Kyllä siihen suurin syy on se "hento" suuttimen kiinnitys. Siihen kun lämpötilamuutokset ja tärinä yhdessä sitä muokkaa, niin lopulta antautuu. Tuollaiset ongelmakohdat "hyvinä" aikoina korjattiin, silloin kun vielä se laatu oli tärkeä asia. Mutta kun mersu vielä ratsastaa sillä 70 - 80 - luvun hyvällä maineella, ikuisella tekniikalla, niin ei vaivata suunnittelijoita asian korjaamista. Toinen riesa on se käsijarru, joka ei kyllä toimita sitä "hätäjarrun" virkaa, muutoksia osataan tehdä moneen asiaan mutta tuo systeemi periytyy vuodesta toiseen. No onhan sillä sitten työllistävä vaikutus, että jos se sitten on se pointti?
Mersujen murheet topic
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Käsijarrun kanssa ei koskaan ongelmaa, paras systeemi tuo levyn sisällä olevat kengät.
-
- Viestit: 6362
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Toimii hyvin. Ei tarvi ruuvailla mäntää sisään kun vaihtaa paloja. Satula kun on alumiinia ja männät komposiittia niin eipä ruostu. Laatuautoissa on tälläiset systeemit
-
- Viestit: 1315
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Rumpujarrut on Suomen oloissa parhaat takana.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
On se monissa autoissa toteutettu noin, mutta en kyllä kehumaan alkaisi, ne jarrusylinterissä olevat toimii kunhan niitä käyttää ja huoltaa, edes joskus. Mersuissa niitä saa rassata vähintään joka katsastukseen, ja ei kyllä mitään kässärikäännöksiä niiden kanssa tehdä. Jo se poljintoiminta rajoittaa sitä, sen onnettoman rakenteen lisäksi.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Tarkoitin toiminnan kannalta. Se että jos ei osaa/jaksa ruuvilla mäntiä ei tee jarruista huonoja.
Juu noita alumiini/komposiitti yhdistelmiä löytyy myös vanhoista primeroista ja jenkkiautoista. Laatuvehkeistä siis.
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Mä en koskaan käyttismersuihin vaihtanut käsijarruun osia, levyjä toki joskus. Tuleeko ne jostain purkamolle menevän kuorkin lavalta ne mersut teille vai??Ajomies kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 12:21 pmOn se monissa autoissa toteutettu noin, mutta en kyllä kehumaan alkaisi, ne jarrusylinterissä olevat toimii kunhan niitä käyttää ja huoltaa, edes joskus. Mersuissa niitä saa rassata vähintään joka katsastukseen, ja ei kyllä mitään kässärikäännöksiä niiden kanssa tehdä. Jo se poljintoiminta rajoittaa sitä, sen onnettoman rakenteen lisäksi.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Kyllä ne leimattuja on olleet ja on ne leimattuakin saatu, mutta ei ilman remonttia ainuttakaan! Niveliä saanut vaihtaa, käsijarruja remontoida, suuttimia tiivistellä jne. Paljon enemmän korjattavaa niissä kuin noissa muissa samanikäisissä muissa autoissa. Pojan pojat noilla koittaa selviytyä, kun jaksavat niiden kanssa puuhastella. Itse olisin kyllä luovuttanut jo ajat sitten. Helpompiakin "projekteja" on olemassa. Mutta jokainen tehköön mitä haluaa, minä kerron vain omat näkemykseni ja sen mitä niiden kanssa on ollut. Kuorkin lavalle ne kyllä joutaisi, ainakin nämä mersut joita täällä tontilla on nähty.8400 kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 2:03 pmMä en koskaan käyttismersuihin vaihtanut käsijarruun osia, levyjä toki joskus. Tuleeko ne jostain purkamolle menevän kuorkin lavalta ne mersut teille vai??Ajomies kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 12:21 pmOn se monissa autoissa toteutettu noin, mutta en kyllä kehumaan alkaisi, ne jarrusylinterissä olevat toimii kunhan niitä käyttää ja huoltaa, edes joskus. Mersuissa niitä saa rassata vähintään joka katsastukseen, ja ei kyllä mitään kässärikäännöksiä niiden kanssa tehdä. Jo se poljintoiminta rajoittaa sitä, sen onnettoman rakenteen lisäksi.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Kaikista surkein ja huonoin kunnossapidettävä.
Mulla ollut levykäsijarruja vaikka kuinka paljo. 500tkm kohdilla alkaa vaatia satulan avauksen ja putsauksen/voitelun. Muuten toimii paremmin ku nuo Suzuki PV kengät. Mutta eihä noita pikkukenkiä kukaan muu kehukkaan ku merkkiuskovaiset MB/Volvo/Tojota ”miehet”. Uskotaan kritiikittömästi omaan kamppeeseen nääs.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Opeleissa oli tuota systeemiä Omegoissa ja Vectroissa(B). Sen jälkeen kun asensin kunnolliset palautusjouset mekanismiin niin alkoivat toimia. Ne olemattomat omat jouset ei jaksa vetää kenkiä kunnolla sisään varsinkaan talvella kun vaijerit on tahmeat. Ja tosiaan liikkeessä ei saa vahingossakaan vetasta käppäriä. Silloin niin saattaa pari katsastusta päästä ilman remonttia. Mutta vittumainen systeemi kaikenkaikkiaan.Ajomies kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 12:21 pmOn se monissa autoissa toteutettu noin, mutta en kyllä kehumaan alkaisi, ne jarrusylinterissä olevat toimii kunhan niitä käyttää ja huoltaa, edes joskus. Mersuissa niitä saa rassata vähintään joka katsastukseen, ja ei kyllä mitään kässärikäännöksiä niiden kanssa tehdä. Jo se poljintoiminta rajoittaa sitä, sen onnettoman rakenteen lisäksi.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Niin eli ne on ihan samanlaisia paskoja ku kaikki muutki autot. Tosimesemiehet ei vaan myönnä sitä ja hintoja pidetään imagolla korkeena. Niinkuin ihmisestä voisi sanoa ”Ovat tavallisia kuolevaisia”Ajomies kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 3:39 pm Kyllä ne leimattuja on olleet ja on ne leimattuakin saatu, mutta ei ilman remonttia ainuttakaan! Niveliä saanut vaihtaa, käsijarruja remontoida, suuttimia tiivistellä jne. Paljon enemmän korjattavaa niissä kuin noissa muissa samanikäisissä muissa autoissa. Pojan pojat noilla koittaa selviytyä, kun jaksavat niiden kanssa puuhastella. Itse olisin kyllä luovuttanut jo ajat sitten. Helpompiakin "projekteja" on olemassa. Mutta jokainen tehköön mitä haluaa, minä kerron vain omat näkemykseni ja sen mitä niiden kanssa on ollut. Kuorkin lavalle ne kyllä joutaisi, ainakin nämä mersut joita täällä tontilla on nähty.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Niin ja se peltihommien määrä, jos muihin autoihin on joutunut laittamaan kämmenen kokoisen pellin palan, niin transittiin ja mersuihin saa varata jo neliön peltiä, eikä aina riitä sekään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Tiedän mistä puhut. Vitoon on kohta neliö mennyt...
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:30 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Käsijarruista vielä:
Onhan se nyt ihan järjen vastaista laittaa samaan pyörään kahdet jarrut,
ne naurettavat mopon kengät ja lisäksi levyjarru, miettikää ny!
Onhan se nyt ihan järjen vastaista laittaa samaan pyörään kahdet jarrut,
ne naurettavat mopon kengät ja lisäksi levyjarru, miettikää ny!
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Jos se auto on pyhälehmä, niin mersuissa se menee jo tämän määritelmän yli reilusti, tuntuu olevan jonkinlaisen palvonnan kohde! Minulle se auto on liikkumisväline, ja sen tarpeen kun täyttää ilman turhia temppuiluja, niin kelpaa minulle. Ja vielä kun selviää noista vikojen selvittelyistä ilman näitä koodinlukuja ja sitä että joka asia pitää auton "aivoille" kertoa mitä on tehty, niin sen parempi.Juho M-P kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 3:45 pmNiin eli ne on ihan samanlaisia paskoja ku kaikki muutki autot. Tosimesemiehet ei vaan myönnä sitä ja hintoja pidetään imagolla korkeena. Niinkuin ihmisestä voisi sanoa ”Ovat tavallisia kuolevaisia”Ajomies kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 3:39 pm Kyllä ne leimattuja on olleet ja on ne leimattuakin saatu, mutta ei ilman remonttia ainuttakaan! Niveliä saanut vaihtaa, käsijarruja remontoida, suuttimia tiivistellä jne. Paljon enemmän korjattavaa niissä kuin noissa muissa samanikäisissä muissa autoissa. Pojan pojat noilla koittaa selviytyä, kun jaksavat niiden kanssa puuhastella. Itse olisin kyllä luovuttanut jo ajat sitten. Helpompiakin "projekteja" on olemassa. Mutta jokainen tehköön mitä haluaa, minä kerron vain omat näkemykseni ja sen mitä niiden kanssa on ollut. Kuorkin lavalle ne kyllä joutaisi, ainakin nämä mersut joita täällä tontilla on nähty.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Meseissä on hyviä ja huonoja ominaisuuksia ihan ku kaikissa muissakin...
Mutta belsebuubi hyvän automaattilaatikon ne osaa tehä!
Mutta belsebuubi hyvän automaattilaatikon ne osaa tehä!
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
No tuo on pakko myöntää. Vaikka niitä ei juurikaan näissä "talon" vehkeissä ole ollutkaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
www.facebook.com/tuomas.ros.3/videos/1081423345689082
Ja noita hommia riittää.
Ja noita hommia riittää.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 17 vierailijaa