Ford 6610 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Ford 6610 keskustelua
En tiedä mitä olis pitänyt otsikoksi laittaa mutta ei tullut muutakaan mieleen.
Tälläinen 1985 vuoden neliveto tuli katseltua takatuupparin innoittamana kalustoon.
Lähinnä piti saada niittomurskaimen vetoon soveltuva butjettiluokan traktori jossa 1000rpm perä.Onhan se vähän kulahtaneen näköinen mutta teknillisesti toimiva.
Tunteja noin 7630
Kone tuli liikkeestä mutta samassa talossa ollut uudesta asti.
Turbo laitettu Ford liikkeessä melkein uutena.
Dualpoweri ja lisätankki löytyy.
Ajatuksena olisi jossain kohtaa siirtää Dualpowerin kytkin kojetaulun alta johkin helpompaan paikkaan esimerkiksi vaihdekepin päähän pitäisi vaan löytää sopiva nuppi missä olis keinukytkin päässä
Ohjekirjaa eivät muistaneet liikkeessä laittaa mukaan,odotellut tässä että posti sen toisi
Tämä ilmeisesti tarkoittaa kitkalukko öljyä:
Moottoriöljyt tuossa vaihdoin ja rivipumppuun myös
Jos etuakseliin vaihtaisi vielä öljyt ja syksymmällä sitten perään kun olivat niin kirkkaan näköiset vielä.
Jäähdytinnesteet olis hyvä vaihtaa varoiksi kanssa kunhan ensin vähän ajelee.
Tälläinen 1985 vuoden neliveto tuli katseltua takatuupparin innoittamana kalustoon.
Lähinnä piti saada niittomurskaimen vetoon soveltuva butjettiluokan traktori jossa 1000rpm perä.Onhan se vähän kulahtaneen näköinen mutta teknillisesti toimiva.
Tunteja noin 7630
Kone tuli liikkeestä mutta samassa talossa ollut uudesta asti.
Turbo laitettu Ford liikkeessä melkein uutena.
Dualpoweri ja lisätankki löytyy.
Ajatuksena olisi jossain kohtaa siirtää Dualpowerin kytkin kojetaulun alta johkin helpompaan paikkaan esimerkiksi vaihdekepin päähän pitäisi vaan löytää sopiva nuppi missä olis keinukytkin päässä
Ohjekirjaa eivät muistaneet liikkeessä laittaa mukaan,odotellut tässä että posti sen toisi
Tämä ilmeisesti tarkoittaa kitkalukko öljyä:
Moottoriöljyt tuossa vaihdoin ja rivipumppuun myös
Jos etuakseliin vaihtaisi vielä öljyt ja syksymmällä sitten perään kun olivat niin kirkkaan näköiset vielä.
Jäähdytinnesteet olis hyvä vaihtaa varoiksi kanssa kunhan ensin vähän ajelee.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
En tiedä onko sun ostokses ratti vai lattiavaihdekepillä, mutta ainakin lattiakeppisiin myytiin nuppia, missä oli se keinukytkin Dual Powerille, meilläkin on semmonen. Mielestäni ei ole hyvä,musta ja pitkä kuin n....rin mulkku, jatkaa vaan turhaan jo muutenkin heinäseipään mittasta vaihdekeppiä. On vielä niin hepponen että irtoaa ja retkottaa nykyään istuimen vieressä lattialla. Ainakin 6000 sarjan Valmeteissa on kepin päässä nuppia, jossa on keinukytkin etuvedolle, siitä vois saada rakennettua.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Joo se uudempi H-kaavioinen rattivaihde on tuo.
Ne Valmetin nupit kyllä mielessä kävikin
Sehän olis plussaa kun olis jenkaus sopiva jo valmiiksi
Ne Valmetin nupit kyllä mielessä kävikin
Sehän olis plussaa kun olis jenkaus sopiva jo valmiiksi
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1395
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Tarkista etuakselin keinun laakerointi, siellä voi olla väljää.
--JaGr
Ford 4610
Ford 4610
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Siinä Valmetin nupissa ei ole jenkaa ollenkaan, se on kahtena kappaleena, jotka puristetaan keppiputkeen pienillä pulteilla. Helppo sovittaa mihin keppiin tahansa, tosin ihan leikkikalulaatua on sekin.
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Eikö se lattiassa oleva nappi ole paljon kätevämpi käyttää kuin jossain ratti vaihteen kepin päässä oleva.
Itse tykkäsin tuosta lattia napista vaikka hyvin vähän kerkesin Fordilla ajaa.
Itse tykkäsin tuosta lattia napista vaikka hyvin vähän kerkesin Fordilla ajaa.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Joo vaihtoehto se lattiakytkin on myös.
Etuakselin takakeinussa oli se lukkopultti pyörimässä auki millä tappi kiinni.
Pyöritin sitä sen verran kiinni nyt ens hätään mitä näillä työkaluilla sai.
Täytyy asiaan vielä paneutua ennen puinteja.
Kuuluuko tuohon ZF akseliin ohjaukseen se iskunvaimennin
Netti sellaista tarjosi ja edestäpäin oikealla raidetangossa ja rungossa 2 korvakkoa onkin
Etuakselin takakeinussa oli se lukkopultti pyörimässä auki millä tappi kiinni.
Pyöritin sitä sen verran kiinni nyt ens hätään mitä näillä työkaluilla sai.
Täytyy asiaan vielä paneutua ennen puinteja.
Kuuluuko tuohon ZF akseliin ohjaukseen se iskunvaimennin
Netti sellaista tarjosi ja edestäpäin oikealla raidetangossa ja rungossa 2 korvakkoa onkin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3116
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Tuo näytti olevan ollilla hml myynnissä jonkin aikaa....kiersin ympäri joskus keväällä. Noissa kepeissä pitäisin ehkä lattiapolkimen.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Joo hämeenlinnasta tuli tosiaan
Tällä viikolla jotain 30 tuntia tuli ajettua kun oli rehuntekoa ja ihan hyvin tuntui toimivan.
Moottoriöljyn vuoto kytkimenkin lakkasi kun kaato atp tä öljyn sekaan
Menis nyt vuoden niin sais tuohon 5600 kytkimen vaihdettua ensin
Ei se sinänså kovin huono paikka ole se DP keinukytkin mittaritaulun allakaan kun asiaan tottunut
Tällä viikolla jotain 30 tuntia tuli ajettua kun oli rehuntekoa ja ihan hyvin tuntui toimivan.
Moottoriöljyn vuoto kytkimenkin lakkasi kun kaato atp tä öljyn sekaan
Menis nyt vuoden niin sais tuohon 5600 kytkimen vaihdettua ensin
Ei se sinänså kovin huono paikka ole se DP keinukytkin mittaritaulun allakaan kun asiaan tottunut
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Ei sopinut se lh osan myymä ohjauksen iskunvaimennin tähän mun fordiin
Lyhimmillään menis mutta pisimillään liian lyhyt
Mulla noin mitat traktorissa noin 34.5-54.5 cm
Onkohan noita kiinnitys versiota enemmän riippuen koneen vuosimallista mulla näin:
Paikallisen autovaraosa liikkeen myyjä epäili että heillä vois olla apua ongelmaan mutta se selviää ensi viikolla
Lyhimmillään menis mutta pisimillään liian lyhyt
Mulla noin mitat traktorissa noin 34.5-54.5 cm
Onkohan noita kiinnitys versiota enemmän riippuen koneen vuosimallista mulla näin:
Paikallisen autovaraosa liikkeen myyjä epäili että heillä vois olla apua ongelmaan mutta se selviää ensi viikolla
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Siihen ei käy tavallinen iskunvaimennin, koska sen pitää toimia vaakaasennossa.
