Mersujen murheet topic

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

mtuitto kirjoitti: To Heinä 02, 2020 8:18 pm
Juho M-P kirjoitti: To Heinä 02, 2020 2:01 pm
Rynttämylly kirjoitti: To Heinä 02, 2020 1:58 pm
Juho M-P kirjoitti: To Heinä 02, 2020 12:14 pm Ei pidä paikkansa vaan totuus on se että rakenne on PErSEESTÄ.
Etkö saa suutinta pitämään :wink:
En mulla oo ongelmaa ku ennoo teidän senioreitten iässä. :wink:

Veholla noita pohjaprikkoja vaihdettiin joka viikko vähintään pariin autoon. Ambulansseihin(OM642) erityisesti. Aina vaihdettiin pultti, prikka ja pidike ja kalvattiin pohja. Ei paskaa vaan saa kuntoon.
Mutta rellukoneisista Vitoista ei ikinä vuotanu. Ja eipä niissä rellun koneissa ollu muutenkaan vikaa.
Mikä siinä rakenteessa on ongelmallinen, ettei tiivistettä saa pitämään? Ja eikö tosiaan Veholla löydy lääkkeitä kunnolliseen lopputulokseen? Kuullostaa erikoiselta...

Minkälainen rakenne siinä Renaultin suuttimessa on? Tai missä vaan moottorissa, jossa suuttimet eivät vuoda vielä 800 tkm jälkeenkään? En ole noihin muihin tutustunut. Itse olen vaihtanut kahteen eri moottoriin yhteensä neljä tiivistettä, ja yhteen OM642:en vaihdattanut yhden. Yhtä noista tiivistepinnoista ei kalvettu, puhdistettiin vain tarkoituksenmukaisella harjalla. Muut kalvettiin, ja kaikkiin vaihdettiin käpälät ja pultit. Kaikki nuo pitivät mun loppuomistuksen ajan, ts. 50 - 200 tkm.

Ehkä rakenne on lähtökohtaisesti huono, koska vuotoja säännönmukaisesti esiintyy. Kokemukseni mukaan huolellisesti tehtynä tiiviste kuitenkin pitää. Tokihan moottorista paskanmaku jää suuhun, jos tiivisteitä joutuu yksitellen vaihtamaan toistensa perään. Saati sitten jos asentajana joutuu noita viikottain pari vaihtelemaan, eikä koskaan ala pitämään...
Buahahahhahaa. Näkee että mersu-uskovaisen hylkimisreaktio iski päälle.

Niin eihä ne merkkiliikkeessä mitäön osaa tehdä. Eikä käytetä oikeita työkaluja, eikä vaihdeta oikeita osia.
Se nyt on vain karu totuus että mersun railisuuttimen kiinnitys on perseestä. Ota tähtilasit päästä ja tunnusta tosiasiat.

Mutta onneksi masinistifoorumilla on aina maailman parhaat mekaanikot ja muut on paskaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Valmetilla...
Viestit: 799
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Onko tuo suuttimien kiinnitys sitten mersun vai suuttimien valmistajan käsialaa?

Mikäs vika se oli noissa suuttimissa kun piti se mitta lypsy suorittaa?
zukka
Viestit: 7806
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Valmetilla... kirjoitti: To Heinä 02, 2020 11:51 pm Onko tuo suuttimien kiinnitys sitten mersun vai suuttimien valmistajan käsialaa?

Mikäs vika se oli noissa suuttimissa kun piti se mitta lypsy suorittaa?
Tarkoitatko mittalypsyllä ohivuodon mittausta?
Samassa tilanteessa kun joka merkillä,huono käyntiin lähtö tai vikatila täyskaasulla niin kannattaa mitata. Menee ehkä 30min 4cyl moottoriin.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Valmetilla... kirjoitti: To Heinä 02, 2020 11:51 pm Onko tuo suuttimien kiinnitys sitten mersun vai suuttimien valmistajan käsialaa?

Mikäs vika se oli noissa suuttimissa kun piti se mitta lypsy suorittaa?
En tiijä. Mutta jos kerran vuoteen joutuu 15 €urolla tekemään remppaa niin mitä sitten. Tuo ML llän vitonen niitä pohjia vaihdattaa mutta mitä sitten .

