Myös huonolaatuinen ( ei siis luokitukseltaan ) öljy tai poikkeuksellinen rakenneratkaisu, jossa öljyyn kohdistuu voimakasta vatkaavaa voimaa.
Fordin peräöljyjen notkistaminen
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Mitähän merkkiä kyseinen öljy oli? Ihan näin oman tietopohjan lisäämiseksi kyselen.Manas330 kirjoitti: ↑La Helmi 13, 2021 12:39 pm Minäkin tuskailin pitkään Ford 4000 nostolaitteen kanssa. Heti 0'C alapuolella kesti ikuisuuden ennen kuin nostolaite nousi.
Niinpä vaihdoin 10W-30 yleisöljyt tilalle. Tällöin nostolaitteen toiminta parani olennaisesti. Tästä taas seurasi valtava hikoilu kaikista saumoista. Lattialle kertyi laajalle alueelle öljyä. Muuta ongelmaa ohemmista öljyistä ei ollut.
Vaihdelaatikkoa ja perää ei oltu avattu koskaan, joten huonosta kokoonpanosta ei ollut kyse.
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Fordissa ei tarvitse tusata öljyjen kanssa kun laittaa perinteisen laadukkaan Ambra multi G, meillä ei ainakaan 40v tule mieleen että olisi ongelmia ollut, nykyään kallis ja saatavuus heikentynyt. Tilalle laittaisin Tebarin Wetolin tai Mobilin se notkea, itsekin tarvitsen keväällä muutaman kannun peräöljyä ja pohdin kumman tilaan Wetolin vai multi G tynnyrin. Mökkikäytössä ei merkitystä kuuman puolen kinemaattisella viskositeetilla mutta kun kynnät 8h silläkin on merkitystä.
Pikku Fordiin menee 2 kannua öljyä joten kallista ei ole kerran 10v ne sinne vaihtaa laadukkaat joilla pääsee
Pikku Fordiin menee 2 kannua öljyä joten kallista ei ole kerran 10v ne sinne vaihtaa laadukkaat joilla pääsee
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Viistonninen ainakin kokeiltu, että toimii mm. seuraavilla öljyillä: teboil wetol, valtra transmission xt, ambra multi g, castrol as, shell spirax s4 txm, motox agrifarm yleisöljy, neste premium utto.
Vesi vaahtoaa ja tekee öljyn semmoiseksi rusehtavaksi kermaksi.
-SS-
Vesi vaahtoaa ja tekee öljyn semmoiseksi rusehtavaksi kermaksi.
-SS-
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 9:50 pm
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Öljynvaihdosta on aikaa ehkä 10v, eikä traktori ole enää omassa käytössä. Siten en muista varmasti mikä öljy oli kyseessä, mutta tod.näk. se oli Teboil Monitra.Slammed kirjoitti: ↑Ma Helmi 15, 2021 11:22 amMitähän merkkiä kyseinen öljy oli? Ihan näin oman tietopohjan lisäämiseksi kyselen.Manas330 kirjoitti: ↑La Helmi 13, 2021 12:39 pm Minäkin tuskailin pitkään Ford 4000 nostolaitteen kanssa. Heti 0'C alapuolella kesti ikuisuuden ennen kuin nostolaite nousi.
Niinpä vaihdoin 10W-30 yleisöljyt tilalle. Tällöin nostolaitteen toiminta parani olennaisesti. Tästä taas seurasi valtava hikoilu kaikista saumoista. Lattialle kertyi laajalle alueelle öljyä. Muuta ongelmaa ohemmista öljyistä ei ollut.
Vaihdelaatikkoa ja perää ei oltu avattu koskaan, joten huonosta kokoonpanosta ei ollut kyse.
Ko. Ford 4000 rekisterinumero oli 545-US , jos joku masinisti vaikka olisi nykyinen omistaja?
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Mites se Multi G:n saatavuus on heikentynyt?poweri kirjoitti: ↑Ma Helmi 15, 2021 11:57 am Fordissa ei tarvitse tusata öljyjen kanssa kun laittaa perinteisen laadukkaan Ambra multi G, meillä ei ainakaan 40v tule mieleen että olisi ongelmia ollut, nykyään kallis ja saatavuus heikentynyt. Tilalle laittaisin Tebarin Wetolin tai Mobilin se notkea, itsekin tarvitsen keväällä muutaman kannun peräöljyä ja pohdin kumman tilaan Wetolin vai multi G tynnyrin. Mökkikäytössä ei merkitystä kuuman puolen kinemaattisella viskositeetilla mutta kun kynnät 8h silläkin on merkitystä.