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 8:16 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Itse löysin paikallisesta autovaraosaliikkeestä, jossain vanhemmassa mersussa juuri sama iskari ohjauksessa.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Niin löysin minäkin ilmeisesti 123 Mersun ohjauksen iskunvaimennin.
Tässä ZF (Sachs)numerokin jos joku tarttee 170 581 009
Mites nuo ohjauksen pystyakselin puslat niissä pieni välys
Onkohan tuohon nelivetoiseen omat osat vai ovatko samat kun takavedossa
Varaosakirja ei asiaa avannut oikein
Tässä ZF (Sachs)numerokin jos joku tarttee 170 581 009
Mites nuo ohjauksen pystyakselin puslat niissä pieni välys
Onkohan tuohon nelivetoiseen omat osat vai ovatko samat kun takavedossa
Varaosakirja ei asiaa avannut oikein
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Joulu 22, 2006 9:52 am
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Tohtiiko tässä ketjussa kysyä, mitä öljyä 1984 6610 perään. Rattivaihteilla ilman DP:tä ja perusulosotolla. Kiitos
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Märkäjarruperäöljyä, esim. Teboil Wetol.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Joulu 22, 2006 9:52 am
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Kiitos.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Mitäköhän tuollasesta alta 10000 tuntia ajetusta 6610 kehtaisi tarjota. Ulosotto puuttu, tai ainakin jotain osia siitä.
Hytitön lattiavaihteella, kepit sivussa.
Ruma on, ei ole säälitty.
Hytitön lattiavaihteella, kepit sivussa.
Ruma on, ei ole säälitty.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 3116
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
En montaa tonnia maksaisi, tuskin ehjä jos hyttikin kadonnut.
Raato ja jos vielä hidas vaijerimittari toimiiko edes, niin 10k pintaan tunteja noin vanhassa aikalailla.
Mulla on kumpikin mittari käytössä, vaijeri fordiin ei tunteja tule läheskään kuten taas digi tunti tunnista kyllä kertyy.
Hyvällä pidolla pelaa hienosti mutta vaikea uskoa jos osiakin kadonnu....kuva olis kiva
Raato ja jos vielä hidas vaijerimittari toimiiko edes, niin 10k pintaan tunteja noin vanhassa aikalailla.
Mulla on kumpikin mittari käytössä, vaijeri fordiin ei tunteja tule läheskään kuten taas digi tunti tunnista kyllä kertyy.
Hyvällä pidolla pelaa hienosti mutta vaikea uskoa jos osiakin kadonnu....kuva olis kiva
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
Onko vanha salaojakoneen alusta? Semmonen 6610 on paikkakunnalla pyörinyt. On ihan tehtaalta hytitön.TunturiPappa kirjoitti: ↑Su Elo 01, 2021 10:43 pm Mitäköhän tuollasesta alta 10000 tuntia ajetusta 6610 kehtaisi tarjota. Ulosotto puuttu, tai ainakin jotain osia siitä.
Hytitön lattiavaihteella, kepit sivussa.
Ruma on, ei ole säälitty.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Ford 6610 keskustelua
On juu, puhutaanko peräten samasta koneesta?Make kirjoitti: ↑Ma Elo 02, 2021 7:18 amOnko vanha salaojakoneen alusta? Semmonen 6610 on paikkakunnalla pyörinyt. On ihan tehtaalta hytitön.TunturiPappa kirjoitti: ↑Su Elo 01, 2021 10:43 pm Mitäköhän tuollasesta alta 10000 tuntia ajetusta 6610 kehtaisi tarjota. Ulosotto puuttu, tai ainakin jotain osia siitä.
Hytitön lattiavaihteella, kepit sivussa.
Ruma on, ei ole säälitty.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Garymies, jussi_oulu, Kaunotar, Maalari, Majestic-12 [Bot], Pataässä, Pontikka, Sami88, SPS1975, transit ja 61 vierailijaa