Kolme vuotta sitten ostohinta oli 6000 euroa. Saman ikäisen Toyotan hinnat oli 16000-18000€. Tuohon hintaeroon vaihdellaan aika paljon niitä 5 euron tiivareita ja 30euron niveliä...
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
mtuitto
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Joulu 11, 2019 11:07 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Juho M-P kirjoitti: To Heinä 02, 2020 10:34 pm
mtuitto kirjoitti: To Heinä 02, 2020 8:18 pm
Juho M-P kirjoitti: To Heinä 02, 2020 2:01 pm
Rynttämylly kirjoitti: To Heinä 02, 2020 1:58 pm
Juho M-P kirjoitti: To Heinä 02, 2020 12:14 pm Ei pidä paikkansa vaan totuus on se että rakenne on PErSEESTÄ.
Etkö saa suutinta pitämään :wink:
En mulla oo ongelmaa ku ennoo teidän senioreitten iässä. :wink:

Veholla noita pohjaprikkoja vaihdettiin joka viikko vähintään pariin autoon. Ambulansseihin(OM642) erityisesti. Aina vaihdettiin pultti, prikka ja pidike ja kalvattiin pohja. Ei paskaa vaan saa kuntoon.
Mutta rellukoneisista Vitoista ei ikinä vuotanu. Ja eipä niissä rellun koneissa ollu muutenkaan vikaa.
Mikä siinä rakenteessa on ongelmallinen, ettei tiivistettä saa pitämään? Ja eikö tosiaan Veholla löydy lääkkeitä kunnolliseen lopputulokseen? Kuullostaa erikoiselta...

Minkälainen rakenne siinä Renaultin suuttimessa on? Tai missä vaan moottorissa, jossa suuttimet eivät vuoda vielä 800 tkm jälkeenkään? En ole noihin muihin tutustunut. Itse olen vaihtanut kahteen eri moottoriin yhteensä neljä tiivistettä, ja yhteen OM642:en vaihdattanut yhden. Yhtä noista tiivistepinnoista ei kalvettu, puhdistettiin vain tarkoituksenmukaisella harjalla. Muut kalvettiin, ja kaikkiin vaihdettiin käpälät ja pultit. Kaikki nuo pitivät mun loppuomistuksen ajan, ts. 50 - 200 tkm.

Ehkä rakenne on lähtökohtaisesti huono, koska vuotoja säännönmukaisesti esiintyy. Kokemukseni mukaan huolellisesti tehtynä tiiviste kuitenkin pitää. Tokihan moottorista paskanmaku jää suuhun, jos tiivisteitä joutuu yksitellen vaihtamaan toistensa perään. Saati sitten jos asentajana joutuu noita viikottain pari vaihtelemaan, eikä koskaan ala pitämään...
Buahahahhahaa. Näkee että mersu-uskovaisen hylkimisreaktio iski päälle.

Niin eihä ne merkkiliikkeessä mitäön osaa tehdä. Eikä käytetä oikeita työkaluja, eikä vaihdeta oikeita osia.
Se nyt on vain karu totuus että mersun railisuuttimen kiinnitys on perseestä. Ota tähtilasit päästä ja tunnusta tosiasiat.

Mutta onneksi masinistifoorumilla on aina maailman parhaat mekaanikot ja muut on paskaa.
Esitin kysymyksen, johon et selvästikään osannut vastata vaan otit marttyyriasenteen. "Se nyt on karu totuus että mersun railisuuttimen kiinnitys on perseestä", ei kerro mitään konkreettista. Mielipide muiden joukossa ilman varsinaista perustelua. Helppo "perustelu" on tietysti todeta kiinnityksen olevan perseestä, koska tiiviste joskus vuotaa. Mutta mikä tuossa rakenteessa on niin huono? Esim. painaako kiristyskäpälä suutinta vinoon, onko käpälän kiinnityskohta liian ylhäällä suutinrungossa tms? Millainen rakenteen tulisi olla, jotta tiiveysongelmia ei esiintyisi, ja millaista rakennetta muut valmistajat käyttävät? Joku fiksumpi kertonee, itse en ole juuri muiden merkkien suuttimiin tutustunut.

