Valmet 565:n uudelleenherätys

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
jussi77
Viestit: 4455
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Ei se varmaan niitä turhimpia varusteita ole, luopi edes jonkinlaiset selviytymisen mahikset. Isä oli ajellut 33:lla jo vuosikausia rankaa metsästä kunnes taipui äidin painostuksesta tekemään kaaren. Sitten hommasi nokka vänkärin roikkumaan nostolaitteisiin ja piti se kaari katkaista. Saisihan sen siihen tehtyä, mutta ei oo äitikään enää painostamassa. Aika hurjia paikkoja on toisinaan ja vielä se kuormaaja heilumassa.
Mökillä meni 565 nurin kun juontovinssin veto jumitti päälle. Suurimmat vauriot tuli etupäähän, syyläri ja pakosarja hajos ja konepeiton peltiosat kärsi. Tapäästä hajosi valmiiksi haperot kumivarsien päässä olevat valot.
tuukka1
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 7:29 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja tuukka1 »

Valmet pääsi viimein "oikeisiin hommiin", mutta ongelmia tuli esille. Klapikonetta pyörittäessä huomasin lämpöjen nousseen mittarin punaiselle alueelle ihan "tappiin asti". Tätä ennen olin tänään puuta ajanut pienissä erissä, eikä lämmöt silloin nousseet. Kierrokset klapikonetta pyörittäessä oli tyhjäkäynnillä, eli kuten pitäisikin(?).

Mikä tämän siis voi tehdä?

Joitain huomioita:
  • Jostain syystä syyläriin aamulla jouduin lisäämään 3 litraa jäähdytinnestettä, eli johonkin tämä katoaa?
  • Öljykorkki/mittatikku huohottaa. Tarkistin öljytason lämpöjen nousun jälkeen ja tämä oli laskenut alarajalle, vaikka tämä aamulla oli ylärajalla :?:
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja 361 »

tuukka1 kirjoitti: Su Huhti 04, 2021 5:28 pm Valmet pääsi viimein "oikeisiin hommiin", mutta ongelmia tuli esille. Klapikonetta pyörittäessä huomasin lämpöjen nousseen mittarin punaiselle alueelle ihan "tappiin asti". Tätä ennen olin tänään puuta ajanut pienissä erissä, eikä lämmöt silloin nousseet. Kierrokset klapikonetta pyörittäessä oli tyhjäkäynnillä, eli kuten pitäisikin(?).

Mikä tämän siis voi tehdä?

Joitain huomioita:
  • Jostain syystä syyläriin aamulla jouduin lisäämään 3 litraa jäähdytinnestettä, eli johonkin tämä katoaa?
  • Öljykorkki/mittatikku huohottaa. Tarkistin öljytason lämpöjen nousun jälkeen ja tämä oli laskenut alarajalle, vaikka tämä aamulla oli ylärajalla :?:
Tuollaisen öljymäärän häviäminen päivässä pitäisi kyllä näkyä muuallakin kuin öljytikussa. Annoitko olla sammuksissa hetken ennen mittatikun nostoa että öljy oli ehtinyt valua öljypohjaan.

Tuohon nestevajaukseen liittyen saattoi käydä niin että kone kävi vasta nyt kunnolla lämpimäksi ja siitä tuo nesteen vajaus. Jostain syystä mullakin lämpömittari nousee melko korkealle, aika lähelle punarajaa ennen termarin avautumista. Koskaan tuo ei kuitenkaan ole keittänyt eikä nestettä tarvitse lisäillä ja se tekee sen nimenomaan kun moottori ensikertaa saavuttaa käyntilämpötilansa käynnistyksen jälkeen. Näin toiminut 20 vuotta.
tuukka1
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 7:29 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja tuukka1 »

361 kirjoitti: Su Huhti 04, 2021 5:49 pm
tuukka1 kirjoitti: Su Huhti 04, 2021 5:28 pm Valmet pääsi viimein "oikeisiin hommiin", mutta ongelmia tuli esille. Klapikonetta pyörittäessä huomasin lämpöjen nousseen mittarin punaiselle alueelle ihan "tappiin asti". Tätä ennen olin tänään puuta ajanut pienissä erissä, eikä lämmöt silloin nousseet. Kierrokset klapikonetta pyörittäessä oli tyhjäkäynnillä, eli kuten pitäisikin(?).

Mikä tämän siis voi tehdä?

