Ford 7610 4wd ohjaus
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 6:57 pm
- Viesti:
Ford 7610 4wd ohjaus
-83 neliveto Ford, ohjaustehostimella. On melko jäykkä käännellä, kun kierroksia koneessa yli 1000 niin helpottaa. Ei ole kuormaaja eikä isosti etupainoja. Öljyn ja suodattimen olen vaihtanut hiljattain. Tämä ominaisuus (vai vika?) on ollut alusta lähtien eli useamman vuoden. Ei vaan meinaa tottua. Siis, onko jotain tehtävissä helposti/halvalla? Onko pumpussa jotain säätöjä, tai onko saatavilla tehokkaampaa pumppua järki hintaan? Orbi olisi tietysti kiva mutta..
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
On vika eikä ominaisuus, kyllä ne on kevyitä käännellä kunnossa ollessaan, ja on kyllä ens kerta kun kuulen että on viallinen. Ensimmäiseksi tutkisin olisko tehostin sylinterin tiivisteet alkaneet vuotaa sisäisesti. Toinen on sitten tietysti väljäksi mennyt pumppu. mutta se ei kyllä normaali käytöllä hajoa, mutta tietysti jos olis kuivana käytetty. Kovalla pakkasella ne tahtoo vuotaa vähän ulospäin, kun tiivisteet kovettuu, ja jotkut vuotaa hiljalleen öljyään moottoriin. Tehonsa menettänyttä en ole nähnyt, mutta maailmassa on monta ihmeellistä asiaa.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
On ominaisuus. Uudella samanlaisella tehostetun ohjauksen pumpulla voit koittaa sitä parantaa. Onko paljon tunteja? Tehokkaamman (orbitrolimallin) ohj.teh.pumpun jos erehdyt siihen laittamaan niin hajoaa se tehostettu ohjaussimpukka, ei siellä systeemissä minkäänlaista sylinteriä ole . Elikkä tuommonen uusi vastaava pumppu tilalle: https://www.ikh.fi/fi/tehostimen-pumppu ... 9440-f0387 Pitää huomioida tuossa että tuo paineputken liitäntä tulee tuossa suoraan ulos, uudemmassa orbin pumpussa siinä on 90 asteen kulma taaksepäin, semmoista ei simpukkaohjauksiseen saa laittaa. On kyllä harvinaisen tyhmä aataminaikuinen systeemi tuommonen tehostettu simpukka tuon ajan nelivetoraktoriin, siihen vielä sitte etukuormain niin...
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Jos se kuormain olisi nokalla,niin kannattaisi pitää aina muutama ohjauksen vääntiö matkassa mukana,niitä menee kuin leipää. Todella surkea esitys tuo ohjaus noissa kuten Leukkumies jo totesi.
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Jos tyhjänä jäykkä kääntää on pumpussa vikaa jatai jostain vuotaa, en ole nähnyt ehjää jäykkää tehostinta fordissa.
Pumppu on helppo tiivistää eli stefat ja o renkaat uusiksi. Uusia pumppuja saattaa olla tarvikepaskaa
seassa että laadukas kannattaa laittaa jos vaihtaa.
Tänä kesänä purin kutos fordin pumpun kun alkoi vuotaa lohkojen välistä. Otin sen irki ja purin, uudet tiivisteet oli 21e marjakankaalla. Suodatin oli mallia tarvike ja toinen pääty irti....taas skeidaa myyty, laitoin toisen valmistajan sutarin jossa kumitiiviste.
Jos vaihtaa uuden pumpun katselin Sixtekiltä Dynamatic pumppua jos sillä mitään tekee.
Voihan tuollainen vanhempi kymppisarjan tehostin olla heikompi mutta herkkiä ne on jos kunnossa.
Meillä ei ole yksikään tehostin hajonnu, toi 4600 -81 on kuormaajalla ja kevyt käännellä, näyttää kestävän 40v ilman suurempia remontteja joka vuosi pellolla töissä.
Pumppu on helppo tiivistää eli stefat ja o renkaat uusiksi. Uusia pumppuja saattaa olla tarvikepaskaa
seassa että laadukas kannattaa laittaa jos vaihtaa.
Tänä kesänä purin kutos fordin pumpun kun alkoi vuotaa lohkojen välistä. Otin sen irki ja purin, uudet tiivisteet oli 21e marjakankaalla. Suodatin oli mallia tarvike ja toinen pääty irti....taas skeidaa myyty, laitoin toisen valmistajan sutarin jossa kumitiiviste.
Jos vaihtaa uuden pumpun katselin Sixtekiltä Dynamatic pumppua jos sillä mitään tekee.
Voihan tuollainen vanhempi kymppisarjan tehostin olla heikompi mutta herkkiä ne on jos kunnossa.
