Mersujen murheet topic

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
8400
Viestit: 9811
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Aakku kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 8:20 am
8400 kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 8:08 am Onhan 7mm jenkakin olemassa, tosin erikoisen mittaisia pultteja vaikea löytää. Mutta jos ne parisataa tuhattakin kestää kunnolla tehtynä niin maksaako vaivaa. Noita cdi motteja meilläkin ollut kohta 10 230-490tkm ajettuina hankittuina ja kaks suutinta on alannu supsuttaa ja satasen korjaus merkkiliikkeessä
Mitäs sillä satasella tehtiin?
No vaihdettiin se pohjatiiviste ja tarvittavat osat.
Rynttämylly
Viestit: 339
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:21 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Rynttämylly »

Antsuko kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 10:52 am Onhan niitä murheita joskus ollut...



https://vara.yle.fi/article/3-11429647
Muistaakos kukaan mitä tuosta seurasi.
Kaikkiin mersuihin tuli vakiovarusteeksi ESP ajonvakautus.
Systeemi mitä ei siihen aikaan saanut edes rahalla maailman turvallisimpana pidettyyn autoon, eli Volvoon
Aina väärässä paikkaa....
Avatar
Aakku
Viestit: 8291
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Aakku »

8400 kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 2:03 pm
Aakku kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 8:20 am
8400 kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 8:08 am Onhan 7mm jenkakin olemassa, tosin erikoisen mittaisia pultteja vaikea löytää. Mutta jos ne parisataa tuhattakin kestää kunnolla tehtynä niin maksaako vaivaa. Noita cdi motteja meilläkin ollut kohta 10 230-490tkm ajettuina hankittuina ja kaks suutinta on alannu supsuttaa ja satasen korjaus merkkiliikkeessä
Mitäs sillä satasella tehtiin?
No vaihdettiin se pohjatiiviste ja tarvittavat osat.
Aika edullista, kun tuntiliksat taitaa olla jotain 80 € tuntumassa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
lart
Viestit: 411
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 9:25 pm
Paikkakunta: Jönköping/ Ruotsi
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja lart »

Tuosta suutinhommasta vielä, että saattais kestää paremmin jos laittais siihen kannen reikään 6mm pinnapultin jollain hyvällä kierrelukitteella kiinni. Ja pultti pitäisi olla 5 cm yli kiinnitysraudan ja sen päälle 4cm holkki ja sitten mutteri. Näin pultissa on enemmän joustovaraa lämpölaajenemiselle ja suuti pysyy kireällä pitempään.
Monissa pakosarjoissa näyttää käytetyn samaa tekniikkaa. Pitäis melkein käydä kattomassa onko pultille tarpeeksi tilaa.
lart
Ajomies
Viestit: 28141
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

https://www.youtube.com/watch?v=WiqFMBz03SU

Yllätys, että mersu ei läpäissyt katsastusta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 7805
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Yllätys olisikin ollut jos noilla vioilla olisi leima tullut.
Korjaantuukohan bas kun korjaa jarruputken,luulisi että voisi alkaa toimimaankin.
Ajomies
Viestit: 28141
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Onko tuokin se miljoona ajettu tonnin ritsa?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 7805
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Eipä tuollainen ml kauheita maksa vaikka kuinka on 400. Alle 3000€ jarruviallisen tuollaisen olisi 3-4 vuotta sitten saanut ostaa uusilla 22" renkailla. Toisaalta harmittaa etten ostanut,olihan se hauska.

Jarruputket ruostuu kaikissa tuollaisissa,kuten e ja c myös. Kestää ehkä 15 vuotta niin sitten joutuu vaihtamaan.
8400
Viestit: 9811
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Vastaavaan pajeroon tai land cruiseriin olis hitsattu puoli runkoa uusiksi. Ja land cruiser 3 kertaa kalliimpi. En minäkään w163 mallista piittaa vaikka onkin mainettaan parempi auto.
Valmetilla...
Viestit: 799
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

zukka kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 11:02 pm Yllätys olisikin ollut jos noilla vioilla olisi leima tullut.
Korjaantuukohan bas kun korjaa jarruputken,luulisi että voisi alkaa toimimaankin.
Eiköhän auto tule trailerilla kotia konttorilta jos niin paha vika putkissa...
zukka
Viestit: 7805
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Valmetilla... kirjoitti: Ma Heinä 06, 2020 9:15 am
zukka kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 11:02 pm Yllätys olisikin ollut jos noilla vioilla olisi leima tullut.
Korjaantuukohan bas kun korjaa jarruputken,luulisi että voisi alkaa toimimaankin.
Eiköhän auto tule trailerilla kotia konttorilta jos niin paha vika putkissa...
Bas muistaakseni testaa käynnistyksen yhteydessä putket eikä vuotoa saa olla ollenkaan. Normaalit abs jarrut eivät tätä tee. Basseissa ollut monesti polkaisulaskuri täynnä,että voihan tuossa sekin olla.
Wesulius
Viestit: 58
Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 4:48 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Onko monelle tullut vastaan V& OM642 vuotavat öljyjäähdyttimen tiivisteet , melko työläs vaihtaa.
zukka
Viestit: 7805
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

En montaa tuollaista moottoria ole ropannut edes.
Siis keulalla oleva öljynjäähdytin alkoi vuotamaan?
Varmaan mitä uudempi niin sitä enemmän purettavaa tieltä ja korimallikin vaikuttaa.
aarne
Viestit: 1869
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja aarne »

Taitaa mennä kategoriaan ominaisuudet jotka eivät ole vikoja, nuo vuotavat öljynjäähdyttimen tiivisteet. :mrgreen:

Vee lohkon välissä siis..

Tai siis neste/öljylämmönvaihdinhan se taitaa oikeammin olla.
Juho M-P
Viestit: 4377
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Wesulius kirjoitti: Ti Heinä 07, 2020 11:11 pm Onko monelle tullut vastaan V& OM642 vuotavat öljyjäähdyttimen tiivisteet , melko työläs vaihtaa.
Paljon purkamista. Pari taksia joissa +700tkm lasissa tullut vastaan joissa falskasi.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Ajomies
Viestit: 28141
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Juho M-P kirjoitti: Ke Heinä 08, 2020 7:01 am
Wesulius kirjoitti: Ti Heinä 07, 2020 11:11 pm Onko monelle tullut vastaan V& OM642 vuotavat öljyjäähdyttimen tiivisteet , melko työläs vaihtaa.
Paljon purkamista. Pari taksia joissa +700tkm lasissa tullut vastaan joissa falskasi.
Missä päin takseille kertyy noin paljon kilometrejä, kun ne ainakin täällä suunnalla vaihtuu 2 - 3 vuoden välein, eikä taida ½ miljoonaan keretä kilometrit?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Juho M-P
Viestit: 4377
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Sprinter Busseja. Vara-autoina
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Taksi/kuljetusyrittäjä kertoi että nelipyttyisissä Sprintteri-busseissa saa varautua moottorinvaihtoon 250k km jälkeen.
Mutta ei ole kuulemma ongelma, pojat osaavat vaihtaa moottorin nopeasti ja moottorit on halpoja.
Auto kokonaisuutena heille paras.
Juho M-P
Viestit: 4377
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kyllä tuossa edellämainitussa on paljon totuutta.
Toki kusevat suuttimet on aika yleinen aiheuttaja tuolle.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Esa Markku
Viestit: 987
Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Esa Markku »

Juho M-P kirjoitti: Ke Heinä 08, 2020 4:12 pm Kyllä tuossa edellämainitussa on paljon totuutta.
Toki kusevat suuttimet on aika yleinen aiheuttaja tuolle.
Laakereista hajoaa paljolla tyhjäkäynnillä. Rintterimiehen kertomana.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 68 vierailijaa