Eilen korjasin samanmoisen. Kiinan laatu kumiosissa ei yllättänyt, letkut halki jne. Olihan tuo jo kolme vuotta vanha ja korkeintaan muutaman tunnin käytetty.Matsikka kirjoitti: ↑Ma Joulu 07, 2020 10:54 pmMulla on sama lämmitin hatarassa pajassa. 5 kW sähkölämmitin antaa lämpöä myös.Jokisalo kirjoitti: ↑Ma Joulu 07, 2020 10:48 pm Omassa hallissa on nyt tämä pyörittänyt lämpöä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9500093 ... 20-kW-oljy
Koneen kun laittaa tulille niin 15 minuutiksi savukaasuimurin imuputki liekkki aukon yläpuolelle.
Imurina käytin tätä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/386445/ ... -6000-lmin
ja letkut biltemasta.
Ero oli aika iso kun testasin aluksi tota Dieseliä ja imuri kokoajan päällä,
tuntui poistavan käryt mutta ei tietenkään lämmittänyt niin hyvin.
Nykyään lämmitys löpöllä joka käryttää vähempi ja imuri ollut tuon 15 minsaa päällä.
Ei ole tarvinnut säätää mitään mutta säätö mahdollisuus toki löytyy.
Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
-
- Viestit: 1076
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Mikäli nestekaasu palaa oikein, saaden riittävästi happea, niin hiilimononoksidia ei pitäisi syntyä, kuin aivan olematon määrä. Niin vähän, että häkämyrkytyksen ensimmäisiä oireita, päänsärkyä ei pitäisi ilmetä.rokkimatti kirjoitti: ↑Ke Joulu 09, 2020 9:41 am En suosittele nestekaasuu.
Saman päänsäryn saa ,tekee pieneen talliin todella paljon kosteutta.
Kosteutta tulee senkin edestä.
-
- Viestit: 1623
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Aivan totta.
Kosteutta kyllä tulee,ikkunat ja jopa työkalut hikoili.
Kosteutta kyllä tulee,ikkunat ja jopa työkalut hikoili.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Säteilemällä lämmittävä ei kostuta hataraa hallia juurikaan, koska ilma vaihtuu. Siksi olen tykästynyt tuohon Airrex-tyyppiseen kun voi laittaa päälle siihen missä konetta kropaa, kuurat sulaa ja paikat kuivuu siinä säteilyn suunnassa. Kun seinät pitää suurimman pakkaspuhurin poissa, on siinä helteessä puuhastelu oikein kotoisaa.
Umpinainen peltihalli tippuilee vettä ilmankin lämmitystä näin syksyisin.
-SS-
Umpinainen peltihalli tippuilee vettä ilmankin lämmitystä näin syksyisin.
-SS-
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
- Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Miulla 72 m2 pajassa 50kw savupiipulla. Kun meen pajalle menee 5 minuuttia ja lämmin. Loppupäivän lämpöä pidän 3kw sähköpuhaltimella. Ja huomioikaa se et ei sähkö ole paljonkaan löpöä kalliimpaa.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Maalis 09, 2017 10:10 am
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Nyt on koeajettu 2 talvea tuota Masterin XL61 ei voi kyllä suositella koko merkkiä.
On ollut tukilämmittimenä ilmalämpöpumpulle kovilla pakkasilla. Kulutusmäärä noin 40-100l talvessa. Nyt menneenä talvena 3 kanisterillista käytin että joko 60l tai 80l menny tavaraa läpi nyt. Lämmittimestä korkkaa aina se etulevy paskaksi. Ekakerran meni takuuseen. Siten loppu takuu eikä maahantuoja vastaa eikä kukaan. Hitsataan kasaan ja kestää saman mitä uusikin. Hajoaa aina keskikehältä niin että halkeaa kiekko irti.
Maahantuojan vastaus oli että lämmitintä ei saa käyttää lämmittämiseen. Tämä siis kuultu tänään kun viimein joku otti yhteyttä. Myydään kyllä termostaatin kanssa joka tarkoitettu kyseiseen laitteeseen. Mutta sillä saa lämmittää vain asentajan persettä hetkellisesti valmettia korjatessa. Mitään varsinaista lämmitystä sillä ei saa tehdä. Takuu EI KORVAA jos sitä käytetään lämmittimenä.
Melko varma olen että oli viimeinen masteri meidän firmassa. Toista ei tule ja sana kantaa varmasti kauas.
Nythän tuo olisi joutilaana, onko joku kiinnostunut investoimaan. Kunto on siisti kun on ollut samassa puhtaassa varastossa ostosta asti. Saattaa olla vielä muutama litra löpöäkin tankissa.
On ollut tukilämmittimenä ilmalämpöpumpulle kovilla pakkasilla. Kulutusmäärä noin 40-100l talvessa. Nyt menneenä talvena 3 kanisterillista käytin että joko 60l tai 80l menny tavaraa läpi nyt. Lämmittimestä korkkaa aina se etulevy paskaksi. Ekakerran meni takuuseen. Siten loppu takuu eikä maahantuoja vastaa eikä kukaan. Hitsataan kasaan ja kestää saman mitä uusikin. Hajoaa aina keskikehältä niin että halkeaa kiekko irti.
Maahantuojan vastaus oli että lämmitintä ei saa käyttää lämmittämiseen. Tämä siis kuultu tänään kun viimein joku otti yhteyttä. Myydään kyllä termostaatin kanssa joka tarkoitettu kyseiseen laitteeseen. Mutta sillä saa lämmittää vain asentajan persettä hetkellisesti valmettia korjatessa. Mitään varsinaista lämmitystä sillä ei saa tehdä. Takuu EI KORVAA jos sitä käytetään lämmittimenä.
Melko varma olen että oli viimeinen masteri meidän firmassa. Toista ei tule ja sana kantaa varmasti kauas.
Nythän tuo olisi joutilaana, onko joku kiinnostunut investoimaan. Kunto on siisti kun on ollut samassa puhtaassa varastossa ostosta asti. Saattaa olla vielä muutama litra löpöäkin tankissa.
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Huhti 05, 2021 12:36 pm
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Onpa vastaus maahantuojalta, että ei saa käyttää lämmittämiseen. Koristeena varmaan vaan
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
eikös nimikin kerro jo hallilämmitin..master..huh huh.. itellä toi pikkumasteri pelannu hyvin. pakoputkellinen ehdottomasti paluuta ei ole vanhaan. jotaki huoltoa noihin pitäisi tehdä mutta eipä sitten tarkempaa tietoa olekaan ohjekirjassa..suodatin on helpossa paikkaa vaihtaa tässä mallissa.
-
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Minulla on 22kw sisällekäryttävä kiinalainen.
Haisee, päätä ei ole särkenyt. Toki en lämmitä työtilaa kunnolla lämpimäksi, sen verran vaan ettei henki höyryä. Ilmanvaihto on hyvä (hatara rakennus)
Pitkäaikaiseen käyttöön ilman muuta sellainen joka tuuppaa pakokaasut ulos
Haisee, päätä ei ole särkenyt. Toki en lämmitä työtilaa kunnolla lämpimäksi, sen verran vaan ettei henki höyryä. Ilmanvaihto on hyvä (hatara rakennus)
Pitkäaikaiseen käyttöön ilman muuta sellainen joka tuuppaa pakokaasut ulos
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Onko masinisteilla halleissaan häkä- ja hiilidioksidihälyttimiä, vai onko päänsärky ainoa kaasuanturi? Ainakin niillä, joilla lämmittimet pukkaavat palokaasunsa halliin, hälyttimet voisivat olla paikallaan.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 1623
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Ei ois kyllä lainkaan huono idea!
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 623
- Liittynyt: La Touko 09, 2009 1:51 am
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Ainoa mihin 20 kw löpölämmitintä enää käytän on lähinnä maalaamotilan lämmitys ennen maalausta ja joskus kuivattamiseen. Ei samassa tilassa pysty pajassa tuntia kauempaa olemaan kun päätä kivistää. Melukin on infernaalinen.
-
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Kyl tuommonen airexi on hyvä ei tuu katkua eikä tuu kosteutta. Polttoaineen kulutus hyvin pieni. Ennen oli perinteinen pöhisevä hallilämmitin. Ei ikävä tule.
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Ulos ne on Airrexinkin palokaasut johdettava, ei pysty olemaan samassa tilassa johon palokaasut jäävät.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Kokeilepa Neste My polttoainetta Airrexissa, sellaisena aikana, jos joudut toimimaan siinä vieressä. Huomaat eron. Meillä toisessa hallissa, jossa on koneellinen tuuletus, ei kukaan edes huomannut hajua. Jopa hiomakoneen käytöstä tulee helpommin havaittava haju. Jos koppi on eristämätön ja tiivistämätön, ja siellä on räppänät, ei hiilidiksidipitoisuus ainakaan mittareilla katsottuna nouse, koska se lämmin henkäys myös poistuu tuuletusaukosta ulos.
Oli se vaan helppoa, kun puimuri ja koneet piti ottaa eri järjestykseen, niin laitoin pakkasyönä Airrexin +15 asteeseen, aamulla kävin laittamassa koneet ja puimakoneen käyntiin. Lähtivät kuin kesällä, eikä kynsiä kipristellyt tappeja ja sokkia painiskellessa.
Eikä polttoainetta kulunut edes yhtä mittarin tasomerkintääkään. Airrex toimii pienellä virralla, jopa akkuinvertterillä.
Airrexin moitteeksi on sanottava melkoisen korkea hinta, sekä se, että Airrexin "TV-tasopyörät" ovat onnettomat santapohjalla, nyt on hankittuna semmoinen teline, josta saa nostettua ja jossa on isommat pyörät. Kun vaan osaisi sen kasata siihen ympärille. Ehkä myös vesivanerilevyn päälle voisi asetella, niin on helpompi käännellä toimintaan ja laittaa perimmäiseen nurkkaan säilöön. 32 mm murske on hiukan karhiaa siellä Airrexin alla.
-SS-
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Airrexi oli päällä 3½ vuorokautta putkeen, parin asteen pakkasella. Ladossa laudoitus ilman välirimoja, lämpötila-asetus +10 - +12. Kokonaiskulutus oli noin 30 litraa, pakkasjakson jälkeen vesihelmillä ollut betonilattia oli yön yli käytyään kuiva, ja Fordin kasaus palasista olikin melko mukavaa hommaa, kun ei käsiä palellut, eikä märissä huurulimavettä tippuvissa osissa tarvinnut rukkasia kastella. Nosturilla kun tultiin isosta ovesta sisään, niin lämpö ei kokonaan kaikonnut, vaan lämpösäteilyn suunnassa lämmitti mukavasti. Sisään tuotu osa kuivui ja lämpisi kahvitauolla käynnin aikana.
Kuva: Ford kohta ajossa taas. Hytti ja etukuormaajarunko laitettiin paikalleen kuvan oton jälkeen.
Lämmitin näkyy vasemmassa alakulmassa, lisävaruusteena näkyy isopyöräinen kuljetusteline
"Isolohko" vaihdettu palovauriometsäkoneesta. Alkuperäinen 3.8 litran moottori puretaan keväämmällä ja kunnostutetaan, jos tarmoa riittää. Voi mennä 1. männän vaihdolla ja sylinterin pinnan tarkistuksella.
Poltin Airrexissa kolmea eri laatua: kuumassa vesisaavissa lämmitetyn polttoöljyn kesälaatua (laskettu pois 5600:sta ennen talvea) , normi talvilaadun polttoöljyä, ja lopuksi Neste MY, jotta kylmäsäilytyksessä ei muodostuisi mitään sakkoja. Kaikki toimivat hyvin ja hajutta. Mieleen tulevin asia Airrexissa on hiljaisuus, auttavalla käsiparilla oli vanha kuulovaurio, eikä olisi kuullut polttoainetöhön kohinassa mitään.
En olisi saanut projektia eteen päin ilman tuota lämmitintä. Toinen asia, mikä tuli mieleen, inhoni tuumaisiin pulttikokoihin kolmella erilaisella kierteellä syveni edelleen, vaikka Fortti onkin.
-SS-
Kuva: Ford kohta ajossa taas. Hytti ja etukuormaajarunko laitettiin paikalleen kuvan oton jälkeen.
Lämmitin näkyy vasemmassa alakulmassa, lisävaruusteena näkyy isopyöräinen kuljetusteline
"Isolohko" vaihdettu palovauriometsäkoneesta. Alkuperäinen 3.8 litran moottori puretaan keväämmällä ja kunnostutetaan, jos tarmoa riittää. Voi mennä 1. männän vaihdolla ja sylinterin pinnan tarkistuksella.
Poltin Airrexissa kolmea eri laatua: kuumassa vesisaavissa lämmitetyn polttoöljyn kesälaatua (laskettu pois 5600:sta ennen talvea) , normi talvilaadun polttoöljyä, ja lopuksi Neste MY, jotta kylmäsäilytyksessä ei muodostuisi mitään sakkoja. Kaikki toimivat hyvin ja hajutta. Mieleen tulevin asia Airrexissa on hiljaisuus, auttavalla käsiparilla oli vanha kuulovaurio, eikä olisi kuullut polttoainetöhön kohinassa mitään.
En olisi saanut projektia eteen päin ilman tuota lämmitintä. Toinen asia, mikä tuli mieleen, inhoni tuumaisiin pulttikokoihin kolmella erilaisella kierteellä syveni edelleen, vaikka Fortti onkin.
-SS-
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Hallinlämmitin diesel, pakokaasunpoistolla tai ilman poistoa
Mitä omia kokemuksia airrex niin ei kärytä ja lämmittää hyvin, löpökulutus maltillista näilläkin hinnoilla.
Jos sais joskus lämmintätilaa aikaiseksi on airrex valinta, talvella pajalla satunnaisesti niin pitää plussalla peruslämpö ja nostaa 15 kun alkaa hommiin.
Jos sais joskus lämmintätilaa aikaiseksi on airrex valinta, talvella pajalla satunnaisesti niin pitää plussalla peruslämpö ja nostaa 15 kun alkaa hommiin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Semrush [Bot] ja 35 vierailijaa