Huomasin tuossa paripäivää takaperin, että latauksen merkkivalo ei syty virrat kytkiessä! Ajoin ”riskillä” kauppareissun ja tallille….jossa mitattuna käynnistyksessä lataus ei herää (akku jännite ~12,xxV), mutta kierroksia antaessa lataus nousi +14V ja pysyi siellä, eli lataus toimii??

Valot ym. puhaltimet heräsi samalla ja nyttemmin olen ajanut reilusti yli 200km ilman ongelmia kaikki sähkölaitteet päällä useamman käynnistyksen jäljiltä.

Voiko tässä vuosimallissa olla jo tietokoneen ohjaama lataus ja siinä ongelma, vai kypsyikö nyt edellisen omistajan vaihtama vaihtolaturi (ajettu ~30tkm)? Vai paloiko mittaristosta latauksen lamppu??

Omalla ”bluethooth” testerillä ei havaittuja vikakoodeja, eikä jännitteessä ongelmia ajossa :roll:


Eli miten voi mittaristosta, ja käytännössä kadota latausvalo kun kuitenkin lataus tapahtuu kierrosten noustua tyhjäkäynnin yläpuolelle?
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Nissan Primastar 2.5dci -07 murheet

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

korsteeni kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 3:27 am Uusi murehtimisen aihe. Huomasin tuossa paripäivää takaperin, että latauksen merkkivalo ei syty virrat kytkiessä! Ajoin ”riskillä” kauppareissun ja tallille….jossa mitattuna käynnistyksessä lataus ei herää (akku jännite ~12,xxV), mutta kierroksia antaessa lataus nousi +14V ja pysyi siellä, eli lataus toimii??

Valot ym. puhaltimet heräsi samalla ja nyttemmin olen ajanut reilusti yli 200km ilman ongelmia kaikki sähkölaitteet päällä useamman käynnistyksen jäljiltä.

Voiko tässä vuosimallissa olla jo tietokoneen ohjaama lataus ja siinä ongelma, vai kypsyikö nyt edellisen omistajan vaihtama vaihtolaturi (ajettu ~30tkm)? Vai paloiko mittaristosta latauksen lamppu??

Omalla ”bluethooth” testerillä ei havaittuja vikakoodeja, eikä jännitteessä ongelmia ajossa :roll:


Eli miten voi mittaristosta, ja käytännössä kadota latausvalo kun kuitenkin lataus tapahtuu kierrosten noustua tyhjäkäynnin yläpuolelle?
Ettei olisi merkkivalo/heräte johtimessa katkos? Lataus lähtee kierroksilla toimimaan jäännösmagnetismin ansiosta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa