On siinä hieman leikkuupuimuriakin,nimittäin Sampo 20:n renkaat..
Dieselmoottori Valmet 20:een
-
- Viestit: 2200
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
-
- Viestit: 2156
- Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Tuota BMC:n B-sarjaa on sekä bensana että dieselinä.
https://en.wikipedia.org/wiki/BMC_B-series_engine
http://www.autowiki.fi/index.php/BMC_B-sarjan_moottorit
https://en.wikipedia.org/wiki/BMC_B-series_engine
http://www.autowiki.fi/index.php/BMC_B-sarjan_moottorit
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:20 am
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Välillä tullu ja mietittyy moottorin vaihtoo, jos sais tuota vauhtia lisää..kerkes viime kesänä lapsen jäätelö sulaa, kun herätti kaupan pihalla kiinostusta, heti päässy lähtee ja vauhti ei huimaava ole ja viimeset 300m piti vielä hinata pihaan
Minkänlainen mahtaa olla ajettavuus 30-40 kilsan vaudissa, kestääkö voimansiirto ja saisko tuolla omalla koneella huippuja millään eneempää, ahtoja ei taida kestää tälläset moottorit..olis pikkuneremmiahdinkin..
Kyseessä 15 missä ehjä moottori sinällään, osittaista käynti ongelmaa on kyllä, mut silti ei sen takii kehtais paljoo muutella rakenteita, mutta..
Minkänlainen mahtaa olla ajettavuus 30-40 kilsan vaudissa, kestääkö voimansiirto ja saisko tuolla omalla koneella huippuja millään eneempää, ahtoja ei taida kestää tälläset moottorit..olis pikkuneremmiahdinkin..
Kyseessä 15 missä ehjä moottori sinällään, osittaista käynti ongelmaa on kyllä, mut silti ei sen takii kehtais paljoo muutella rakenteita, mutta..
-
- Viestit: 4322
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Eipä se vaihteisto satunnaisessa ajelussa hajoo. Jos jotain raskasta vedät tms niin sitte.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4322
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Mitä tällä näsäviisastelulla saavutat?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:20 am
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Lanahan tuossa korkeintaa on ollu perässä ja yleensä ei sitäkään, kestäis sen jäätelöllö käynnin vähän tehokkaammallakin koneella tai kun sais ton alkuperäsenkin luotettavaksi.
Tuppaa aikaa menevän enemmän siihen, ku ihmettelee tien laidassa mikäs nyt..
Vois tietty käydä pitemmässäkin matkassa ettei tarvis tuntitolkulla aikaa varata..
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: To Maalis 11, 2010 8:24 pm
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Eikö näitä valmetin koneita ole trukeissa kaasulla.Toimiskohan sellainen paremmin.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Orgasmin...Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Tammi 27, 2021 10:17 amMitä tällä näsäviisastelulla saavutat?
Noh, lopetan huumorin heiton ettei tosikoille tule paha mieli.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ti Tammi 01, 2008 8:22 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Dieselmoottori Valmet 20:een
Moi vaan Masinistit!
Käytin omassa "Pikkuvalmet" projektissani tuota Sherpan bensamoottoria.
Moottori meni paikoilleen ns. heittämällä.
Startti osui kohdalleen ja muistaakseni osa kiinnitysruuveistakin kytkinkoppaan.
Kytkimeksi jäi Valmetin kytkin.
Kone oli vanhasta Postin automaattivaihteisesta pakusta.
Se helpotti startin sopivuutta,
eli poistin Valmetin vauhtipyörästä hammaskehän ja panin Sherpan vetolevyn vauhtipyörän ja kampiakselin väliin.
Siinä ei toki pulttijako sopinut, mutta ne reiät oli helppo porata "peltiin".
Eli luultavasti tuo diesel BMC sopii yhtä helposti.
Tuo tarvittava runko on helppo tehdä,
kuten noista Saab Valmet kuvista ilmenee.
Tekeleeni pörinää ja ajoa voi katsoa Youtubesta haulla "Tatu ajaa omatekoisella Valmetilla"
Tatau
Käytin omassa "Pikkuvalmet" projektissani tuota Sherpan bensamoottoria.
Moottori meni paikoilleen ns. heittämällä.
Startti osui kohdalleen ja muistaakseni osa kiinnitysruuveistakin kytkinkoppaan.
Kytkimeksi jäi Valmetin kytkin.
Kone oli vanhasta Postin automaattivaihteisesta pakusta.
Se helpotti startin sopivuutta,
eli poistin Valmetin vauhtipyörästä hammaskehän ja panin Sherpan vetolevyn vauhtipyörän ja kampiakselin väliin.
Siinä ei toki pulttijako sopinut, mutta ne reiät oli helppo porata "peltiin".
Eli luultavasti tuo diesel BMC sopii yhtä helposti.
Tuo tarvittava runko on helppo tehdä,
kuten noista Saab Valmet kuvista ilmenee.
Tekeleeni pörinää ja ajoa voi katsoa Youtubesta haulla "Tatu ajaa omatekoisella Valmetilla"
Tatau
Tatu
0400-601040
0400-601040
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Kauhanheiluttelija, trantor, tre ja 25 vierailijaa