Valmet 565:n uudelleenherätys

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
SSe
Viestit: 575
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja SSe »

tuukka1 kirjoitti: To Touko 13, 2021 6:58 pm Tänään käyty Valmettia ulkoiluttamassa helteessä. Tosiaan viimeksi oli lämpöongelmia, joten arvelutti miten käy näin kuumalla. Ennen käyttöä lisäsin lähes viisi litraa jäähdytys estettä, eli tässä taisi olla syy, miksi viimeksi lämmöt oli kovilla... Klapikone oli käytössä pari tuntia, jonka jälkeen tarkistin lisätä taas jäähdytysnestettä sisään, jota ehkä muutama desi taas meni lisää. Tämän jälkeen muutaman tunnin klapikoneen perässä oloa ja toimi kuin unelma edelleen. Lämmöt olivat koko päivän ajan normaalit noin 60 astetta, vaikka helteessä paistateltiin. Johonkin nesteteet kuitenkin katoavat, koska aika isoja lisäyksiä pitää tehdä? Öljyn mittatikku näyttää ihan normaalia, joten sinne ne eivät katoa. Syylärin ylivuotoputkesta ei myöskään tule mitään.
Ei nyt ongelmaan liittyne, mutta 60 astetta on kyllä liian vähän, käy kylmänä. Toimiiko lämpömittari?
tuukka1
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 7:29 pm
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja tuukka1 »

SSe kirjoitti: To Touko 13, 2021 9:18 pm
tuukka1 kirjoitti: To Touko 13, 2021 6:58 pm Tänään käyty Valmettia ulkoiluttamassa helteessä. Tosiaan viimeksi oli lämpöongelmia, joten arvelutti miten käy näin kuumalla. Ennen käyttöä lisäsin lähes viisi litraa jäähdytys estettä, eli tässä taisi olla syy, miksi viimeksi lämmöt oli kovilla... Klapikone oli käytössä pari tuntia, jonka jälkeen tarkistin lisätä taas jäähdytysnestettä sisään, jota ehkä muutama desi taas meni lisää. Tämän jälkeen muutaman tunnin klapikoneen perässä oloa ja toimi kuin unelma edelleen. Lämmöt olivat koko päivän ajan normaalit noin 60 astetta, vaikka helteessä paistateltiin. Johonkin nesteteet kuitenkin katoavat, koska aika isoja lisäyksiä pitää tehdä? Öljyn mittatikku näyttää ihan normaalia, joten sinne ne eivät katoa. Syylärin ylivuotoputkesta ei myöskään tule mitään.
Ei nyt ongelmaan liittyne, mutta 60 astetta on kyllä liian vähän, käy kylmänä. Toimiiko lämpömittari?
"Toimii", eli ei hajua näyttääkö tietenkään täysin oikein, eikä minulla hajua millainen mittari siinä loppujen lopuksi on.
jussi77
Viestit: 4417
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

jäähdyttäjän edessä olevalla kaihtimella saapi säädettyä. mullakin on aika nihkeä lämpenemään ja kaihdin on aina edessä. jos lämmöt alkaa mennä punaiselle niin sitten avaan hiukan. Rohkeasti vaan antaa lämpöjen nousta, termostaatin avautumisen 90 asteen tienoilla kyllä huomaa mittarissa.
-Masa-
Viestit: 1353
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja -Masa- »

Tuollaisella infrapunalämpömittarilla saa vähän osviittaa, mitä on moottorin lämpötila. Ja investointi ei ole kovin suuri, parin kympin luokkaa halvimmat. Ja kyllähän sen tietysti suuruusluokan saa jo vesiletkusta kiinnipitämällä :lol:
MF 4245 -98
SSe
Viestit: 575
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valmet 565:n uudelleenherätys

Viesti Kirjoittaja SSe »

jussi77 kirjoitti: Pe Touko 14, 2021 7:40 am jäähdyttäjän edessä olevalla kaihtimella saapi säädettyä. mullakin on aika nihkeä lämpenemään ja kaihdin on aina edessä. jos lämmöt alkaa mennä punaiselle niin sitten avaan hiukan. Rohkeasti vaan antaa lämpöjen nousta, termostaatin avautumisen 90 asteen tienoilla kyllä huomaa mittarissa.
Termarin vaihto auttanee.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Google [Bot], Semrush [Bot] ja 62 vierailijaa