Ford 6610 keskustelua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

En tiedä mitä olis pitänyt otsikoksi laittaa mutta ei tullut muutakaan mieleen.
Kuva
Tälläinen 1985 vuoden neliveto tuli katseltua takatuupparin innoittamana kalustoon.
Lähinnä piti saada niittomurskaimen vetoon soveltuva butjettiluokan traktori jossa 1000rpm perä.Onhan se vähän kulahtaneen näköinen mutta teknillisesti toimiva.
Tunteja noin 7630
Kone tuli liikkeestä mutta samassa talossa ollut uudesta asti.
Turbo laitettu Ford liikkeessä melkein uutena.
Dualpoweri ja lisätankki löytyy.
Ajatuksena olisi jossain kohtaa siirtää Dualpowerin kytkin kojetaulun alta johkin helpompaan paikkaan esimerkiksi vaihdekepin päähän pitäisi vaan löytää sopiva nuppi missä olis keinukytkin päässä :D
Ohjekirjaa eivät muistaneet liikkeessä laittaa mukaan,odotellut tässä että posti sen toisi

Tämä ilmeisesti tarkoittaa kitkalukko öljyä:
Kuva
Moottoriöljyt tuossa vaihdoin ja rivipumppuun myös
Jos etuakseliin vaihtaisi vielä öljyt ja syksymmällä sitten perään kun olivat niin kirkkaan näköiset vielä.
Jäähdytinnesteet olis hyvä vaihtaa varoiksi kanssa kunhan ensin vähän ajelee.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
5424155
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 5424155 »

En tiedä onko sun ostokses ratti vai lattiavaihdekepillä, mutta ainakin lattiakeppisiin myytiin nuppia, missä oli se keinukytkin Dual Powerille, meilläkin on semmonen. Mielestäni ei ole hyvä,musta ja pitkä kuin n....rin mulkku, jatkaa vaan turhaan jo muutenkin heinäseipään mittasta vaihdekeppiä. On vielä niin hepponen että irtoaa ja retkottaa nykyään istuimen vieressä lattialla. Ainakin 6000 sarjan Valmeteissa on kepin päässä nuppia, jossa on keinukytkin etuvedolle, siitä vois saada rakennettua.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo se uudempi H-kaavioinen rattivaihde on tuo.
Ne Valmetin nupit kyllä mielessä kävikin
Sehän olis plussaa kun olis jenkaus sopiva jo valmiiksi
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
jagr
Viestit: 1395
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja jagr »

Tarkista etuakselin keinun laakerointi, siellä voi olla väljää.
--JaGr
Ford 4610
5424155
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 5424155 »

Siinä Valmetin nupissa ei ole jenkaa ollenkaan, se on kahtena kappaleena, jotka puristetaan keppiputkeen pienillä pulteilla. Helppo sovittaa mihin keppiin tahansa, tosin ihan leikkikalulaatua on sekin.
Valmetilla...
Viestit: 799
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Eikö se lattiassa oleva nappi ole paljon kätevämpi käyttää kuin jossain ratti vaihteen kepin päässä oleva.

Itse tykkäsin tuosta lattia napista vaikka hyvin vähän kerkesin Fordilla ajaa.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo vaihtoehto se lattiakytkin on myös.

Etuakselin takakeinussa oli se lukkopultti pyörimässä auki millä tappi kiinni.
Pyöritin sitä sen verran kiinni nyt ens hätään mitä näillä työkaluilla sai.
Täytyy asiaan vielä paneutua ennen puinteja.

Kuuluuko tuohon ZF akseliin ohjaukseen se iskunvaimennin
Netti sellaista tarjosi ja edestäpäin oikealla raidetangossa ja rungossa 2 korvakkoa onkin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
poweri
Viestit: 3116
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja poweri »

Tuo näytti olevan ollilla hml myynnissä jonkin aikaa....kiersin ympäri joskus keväällä. Noissa kepeissä pitäisin ehkä lattiapolkimen.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo hämeenlinnasta tuli tosiaan
Tällä viikolla jotain 30 tuntia tuli ajettua kun oli rehuntekoa ja ihan hyvin tuntui toimivan.
Moottoriöljyn vuoto kytkimenkin lakkasi kun kaato atp tä öljyn sekaan
Menis nyt vuoden niin sais tuohon 5600 kytkimen vaihdettua ensin

