Mersujen murheet topic

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Valmetilla...
Viestit: 799
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Yksi pieni mutta sinänsä hyvin harmillinen ominaisuus tuossa 190E myyrän belottimessa on se että minkäänlaisen vähänkään pitemmän esineen kuljetus ei onnistu kun takapenkki ei kippaa eikä ole suksiluukkua.

Vastaavan ikäiseen 5-oviseen asconaan meni hyvinkin isoja esineitä kyytiin. Tiesti pitä ajatella jotta jos on maksanu 2.0 litraisessa karvalakkimallin autosta satoja tuhansia on vara tilata sille televisiolle kotiinkuljetus...

Mistä lähtien mertsedekseen alkoi vakiovarusteeksi tulla tuo monikäyttöisyys?
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Valmetilla... kirjoitti: La Heinä 04, 2020 4:01 pm Mistä lähtien mertsedekseen alkoi vakiovarusteeksi tulla tuo monikäyttöisyys?
Oisko siitä lähtien, kun alkoivat valmistamaan edullisempia kansan-malleja?
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Valmetilla... kirjoitti: La Heinä 04, 2020 4:01 pm Mistä lähtien mertsedekseen alkoi vakiovarusteeksi tulla tuo monikäyttöisyys?
Mistä lähtiin herrain kulkupelillä on pitäny roetoja kuljetella, ne on eri vehkeet niihi hommiin. Mutta kylläpä kerran hätätinkaan toin airot w124 sisätilassa.
Ajan henkeen sopiva retro suksipoksi on vuosia ollu laossa oottamassa asennusta, vaan en oo telineitä saanu aekases hommata..
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Tureq »

PuuhaPate kirjoitti: La Heinä 04, 2020 4:13 pm
Valmetilla... kirjoitti: La Heinä 04, 2020 4:01 pm Mistä lähtien mertsedekseen alkoi vakiovarusteeksi tulla tuo monikäyttöisyys?
Oisko siitä lähtien, kun alkoivat valmistamaan edullisempia kansan-malleja?
W212 ei ole vakiovaruste kaatuva takaselkänoja. Vehon kautta tulleissa mahtaa olla melkein kaikissa.
Ei myöskään w204.
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

zukka kirjoitti: La Heinä 04, 2020 1:15 am Edelleen olen halukas ottamaan joltain hajonneen kannen,johon voisin kokeilla koeporauksia isommalle pultille ja isontaisi myös pitimen reikää.
Tätä olen miettinyt. M8 pultilla tilanne olisi ihan toinen.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Juho M-P kirjoitti: La Heinä 04, 2020 11:59 pm
zukka kirjoitti: La Heinä 04, 2020 1:15 am Edelleen olen halukas ottamaan joltain hajonneen kannen,johon voisin kokeilla koeporauksia isommalle pultille ja isontaisi myös pitimen reikää.
Tätä olen miettinyt. M8 pultilla tilanne olisi ihan toinen.
Täytyisi kysellä parilta mersukorjaamolta,heillä tuollaisia varmaan tulisi vastaan välillä.
Pitäisi sitten jonkun viisaamman laskea uusi kiristys tiukkuus,jos nykyinen on muistaakseni 7nm+90+90 astetta. Tosin varmaam voisi mennä aikalailla samallakin,kun tuo momentti on noin pieni. Jos laittaisi muuten samoin mutta 10-15nm alkuun.
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vetää suoraan pulttien esikiristystaulukoitten mukaan
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Onhan 7mm jenkakin olemassa, tosin erikoisen mittaisia pultteja vaikea löytää. Mutta jos ne parisataa tuhattakin kestää kunnolla tehtynä niin maksaako vaivaa. Noita cdi motteja meilläkin ollut kohta 10 230-490tkm ajettuina hankittuina ja kaks suutinta on alannu supsuttaa ja satasen korjaus merkkiliikkeessä
Avatar
Aakku
Viestit: 8292
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Aakku »

8400 kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 8:08 am Onhan 7mm jenkakin olemassa, tosin erikoisen mittaisia pultteja vaikea löytää. Mutta jos ne parisataa tuhattakin kestää kunnolla tehtynä niin maksaako vaivaa. Noita cdi motteja meilläkin ollut kohta 10 230-490tkm ajettuina hankittuina ja kaks suutinta on alannu supsuttaa ja satasen korjaus merkkiliikkeessä
Mitäs sillä satasella tehtiin?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Antsuko
Viestit: 1424
Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Antsuko »

Onhan niitä murheita joskus ollut...



https://vara.yle.fi/article/3-11429647
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tenavatähti oli vähän hutera uutena tosiaan.
Olikos ekoissa pitkissä korkeussa sprinttereissä myös ongelmaa vai oliko joku muu paku jonka muistan?