Pikku Fordiin menee 2 kannua öljyä joten kallista ei ole kerran 10v ne sinne vaihtaa laadukkaat joilla pääsee
Kyllä sitä myydään ainakin paikalliselta New Hollandin varaosatiskiltä niinkuin aina ennenkin.
Ja jos ovaalimiesten luonto antaa periksi niin samaa öljyä saa nätimmässä purkissa Ackela Nexplore nimellä myös CaseIH:n tiskiltä.(nykyään kyllä tiski on monella paikkakunnalla yhteinen molemmilla merkeillä)
Pilkkua jos viilataan niin ei ole hopan perään 40-vuotta sitten Multi G:tä kaadettu.Taitaa olla enemmän Fiat-sukuhaaran tuotteita,kun muutenkin melkein kaikki foorttipohjainen on kuollut ja kuopattu New Hollandin merkillä myytävissä koneissa. Mutta joka tapauksessa ford luokiteltu alkuperäisöljy,niin sitä laittaisin jos olisi itsellä tilanne päällä.
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Ei ovaalimies mitään luontoa tarvitse, Fordin jyrähdys ja hommat luonaa. Öljyistä, paras öljy löytyy kokeilemalla; joskus on mukava kun kone rullaa pakkasessa kevyesti ja lanat nousee hyvin heti. Mutta sitten suojakelillä kun on esimerkiski 6-7 tuntia nosteltu lunta ylipaineventtiilin vonkuessa, joutuu vanhaa klohmoa vähän kierrostelemaan että kone ylipäänsä nousee. Silloin voi kokeilla paksumman pään öljyä.
Silloin kuumankestävä öljy tulee tarpeeseen. Olen löytänyt melko hyvän kompromissin; Neste Premium Utto -öljyn, jossa lienee jokin osasynteettinen perusöljy. Se toimi ainakin viimeisillä 25 asteen pakkasilla mainiosti. Silti kesällä ei haittaa, vaikka kuumaksi asti ajaisi. Yhden vuoden se menettelee, sitten tuntuu alkavan voimat mennä, eli olen kahden vuoden välein vaihtanut, vaikka tunteja ei nyt niin kovasti tulisikaan. Ehkä kuitenkin pääsyy itselle on, että tuo Nesteen öljytynnyri on aina joulunalustarjouksissa Markkinoinnin asiakkaille tullut melko edullisin ehdoin. Ja jarrut muuttavat kirkkaan öljyn semmoiseksi harmaaksi. Että hyväkin on vaihtaa se likainen öljy pois.
Nesteen moottoriöljyjä en ole kokeillut vielä, no, Ceissiin ajattelin kokeilla vaihtaa tuota uutta Neste Turbo NEX öljyä, kun oli jokin tutustumistarjous 20 litran kannussa. Ei liene oikein sovelias noin vanhaan, mutta kun halvalla sain, niin koitetaan. Ja on se mustaa parempi varmaan.
-SS-
Silloin kuumankestävä öljy tulee tarpeeseen. Olen löytänyt melko hyvän kompromissin; Neste Premium Utto -öljyn, jossa lienee jokin osasynteettinen perusöljy. Se toimi ainakin viimeisillä 25 asteen pakkasilla mainiosti. Silti kesällä ei haittaa, vaikka kuumaksi asti ajaisi. Yhden vuoden se menettelee, sitten tuntuu alkavan voimat mennä, eli olen kahden vuoden välein vaihtanut, vaikka tunteja ei nyt niin kovasti tulisikaan. Ehkä kuitenkin pääsyy itselle on, että tuo Nesteen öljytynnyri on aina joulunalustarjouksissa Markkinoinnin asiakkaille tullut melko edullisin ehdoin. Ja jarrut muuttavat kirkkaan öljyn semmoiseksi harmaaksi. Että hyväkin on vaihtaa se likainen öljy pois.
Nesteen moottoriöljyjä en ole kokeillut vielä, no, Ceissiin ajattelin kokeilla vaihtaa tuota uutta Neste Turbo NEX öljyä, kun oli jokin tutustumistarjous 20 litran kannussa. Ei liene oikein sovelias noin vanhaan, mutta kun halvalla sain, niin koitetaan. Ja on se mustaa parempi varmaan.