Joitain huomioita:
  • Jostain syystä syyläriin aamulla jouduin lisäämään 3 litraa jäähdytinnestettä, eli johonkin tämä katoaa?
  • Öljykorkki/mittatikku huohottaa. Tarkistin öljytason lämpöjen nousun jälkeen ja tämä oli laskenut alarajalle, vaikka tämä aamulla oli ylärajalla :?:
Tuollaisen öljymäärän häviäminen päivässä pitäisi kyllä näkyä muuallakin kuin öljytikussa. Annoitko olla sammuksissa hetken ennen mittatikun nostoa että öljy oli ehtinyt valua öljypohjaan.
Ehkä noin 15min odottelin, en tiennyt ottaa tuota huomioon, mutta pitäisikö tässä ajassa öljyn laskeutua? Traktori oli noin 4-5h käynnissä ja savutuksen pystyy silmin näkemään. Tämä ei kuitenkaan taida lämpötilaan olla mitenkään syynä?
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja 361 »

Kyllä se öljy ehti tuossa ajassa hyvinkin laskeutua
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Sekin saattaa pikeennyttää konetta, jos on pelkästään klapikonetta pyöritelty tyhjäkäynnillä. Moottorille tekis hyvää, kun saisi toisinaan kunnolla kuormaa ja kierroksia.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
jussi77
Viestit: 4455
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Isälle kävi niin, että 565 alkoi sylkemään jäähdytysnestettä ulos ja mahdollisesti lämpenikin. Oli moottorin korjaussetti jo odottelemassa ja sillon päätti sen rempan tehdä. Rempan jälkeen sama homma ja sitten vaihtoi termostaatin. Eli termari ei auennut.
Mulla kävi viikonloppuna niin, että piti vain hetken aikaa pitää pahvi V700 syylärin edessä, mutta unohdin ja sahattiin kenttäsahalla jonkun aikaa. Lämmön oli mittarin mukaan punarajalla ja selvästi oli sylkässyt vettä ulos, litran verran.
tuukka1
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 7:29 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja tuukka1 »

jussi77 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 9:33 am Isälle kävi niin, että 565 alkoi sylkemään jäähdytysnestettä ulos ja mahdollisesti lämpenikin. Oli moottorin korjaussetti jo odottelemassa ja sillon päätti sen rempan tehdä. Rempan jälkeen sama homma ja sitten vaihtoi termostaatin. Eli termari ei auennut.
Mulla kävi viikonloppuna niin, että piti vain hetken aikaa pitää pahvi V700 syylärin edessä, mutta unohdin ja sahattiin kenttäsahalla jonkun aikaa. Lämmön oli mittarin mukaan punarajalla ja selvästi oli sylkässyt vettä ulos, litran verran.
Mistä kohtaa tuon pitäis alkaa sylkemään nesteitä ulos? Yritin kyllä katsella vuotoja, mutta en mistään huomannut.

Käsikirjassa lukee toisena syynä moottorin kuumentumiselle tuulettimen hihnan löysyyden, jota en olekaan tarkistanut. Voisiko tuossa olla yksi syy siis ja ei taida olla vaikea kiristää? Käsikirjan mukaan pitäisi onnistua latausgeneraattorin korvakkeita kääntämällä.
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Mistä kohtaa tuon pitäis alkaa sylkemään nesteitä ulos?
Syylärin korkin vierestä lähtee ylivuotoputki maata kohti.
Kierrokset klapikonetta pyörittäessä oli tyhjäkäynnillä, eli kuten pitäisikin(?).
Millane kone on pyöritettävänä? Kyllä pilkekoneilla kierroksia oltava yleensä huomattavasti reilummin, kun tyhjäkännillä!?
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja 361 »

tuukka1 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 9:57 am
jussi77 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 9:33 am Isälle kävi niin, että 565 alkoi sylkemään jäähdytysnestettä ulos ja mahdollisesti lämpenikin. Oli moottorin korjaussetti jo odottelemassa ja sillon päätti sen rempan tehdä. Rempan jälkeen sama homma ja sitten vaihtoi termostaatin. Eli termari ei auennut.
Mulla kävi viikonloppuna niin, että piti vain hetken aikaa pitää pahvi V700 syylärin edessä, mutta unohdin ja sahattiin kenttäsahalla jonkun aikaa. Lämmön oli mittarin mukaan punarajalla ja selvästi oli sylkässyt vettä ulos, litran verran.
Mistä kohtaa tuon pitäis alkaa sylkemään nesteitä ulos? Yritin kyllä katsella vuotoja, mutta en mistään huomannut.