Mulla on volvossa hirvitarrat 8)
Avatar
Aakku
Viestit: 8292
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Antsuko kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 10:52 am Onhan niitä murheita joskus ollut...



https://vara.yle.fi/article/3-11429647
Mulla oli käytössä tuollainen kaatuva A-sarjalainen.
Se oli pehmeä ajettava kaikin puolin. Sitten sen testin jälkeen se matkasi takaisin Saksaan. Tilalle tuli aikanaan parannettu versio, joka oli kuin kivireki siihen alkuperäiseen verrattuna.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Aakku kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 11:14 am
Antsuko kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 10:52 am Onhan niitä murheita joskus ollut...



https://vara.yle.fi/article/3-11429647
Mulla oli käytössä tuollainen kaatuva A-sarjalainen.
Se oli pehmeä ajettava kaikin puolin. Sitten sen testin jälkeen se matkasi takaisin Saksaan. Tilalle tuli aikanaan parannettu versio, joka oli kuin kivireki siihen alkuperäiseen verrattuna.
Oliko sijaisauto käytössä ja mikä?
Luulisi että korvaavat jotenkin jos joutuu ilman ostamaansa autoa olla.
Yhden tuollaisen omistanut ja yhdellä vähän ajellut taajama alueella osien hakua yms,oli ihan mukavia ajella pienemmissä vauhdeissa. Paria muuta myös kokeillut. Diesel automaatti oli tuo osien haku auto,oli aika näppärän tuntuinen pyöritellä kun normaalisti ajoin volvolla tai bemarilla
Avatar
Aakku
Viestit: 8292
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Aakku »

^
Oli sijaisauto. Joku patalaiska C-Mersu farkku. Useamman kuukauden joutui sillä ajaa. En tykännyt, vaikka olikin uusi ja ajamaton.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Onhan tuo tenavatähti aika eri auto kun mikä vaan takaveto mersu.
Tuo a sarja on ominaisuuksiltaan jotain pösön luokkaa,kevyt ja näppärä pyöritellä eikä kuluta kauheita mutta remontin tekeminen on viimeisiä asioita joihin noiden kanssa haluaa tutustua :D
Vastaava taitaa olla tämä bmw onko se 2 sarja? Se etuveto :lol:
lart
Viestit: 411
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 9:25 pm
Paikkakunta: Jönköping/ Ruotsi
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja lart »

Kyllä mersu kunnossa ollessaan kulkee kuin juna raiteilla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4bd9 ... 87ca7f5a0d
lart
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Mersun uudessa ruohonleikkurissa pitää käyttää siihen valmistajan suosittelemaa öljyä.
https://www.is.fi/formula1/art-20000065 ... ml?ref=rss
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

PuuhaPate kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 12:34 pm Mersun uudessa ruohonleikkurissa pitää käyttää siihen valmistajan suosittelemaa öljyä.
https://www.is.fi/formula1/art-20000065 ... ml?ref=rss
Olisiko ollut taktinen veto ajaa nurtsille, ettei takana tulevat pysty ajamaan paalulle?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Ajomies kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 1:07 pm
Olisiko ollut taktinen veto ajaa nurtsille, ettei takana tulevat pysty ajamaan paalulle?
Sinähän olet vitsikkäällä päällä näin sunnuntaina.
:D
Videon perusteella näyttäisi Ricciardo köröttelevän seutaavana kaukana Valtterin ruohonleikkurin takana.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mersujen murheet topic

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

PuuhaPate kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 1:27 pm
Ajomies kirjoitti: Su Heinä 05, 2020 1:07 pm
Olisiko ollut taktinen veto ajaa nurtsille, ettei takana tulevat pysty ajamaan paalulle?
Sinähän olet vitsikkäällä päällä näin sunnuntaina.
:D
Videon perusteella näyttäisi Ricciardo köröttelevän seutaavana kaukana Valtterin ruohonleikkurin takana.
Ainahan näitä spekulaatioita esitetään, jos suomalaiset ei pärjää. Tämä nyt oli tällainen vastaisku niille. :) Sattuuko kipeästikin? :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 67 vierailijaa