MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: La Joulu 26, 2020 9:06 pm
- Viesti:
MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
MF 35:een (3-pyttyinen deisel) peräkoteloon tuli pohjalle reikä 5 cm vaihteiston rajasta taaksepäin ja öljyä alkoi tulemaan ulos kun käyttelin nostolaitteen lyhyempää ulompaa vipua. Samalla lakkasi myös nostolaite toimimasta. Pakkasta oli vain 15 astetta. Nostolaitteen pitempää vipua olen käyttänyt pitkin syystalvea puuntekokoneen kanssa 25 vuotta. Nyt käsi tarttui siihen lyhyempään vipuun ja nosti sen ylös. Nostovarret nousivat ylös ja sitten kuului ääni traktorin alta ja nostolaite lakkasi toimimasta. Otan vuotokohdasta valokuvan ja laitan tänne näkyviin jos "raati" sitä haluaa.
MIKÄ NYT NEUVOKSI?
MIKÄ NYT NEUVOKSI?
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Sivuillahan on ne reiät, joista laippa saattaa hajota, mutta jos pohjavalussa on reikä, niin tuntuisi paineenrajoitusventtiili olleen jumissa ja räjähtänyt jostain se pumppusysteemi. Eli purettava ja kerättävä sirpaleet kasaan ja pääteltävä siitä, mitä tapahtui.
Miltä ulosottoakseli tuntuu, jos koittaa pyörittää?
Miltä ulosottoakseli tuntuu, jos koittaa pyörittää?
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: La Joulu 26, 2020 9:06 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Yön aikana oli valunut kaikki öljyt perästä allaolevaan astiaan.
[imgwidth=][/imgwidth]
Ohessa peräkotelon halkeama valokuvattuna, peräkotelon leveys on n. 300mm joten halkeama on arviolta 100mm.
[imgwidth=][/imgwidth]
Pitkillä (pituus n. 0.5 metriä) putkipihdeillä pyöritin ulosottoakselin päästä 1/8-kierroksen, tarvittava voima oli arviolta 5 kp, eli tarvittava momentti n. 20Nm. Voi johtua öljyjen jäykkyydestä, pakkasta oli n. 12 astetta viime vuorokauden. En halunnut pyörittää koko kierrosta.
Varmaankin katkaisuttaa traktorin vahdelaatikon ja perän rajasta, sitten lokasuojat pois ja perä nurin päin jolloin pohja tulee vaakatasoon. Sitten seevausta ja valuteräshitsausta ... en ehkä vasaroin murtumakohtaa takaisin tasomaiseksi vaan suoraan seevaileen ... (mitähän siellä on sisällä) ... lopuksi perä takaisin oikein päin ja nostolaitteen "nytkytyksen" korjaus yms. ja sitten vaihteistoon kytkinlevyjen vaihto ja käpälien tarkistus ... ja konetta kokoon ...
Antakaapa lausuntoja ...
[imgwidth=][/imgwidth]
Ohessa peräkotelon halkeama valokuvattuna, peräkotelon leveys on n. 300mm joten halkeama on arviolta 100mm.
[imgwidth=][/imgwidth]
Pitkillä (pituus n. 0.5 metriä) putkipihdeillä pyöritin ulosottoakselin päästä 1/8-kierroksen, tarvittava voima oli arviolta 5 kp, eli tarvittava momentti n. 20Nm. Voi johtua öljyjen jäykkyydestä, pakkasta oli n. 12 astetta viime vuorokauden. En halunnut pyörittää koko kierrosta.
Varmaankin katkaisuttaa traktorin vahdelaatikon ja perän rajasta, sitten lokasuojat pois ja perä nurin päin jolloin pohja tulee vaakatasoon. Sitten seevausta ja valuteräshitsausta ... en ehkä vasaroin murtumakohtaa takaisin tasomaiseksi vaan suoraan seevaileen ... (mitähän siellä on sisällä) ... lopuksi perä takaisin oikein päin ja nostolaitteen "nytkytyksen" korjaus yms. ja sitten vaihteistoon kytkinlevyjen vaihto ja käpälien tarkistus ... ja konetta kokoon ...
Antakaapa lausuntoja ...
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2018 4:18 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Voipi olla, että katkaisemaan joutuu. Ite varmaan kuitenkin aloittaisin ottamalla pois penkin ja hydrauliikkakoneiston, eli vaihteiston kannen, niin pääsisi heti näkemään, mikä siellä on antautunut.seawulf kirjoitti: ↑To Tammi 07, 2021 10:54 pm
Varmaankin katkaisuttaa traktorin vahdelaatikon ja perän rajasta, sitten lokasuojat pois ja perä nurin päin jolloin pohja tulee vaakatasoon. Sitten seevausta ja valuteräshitsausta ... en ehkä vasaroin murtumakohtaa takaisin tasomaiseksi vaan suoraan seevaileen ... (mitähän siellä on sisällä) ... lopuksi perä takaisin oikein päin ja nostolaitteen "nytkytyksen" korjaus yms. ja sitten vaihteistoon kytkinlevyjen vaihto ja käpälien tarkistus ... ja konetta kokoon ...
Antakaapa lausuntoja ...
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Yhtä hyvin voi katkaista. Pohjaa ei tarvi saada tasaiseksi, paremmin mahtuu olemaan, kuka sieltä pyrkii ulos.
-
- Viestit: 6501
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
oliskos ollu vettä ja jokin jäässä sisällä. vaikka se pumppu systeemi.. jusape nimel ku haet youtubesta löytyy videoita myöskin 35 perän remontista jossa pumppu menny jään takia..
-
- Viestit: 680
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
- Paikkakunta: urjala
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Vetisten öljyjen takia on täälläkin pakkasella yhden mf 65:sen pumppu jäätynyt ja mennyt kappalaiksi.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
-
- Viestit: 7465
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Kuusviitosen ja kolomeviitosen pumput on mun mielestä kokolailla samanlaisia ja ihan samassa paikassa.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: La Joulu 26, 2020 9:06 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Olisko keneltäkään saatavilla sähköisessä muodossa punaisen Massey Ferguson 35 dieselin sellaista huoltokirjaa jossa on selkeä valokuvat perän öljypuympusta ja nostolaitehydrauliikasta?
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2018 4:18 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Tahtoo nuo kuvat olla todella suttuisia noissa vanhoissa kirjoissa:
https://www.manualslib.com/manual/10140 ... -Mf35.html
Sen aikainen kopiotekniikka yhdistettynä ehkä jo aikaa sitten tehtyy skannaustekniikkaan ei varmasti kaksista kopiota ole aikaan saanut. Piirroskuvat noissa onneksi on aika selkeitä.
https://www.manualslib.com/manual/10140 ... -Mf35.html
Sen aikainen kopiotekniikka yhdistettynä ehkä jo aikaa sitten tehtyy skannaustekniikkaan ei varmasti kaksista kopiota ole aikaan saanut. Piirroskuvat noissa onneksi on aika selkeitä.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2016 10:18 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
MF 35 hydraulic pictures
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: La Joulu 26, 2020 9:06 pm
- Viesti:
HITSAUS ALKAA (MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960))
Tässä vaiheessa on korjaustyöt menossa. Peräkotelosta on hydraulipumppu nostettu ylös. Pumpusta irronneiden osien poisto ja kotelon pesu vielä tekemättä. Oheinen valokuva kertoo tilanteen (ylhäällä on koneen puoli ja alhaalla perävälityksen puoli).
[imgwidth=][/imgwidth]
Keskellä kuvaa näkyy halkeamispaikka ja sen alapuolella tasomainen pinta jonka päälle hydraulipumppu ilmeisesti osittain tukeutuu sivuilla olevien lukitustappien lisäksi. Pumpun varsinaiseen vikaantumiseen palaan myöhemmin ...
TÄRKEÄ KYSYMYS ON = MITÄ MATERIAALIA PERÄKOTELO ON? MILLÄ PUIKOLLA HITSAAN?
TYÖAJATUKSENI ON SEURAAVA:
1. Pesujen jälkeen tuen hitsattavan kohdan kotelon alapuolelta tunkilla.
2. Seevaan kotelon sisäpuolelta talttapuikolla.
3. Hitsaan kotelon sisäpuolelta öljynpitävän kerroksen sopivalla puikolla.
4. Käännän kotelon "katolleen" (katkaisen traktorin vauhtipyörän kohdalta kytkinremottia varten, laitain takarattaiden alle 5"x5" parrut ja ketjutaljalla peräkotelo ja vaihteisto "selälleen" maha puoli ylöspäin.
4. Peräkotelon seevaus talttapuikolla ja hitsaus (nyt) jalkopienaa sopivalla puikolla.
ASIANTUNTIJARAADILTA PYYDÄN KOMMENTTEJA
* peräkotelon materiaali
* seevaus, talttapuikolla vai jyrsinpuikolla (vinkulla)
* hitsaus; puikko, lanka vai kaasu
* lämpökäsittelyjen suhteen
Hitsaustyön alkanevat ensi viikolla ... laadukkaampia valokuvia(kin) yritän muistaa ottaa
Ja tässä on peräkotelo pestynä ja odottaa jatkotoimia ... (kosanilla n 40 asteeseen ja sitten rätillä puhtaaksi, ... aika nopeasti virtaa öljynoro vaihdelaatikon puolelta kun ei meinaa ennättää kameraa ottaa esiin ...) Onkohan nämä kuvat "oikein" tuotuna tänne palstalle? Onko resoluutio riittävä ja säilyvätkö kuvat lopun ikää?
[imgwidth=][/imgwidth]
[imgwidth=][/imgwidth]
Keskellä kuvaa näkyy halkeamispaikka ja sen alapuolella tasomainen pinta jonka päälle hydraulipumppu ilmeisesti osittain tukeutuu sivuilla olevien lukitustappien lisäksi. Pumpun varsinaiseen vikaantumiseen palaan myöhemmin ...
TÄRKEÄ KYSYMYS ON = MITÄ MATERIAALIA PERÄKOTELO ON? MILLÄ PUIKOLLA HITSAAN?
TYÖAJATUKSENI ON SEURAAVA:
1. Pesujen jälkeen tuen hitsattavan kohdan kotelon alapuolelta tunkilla.
2. Seevaan kotelon sisäpuolelta talttapuikolla.
3. Hitsaan kotelon sisäpuolelta öljynpitävän kerroksen sopivalla puikolla.
4. Käännän kotelon "katolleen" (katkaisen traktorin vauhtipyörän kohdalta kytkinremottia varten, laitain takarattaiden alle 5"x5" parrut ja ketjutaljalla peräkotelo ja vaihteisto "selälleen" maha puoli ylöspäin.
4. Peräkotelon seevaus talttapuikolla ja hitsaus (nyt) jalkopienaa sopivalla puikolla.
ASIANTUNTIJARAADILTA PYYDÄN KOMMENTTEJA
* peräkotelon materiaali
* seevaus, talttapuikolla vai jyrsinpuikolla (vinkulla)
* hitsaus; puikko, lanka vai kaasu
* lämpökäsittelyjen suhteen
Hitsaustyön alkanevat ensi viikolla ... laadukkaampia valokuvia(kin) yritän muistaa ottaa
Ja tässä on peräkotelo pestynä ja odottaa jatkotoimia ... (kosanilla n 40 asteeseen ja sitten rätillä puhtaaksi, ... aika nopeasti virtaa öljynoro vaihdelaatikon puolelta kun ei meinaa ennättää kameraa ottaa esiin ...) Onkohan nämä kuvat "oikein" tuotuna tänne palstalle? Onko resoluutio riittävä ja säilyvätkö kuvat lopun ikää?
[imgwidth=][/imgwidth]
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Pumppu ei tukeudu pohjaan vaan on kiinni vain sivuilta ja tietysti akselin päistä. Joko pumpun ja pohjan välissä ollut jotain ylimääräistä tai sitten pumppu on muuten naputtanut jälkeä pohjaan; akseli vääntynyt tai pumppu muuten heilunut. Joutunut vielä joku palikka epäkeskon ja pohjan väliin, joka murtanut pohjan. Kannattaa tarkistaa tuon vaihteistosta päin tulevan akselin laakerit myös, sitten kun katkaisee.
Suunnitelma vaikuttaa hyvältä. Materiaali ei mitään ihmeellistä varmaankaan. Auttaisiko talttapuikko pääsemään öljyisyydestä eroon, se siinä voi jotain haitata? Ok48 puikolla varmaan itse koittaisin, mutta ei ole oikein muuhun näköalojakaan, että ei sen puoleen.
PS: Kuvat on hyvät. Ei uudemmissa ainakaan ole pohjassa mitään kohoumaa pumppua varten. Tarviskos vaan katkaista tuosta vaihteiston saumasta, niin ei tulisi öljyä.
Suunnitelma vaikuttaa hyvältä. Materiaali ei mitään ihmeellistä varmaankaan. Auttaisiko talttapuikko pääsemään öljyisyydestä eroon, se siinä voi jotain haitata? Ok48 puikolla varmaan itse koittaisin, mutta ei ole oikein muuhun näköalojakaan, että ei sen puoleen.
PS: Kuvat on hyvät. Ei uudemmissa ainakaan ole pohjassa mitään kohoumaa pumppua varten. Tarviskos vaan katkaista tuosta vaihteiston saumasta, niin ei tulisi öljyä.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: La Joulu 26, 2020 9:06 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Lemmyltä tuli hyviä kommentteja, kiitos niistä. Pumpusta on yksi mäntä katkennut ja hakannut aikansa ja viimein osat ovat hypänneet ylös ja ulos ja pumpun alle, kuten edellisestä öljynsekaisesta kuvasta ilmenee, jonka seurauksena kotelon pohja on haljennut. Analysoin pumpun vikaantumisen erikseen myöhemmin ...
Vaihteistosta tuleva akseli vaikuttaa terveeltä.
Katkaisukohtaa olen itsekin miettinyt - että jos sitten kuitenkin katkaisisi ensiksi peräkotelon ja vaihdelaatikon välistä.
Materiaalin magneettisuus- ja kipinätestiä en ole vielä tehnyt, mutta teen.
Talttapuikko (esim. UTP 82 AS ja OK 21.03) on kirjojenkin mukaan se jolla seevataan vaikeat paikat - jäljelle jää vain hitsauskelpoinen U-railo.
Sisäpohjaa tulisi vain ölljynpitävä hitsaus. Sitten kappaleen kääntö "seljälleen" jne. seevaus ja varsinainen lujuuden tuottava hitsaus.
Lämpökäsittelyt tietenkin mukaanlukien, kunhan ensiksi tuo hitsauspuikkokysymys selviää.
Vaihteistosta tuleva akseli vaikuttaa terveeltä.
Katkaisukohtaa olen itsekin miettinyt - että jos sitten kuitenkin katkaisisi ensiksi peräkotelon ja vaihdelaatikon välistä.
Materiaalin magneettisuus- ja kipinätestiä en ole vielä tehnyt, mutta teen.
Talttapuikko (esim. UTP 82 AS ja OK 21.03) on kirjojenkin mukaan se jolla seevataan vaikeat paikat - jäljelle jää vain hitsauskelpoinen U-railo.
Sisäpohjaa tulisi vain ölljynpitävä hitsaus. Sitten kappaleen kääntö "seljälleen" jne. seevaus ja varsinainen lujuuden tuottava hitsaus.
Lämpökäsittelyt tietenkin mukaanlukien, kunhan ensiksi tuo hitsauspuikkokysymys selviää.
-
- Viestit: 5758
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Avaa hiilellä ja hitsaa OK 68.82 kun ei mitään tietoa materiaalista.
Voi koittaa myös OK 48.00, näkee kyllä heti onnistuuko.
Sisäpuolelle kannattaa hitsata ihan reilu palkokerros, joku 2-3 kerrosta, on helpompi sitten avata ulkoa kun voi avata pohjaan asti hiilellä. Ei tarvitse varo puhkaisua, toisin kuin että sisällä on vain hiukan saumaa vastassa.
Ahdas kotelo hitsata, jos asentohitsaus sujuu, niin ehkä pystynä olisi helpoin.
Pintaan sitten jalkona niin tulee jouheva liitos.
Voi koittaa myös OK 48.00, näkee kyllä heti onnistuuko.
Sisäpuolelle kannattaa hitsata ihan reilu palkokerros, joku 2-3 kerrosta, on helpompi sitten avata ulkoa kun voi avata pohjaan asti hiilellä. Ei tarvitse varo puhkaisua, toisin kuin että sisällä on vain hiukan saumaa vastassa.
Ahdas kotelo hitsata, jos asentohitsaus sujuu, niin ehkä pystynä olisi helpoin.
Pintaan sitten jalkona niin tulee jouheva liitos.