Käsikirjassa lukee toisena syynä moottorin kuumentumiselle tuulettimen hihnan löysyyden, jota en olekaan tarkistanut. Voisiko tuossa olla yksi syy siis ja ei taida olla vaikea kiristää? Käsikirjan mukaan pitäisi onnistua latausgeneraattorin korvakkeita kääntämällä.
Itse laittaisin vielä nesteitä oikeat määrät ja kävisin ajamassa koneen kuumaksi välillä mahdollisia vuotoja tarkkaillen, jonkinlaisella kuormituksella siis eikä paikallaan tyhjää käyttämällä. Ts sopivasti runtua pannuun.

Sitä lämpömittaria kannattaa tarkkailla siinä punarajan tuntumassa lähteekö laskemaan vai jatkaako nousua jos oikeasti keittää nousee lämpömittari viimeiset hetket melko joutuin, tappiin asti. Kannattaa ottaa myös huomioon että mittari voi näyttää liikaa.

Laser lämpömittari on hyvä noissa hommissa niin näkee
kannen, letkujen yms todellisen lämpötilan.
tuukka1
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 7:29 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja tuukka1 »

Tumppi 865 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 10:11 am
Kierrokset klapikonetta pyörittäessä oli tyhjäkäynnillä, eli kuten pitäisikin(?).
Millane kone on pyöritettävänä? Kyllä pilkekoneilla kierroksia oltava yleensä huomattavasti reilummin, kun tyhjäkännillä!?
Hakki Pilke OH60. Ehkä tyhjäkäynti taitaa olla väärin sanottu, koska jonkinverran kierroksia lisättävä, jotta klapikone pyörii.
361 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 11:29 am Itse laittaisin vielä nesteitä oikeat määrät ja kävisin ajamassa koneen kuumaksi välillä mahdollisia vuotoja tarkkaillen, jonkinlaisella kuormituksella siis eikä paikallaan tyhjää käyttämällä. Ts sopivasti runtua pannuun.

Sitä lämpömittaria kannattaa tarkkailla siinä punarajan tuntumassa lähteekö laskemaan vai jatkaako nousua jos oikeasti keittää nousee lämpömittari viimeiset hetket melko joutuin, tappiin asti. Kannattaa ottaa myös huomioon että mittari voi näyttää liikaa.

Laser lämpömittari on hyvä noissa hommissa niin näkee
kannen, letkujen yms todellisen lämpötilan.
Tämä taitaa olla helpoin keino. Vaikea toki saada kovaan rasitukseen, kun traktorilla ei muuta käyttöä juuri ole, kuin klapikoneen perässä oleminen. Ulosoton käyttäminen ja/tai sen liian alhaisilla kierroksilla käyttäminen ei pitäisi varmaankaan vaikuttaa lämpöihin mitenkään? Myös ulosoton kytkeminen vaikuttaa erikoiselta, koska nuppia pitää nostaa aika voimalla ja sen jälkeen nuppi liikkuu "vapaana" ylösalas.
HAlosseppä
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja HAlosseppä »

Jos ne lämmöt nousee edelleen sinne 100 huiteille sammuta kone. Kokeile kädellä onko jäähdyttimen keskiosa ja yläosa kuuma.
Jos on niin lämmöt nousee jostain syystä liian ylös.
Jos kylmä tai haalea, termostaatti jumissa, eli uusintaan.
Lyhyessä ajossa ei ehi nostaa lämpöä mutta tuntikausien pikkukuorma nostaa.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja 361 »

tuukka1 kirjoitti: Ti Huhti 06, 2021 10:01 pm
Tumppi 865 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 10:11 am
Kierrokset klapikonetta pyörittäessä oli tyhjäkäynnillä, eli kuten pitäisikin(?).
Millane kone on pyöritettävänä? Kyllä pilkekoneilla kierroksia oltava yleensä huomattavasti reilummin, kun tyhjäkännillä!?
Hakki Pilke OH60. Ehkä tyhjäkäynti taitaa olla väärin sanottu, koska jonkinverran kierroksia lisättävä, jotta klapikone pyörii.
361 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 11:29 am Itse laittaisin vielä nesteitä oikeat määrät ja kävisin ajamassa koneen kuumaksi välillä mahdollisia vuotoja tarkkaillen, jonkinlaisella kuormituksella siis eikä paikallaan tyhjää käyttämällä. Ts sopivasti runtua pannuun.