Meillä ei ole yksikään tehostin hajonnu, toi 4600 -81 on kuormaajalla ja kevyt käännellä, näyttää kestävän 40v ilman suurempia remontteja joka vuosi pellolla töissä.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Itsellä siinä mitä tuommosella ek:lla varustettuna suhasin niin katkes se sivuraidetangon simpukan pään nivelen kartio-osa kesken päisteen kynnön vakoa ylittäessä, jäi puolet siitä kartiosta sinne vääntiöön
No ei muuta ku sielä kynnöspellolla ottaa loppukin kartiosta pois sieltä vääntiöstä lekaa apuna käyttäen ja raidetangon takaosa kouraan (siitä jo joku oli tehny huoltoystävällisen ettei tarvinnu koko tankoa irrottaa), sitte vaan se entinen rt-pää rälläköidä irti siitä ja uusi ko. traktorimallin ns. ulompi rt-pää (on sama pää kuin sivuraidetangossa) työntää sinne putken sisään ja hitsillä kiinni kuten entinenkin oli sepitetty. Ja taas mentiin. En epäile yhtään etteikö vääntiötkin paukkuisi kun ohjausta joutuu voimalla ahtaissa paikoissa kääntämään. Itse en juuri yrittänytkään rattia kääntää muuten kuin liikkeessä, Peräkärryn peruuttaminen ahtaaseen paikkaan oli melkoisen mieleenjäävää touhua kera kyseisen ohjauksen, kierroksia piti olla koneessa.
No ei muuta ku sielä kynnöspellolla ottaa loppukin kartiosta pois sieltä vääntiöstä lekaa apuna käyttäen ja raidetangon takaosa kouraan (siitä jo joku oli tehny huoltoystävällisen ettei tarvinnu koko tankoa irrottaa), sitte vaan se entinen rt-pää rälläköidä irti siitä ja uusi ko. traktorimallin ns. ulompi rt-pää (on sama pää kuin sivuraidetangossa) työntää sinne putken sisään ja hitsillä kiinni kuten entinenkin oli sepitetty. Ja taas mentiin. En epäile yhtään etteikö vääntiötkin paukkuisi kun ohjausta joutuu voimalla ahtaissa paikoissa kääntämään. Itse en juuri yrittänytkään rattia kääntää muuten kuin liikkeessä, Peräkärryn peruuttaminen ahtaaseen paikkaan oli melkoisen mieleenjäävää touhua kera kyseisen ohjauksen, kierroksia piti olla koneessa.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 6:57 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Järjestelmä on ulospäin tiivis. Voiko pumpun sisältä joku tiiviste vuotaa, tarkoitan että kannattaisiko koittaa sillä tiivistesarjalla vielä? Ja kai siinä jossain paineventtiili on pakko olla? Hyvä tietää siis että on vika eikä ominaisuus. Tieajossa mielestäni hyvä tuo simpukkaohjaus
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Onko öljy ATF:ffää? Mikäli on, niin paksumpi öljy esim Mobilfluid 426 parantaa hiukan tilannetta erityisesti kuumalla koneella.
Ellei tehosta kylmänäkään normaalisti, niin silloin ei öljyvaihto auta.
Ellei tehosta kylmänäkään normaalisti, niin silloin ei öljyvaihto auta.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 6:57 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Et taida tuntea fordeja ollenkaan, nimittäin tuossa on simpukkatehostin. Jos tuo on paljon ajettu, niin pumppu saattaa olla jo harva ja siihen pieni elvytys on laittaa normaali moottoriöljy täyttökorkin alareunaa myöten. Tuo simpukkatehostin on kyllä paljon parempi kuin orbitrooliohjaus koska on jonkunmoinen tuntuma, esim. tieajossa. 7610 tehostussysteemi on vähän liian alamittanen isoon nelivetoon, se on sama mikä oli 2-vetosissakin. Mun 15000h ajetussa 7610.ssä oli samaa vikaa, ettei jaksanut kääntyä pienillä kierroksilla ja parani hieman öljyn vaihdolla jäykempiin. Olkaakselit kannattaa pitää hyvässä rasvassa ja riittävästi ilmaa renkaissa.5424155 kirjoitti: ↑To Heinä 09, 2020 9:23 pm On vika eikä ominaisuus, kyllä ne on kevyitä käännellä kunnossa ollessaan, ja on kyllä ens kerta kun kuulen että on viallinen. Ensimmäiseksi tutkisin olisko tehostin sylinterin tiivisteet alkaneet vuotaa sisäisesti. Toinen on sitten tietysti väljäksi mennyt pumppu. mutta se ei kyllä normaali käytöllä hajoa, mutta tietysti jos olis kuivana käytetty. Kovalla pakkasella ne tahtoo vuotaa vähän ulospäin, kun tiivisteet kovettuu, ja jotkut vuotaa hiljalleen öljyään moottoriin. Tehonsa menettänyttä en ole nähnyt, mutta maailmassa on monta ihmeellistä asiaa.