Viimeksi muokannut TunturiPappa, Su Tammi 31, 2021 12:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1457
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Mitenkähän pelittäisi tuommosessa paikassa semmonen systeemi, että leikkaisi tuohon halkeamakohtaan aukon. Aukkoon pulttailisi luukun. Siittä voisi tarvittaessa kurkata sisällä olijoita. Reilun kokosen luukun reunaan jotain hyvää liimamassaa.
Ei oisi hitsauksen ongelmia.
Eikö esim maamoottorin lohkoja ennenaikaan korjattu vastaavalla paikkasysteemillä.
Ei oisi hitsauksen ongelmia.
Eikö esim maamoottorin lohkoja ennenaikaan korjattu vastaavalla paikkasysteemillä.
-
- Viestit: 5758
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Jyrsinkoneessa voisi hurauttaa pinnan tasaiseksi ja jyrsiä pyöreänurkkaisen reijän, tai ihan pyöreän reijän.Smirkelimies kirjoitti: ↑Su Tammi 31, 2021 11:51 am Mitenkähän pelittäisi tuommosessa paikassa semmonen systeemi, että leikkaisi tuohon halkeamakohtaan aukon. Aukkoon pulttailisi luukun. Siittä voisi tarvittaessa kurkata sisällä olijoita. Reilun kokosen luukun reunaan jotain hyvää liimamassaa.
Ei oisi hitsauksen ongelmia.
Eikö esim maamoottorin lohkoja ennenaikaan korjattu vastaavalla paikkasysteemillä.
Ihan varteen otettava vaihtoehto, mikäli on vaihtoehto. Tuon kokoinen reikä tuskin tuota konetta katkaisee.
Edit:
Nyt kun katsoin kuvia uudelleen niin pore taitaa mennä tuonne pyöristykseen saakka, ettei taida koloaminen olla vaihtoehto.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1457
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Sillaikin voisi tehdä että halkeamien päihin reiät että ne pysähtyy. Sitte läpipultaten reilu taivutettu plootu tai ettisi jostain romusta suunnilleen samaten kaareutuvan ison paikkapalan. Luulisi että iso läpipultattu pala antais lujuutta. Ois ainakin lujempi kuin kierteytettyjen ruuvien kanssa kiinnitetty pienempi luukku.
-
- Viestit: 1519
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Voishan tuohon löytyä jostain konepurkaamon perukoilta ehjä peräkotelo. Tuskin on tänäpäivänä enää kovin kysytty osa, ni luulis olevan sopuhinnassa.
Olikos noissa ferkuissa hydraulipumpun painevaro alimmaisena siellä peräkotelossa. Muistaakseni joskus nähny sellasen, joka oli muurautunu umpeen hienosta metallijauhosta, mikä oli vuosien mittaan vaihteistosta hiotunut.
Aiheutti nostolaitesylinterin vioittumisen aina, kun nosti nostolaitteen päätyä vasten, eli hydrauliikan painetta ei rajoittanut mikään. Nosti ääritilanteessa paineen niin korkeaksi, että joku paikka petti.
Olikos noissa ferkuissa hydraulipumpun painevaro alimmaisena siellä peräkotelossa. Muistaakseni joskus nähny sellasen, joka oli muurautunu umpeen hienosta metallijauhosta, mikä oli vuosien mittaan vaihteistosta hiotunut.
Aiheutti nostolaitesylinterin vioittumisen aina, kun nosti nostolaitteen päätyä vasten, eli hydrauliikan painetta ei rajoittanut mikään. Nosti ääritilanteessa paineen niin korkeaksi, että joku paikka petti.
-
- Viestit: 327
- Liittynyt: To Loka 05, 2006 8:06 pm
- Viesti:
Re: MF35 PERÄKOTELOON TULI REIKÄ (3-pyttyinen diesel vm.1960)
Eikös ferkun koteloissa ole käytetty materiaalina jotain kevytmetallivalua? Ainakin käsittääkseni kytkinkotelo on sellaista, miten siitä sitten peräänpäin, siitä en ole varma. Jos sellaista, niin ei varmaan ihan normipuikoilla ole hitsattavissa. Kannattaisin ajatusta etsiä purkamoista ehjä osa. Vaihtoon suttaantuu jonkinverran aikaa ja vaivaa, mutta menee sitä hitsaukseenkin kaikkine valmisteluineen.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Eirikki, tre ja 34 vierailijaa