-SS-
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
No moottori öljystä on vaahtoamisesta kokemusta... Millersillä tai harrikan 20w50 öljyllä ajannu rojalia... No kumpaakaan ei viime keväänä ollu hollilla, monen suositama bilteman classic, mikä liekkää oli iso virhe... Muutaman kilometrin jälkeen öljyvt vaahtosivat, tuli huohottimestakin.. no kakkos vaihtoehtona mätänetin comman classic 20w 50 sitä vihreetä... Menee muuten tosi äkkiä liruksi... Vettä ei taatusti koneessa, kun ilmajäähy ja vaihtoväli tiheä kun voimaaki otettu
Lopputulemana kiertokangen alapään laakeri pahoitti kokeilusta mielensä... No jatketaan siis hyväksi havaituille öljyillä
Mutta öljyn laadussa säästäminen on kaikkein huonoin säästö
Lopputulemana kiertokangen alapään laakeri pahoitti kokeilusta mielensä... No jatketaan siis hyväksi havaituille öljyillä
Mutta öljyn laadussa säästäminen on kaikkein huonoin säästö
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Kounty, 754, viistonninen siellä sisällä. Kuten jo kirjoitin, kuolinpesän kone joka seisoi useita vuosia ulkona. Kun vaihdoin öljyt, vettä joka paikassa, paikkoja auki, vaaleeta mönjää vaikka kahteen kertaan vaihdettu pohjissa. Nyt viikolla kahteen kertaan -25, nyt -4 ja siirsin sitä, mutta nostolaite ei vaan ruvennut nostaa. Ei ole nyt mahdollista otta se kone sisään lämpimään, mutta kevvemällä, mistä pääsis helpoiten perän pohjaa siivoo? Nostolaitekansi irti vai se luukku siinä nostoaite vipujen alapuolella?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Kummallakin puolella peräkoteloa on iso aukko, oikealla puolella laatta on pumpun, vasemmalla puolella lisävarusteena saatavan käsijarrurummun paikka. Jos erillistä vaihteistokäsijarrua ei ole, paikassa on vain luukku. Näistä pääsee aika hyvin pohjaa sutimaan, mutta tasauspyörästön alus vaatii voimanottoakselin irrotuksen, siellä pohjalla on kolo (poikittaisharjanne) , johon jää öljyä. Jos sattuu olemaan kaksinopeuksinen voimanotto, silloin niiden rattaiden alla on tilava luukku pohjassa.traktori754 kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 4:59 pm Kounty, 754, viistonninen siellä sisällä. Kuten jo kirjoitin, kuolinpesän kone joka seisoi useita vuosia ulkona. Kun vaihdoin öljyt, vettä joka paikassa, paikkoja auki, vaaleeta mönjää vaikka kahteen kertaan vaihdettu pohjissa. Nyt viikolla kahteen kertaan -25, nyt -4 ja siirsin sitä, mutta nostolaite ei vaan ruvennut nostaa. Ei ole nyt mahdollista otta se kone sisään lämpimään, mutta kevvemällä, mistä pääsis helpoiten perän pohjaa siivoo? Nostolaitekansi irti vai se luukku siinä nostoaite vipujen alapuolella?
Veden päästyä öljyyn kestää tosiaan monta vaihtoa, ennen kuin kerma vähenee. CaseIH Ackela Hy-Tran ultra kuuluu olevan hyvä sitomaan vettä itseensä.
Toimiiko voimanottoakselin kytkentä ? Jis toimii, niin silloin vika ei ole imusihdin jäätymisessä. Vika voi olla vaikka vapaakiertoventtiilin jumittumisessa. Voimanottoakselin kytkimelle on käytössä kaksoispumpun toinen puoli, sama imusihti kummallekin.
-SS-
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: läns suomes
- Viesti:
Re: Fordin peräöljyjen notkistaminen
Petroolilla notkistin ja kyllä parani käyttöominaisuudet kylmässä parempaan suuntaan.
Josko kesän aikana kunnolliset öljyt.
Josko kesän aikana kunnolliset öljyt.
Mitä pahempi vika sitä suurempi leka...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Massikkamiess ja 37 vierailijaa