Ei se sinänså kovin huono paikka ole se DP keinukytkin mittaritaulun allakaan kun asiaan tottunut
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Ei sopinut se lh osan myymä ohjauksen iskunvaimennin tähän mun fordiin
Lyhimmillään menis mutta pisimillään liian lyhyt
Mulla noin mitat traktorissa noin 34.5-54.5 cm
Onkohan noita kiinnitys versiota enemmän riippuen koneen vuosimallista mulla näin:
Kuva
Kuva

Paikallisen autovaraosa liikkeen myyjä epäili että heillä vois olla apua ongelmaan mutta se selviää ensi viikolla
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja masankp »

Siihen ei käy tavallinen iskunvaimennin, koska sen pitää toimia vaakaasennossa.
jarvay
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 8:16 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Itse löysin paikallisesta autovaraosaliikkeestä, jossain vanhemmassa mersussa juuri sama iskari ohjauksessa.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Niin löysin minäkin ilmeisesti 123 Mersun ohjauksen iskunvaimennin.
Tässä ZF (Sachs)numerokin jos joku tarttee 170 581 009

Mites nuo ohjauksen pystyakselin puslat niissä pieni välys
Onkohan tuohon nelivetoiseen omat osat vai ovatko samat kun takavedossa
Varaosakirja ei asiaa avannut oikein
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
api
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2006 9:52 am
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja api »

Tohtiiko tässä ketjussa kysyä, mitä öljyä 1984 6610 perään. Rattivaihteilla ilman DP:tä ja perusulosotolla. Kiitos
Leukkumies
Viestit: 761
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Leukkumies »

Märkäjarruperäöljyä, esim. Teboil Wetol.
api
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2006 9:52 am
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja api »

Kiitos.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Mitäköhän tuollasesta alta 10000 tuntia ajetusta 6610 kehtaisi tarjota. Ulosotto puuttu, tai ainakin jotain osia siitä.
Hytitön lattiavaihteella, kepit sivussa.
Ruma on, ei ole säälitty.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
poweri
Viestit: 3116
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja poweri »

En montaa tonnia maksaisi, tuskin ehjä jos hyttikin kadonnut.
Raato ja jos vielä hidas vaijerimittari toimiiko edes, niin 10k pintaan tunteja noin vanhassa aikalailla.
Mulla on kumpikin mittari käytössä, vaijeri fordiin ei tunteja tule läheskään kuten taas digi tunti tunnista kyllä kertyy.
Hyvällä pidolla pelaa hienosti mutta vaikea uskoa jos osiakin kadonnu....kuva olis kiva :)
Make
Viestit: 1346
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Make »

TunturiPappa kirjoitti: Su Elo 01, 2021 10:43 pm Mitäköhän tuollasesta alta 10000 tuntia ajetusta 6610 kehtaisi tarjota. Ulosotto puuttu, tai ainakin jotain osia siitä.
Hytitön lattiavaihteella, kepit sivussa.
Ruma on, ei ole säälitty.
Onko vanha salaojakoneen alusta? Semmonen 6610 on paikkakunnalla pyörinyt. On ihan tehtaalta hytitön.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Ford 6610 keskustelua

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Make kirjoitti: Ma Elo 02, 2021 7:18 am
TunturiPappa kirjoitti: Su Elo 01, 2021 10:43 pm Mitäköhän tuollasesta alta 10000 tuntia ajetusta 6610 kehtaisi tarjota. Ulosotto puuttu, tai ainakin jotain osia siitä.
Hytitön lattiavaihteella, kepit sivussa.
Ruma on, ei ole säälitty.
Onko vanha salaojakoneen alusta? Semmonen 6610 on paikkakunnalla pyörinyt. On ihan tehtaalta hytitön.
On juu, puhutaanko peräten samasta koneesta?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Garymies, jussi_oulu, Kaunotar, Maalari, Majestic-12 [Bot], Pataässä, Pontikka, Sami88, SPS1975, transit ja 61 vierailijaa