IH 533 vaihteet
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 5:57 pm
- Viesti:
IH 533 vaihteet
natikan vaihteet traktorin liikkuessa tahdomennä päälle,paikallaan olessa käydessä ja kylmänä menee kohtalaisesti koneen ajossa lämmitessä tökkää vaihe kuin seinään vaihevivulla ja kytkimellä leikkimällä jotenkin saa päälle. On sykronoitu vaihteisto,öljy G5 suositus manuaalissa G4, vaihdettu reilu 10v sitten.Vaihde vapaalla betonilattialla ryömintää. Kytkimen juorureijästä ei öljyä, kytkin poljin ollut aina tosi kevyt painaa pitää hyvin ajoa kesäisin tosi vähä ehkä parikymentä tuntia. Olisiko apua jos vaihtasi perinteiset G4 öljyn vaihteistoöljy Ep 80W-90
-
- Viestit: 221
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2018 6:29 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: IH 533 vaihteet
GL5 luokan öljy ei oikein sovi synkronoinnille. On liian liukasta, koska kestää kovaa pintapainetta. Ja lisäksi tuon öljyn lisäaine taitaa syövyttää punametallia.
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: IH 533 vaihteet
Voisko olla että kytkin ei irrota
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 7525
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: IH 533 vaihteet
Ihan hyvin voi olla.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 5:57 pm
- Viesti:
Re: IH 533 vaihteet
Avasin kytkimen alla olevan peltikannen jossa on voitelunippa johon on joskus aina painettu kertapainellus vaseliinia näytti olevan akseli hokin liukupinnoilla jonkunverra vaseliinia, olisiko roiskunut siitä kytkimeen.Kytkinpoljin on kevytkäyttöinen kädellä painaessa,vapaliike suurinpiirtein ojekijan arvoissa eikä luista.Käyttöä vain vähän kesällä heinän niittoa, MITEN HELPOITEN IRROITTAMISEN VOISI TESTATA.
-
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: IH 533 vaihteet
Melko epätodenäköistä on, että sieltä suunnasta vaseliini tiensä löytäisi kytkinlevylle asti. Kytkin kyllä irrottaa, jos se kerta kylmällä koneella toimii. Rasva levyissä aiheuttais saman tilanteen riippumatta koneen lämmöstä.
Melkein se olisi nyt tuo aiemmin esitetty GL4 öljyjen vaihto ja sitten ajoa, että muuttuuko tilanne.
Melkein se olisi nyt tuo aiemmin esitetty GL4 öljyjen vaihto ja sitten ajoa, että muuttuuko tilanne.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ferkku, Semrush [Bot] ja 54 vierailijaa