Olen ollut Vehon asiakas 18 vuotta. Tunnen talon tavat kohtalaisesti, siksi tuota kommenttiasi ihmettelin. Mutta kuten joku jo kommentoikin, asentajiakin on moneen lähtöön.
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Se suutinta painava käpälä painaa sitä vaan toiselta puolelta, yhden pultin voimalla. Toteutus on kyllä huono, mutta kyllä se pitkään menee kunnolla tehtynä ja helppo remontti kun tekee heti. Moottori on muuten todella vahva, kun jakoketjukin on ikuinen noissa rivimoottoreissa(siis 611/612/613 ja 646/647/648). Om642 jakopää on muuten hyvä, mutta pitkästä ketjusta johtuen venymäkin on reilumpaa. Näillä kuitenkin ajetaan paljon sekä samat moottorit käytössä koko mallisarjassa eli kyllä niitä sielä korjaamollakin käy ihan jo siitä syystä.
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Tällä hetkellä tontilla parikin OM611 Mersua, ja sitte w124 m102 moottorilla oleva ja vieläpä eniten ajettu noista, niin ei tarvihe kahta kertaa miettiä millä lähetään taas ens viikolla Lappia ja Norjaa kiertämään, vaikka ilmastointia ei olekkaan..
On se vaan niin "luotettava" tuo "paljon ajettu" cdi kone ja siihen w203 muut sähköviat päälle, tai sitte kumpikin on maanantai mallia..

W124 vähäiset tien päällä tulevat viat korjaa missä vain, eikä ole vielä välille jättänyt. Bensaa se kyllä vie, mutta vie sentään perille asti...
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Niin ja kupariprikka on liian ohut, sen puristuma jää liian pieneksi joten ei myötää tarpeeksi tiivistääkseen.

Ja se että niitä jatkuvasti vuotaa niin on jo osoitus paskasta sunnittelusta/toteutuksesta. Ainii mutta eihän mersussa ole mitään huonoa.

Muuten kyllä erinomaisia moottoreita. Etenkin 642 vaikuttaa lähes hajoamattlmalta. Kuten automaattivaihteistotkin.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja 8400 »

No ajattele nyt, jos se suuttimen kiinnitys olis suunniteltu paremmin niin nehän olis ihan täydellisiä moottoreita 8) Tosiaan se eka 202 cdi koneella, luotettava auto oli. Kerran jätti tielle kun polttoaine loppui ja startti alkoi kenkkuilla jossain puolen miljoonan jälkeen. Ehkä silläkin oli vaikutusta, kun ne oli vielä ihan ok autoja siihen aikaan eikä mitään 20+ vuotta vanhoja romuja mitä ne nykyään on.
Mutta niinhän se on, kyllä jonkun uutta korimallia olevan 400tkm ajetun taksin uskaltaa ostaa, mutta joku alkupään 211 samoilla kilometreillä ja 15 omistajalla voi olla melko riesa. Mahtuu matkaan monenlaista käyttäjää, kolaria sun muuta.
zukka
Viestit: 7806
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Niinpä.
Monella merkillä vuotaa moottorin sisään dieselit tai karstat, riippuen mikä alkaa vuotamaan. Moottori remonttia luvassa joka tapauksessa.
Ainakin mersulla näkee tuon vuodon ulospäin,eikä vaihdossa kestä kauaa jos ei aja vuotavalla suuttimella kymmeniä tuhansia. 2000-3000 on maksimi mitä olen joutunut ajamaan ja se oli vielä helppo korjata.
Takaisin psa laatuun: Pari noita dv6 moottoreita olenkin korjannut,nykyisestä ei ole vielä tarvinut. Turbon jouduin kyllä vaihtamaan,mutta se oli toisen tyyppivian takia.
Mondeo myös vuoti dieseliä moottoriin,jonka takia seistiin tien varressa tarpeeksi ja tästä katiskasta ford lakko alkoikin.
Rynttämylly
Viestit: 339
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:21 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Rynttämylly »

Juho M-P kirjoitti: To Heinä 02, 2020 10:34 pm
Buahahahhahaa. Näkee että mersu-uskovaisen hylkimisreaktio iski päälle.

Niin eihä ne merkkiliikkeessä mitäön osaa tehdä. Eikä käytetä oikeita työkaluja, eikä vaihdeta oikeita osia.
Se nyt on vain karu totuus että mersun railisuuttimen kiinnitys on perseestä. Ota tähtilasit päästä ja tunnusta tosiasiat.

Mutta onneksi masinistifoorumilla on aina maailman parhaat mekaanikot ja muut on paskaa.
Tähtilasit tai ei, ammattitaitoisen henkilön löytäminen on todella vaikeaa, oli ala mikä tahansa.
Joko se on parikymppinen "kuolemattomassa iässä oleva" kaikki tietävä, tai kohta eläkkeelle jäävä "ei paljon kiinnosta" asenteella oleva. Tai muuten vaan "olen vaan täällä töissä".

Siinä suuttimen laitossa sen pohjankin saa kalvattua sitten vaikka kuinka vinoon tai sitten se pinta saadaan lähinnä perunapeltoa muistuttavaksi. Vanha suutin kun laitetaan takaisin onko sen tiivistepinnan taso ehjä ja suora. Ja kuinka paljon sitä rasvaa ja muuta sontaa tiivistepintoihin onnistutaan laittamaan.

Sama on pyöränlaakerin vaihdossa. Jostain syystä toisen tekemä kestää satoja tuhansia kun toisen tekemä kestää kymppi tonneja.
Kaikkihan nyt pyöränlaakerin osaa vaihtaa :roll:

Sitten on nämä testerin tuijottajat. Vaihdetaan antureita ja boxeja tonni tolkulla saamatta autoa kuntoon.
Kaverin auto tuli hinaus-autolla liikkeestä pois kun moottoriin oli vaihdettu koko lailla kaikki anturit ja ecu.
4000€ jälkeen kaveri luovutti ja haki auton pois. Rahat loppuu ennen kuin auto käynnistyy.
Siitä sitten etsittiin amatöörien voimin vika ja vaihdettiin ainoastaan se viallinen osa.
Ja ei ollut anturi.

Keväällä vaihdatettiin vakuutuksen piikkiin S212 takaovi merkkiliikkeessä. Menihän se muuten ihan jees mutta kolmio ikkunan tiiviste oli jotenkin kaksin kerroin. Lista jonka tiiviste tulee sivulasia vasten, irvisti niin, että siinä oli 2mm rako. Kaikki sadevedet menee oven sisään. No tästä kun kävi reklamoimassa peltijumalalle, ni kauhea jupina ku mersumiehet aina valittaa ja onhan siinä ovessa vesireijät mistä vesi tulee pois :shock: .
Ei pitäsi tämänkään olla raketti tiedettä. Ainoastaan asennetta ja huolellisuutta.

Vastaavia kokemuksia on lähes aina kun erehdyn viemään auton merkkikorjaamolle. Aina ei itse ehdi kaikkea.
Voihan se olla että minulle on tullut omista kokemuksista sama katkeruus merkkikorjaamoita kohtaan kuin Ajomiehellä mersua :D
Aina väärässä paikkaa....
Ajomies
Viestit: 28145
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Taas helpottaa hivenen kun yksi mersu lähti juuri, osien luovuttajaksi, ja eilen poistui tontilta yksi mersun irrallinen perä. Kohta voi jo hymyillen kierrellä pihaa, kun ei nuo "saksanseisojat" ole silmissä. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28145
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Rynttämylly kirjoitti: Pe Heinä 03, 2020 3:47 pm

Sama on pyöränlaakerin vaihdossa. Jostain syystä toisen tekemä kestää satoja tuhansia kun toisen tekemä kestää kymppi tonneja.
Kaikkihan nyt pyöränlaakerin osaa vaihtaa :roll:
[/quote]

Tuohon voi antaa hyviä ohjeita tällaisille "poropeukaloille" mitenkä ne Focuksessa saa kestämään. Tai voi kertoa minkä siinä voi tehdä väärin? Kiitokset jo etukäteen!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Sanotaan näin että se merkkipaja missä olin töissä, omaa kyllä suomen pätevinpiin kuuluvia asentajia. Eikä sillä ollu välia kuka teki, silti ne falskas 50-150tkm ajolla. Mutta se on tuurista kiinni.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Rynttämylly
Viestit: 339
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:21 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Rynttämylly »

Ajomies kirjoitti: Pe Heinä 03, 2020 4:43 pm Tuohon voi antaa hyviä ohjeita tällaisille "poropeukaloille" mitenkä ne Focuksessa saa kestämään. Tai voi kertoa minkä siinä voi tehdä väärin? Kiitokset jo etukäteen!
Focuksesta en tiedä mitään, mutta perus ohjeita nyt vaikka se, että mitään laakeria ei hakata millään.
Turhan usein laakerin asentajalla on vasara kädessä. :roll: Tuurnalla naputellaan koolista paikalleen tai sitten jo irrottaessa on tuhottu akseli/pesä mihin laakeri tulee. Kyllä ne pitää olla pinnat virheettömiä mihin laakeri asennetaan. Kuten se suutin.
Onko se pakko avata se uusi laakeri paketti ja pyöritellä paskasilla käsillä sitä pitkin pöytiä ensimmäisenä työvaiheena.
Mikä on laakerin lämmitin :?:
Ihan perus asioita joita laakerin valmistajat neuvovat.
Pyörän laakeri nyt ei pyöri järin kovaa, mutta kovempaa pyörivissä laakeroinneissa asennuksen tarkkuus korostuu.

No tämä nyt on karannut täysin aiheesta. Pahoittelut. :oops:
Aina väärässä paikkaa....
sladiaattori
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 01, 2011 11:22 am
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja sladiaattori »

Autot tulee Amerikasta!
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja C20 »

Nyt kun tämä Mersun sysipaska suutin viritys on tapetilla, niin mesemiehet pitää sitä normaali huoltona :shock: jota ei muihin autoihin juurikaan käytännössä koskaan tarvitse edes tehdä. MB tekee rapiat 500 000 dieseliä vuodessa ja muut merkit miljoonia yhteensä niin aina vaan puhutaan mesen suutin vuodoista, onhan se surkea esitys johtotähdeltä. :mrgreen:
korsteeni
Viestit: 3590
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Ei se CDI tosiaan nyt ihan sysipaska ole sillä, että joku ei tee kunnolla kalvausta&sovitusta. :mrgreen: Lopetin kyseisen merkin merkkiliikkeessä käynnin jo 10v takaperin, kun ei jumankauta onnistunut mikään...perus määräaikahuollossakin puolet jäi aina tekemättä, mutta kusipojan täytöstä kyllä osattiin ottaa 30€, jos ei erikseen muistanut kieltää ettei täytetä. Pikatestiä testerillä aina ensimmäisenä ja vaihdetaan osaa sen perusteella, vaikka ei ole edes aktiivisena....asiakas maksaa. Viimeisin käynti oli tuolloin ässämersun kanssa toimimattoman sisäpuhaltimen kanssa...lopputulos, ohjainlaitevika tonnilla. Lähdin pois ja kiersin kotimatkalla ”nyrkkipajan” kautta ja puhaltimesta hiilet. Oli muistaakseni alle satasen uus moottori ja vaihto 15min.

6 cdi mersua ja yks bensa tässä pihapiirissä pyörinyt(vitoa, ceetä, eetä ja ässää...vm. väliltä 2000-2014 nelos, kutos, v6 ja v8 koneilla) muutama uutena ostettu ja loput karvan päälle 150t ajettununa. Nyt ajomäärät 400tkm-600tkm ja kolmeen autoon tehty suuttimeen tiivisteremontti tänä aikana eikä ole vuotanut moneen 100tkm.

Ja taas joku vänkää ettei voi olla, mutta näistä löytyy kaikista lyödä räkningit pöytään...eikä ole mitkään mersulasit päässä, kun löytyy pihasta ladaa, fiattia, bemaria, jeeppiä ja vw:tä jotka ihan yhtä rakkaita :lol:
zukka
Viestit: 7806
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ihmettelin myös eräässä mersuja työkseen korjaavassa muutaman työntekijän paikassa ettei vaihda suuttimen pidintä koskaan. Kysyin miksi eivät kun eihän se maksa kun 5€. Vastausta en saanut. Kai sillä sitten on työllistävä vaikutus kun pohja putsataan jollain rätillä ja pidintä ei vaihdeta.
Kyseisessä pajassa kerran vaihdatin 2015 vuonna prikan ja ei pitänyt edes 10tkm,seuraavan vaihdoin itse. Ei pitänyt vieläkään jolloin vaihdoin myös pitimen ja tein kevyen kalvauksen että sain pohjan 90% kiiltäväksi,vieläkin on pitänyt. Kilometrejä tullut yli 150tkm sen jälkeen.

Edelleen olen halukas ottamaan joltain hajonneen kannen,johon voisin kokeilla koeporauksia isommalle pultille ja isontaisi myös pitimen reikää.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], farmeri, getty, Google [Bot], Saapiska, Tessu85 ja 76 vierailijaa