Sitä lämpömittaria kannattaa tarkkailla siinä punarajan tuntumassa lähteekö laskemaan vai jatkaako nousua jos oikeasti keittää nousee lämpömittari viimeiset hetket melko joutuin, tappiin asti. Kannattaa ottaa myös huomioon että mittari voi näyttää liikaa.

Laser lämpömittari on hyvä noissa hommissa niin näkee
kannen, letkujen yms todellisen lämpötilan.
Tämä taitaa olla helpoin keino. Vaikea toki saada kovaan rasitukseen, kun traktorilla ei muuta käyttöä juuri ole, kuin klapikoneen perässä oleminen. Ulosoton käyttäminen ja/tai sen liian alhaisilla kierroksilla käyttäminen ei pitäisi varmaankaan vaikuttaa lämpöihin mitenkään?
Onko mahdollista käydä ajamassa koneella tiellä?
tuukka1
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 7:29 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja tuukka1 »

HAlosseppä kirjoitti: Ti Huhti 06, 2021 11:55 pm Jos ne lämmöt nousee edelleen sinne 100 huiteille sammuta kone. Kokeile kädellä onko jäähdyttimen keskiosa ja yläosa kuuma.
Jos on niin lämmöt nousee jostain syystä liian ylös.
Jos kylmä tai haalea, termostaatti jumissa, eli uusintaan.
Lyhyessä ajossa ei ehi nostaa lämpöä mutta tuntikausien pikkukuorma nostaa.
Täytyypä kokeilla tätäkin, kiitoksia vinkistä! Tosin seuraavaan kertaan menee vielä pari viikkoa aikaa välimatkan takia, mutta hyvä kuitenkin tietää mitä pitäisi tehdä.
361 kirjoitti: Ke Huhti 07, 2021 6:49 am Onko mahdollista käydä ajamassa koneella tiellä?
Laillista estettä tälle ei ole, mutta talviketjut on renkaissa. Hirveän kovaa vauhtia en niillä uskalla päästää ja liikaa vaivaa ottaa myös poiskaan, kun pitkiä matkoja ei ole tarve ajella. :oops:
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja 361 »

Koneelle tekee välillä hyvää kun sitä käy välillä kuormittamassa= puhdistuu.
steami

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja steami »

Ihan kerron omista kokemuksistani. Valmet 565 ollut 35 vuotta pihassa ja sen temput tulleet tutuksi.

Joskus 20 vuotta sitten se ruoja nostalti lämmöt ylös ja vedet pihalle joka kerta, kun vaan lähdin sillä reissuun. Noin 5 km maantieajon jälkeen alkoi lämmöt nousta ...
Vaihdoin termostaatin ja tein jopa konerempan (muista syistä). Se ylikuumeneminen vain vaivasi silloin tällöin..
Sitten tein sellaisen tempun, että porasin termostaatin läppään 2mm reijän.
Ongelmat loppui siihen paikkaan.
Päättelin, että olisikohan siellä kannessa tai jossain hyvin pieni vuoto, joka tekee painetta lohkon puolelle termostaatin ollessa kiinni.
Tämä paine työntää lohkosta jäähdytysveden alavesiletkun kautta syyläriin ja korkin kautta lopulta ulos.
Öljyn sekaan ei vettä ilmaannu, eikä pakkasnestettä tarvitse lisätä mielestäni normaalia enemmän..
Valmetilla...
Viestit: 795
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

steami kirjoitti: Pe Huhti 09, 2021 7:52 pm Ihan kerron omista kokemuksistani. Valmet 565 ollut 35 vuotta pihassa ja sen temput tulleet tutuksi.

Joskus 20 vuotta sitten se ruoja nostalti lämmöt ylös ja vedet pihalle joka kerta, kun vaan lähdin sillä reissuun. Noin 5 km maantieajon jälkeen alkoi lämmöt nousta ...
Vaihdoin termostaatin ja tein jopa konerempan (muista syistä). Se ylikuumeneminen vain vaivasi silloin tällöin..
Sitten tein sellaisen tempun, että porasin termostaatin läppään 2mm reijän.
Ongelmat loppui siihen paikkaan.
Päättelin, että olisikohan siellä kannessa tai jossain hyvin pieni vuoto, joka tekee painetta lohkon puolelle termostaatin ollessa kiinni.
Tämä paine työntää lohkosta jäähdytysveden alavesiletkun kautta syyläriin ja korkin kautta lopulta ulos.
Öljyn sekaan ei vettä ilmaannu, eikä pakkasnestettä tarvitse lisätä mielestäni normaalia enemmän..
Jos termostaatti oli vain hidas? Jos nyt muistan oikein niin 602 Valmetissa menee reikä termostastin vierestä termostastin ohi että reagoi ajoissa. Vai oliko se jossain muussa moottorissa.

