Buahahahhahaa. Näkee että mersu-uskovaisen hylkimisreaktio iski päälle.mtuitto kirjoitti: ↑To Heinä 02, 2020 8:18 pmMikä siinä rakenteessa on ongelmallinen, ettei tiivistettä saa pitämään? Ja eikö tosiaan Veholla löydy lääkkeitä kunnolliseen lopputulokseen? Kuullostaa erikoiselta...Juho M-P kirjoitti: ↑To Heinä 02, 2020 2:01 pmEn mulla oo ongelmaa ku ennoo teidän senioreitten iässä.
Veholla noita pohjaprikkoja vaihdettiin joka viikko vähintään pariin autoon. Ambulansseihin(OM642) erityisesti. Aina vaihdettiin pultti, prikka ja pidike ja kalvattiin pohja. Ei paskaa vaan saa kuntoon.
Mutta rellukoneisista Vitoista ei ikinä vuotanu. Ja eipä niissä rellun koneissa ollu muutenkaan vikaa.
Minkälainen rakenne siinä Renaultin suuttimessa on? Tai missä vaan moottorissa, jossa suuttimet eivät vuoda vielä 800 tkm jälkeenkään? En ole noihin muihin tutustunut. Itse olen vaihtanut kahteen eri moottoriin yhteensä neljä tiivistettä, ja yhteen OM642:en vaihdattanut yhden. Yhtä noista tiivistepinnoista ei kalvettu, puhdistettiin vain tarkoituksenmukaisella harjalla. Muut kalvettiin, ja kaikkiin vaihdettiin käpälät ja pultit. Kaikki nuo pitivät mun loppuomistuksen ajan, ts. 50 - 200 tkm.
Ehkä rakenne on lähtökohtaisesti huono, koska vuotoja säännönmukaisesti esiintyy. Kokemukseni mukaan huolellisesti tehtynä tiiviste kuitenkin pitää. Tokihan moottorista paskanmaku jää suuhun, jos tiivisteitä joutuu yksitellen vaihtamaan toistensa perään. Saati sitten jos asentajana joutuu noita viikottain pari vaihtelemaan, eikä koskaan ala pitämään...
Niin eihä ne merkkiliikkeessä mitäön osaa tehdä. Eikä käytetä oikeita työkaluja, eikä vaihdeta oikeita osia.
Se nyt on vain karu totuus että mersun railisuuttimen kiinnitys on perseestä. Ota tähtilasit päästä ja tunnusta tosiasiat.
Mutta onneksi masinistifoorumilla on aina maailman parhaat mekaanikot ja muut on paskaa.