No vaihdettiin se pohjatiiviste ja tarvittavat osat.Aakku kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 8:20 amMitäs sillä satasella tehtiin?8400 kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 8:08 am Onhan 7mm jenkakin olemassa, tosin erikoisen mittaisia pultteja vaikea löytää. Mutta jos ne parisataa tuhattakin kestää kunnolla tehtynä niin maksaako vaivaa. Noita cdi motteja meilläkin ollut kohta 10 230-490tkm ajettuina hankittuina ja kaks suutinta on alannu supsuttaa ja satasen korjaus merkkiliikkeessä
Mersujen murheet topic
-
- Viestit: 9811
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:21 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Muistaakos kukaan mitä tuosta seurasi.Antsuko kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 10:52 am Onhan niitä murheita joskus ollut...
https://vara.yle.fi/article/3-11429647
Kaikkiin mersuihin tuli vakiovarusteeksi ESP ajonvakautus.
Systeemi mitä ei siihen aikaan saanut edes rahalla maailman turvallisimpana pidettyyn autoon, eli Volvoon
Aina väärässä paikkaa....
- Aakku
- Viestit: 8291
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Aika edullista, kun tuntiliksat taitaa olla jotain 80 € tuntumassa.8400 kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 2:03 pmNo vaihdettiin se pohjatiiviste ja tarvittavat osat.Aakku kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 8:20 amMitäs sillä satasella tehtiin?8400 kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 8:08 am Onhan 7mm jenkakin olemassa, tosin erikoisen mittaisia pultteja vaikea löytää. Mutta jos ne parisataa tuhattakin kestää kunnolla tehtynä niin maksaako vaivaa. Noita cdi motteja meilläkin ollut kohta 10 230-490tkm ajettuina hankittuina ja kaks suutinta on alannu supsuttaa ja satasen korjaus merkkiliikkeessä
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 411
- Liittynyt: Su Marras 18, 2007 9:25 pm
- Paikkakunta: Jönköping/ Ruotsi
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Tuosta suutinhommasta vielä, että saattais kestää paremmin jos laittais siihen kannen reikään 6mm pinnapultin jollain hyvällä kierrelukitteella kiinni. Ja pultti pitäisi olla 5 cm yli kiinnitysraudan ja sen päälle 4cm holkki ja sitten mutteri. Näin pultissa on enemmän joustovaraa lämpölaajenemiselle ja suuti pysyy kireällä pitempään.
Monissa pakosarjoissa näyttää käytetyn samaa tekniikkaa. Pitäis melkein käydä kattomassa onko pultille tarpeeksi tilaa.
Monissa pakosarjoissa näyttää käytetyn samaa tekniikkaa. Pitäis melkein käydä kattomassa onko pultille tarpeeksi tilaa.
lart
-
- Viestit: 28141
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Yllätys olisikin ollut jos noilla vioilla olisi leima tullut.
Korjaantuukohan bas kun korjaa jarruputken,luulisi että voisi alkaa toimimaankin.
Korjaantuukohan bas kun korjaa jarruputken,luulisi että voisi alkaa toimimaankin.
-
- Viestit: 28141
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Onko tuokin se miljoona ajettu tonnin ritsa?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Eipä tuollainen ml kauheita maksa vaikka kuinka on 400. Alle 3000€ jarruviallisen tuollaisen olisi 3-4 vuotta sitten saanut ostaa uusilla 22" renkailla. Toisaalta harmittaa etten ostanut,olihan se hauska.
Jarruputket ruostuu kaikissa tuollaisissa,kuten e ja c myös. Kestää ehkä 15 vuotta niin sitten joutuu vaihtamaan.
Jarruputket ruostuu kaikissa tuollaisissa,kuten e ja c myös. Kestää ehkä 15 vuotta niin sitten joutuu vaihtamaan.
-
- Viestit: 9811
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Vastaavaan pajeroon tai land cruiseriin olis hitsattu puoli runkoa uusiksi. Ja land cruiser 3 kertaa kalliimpi. En minäkään w163 mallista piittaa vaikka onkin mainettaan parempi auto.
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Bas muistaakseni testaa käynnistyksen yhteydessä putket eikä vuotoa saa olla ollenkaan. Normaalit abs jarrut eivät tätä tee. Basseissa ollut monesti polkaisulaskuri täynnä,että voihan tuossa sekin olla.Valmetilla... kirjoitti: ↑Ma Heinä 06, 2020 9:15 amEiköhän auto tule trailerilla kotia konttorilta jos niin paha vika putkissa...
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 4:48 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Onko monelle tullut vastaan V& OM642 vuotavat öljyjäähdyttimen tiivisteet , melko työläs vaihtaa.
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
En montaa tuollaista moottoria ole ropannut edes.
Siis keulalla oleva öljynjäähdytin alkoi vuotamaan?
Varmaan mitä uudempi niin sitä enemmän purettavaa tieltä ja korimallikin vaikuttaa.
Siis keulalla oleva öljynjäähdytin alkoi vuotamaan?
Varmaan mitä uudempi niin sitä enemmän purettavaa tieltä ja korimallikin vaikuttaa.
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Taitaa mennä kategoriaan ominaisuudet jotka eivät ole vikoja, nuo vuotavat öljynjäähdyttimen tiivisteet.
Vee lohkon välissä siis..
Tai siis neste/öljylämmönvaihdinhan se taitaa oikeammin olla.
Vee lohkon välissä siis..
Tai siis neste/öljylämmönvaihdinhan se taitaa oikeammin olla.
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Paljon purkamista. Pari taksia joissa +700tkm lasissa tullut vastaan joissa falskasi.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28141
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Missä päin takseille kertyy noin paljon kilometrejä, kun ne ainakin täällä suunnalla vaihtuu 2 - 3 vuoden välein, eikä taida ½ miljoonaan keretä kilometrit?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Sprinter Busseja. Vara-autoina
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Mersujen murheet topic
Taksi/kuljetusyrittäjä kertoi että nelipyttyisissä Sprintteri-busseissa saa varautua moottorinvaihtoon 250k km jälkeen.
Mutta ei ole kuulemma ongelma, pojat osaavat vaihtaa moottorin nopeasti ja moottorit on halpoja.
Auto kokonaisuutena heille paras.
Mutta ei ole kuulemma ongelma, pojat osaavat vaihtaa moottorin nopeasti ja moottorit on halpoja.
Auto kokonaisuutena heille paras.
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mersujen murheet topic
Kyllä tuossa edellämainitussa on paljon totuutta.
Toki kusevat suuttimet on aika yleinen aiheuttaja tuolle.
Toki kusevat suuttimet on aika yleinen aiheuttaja tuolle.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 68 vierailijaa