Isä kertoili että Perkinsiin tuli jossain vaiheessa kanssa umpinaisella laipalla oleva termostaatti, keitti alussa helposti mutta huoltomies käski porata termostaatin laippaan reiän niin se ongelma oli ohi.
steami

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja steami »

Valmetilla... kirjoitti: Pe Huhti 09, 2021 8:15 pm
steami kirjoitti: Pe Huhti 09, 2021 7:52 pm Ihan kerron omista kokemuksistani. Valmet 565 ollut 35 vuotta pihassa ja sen temput tulleet tutuksi.

Joskus 20 vuotta sitten se ruoja nostalti lämmöt ylös ja vedet pihalle joka kerta, kun vaan lähdin sillä reissuun. Noin 5 km maantieajon jälkeen alkoi lämmöt nousta ...
Vaihdoin termostaatin ja tein jopa konerempan (muista syistä). Se ylikuumeneminen vain vaivasi silloin tällöin..
Sitten tein sellaisen tempun, että porasin termostaatin läppään 2mm reijän.
Ongelmat loppui siihen paikkaan.
Päättelin, että olisikohan siellä kannessa tai jossain hyvin pieni vuoto, joka tekee painetta lohkon puolelle termostaatin ollessa kiinni.
Tämä paine työntää lohkosta jäähdytysveden alavesiletkun kautta syyläriin ja korkin kautta lopulta ulos.
Öljyn sekaan ei vettä ilmaannu, eikä pakkasnestettä tarvitse lisätä mielestäni normaalia enemmän..
Jos termostaatti oli vain hidas? Jos nyt muistan oikein niin 602 Valmetissa menee reikä termostastin vierestä termostastin ohi että reagoi ajoissa. Vai oliko se jossain muussa moottorissa.

Isä kertoili että Perkinsiin tuli jossain vaiheessa kanssa umpinaisella laipalla oleva termostaatti, keitti alussa helposti mutta huoltomies käski porata termostaatin laippaan reiän niin se ongelma oli ohi.
Ehkä tästä on apua aloittajalle... :-)
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja valaut »

tuukka1 kirjoitti: Su Huhti 04, 2021 5:28 pm
  • Öljykorkki/mittatikku huohottaa. Tarkistin öljytason lämpöjen nousun jälkeen ja tämä oli laskenut alarajalle, vaikka tämä aamulla oli ylärajalla :?:
Omakin huohottaa huonon 10 v säilytyksen johdosta, mutta ei tuo ihan noin paljon haukkaa öljyä.

Käsittääkseni pitkään vain "seisomaan" jätettyjen koneiden ongelma ainakin. Männänrenkaat tai mikä onkaan juurisyy. Asiasta enemmän tietävät osaavat ottaa kantaa.
tuukka1
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 7:29 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja tuukka1 »

Tänään käyty Valmettia ulkoiluttamassa helteessä. Tosiaan viimeksi oli lämpöongelmia, joten arvelutti miten käy näin kuumalla. Ennen käyttöä lisäsin lähes viisi litraa jäähdytys estettä, eli tässä taisi olla syy, miksi viimeksi lämmöt oli kovilla... Klapikone oli käytössä pari tuntia, jonka jälkeen tarkistin lisätä taas jäähdytysnestettä sisään, jota ehkä muutama desi taas meni lisää. Tämän jälkeen muutaman tunnin klapikoneen perässä oloa ja toimi kuin unelma edelleen. Lämmöt olivat koko päivän ajan normaalit noin 60 astetta, vaikka helteessä paistateltiin. Johonkin nesteteet kuitenkin katoavat, koska aika isoja lisäyksiä pitää tehdä? Öljyn mittatikku näyttää ihan normaalia, joten sinne ne eivät katoa. Syylärin ylivuotoputkesta ei myöskään tule mitään.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: puukuski, Semrush [Bot], zukka ja 49 vierailijaa