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Noo.. on niitten kans nyt vähän tullut rekuttua, mutta tuli kyllä emämöläys kun luulin että 7610 on alusta asti ollut uudemmalla ohjauksella. Kyllä meilläkin se simpukkaohjaus joskus vaati remonttia 6600ssa, jossa oli kuormaaja.masankp kirjoitti: ↑Pe Heinä 10, 2020 11:29 amEt taida tuntea fordeja ollenkaan, nimittäin tuossa on simpukkatehostin. Jos tuo on paljon ajettu, niin pumppu saattaa olla jo harva ja siihen pieni elvytys on laittaa normaali moottoriöljy täyttökorkin alareunaa myöten. Tuo simpukkatehostin on kyllä paljon parempi kuin orbitrooliohjaus koska on jonkunmoinen tuntuma, esim. tieajossa. 7610 tehostussysteemi on vähän liian alamittanen isoon nelivetoon, se on sama mikä oli 2-vetosissakin. Mun 15000h ajetussa 7610.ssä oli samaa vikaa, ettei jaksanut kääntyä pienillä kierroksilla ja parani hieman öljyn vaihdolla jäykempiin. Olkaakselit kannattaa pitää hyvässä rasvassa ja riittävästi ilmaa renkaissa.5424155 kirjoitti: ↑To Heinä 09, 2020 9:23 pm On vika eikä ominaisuus, kyllä ne on kevyitä käännellä kunnossa ollessaan, ja on kyllä ens kerta kun kuulen että on viallinen. Ensimmäiseksi tutkisin olisko tehostin sylinterin tiivisteet alkaneet vuotaa sisäisesti. Toinen on sitten tietysti väljäksi mennyt pumppu. mutta se ei kyllä normaali käytöllä hajoa, mutta tietysti jos olis kuivana käytetty. Kovalla pakkasella ne tahtoo vuotaa vähän ulospäin, kun tiivisteet kovettuu, ja jotkut vuotaa hiljalleen öljyään moottoriin. Tehonsa menettänyttä en ole nähnyt, mutta maailmassa on monta ihmeellistä asiaa.
-
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 4:48 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Joskus siihen pumppuun myytiin tiivistesarjaa... tämän päivän tilannetta en tiedä kun on paljon aikaa kulunut edellisestä kerrasta.SauliS kirjoitti: ↑To Heinä 09, 2020 11:25 pm Järjestelmä on ulospäin tiivis. Voiko pumpun sisältä joku tiiviste vuotaa, tarkoitan että kannattaisiko koittaa sillä tiivistesarjalla vielä? Ja kai siinä jossain paineventtiili on pakko olla? Hyvä tietää siis että on vika eikä ominaisuus. Tieajossa mielestäni hyvä tuo simpukkaohjaus
Simpukkatehosteisen ohjauksen paineenrajoitusventtiili on siellä pumpun kyljessä, eli kun ottaa säiliön pois, niin siellä se näkyy. Sen saa purettua ja säädettyä laittamalla ohuita prikkoja jousen alle tms. Ehkä kannattaa kuitenkin mitata paineet ensin. Muistaakseni pitäisi olla jossain 90 - 110 bar luokkaa. Aikanaan näitä säädettiin jo luovutushuollossa vallankin jos koneeseen tuli etukuormaaja, mutta liikaa ei saa paineita nostaa, koska korkeampi paine alkaa rasittamaan simpukan sivuluukun tiivistettä.
Aiemmin joku mainitsikin, että orbimallin pumppua ei saa tähän laittaa ja syy on juuri siinä, että siinä ei ole paineenrajoitusventtiiliä, vaan se sijaitsee orbitrolin kyljessä. Jos tällainen vahinko käy, niin aivan varmasti öljy löytää tiensä ulos jostain muualta.
Tarkoituksenmukainen on aina kaunista.
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 7610 4wd ohjaus
Maramiehen ohje fiksu ja selkeä. Tuskin siellä riittävää painetta jos pikkukierroksilla jäykkä käännellä.
Pumppu pöydälle, pesu ja purku. Tiivisteet saa tarvikkeena eli stefa ja o renkaat. Öljy hieman paksumpi ja kevyt simmaus paineventtiilille, putsaa ja tutkii sen samalla.
Aika varmasti ohjaus paranee, ei se uus ole enää 37v jälkeen. Jos tuo vanhamalli on ollut rajoilla uutenakin etukuormaajalla on vanhana pikkuviritys paikallaan.
Pumppu pöydälle, pesu ja purku. Tiivisteet saa tarvikkeena eli stefa ja o renkaat. Öljy hieman paksumpi ja kevyt simmaus paineventtiilille, putsaa ja tutkii sen samalla.
Aika varmasti ohjaus paranee, ei se uus ole enää 37v jälkeen. Jos tuo vanhamalli on ollut rajoilla uutenakin etukuormaajalla on vanhana pikkuviritys paikallaan.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa